Oletko hyväksynyt oman kuolemasi?
Itse en. Pelkään päivittäin kuolemaa. Erityisesti sitä että mitä kuoleman jälkeen tapahtuu
Kommentit (68)
Olen.
Sinä päivänä kun sain tietää parantumattomasti sairastumisestani hyväksyin ja aloin odottaa. Ajattelin, että ehkä aika ja tottuminen tekevät tehtävänsä, mutta niin ei ole käynyt vaan olen päivä päivältä kyllästyneempi elämänlaatuuni ja odotus alkaa käydä liian pitkäksi.
Kyllähän sen jokainen normaaliälyinen hyväksyy, kun ei muutakaan voi. Se kun kuuluu elämään. Alku ja loppu.
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko hyväksynyt
Ukrainalaisten sotilaiden kuolemat
5alebanien t.appamien naisten kuolemat
Jumalan vedenpaisumuksessa hukuttamien ihmisten kuolemat
Nälkäkuolemat
Auto onnettomuudet?
Koronakuolemat?
Vai onko se oma napa kun kiinnostaa?
Unohdin
Eläinten kuolemat pienissä lihankasvatustiloissa.
Niin ap..syötkö lihaa
Sinua ei haittaa sen lihan lyhyt elämä ja kuolema että saat jauhelihaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä huonosti voiva, sinä joka tulit häiriköimään palstalle.
Parempia vointeja sinulle!
Ainakin olen hyväksynyt oman kuolemani
Oletko sinä?
Häirikkö
Olen. Olen tuo joka on uskossa . Jeesus on minun Herrani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen jokainen normaaliälyinen hyväksyy, kun ei muutakaan voi. Se kun kuuluu elämään. Alku ja loppu.
Väitätkö että ap ei olisi normiälyinen???
Eri
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me synnymme tänne kuolemaan. Se ajatus antaa minulle luvan tehdä jokaisesta päivästä mahdollisimman nautinnollinen :)
Oletko tosissasi? Et voi olla
Olen hyväksynyt ja toivon että se tulisi jo pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko hyväksynyt
Ukrainalaisten sotilaiden kuolemat
5alebanien t.appamien naisten kuolemat
Jumalan vedenpaisumuksessa hukuttamien ihmisten kuolemat
Nälkäkuolemat
Auto onnettomuudet?
Koronakuolemat?
Vai onko se oma napa kun kiinnostaa?
Unohdin
Eläinten kuolemat pienissä lihankasvatustiloissa.
Niin ap..syötkö lihaa
Sinua ei haittaa sen lihan lyhyt elämä ja kuolema että saat jauhelihaa???
Ötököiden kuolemat, kaikki ne sääsket joita ihmiset läiskii kuoliaaksi
Kasvien kuolemat kun vegaanit jauhaa niitä elävältä hampaillaan
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Sinä päivänä kun sain tietää parantumattomasti sairastumisestani hyväksyin ja aloin odottaa. Ajattelin, että ehkä aika ja tottuminen tekevät tehtävänsä, mutta niin ei ole käynyt vaan olen päivä päivältä kyllästyneempi elämänlaatuuni ja odotus alkaa käydä liian pitkäksi.
Voimia Sinulle!
Pyydä että Jumala antaisi Sinulle uskoa.
Että saisit uudestisyntyä, vastaanottaa Jeesus elämääsi.
Rukoilen puolestasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä?
Häirikkö
Jeebus tunkee nakkinsa sun suolees ja sä hihkut ilosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä?
Häirikkö
Sano terveisiä
Isäni on h.elvetissä, menen sinne ennemmin
Isäni oli ateisti..naapurit sanoivat minulle: isäs on nyt h.elvetissä.olin 14 vuotias
Häirikkö
Ps työnnä raamattu peäreikääsi;)
Luulen vieläkin, että oon ikuisesti elossa, ikuisesti terve eikä musta tuu ikinä vanhusta
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Voimia Sinulle!
Pyydä että Jumala antaisi Sinulle uskoa.
Että saisit uudestisyntyä, vastaanottaa Jeesus elämääsi.
Rukoilen puolestasi!
Pyllistä kunnolla niin jeebuksen nakki yltää pitemmälle sinuun
Pelkään kuolemaa. Omaa ja läheisten. Joskus katson lapsiani ja mietin, mitä kauheaa he saattavat jonakin päivänä kokeakaan. Ja sitten iskee se ahdistus, tajuttoman kova, henkeä salpaava ahdistus.
Siksi teen kaikkeni, etten mieti näitä asioita. Itselleni se on toiminut parhaiten. Jos menisin vaikka terapiaan jankkaamaan kuolemanpelkoani, mitä se auttaisi. Se kuolema on silti siellä edessä. En pääse siitä pelosta mitenkään eroon. Esim jos pelkää lentämistä, voi vaikka välttää lentämistä loppuelämän. Tai syödä rauhoittavia ja kestää se lento ja päättää vaikka sen jälkeen, ettei lennä enää ikinä.
Mutta kuolema. Se on se viimeinen etappi. Sen jälkeen ei voi taputtaa itseään olkapäälle, että hei hyvinhän sä siitä selvisit. Siksi suljen sen mielestäni. Toisinaan mietin vaikka kuinka pinnallisia, jopa typeriä asioita joilla harhautan itseäni siitä, etten ajattele kuolemaa.
Tottakai olen, ei täältä kukaan ole hengissä selvinnyt. Se on sitten eri asia millaisen kuoleman itselle toivoo. Ei kai kukaan vuosikausien kärsimystä tai vihanneksena makaamista halua. Siksi kannatankin eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Kuolen turvallisin mielin, kun se aika koittaa. Jeesus on minun Herrani !
T. 50+
Et siis ole hyväksynyt kuolemaa ja elät itsepetoksessa. Kuolema on loppu. Ei ole kuolemanjälkeistä elämää, kuten vanhat kansantarinat, esim. Raamattu kuvaavat. Yritä ymmärtää, että tarinat on tarinoita vaikka niitä toistelisi miten pitkään ja miten monta ihmistä tahansa.
Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.
Itse olen hyväksynyt kuoleman aina ja pitänyt jo lapsesta saakka hyvin outona uskonnollista ajatusta, että olisi. jokin "ikuinen elämä" kuoleman jälkeen. Tai että se olisi mitenkään haluttava tai tavoiteltava asia. Tietysti tällaiset harhakuvat auttavat ihmisiä hyväksymään elämän vastoinkäymisiä, käsittelemään olemassaolon rajallisuutta jne.
Ihminen on jo kuollut synteihinsä ja kristitty laittaa toivonsa armoon ristillä. Ruumis on kuollut synnin tähden mutta henki tekee eläväksi ja henki pelastuu.
Eno kuoli ja niin että puhuin hänelle puutaheinää tietämättä että hän sairastaa puhelimessa. Hyi kun iljettävää hänelle. Kukaan eikä hän kertonut että on sairaana ! Mikä maallinen helvetti. Jeesus korvaa sen hänelle taivaassa.
Sinä täällä joka VIHAAT MUITA KRISTITTYJÄ ET OLE MUUTA KUIN MURHAAJA SANAN MUKAAN.
Et ole tainnut paljon elämää nähdä. Tunnetko omaa kehoasi tai ymmärrätkö ihmisyyttä lainkaan? Ihminen suorittaa kipua tai kuolemaa, sitten kun se eteen tulee.