Jälleen kerran leijuu uhka päällä, että tulee taas uusi ennätysmatalan syntyvyyden vuosi!
Tämän vuoden syntyvyysluvut Suomessa ovat elokuun loppuun mennessä vielä hieman viime vuotta suuremmat, joka on tällä hetkellä ennätysvuosi matalassa syntyvyydessä. Mutta tämän vuoden heinäkuussa ja elokuussa syntyi vähemmän vauvoja kuin viime vuonna samoina kuukausina! Jos tuo kehitys jatkuu vielä syyskuusta joulukuuhun, niin tämä vuosi saattaa olla jälleen uusi luku surulliseen ennätykseen, jolloin syntyvyys on ennätysmatalaa!
Miksi naiset eivät synnytä?
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja iigor tykkää, kun suomalaiset tappavat ittensä sukupuuttoon...
Venäjällä sama ongelma
Pikkasenko väkiluvuissa eroa? Venäjällä on 146 miljoonaa vs Suomen 5.6 miljoonaa. Tätä vauhtia suomessa on enää 100v päästä 100 k suomalaista, joista suurin osa vanhuksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tulevaisuuteen on hukassa vähän jokaisella yhteiskunnan tasolla.
Tämä. Syntyvyys on joka vuosi laskenut ja syynä on usko tulevaisuuteen. Suomen alamäki alkoi 2000 luvun alussa ja viimeistään 2010 suomen alamäki paheni.
Lapsia en tälläiseen maahan tee, jos suomi olisi toisenlainen maa niin sitten lapsia saattaisin tehdä.
Alamäki alkoi jo - 91 lamassa. Syypää kokoomus ja heidän uskontoon rinnastettava rahapolitiikkansa. Tämä porukka myisi vaikka äitinsä seksityöhön jos uskoisivat tienaavansa sillä.
90 luvun alun lamassa suomessa oli vauvabuumi eli silloin syntyi lapsia normaalia enemmän. Myös 2010 tienoilla syntyvyys nousi.
Joten väitteesi siitä että alamäki alkoi -91 ei pidä paikkaansa.
Pienet ikäluokat ja velat haluavat elää itselleen.
Toki on tahattomastikin lapsettomia, usein siksi ettei kunnon puolisoa löydetä ja sit kun löydetään, hedelmällisyys on jo laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Syntyvyys on joka vuosi laskenut ja syynä on usko tulevaisuuteen. Suomen alamäki alkoi 2000 luvun alussa ja viimeistään 2010 suomen alamäki paheni.
Lapsia en tälläiseen maahan tee, jos suomi olisi toisenlainen maa niin sitten lapsia saattaisin tehdä.
No älä tee sitten! Ry*sät tulee rajan yli ilman mitään vastarintaa.
Miksi ne suomeen tulisi?
Ootko tyhmä tai jotain? Miks suomi ylipäätää liittyi natoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä sama ongelma
Viimeinkin Venäjältä hanke jota tukisin itsekin 100%. Olen täysin samaa mieltä että kouluissa ei kuulu olla homopropagandaa. Lapsettomuuden sijaan kouluissa on ohjattava lapset kunnioittamaan perinteisiä perhearvoja.
Naiset on ohjattava oikeaan kutsumuksernsa eli synnyttämään. Abortti kielletään paitsi kohdunulkoisissa raskauksissa. Joissa sikiö ei voi mitenkään selvitä. Ehkäisy keinoista kielletään pillerit ja kierukat
Suomeen sama kanssa, muuten suomalaiset kuolee sukupuuttoon. Ja veteraanien kaikki arvokas työ Suomen hyväksi menee täysin hukkaan. Miettikää sitä te vapaehtoisesti lapsettomat!
Silikoninaiset eivät halua synnyttää koska kroppa menee piloille ja lisäksi joutuu kotiin babyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alamäki alkoi jo - 91 lamassa. Syypää kokoomus ja heidän uskontoon rinnastettava rahapolitiikkansa. Tämä porukka myisi vaikka äitinsä seksityöhön jos uskoisivat tienaavansa sillä.
