Mies kieltää tunteeni ja kokemukseni, mikä neuvoksi?
Olen vasta yli 10 avioliittovuoden jälkeen herännyt tähän. Hän toitottaa sitä kuinka minun tunteeni tai kokemukseni ei ole totuus ja ei siten ota vastuuta mistään asioista. Olen kokenut avioliiton huonoksi jo pitkään mutta mies haluaisi jatkaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tunteesi ole hänen vastuullaan
Ei toki, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos koen että mies esim loukannut minua omalla käytöksellään, niin kai hänellä jotain vastuuta on käytöksestään? T. Ap
No ei mene noin. Se on loukkaantumisen tunne on sinun tunteesi, josta olet itse vastuussa. Ei sillä tunteella voi suoraan vastuuttaa ketään muuta. Se on täysin eri asia se, onko loukkaantumisesi ollut aiheellista. Miten maailma on mennytkin nykyään niin sekaisin tässä loukkaantumisasiassa, kaikesta loukkaannutaan ja se on aina toisten vika?
Nyppii nykyään se, kun kaikesta loukkaannutaan ja vaaditaan toista siitä vastuuseen, arvioimatta lainkaan sitä, onko se loukkaantuminen ollut aiheellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos koen että mies esim loukannut minua omalla käytöksellään, niin kai hänellä jotain vastuuta on käytöksestään? T. ApNo ei mene noin. Se on loukkaantumisen tunne on sinun tunteesi, josta olet itse vastuussa. Ei sillä tunteella voi suoraan vastuuttaa ketään muuta. Se on täysin eri asia se, onko loukkaantumisesi ollut aiheellista. Miten maailma on mennytkin nykyään niin sekaisin tässä loukkaantumisasiassa, kaikesta loukkaannutaan ja se on aina toisten vika?
Nyppii nykyään se, kun kaikesta loukkaannutaan ja vaaditaan toista siitä vastuuseen, arvioimatta lainkaan sitä, onko se loukkaantuminen ollut aiheellista.
Mutta ei voi myöskään pestä käsiään tuolla tavalla ja kuitata vaan oma kusipäisyys joka loukkaa muita ja tottakai vaikuttaa muihin ihmisiin tavalla tai toisella että omatpahan on tunteesi, oma häpeäsi! Tosi paljon käytetään tätä väärin myös, manipuloidaan eikä oteta vastuuta omasta käytöksestä, koska se ei itseään esim häiritse ollenkaan. Narsistit ja manipuloivat ja muuten psyykkisesti sotkuiset ihmiset esim toimii tasan näin.
Tottakai myös loukkaantuminen voi olla toisaalta manipulointikeino, että loukkaannutaan milloin mistäkin ja sillä kontrolloidaan muita. Usein kuitenkin loukkaannutaan aiheestakin jos rajoja poljettu tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos koen että mies esim loukannut minua omalla käytöksellään, niin kai hänellä jotain vastuuta on käytöksestään? T. ApSinä koet niin nuttei se totuus ole. Ota vastuu omista asioistasi.
Sinäkö sen totuuden määrittelet?
Aloituksen perusteella en koe että kieltää tunteesi ja kokemuksesi, Ap. Ei vaan sanoita omiaan.
Vikana on ettei mies tuo esiin omia ajatuksiaan. Paitsi ilmeisesti että haluaa jatkaa.
Tee omat päätökset omien tunteidesi pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ottaa vastuun omista tunteistaan on nimenomaan sitä, että kertoo niistä toiselle ja keskustelee, miten tilannetta voisi muuttaa paremmaksi. Ei sitä, että antaa toisen polkea itsensä mutaan, koska vastuu on kullakin vain omista tunteista. Älkää nyt esittäkö tyhmempiä kuin olette.
Ei se niin mene, että toisen pitää muuttua.
Jos toinen on henkisesti väkivaltainen, manipulatiivinen, niin kyllä hänen pitää muuttua jos haluaa terveen ihmissuhteen tai ylipäänsä jatkaa ihmissuhdetta. Hyvin yksinkertaista.
Miten väkisin muutat toisen? Ota vastuu itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella en koe että kieltää tunteesi ja kokemuksesi, Ap. Ei vaan sanoita omiaan.
Vikana on ettei mies tuo esiin omia ajatuksiaan. Paitsi ilmeisesti että haluaa jatkaa.
Tee omat päätökset omien tunteidesi pohjalta.
Minä koen eri tavalla. Jokainen kokee pään sisäll kaikenlaista. Hulluja kaikki.
Sinulla on omat tunteesi ja miehellä omansa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on omat tunteesi ja miehellä omansa.
Toinen osapuoli voi olla myös tunnevammainen.
Jos kerran ette tunne/ajattele asioista samoin, tai pysty keskustelemaan tunteistanne/ajatuksistanne lainkaan, ette kertakaikkiaan sovi toisillenne ja parempi on erota pikaisesti! Parisuhteessa kun parhaimmillaan ollaan " samalla aallonpituudella" ja pystytään ymmärtämään kumppania, jopa oikeasti vaikeissakin asioissa.