Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että jo 12-vuotias tyttö pitää heijastinvaljaita "nolona"? Onko liian tiukkaa, jos on sääntö, että sitä pitää käyttää?

Vierailija
29.09.2024 |

Tällaisesta väännetty tänään...

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liivit ovat noloja. Ihan näin päivittäin kävellen työmatkat kävellen tekevänä en koskaan suostuisi laittamaan moisia päälle. En ole mikään päiväkoti-ikäinen v a j a k k i. Olen myös huomannut että älyltään vajaat ovat alkaneet käyttämään heijastintakkeja, ihan kuin joku luulisi heitä raksamiehiksi. V i t u n noloa

Vierailija
162/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo tokaluokkalainen. Vaatteissa pitäisi olla valmiina kunnon heijastimet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miksi tytön pitäisi pitää heijastinVALJAITA? eikö riitä ihan normaalit kaksi heijastinta kummallakin puolella reppua?

Koska näkyy paljon paremmin kuin pienet heijastimet.

Jos on reppu selässä heijastinvaljaat eivät näy, kun auto tulee takaa. Ja ap:n aloituksessa on kyse koululaisesta, jolla on tod näk se reppu.

Heijastinvaljaissa on myös se puute, että näkyvät yllättävän huonosti kun heijastinvaljaita käyttävä ylittää tien. Käsivarsi peittää kyljen ja heijastinvaljaat eivät näy.

Vierailija
164/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne tuon ikäisistä usein on "noloja". Itse olen ratkaissut tämän ostamalla kouluikäisille vain sellaisia syys- ja talvitakkeja, jotka ovat joko kokonaan heijastavia tai niihin sisältyy muutoin runsaasti heijastavia osuuksia. Samoin ostin nyt pipot, joissa on käytetty heijastavaa lankaa. Ne on itseasiassa tosi hyvät, koska ei niistä edes näy päällepäin, että ovat heijastinpipoja, mutta pimeässä valon osuessa näkyvyät hyvin.

Vierailija
165/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne liivit ovat noloja. Ihan näin päivittäin kävellen työmatkat kävellen tekevänä en koskaan suostuisi laittamaan moisia päälle. En ole mikään päiväkoti-ikäinen v a j a k k i. Olen myös huomannut että älyltään vajaat ovat alkaneet käyttämään heijastintakkeja, ihan kuin joku luulisi heitä raksamiehiksi. V i t u n noloa

Olet siis vanhempi vanhempi vajak  ki? Kaipa se on jotenkin parempi kuin päiväkoti-ikäinen.

Ja sinä lienet ainoa, joka kuvittelee heijastintakkia käyttävien larppaavan raksamiestä.

Vierailija
166/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi. Itse antaisin valjaista periksi, mutta sitten pitää olla muita heijastimia.

Teinien kanssa pitää luovia ja antaa vaihtoehtoja.

Vierailija
167/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne nyt todella noloja, itsekään en välillä meinaa kehdata käyttää. Käytön muita heijastimia sitten.

Vierailija
168/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinta tulee käyttää mutta eikö nuo valjaat ole 2-vuotiaille? 

Vierailija
169/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastinta tulee käyttää mutta eikö nuo valjaat ole 2-vuotiaille? 

Viitsitkö vääntää oikein paksusta rautalangasta perusteet tuolle ajatukselle?

Ennen vastausta käy katsomassa Ilta-Sanomien sivuilta testi, jossa oli kokeiltu erilaisia heijastimia.

Vierailija
170/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkiin muita heijasteita. Ottaa varmasti liivit pois heti, kun silmä välttää 😂 samoin käy pyöräilykypärille ym. Eli takkiin huomaamattoman teipattavat heijastinnauhat tai muuta ei niin näkyvää heijastetta. Älä nolaa lastasi 😊😉

Vierailija
171/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolo ja törkimys tässä olet sinä eikä kukaan joka käyttää niitä. Todella ilkeää myös haukkua lapsia.

Vierailija
172/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset unohtaa, miten pienet asiat ( aikuisen näkövinkkelistä) on noloja? 

Kyllä minä vaan muistan ja olen jo 45.

