Montako päivää olet nyt ollut selvin päin?
Kommentit (145)
42 vuotta, se tekee noin 14 600 päivää. Noin, sillä en jaksa alkaa laskea karkausvuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni ajan. En ole koskaan juonut itseäni humalaan, en käyttänyt huumeita enkä käyttänyt tupakkatuotteita. Tunnen oloni voitonriemuiseksi joka kerta, kun näen päihdeongelmaisia (tupakan orjat, huumeiden orjat, alkoholin orjat) joilla on hermot kireällä. He kiukuttelevat kuin 5-vuotiaan lapset. "Pakko saada röökiä / viinaa / huumeita." Heidän mielestään elämä ei ole "kivaa" selvin päin.
BE SMART, NEVER START.
Olet se itseään täynnä oleva raivoraitis, koet mielihyvää nähdessäsi addiktion kanssa kamppailevia ihmisiä. Mm. alkoholismi on vakava sairaus, josta parantuminen on työn ja tuskan takana. Paranemistodennäköisyyteen vaikuttaa jopa geeniperimä (onko lähisuvussa alkoholisteja jne)...Mä olen myös raitis ihminen, mutta voitonriemun sijasta mulla herää voimakas surull
Yleensä riippuvuuden taustalla on trauma. Traumaa ei itse valita.
Minulta voisi kysyä montako päivää sitten olen ollut juovuksissa. En pysty muistamaan, koska siitä on niin monta vuotta kun olen alkoholia edes maistanutkaan. En ole koskaan varsinaisesti ryypännyt, mutta huomasin, ettei se anna elämälle mitään lisäarvoa jos viiniä lipittää tai baareissa kulkee.
Aika kauan. En käytä päihteitä ollenkaan.
Vuosia. Juon joskus (muutaman kerran vuodessa) lasin kuoharia tai viiniä, mutta siitä ei tule humalaan. Eli aika pitkälti olen aina selvin päin.
Seitsemän päivää ilman alkoholia, sitä ennen ryyppäsi lähes joka päivä vuoden ajan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Juhannuksesta lähtien nappaillut päivittäin...sitä ennen olin muistaakseni 3 päivää selvinpäin..
Heinäkuussa voin viimeksi. Aika kauan
Koko ikäni, en tarvitse alkoholia elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 8 vuotta.
Eli 2920 päivää.
~500 päivää. Sitä ennen tissuttelinkin lähes päivittäin kymmenisen vuotta joten tämä on ihan mukavaa vaihtelua.
Kolmas päivä selvinpäin perjantai pullon jälkeen.
Noin 9 vuotta. Tosin en ollut silloinkaan alkoholisti kun lopetin juomisen.
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen 10 tuntia täälläkin. Kävin kyllä päivällä ajelemassa moottoripyörällä, raikasti kivasti oloa laskuhumalassa eilisen juomisen jälkeen joka loppui vasta aamun tunteina.
Ajelit moottoripyörällä kun promilleja veressä. Olet rattijuoppo jolta kortti pois!!
Tänään on toinen päivä menossa, lauantaina (kuten aina) saunakaljat