90 luvun alun lamassa suomessa oli vauvabuumi eli silloin syntyi lapsia normaalia enemmän. Myös 2010 tienoilla syntyvyys nousi.
Joten väitteesi siitä että alamäki alkoi -91 ei pidä paik
Kehitys joka johti nykyiseen kehitykseen alkoi jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei tee lapsia tähän maahan.
Älä leiki id*oottia. Kai ymmärrät sen, että jos suomalaiset katoavat, niin tilalle tulevat barbaarit ja rikolliset. He eivät välitä suomen luonnosta tai sen monimuotoisuudesta pätkän vertaa. Myös koko maa tuhotaan asuin kelvottomaksi. Katso vaikka Ukrainaan, miltä siellä näyttää nytten. Haluatko saman Suomeen myös?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tehdä lapsia, kun ei ole kenenkään mielestä riittävän viehättävä, että voisi edes yrittää.
Todennäköisesti olet ihan viehättävä, mutta suomalaiset miehet ovat liian passiivisia lisääntymään. Toista naista suosittelisin ja lapsen hankintaa parina. Kun vaan hallituskin ymmärtäisi lisätä ne Kela-korvaukset muillekin kuin heteropariskunnille. Heidän varassa suomalaiset kuolevat sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut tähän kysymykseen monta kertaa aiemminkin.
En uskalla edes yrittää toista lasta, koska edellisen raskauden/synnytyksen aikana minulta ryöstettiin ammattilaisten taholta ihmisarvo. Olin henkisesti rikki revitty lapsen ensimmäisen vuoden ja edelleenkin kaikki se p.a.ska kummittelee. En kestä enää toista kertaa sellaista kohtelua.
Jos joskus toivun, niin sitten ehkä voi miettiä toista. Samaan aikaan kuitenkin aika juoksee minua vastaan (pian olen 33), joten hedelmällistä ikää ei ole kauan jäljellä.
Mitä ryöstettiin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä sama ongelma
Viimeinkin Venäjältä hanke jota tukisin itsekin 100%. Olen täysin samaa mieltä että kouluissa ei kuulu olla homopropagandaa. Lapsettomuuden sijaan kouluissa on ohjattava lapset kunnioittamaan perinteisiä perhearvoja.
Naiset on ohjattava oikeaan kutsumuksernsa eli synnyttämään. Abortti kielletään paitsi kohdunulkoisissa raskauksissa. Joissa sikiö ei voi mitenkään selvitä. Ehkäisy keinoista kielletään pillerit ja kierukat
Suomeen sama kanssa, muuten suomalaiset kuolee sukupuuttoon. Ja veteraanien kaikki arvokas työ Suomen hyväksi menee täysin hukkaan. Miettikää sitä te vapaehtoisesti lapsettomat!
Samaa mieltä. Ei voi olla niin, että nyky suomalaiset poimivat vaan rusinat pullasta. Pitää tehdä jotain itse maansa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kokonaan naisten vastuualueella joten syytäkin on etsittävä nimenomaan naisista mutta naiset tuntien he kääntävät tämä taaskin miesten syyksi.
"Kokonaan naisten vastuualueella"
Onneksi olkoon. Tuolla asenteella sinä et ikinä tule saamaan jälkeläistä.
Ei täällä tule saaman moni muutenkaan joten on ihan yhdentekevää millä asenteella naisia kohtelee.
Sinä olet mielisairaalakamaa, et isämatskua.
Blaa blaa persut! En siltikään tee yhtäkään lasta!
N22
Suomessa syntyvyys aleni alle 2,0 1960-1970 lukujen taitteessa. Silloin se syntyvyys aleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei tee lapsia tähän maahan.
Älä leiki id*oottia. Kai ymmärrät sen, että jos suomalaiset katoavat, niin tilalle tulevat barbaarit ja rikolliset. He eivät välitä suomen luonnosta tai sen monimuotoisuudesta pätkän vertaa. Myös koko maa tuhotaan asuin kelvottomaksi. Katso vaikka Ukrainaan, miltä siellä näyttää nytten. Haluatko saman Suomeen myös?
Tässä menee vielä sen verran kauan ettei tule olemaan minun murheeni. Olen sitten jo kuollut. Siihen saakka Nato suojelee.
Itsehän toivoitte tätä. Olisitte kohdelleet minuakin paremmin ja olleet vähemmän m.u.lk.k.uja. Koulukiusaajan käytöksenne tulee nyt kummittelemaan teille.
Ottaen huomioon mihin suuntaan tämä yhteiskunta on menossa niin en yhtään ihmettele miksi lapsia ei haluta hankkia. Työelämä on monella silppua. Vakituisia töitä ei monella nuorella aikuisella ole. Työttömyysturvasta ja muista tuista leikataan. Ei siis ole taetta, että kykenisi kustantamaan lapsen elatuksen.
Omalla kohdallani tilanne taas on se, ettei minulla ole koskaan ollut minkäänlaista vaistoa lasten hankkimiseen. Lasten hankkiminen ei tule edes mieleen, jos joku ei siitä minulle puhu. Asia ei siis luontaisesti kiinnosta yhtään. Enkä näe, että sellaisessa tilanteessa olisi kannattavaa lähteä lasta hankkimaan.
Tälle maapallolle ei tarvita yhtään ylimääräistä ihmistä.
Itse tein yhden lapsen, vajaat 15 v. sitten kun tulevaisuus ei vaikuttanut vielä näin toivottomalta. Olisin helpottunut, jos hän ei koskaan päättäisi haluta omia lapsia. Tietysti lapsenlapsi tai pari olisivat kivoja, mutta toisaalta en haluaisi viettää vanhuuttani murehtimalla vielä heidänkin tulevaisuuttaan ja elämisen edellytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä sama ongelma
Pikkasenko väkiluvuissa eroa? Venäjällä on 146 miljoonaa vs Suomen 5.6 miljoonaa. Tätä vauhtia suomessa on enää 100v päästä 100 k suomalaista, joista suurin osa vanhuksia...
En usko tuohon. Meitä on pikemminkin 10 -20 miljoonaa ja ihonväri tummempi kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, lapset ovat ihania (omat). Kunpa nuoret uskaltaisivat tehdä lapsia.
Millä rahalla ja millä geeneillä?? Ensimmäistä ei ole ja geenit niin paskat ettei kannata sukua jatkaa.
Luovutetulla munasolulla voit saada tervegeenisen lapsen. Ja monet tunnetut taudit voidaan myös seuloa pois, jos virhegeeni tunnetaan. Tutustu asiaan ja sinäkin voit olla vanhempi.
MILLÄ RAHALLA? TUTUSTU ORPON HALLITUKSEN TEKEMIIN LEIKKAUKSIIN. KELLÄÄN OLE ENÄÄ VARA MIHINKÄÄN KEINOHEDELMÖITYKSIIN SAATI LAPSIIN, VAIKKA OLIS HALUAKIN.
Olen vastannut tähän kysymykseen monta kertaa aiemminkin.
En uskalla edes yrittää toista lasta, koska edellisen raskauden/synnytyksen aikana minulta ryöstettiin ammattilaisten taholta ihmisarvo. Olin henkisesti rikki revitty lapsen ensimmäisen vuoden ja edelleenkin kaikki se p.a.ska kummittelee. En kestä enää toista kertaa sellaista kohtelua.
Jos joskus toivun, niin sitten ehkä voi miettiä toista. Samaan aikaan kuitenkin aika juoksee minua vastaan (pian olen 33), joten hedelmällistä ikää ei ole kauan jäljellä.