Montako päivää olet nyt ollut selvin päin?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen 10 tuntia täälläkin. Kävin kyllä päivällä ajelemassa moottoripyörällä, raikasti kivasti oloa laskuhumalassa eilisen juomisen jälkeen joka loppui vasta aamun tunteina.
Olet syylistynyt rikokseen.
Teininä tuli juotua, enempi ryhmäpaineesta enkä sitten koskaan kyseenalaistanut touhua. Sitten kyseenalaistin ja sen seurauksena selvänä vuodesta 1986. Päiviä on kertynyt jo aika tavalla, en jaksa laskea. Juu, ja ihan suomalainen mies olen.
Just ajoin tänään yhden lenkin pyörällä. Olin sen aikaa selvin päin. Puhalsin nollan..poikkesin kyllä matkalla baariin ja sitten kaupan kautta kaljaa kotiin.
Oho, täällähän onkin runsaasti raitista porukkaa. 👍
Lokakuun 11. päivä tulee 5kk ilman alkoholia. Paras päätös ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni ajan. En ole koskaan juonut itseäni humalaan, en käyttänyt huumeita enkä käyttänyt tupakkatuotteita. Tunnen oloni voitonriemuiseksi joka kerta, kun näen päihdeongelmaisia (tupakan orjat, huumeiden orjat, alkoholin orjat) joilla on hermot kireällä. He kiukuttelevat kuin 5-vuotiaan lapset. "Pakko saada röökiä / viinaa / huumeita." Heidän mielestään elämä ei ole "kivaa" selvin päin.
BE SMART, NEVER START.
Olet se itseään täynnä oleva raivoraitis, koet mielihyvää nähdessäsi addiktion kanssa kamppailevia ihmisiä. Mm. alkoholismi on vakava sairaus, josta parantuminen on työn ja tuskan takana. Paranemistodennäköisyyteen vaikuttaa jopa geeniperimä (onko lähisuvussa alkoholisteja jne)...Mä olen myös raitis ihminen, mutta voitonriemun sijasta mulla herää voimakas surullisuuden tunne näitä sairastuneita kohtaan.
OK, snowflake. Minä en tunne mitään sääliä päihteidenkäyttäjiä kohtaan. He itse aloittivat "viihdekäyttönsä" ja jäivät koukkuun. Sinä voit stressata itseäsi (kuluttaa henkistä energiaasi) siihen, että tunnet voimakasta surua joka kerta kun näet päihteidenkäyttäjän. He eivät kunnioita itseään edes sen vertaa, että pitäisivät huolta omasta terveydestään.
Health is wealth. Rahalla voi ostaa päihteitä, mutta rahalla ei voi ostaa terveyttä. Terveet elämäntavat (täysraittius) on jokaisen itse aloitettava niin nuorena, että kaikki teinisekoilut jäävät pois.
öh, varmaan yli kuukausi sitten olen edellisen kerran juonut alkoholia. Ja silloinkin tyyliin yhden siiderin.
Nyt ensimmäinen viikonloppu pitkään aikaan ilman alkoholia takana. Voittaja fiilis! Yritän vähentää juomista niin, että selviä vkloppuja olisi enemmän kuin kännisiä. Viimeiset 2 vuotta ollut humalassa lähes tulkoon joka perjantai. Muutama 2-4 viikon tauko ollut mukana.
Join kaljan ja lasin viiniä heinäkuussa.
17591 päivää, syntymästä tähän päivään
-Renesanssimies
Yli 3 viikkoa ja seuraavaa känniä ei tule vähään aikaan.
Olen juonut alkoholia viimeksi 10 v sitten. Mulle ei sovi alkoholi, muutun hirveäksi ihmiseksi. Parempi olla ilman niin säästyy rahaa ja ongelmilta. T. 40v äiti
2kk sitten join kaljaa.