Tee mieluummin joku kompromissi. Heijastin on oltava, mutta ehkä sitten joku muu kuin tuollainen 12- vuotiaan silmään mummojen tai pikkulasten kapine. 

Vierailija
173/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsilla on heijastinliivit (ja joskus todella todella harvoin talutusvaljaat).

Vierailija
174/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö lopetti koulunkäynnin tuosta syystä. Äiti pakotti käyttämään nimenomaan valjaita, muut heijastimet ei käyneet ja koulussa kiusattiin. Lopulta tyttö oppi lähtemään kouluun oikeaan aikaan, mutta ei mennytkään sinne vaan jäi jonnekin matkalle viettämään aikaa.

Vierailija
175/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman asian kanssa pähkäilen. Pienet heijastimet irtoaa, eivätkä näy. Teippiä ei saa kiinnittää takkiin. Lenksut ja renksut unohtuvat, jos en vahdi vieressä. Te joiden mielestä heijastintuotteita on paljon ja erilaisia, voisitteko vaikka linkata tuotteen, jota oma teinille käyttää. Helppo ja tehokas! Itse olen kiukkuinen vaatevalmistajille, jotka eivät selkeästi ota koppia tästä asiasta.

Haha, kiinalaiset rättitehtaat nyt ei ota koppia edes lapsityövoiman kiellosta tai tuoteturvallisuudesta. Juuri löytyi kiinalaisista leluista myrkkyjä.

Heijastin on suomalainen erikoisuus. Moni ei tajua, että sijaintimme takia valo-olosuhteet on täysin erilaiset kuin suurimmassa osassa asuttua maailmaa. Puolet vuodesta on pimeää tai hämärää aamuin, illoin, päivälläkin ihmisten kulkiessa ulkona.

Älä takerru heijastimeen. Led-valotkin on keksitty ja tärkeintä on, että k

Minä ihmettelen sitä, että Suomen markkinoilla myydään paljon (kiinalaisia?) lasten saappaita, joissa ei ole paikkaa lahkeen lenkille (eli ihan tasainen pohja), vaikka 99% lapsista käyttää niitä lenkkejä haalareissa ja kurahousuissa.

Vierailija
176/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi hankkia hänelle ihan vain sellaisia heijastimia, mitä suostuu pitämään?

Vierailija
177/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisille tytöille niin moni asia on noloa =)

<3

Vierailija
178/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takkiin muita heijasteita. Ottaa varmasti liivit pois heti, kun silmä välttää 😂 samoin käy pyöräilykypärille ym. Eli takkiin huomaamattoman teipattavat heijastinnauhat tai muuta ei niin näkyvää heijastetta. Älä nolaa lastasi 😊😉

Näin siinä tulee käymään jos pakottaa väkisin käyttämään. Itse olen monesti nähnyt kun esiteini-ikäinen tai vanhempi ennen kotipihalleen kurvaamista pistää kypärän päähänsä vaikka muuten se roikkuu pyörän ohjaustangolla.

Eli antaa sen lapsen itse valita sen mieluisan heijastimen, jota suostuu pitämään. Kaupoissa on aika paljon vaihtoehtoja sekä olen tainut nähdä myös nettisivuja joissa voi itse suunnitella customheijastimia, jos kaupan heijastimen ei kelpaa.

Vierailija
179/179 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin tyttö lopetti koulunkäynnin tuosta syystä. Äiti pakotti käyttämään nimenomaan valjaita, muut heijastimet ei käyneet ja koulussa kiusattiin. Lopulta tyttö oppi lähtemään kouluun oikeaan aikaan, mutta ei mennytkään sinne vaan jäi jonnekin matkalle viettämään aikaa.

Miksi tyttö menee kouluun, jos siellä on niin toksinen ilmapiiri, että TURVAVÄLINEIDEN KÄYTÖSTÄ (heijastinliivi, pyöräilykypärä, yms) kiusataan? Suomessa ei ole koulupakkoa. On vain oppivelvollisuus. Lapsen voi pistää ihan kylmästi kotikouluun, niin ei tarvitse ostaa heijastimia. Lapsi pysyy kotona neljän seinän sisällä koko päivän. Ja illalla isä kuskaa hysteeristä lasta autolla harrastuksiin, ettei lapsen tarvitse käyttää heijastimia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme