Kokkikartanon 700g kiusaukset, monelleko riittää?
S-ryhmän jutun mukaan tuo riittää nelihenkiselle perheelle tai "ratkaisee yksinasuvan monen päivän ruokahuollon". Itse syön tuosta kahdesti, olen ilmeisesti suursyömäri.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan kahdelle, 350 grammaakaan ei ole mikään iso annos.
Se on oikean kokoinen annos. Siihen lisukkeeksi salaatti. Kyllä nälkä lähtee.
Tilanteet vaihtelevat mutta kyllä se monissa tapauksissa. Välillä syödään enemmän ja harvemmin ja välillä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi annos palstamammalle
Nelihenkinen normaali perhe
175g per syöjä. Sinähän näännytät ihmiset
Tälläkin palstalla on todettu, että 150g makaronilaatikkoa riittää vaikka häävieraille. Varsinkin jos on luomua.
2 aikuuista jos riittääkään varsinkin jos mies isokokoinen eikä nainenkaan mikään keiju oo
200 - 250 g ruokaa riittää yhdelle aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
2 aikuuista jos riittääkään varsinkin jos mies isokokoinen eikä nainenkaan mikään keiju oo
Läskit on eri asia, heille riittää.
Viimeisiä eineksiä joita olen syönyt nuo Kokkikartanon tuotteet ja siitäkin on aikaa jotain 15 vuotta. Lapset oli pieniä ja silloin joskus oli vain niin täyteen ahdettu päivä, ettei auttanut muuta kuin ostaa muutaman kerran noita. Ei ole sen jälkeen tullut eineksiä syötyä.
En tiedä, onko noiden laatu huonontunut, mutta silloin aikoinaan nuo oli siedettävimmät einekset. Toki aika suolaisia taisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei myydä kilon paketteja. Tuollaisia välimuoto annoksia joista ei riitä. Kilosta olisi kaksi 300g annosta ja lapsille niukat 200g. Riittää joten kuten.
Osta kaksi 750 gramman!
Itse syön noista etäpäivän lounailla yleensä kolme kertaa, kasviksia aina lisäksi. 50+ tietokoneella työskentelevä ei paljoa kuluta, joten ymmärrän hyvin, ettei riitä kaikille samalla tavalla.
Riippuu siitä, mitä muuta päivän aikana syö ja siitä, onko ohessa esimerkiksi keitettyjä kasviksia. On energiatiheää tavaraa: lohikiusaus kevyintä 146 kcal 100 g:ssa, monessa muussa yli 170 kcal. Lisäksi suolaa paljon. Ei siis mikään isoina annoksina monta kertaa viikossa hyvä perusruoka.
Minä syön kerralla koko 700g. Kaksi pienehköä annosta / yhden suuren annoksen siitä saa.
Kokkikartanon ruoat ovat ihan hyvän makuisia mutta monissa melko paljon kaloreita ja rasvaisia. Ei mitään terveysruokaa.
Se annos määrä varmaan lasketaan lautasmallin mukaan. Eli kylkeen tehdään salaatti ja jokainen syö myös pari voileipää, jossa päälliset jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei myydä kilon paketteja. Tuollaisia välimuoto annoksia joista ei riitä. Kilosta olisi kaksi 300g annosta ja lapsille niukat 200g. Riittää joten kuten.
Osta kaksi 750 gramman!
Käytännössä niin pitää tehdä. Eihän nelihenkistä perhettä voi ruokkia pikkurasialla josta ei riitä yhtään lisää ja tarkasti jaettava.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kerralla koko 700g. Kaksi pienehköä annosta / yhden suuren annoksen siitä saa.
Jos ei ole mitään lisuketta niin menee kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis öö kuka noita syö?
Noi on junttiruokia?
No, sieltä se "öö aapisen laidassa" taas tuli ööhöttelemään tähänkin keskusteluun. Öö, ööö älykäs ööhöttelijä.
Eikö ne ole aika kalliita? Lähes 8 euroa? Pekonipastaa saa tehtyä itse murto-osalla tuosta hinnasta. Makaroni 0,40, 2 ruokakermaa 1,00, pekoni 1,49, sipulia 0,5.
Vierailija kirjoitti:
200 - 250 g ruokaa riittää yhdelle aikuiselle.
Siinä on kaloreita 300-440, riippuen lajista. Lounaaksi on kyllä riittävä toimistotyöläiselle, mutta ei rakennustyömiehelle.
Aikuiselle varataan laatikko ruokaa noin 300 g ja ei unohdeta salaattia/kasviksia sitten puolet lautasesta. Mutta kyllä tuosta neljälle riittää kun lapset syö vähemmän kuin aikuiset, urheilevalle teini pojalle pitäisi kyllä ottaa oma samankokoinen laatikko.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole aika kalliita? Lähes 8 euroa? Pekonipastaa saa tehtyä itse murto-osalla tuosta hinnasta. Makaroni 0,40, 2 ruokakermaa 1,00, pekoni 1,49, sipulia 0,5.
Todella kalliita. Itse tehden saa kokkikartanon lähes 8 euron laatikon tehtyä noin 2 eurolla. Nuo ovat myös pääosin helppoja ruokia tehdä itse.