Mihin Arja Saijonmaan suosio perustuu?
En ole musikaalinen, en osaa arvioida onko täydellinen laulaja teknisesti. Mutta minusta ääni on ihan ok, ja esiintyminen jotenkin teennäistä, esim. nyt Elämäni Biisissä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva tietää, arvon kommentoijilta, mikä olisi riittävän hyvä ja kylliksi tehdä arvostettua työuraa, jos Arja Saijonmaan ei siihen kelpaa, vaikka hän on tehnyt aktiivista kansainvälistä työuraa jo yli 60 vuotta ja saanut lukemattomia palkintoja ja huomion osoituksia.
Viimeiksi tänä vuonna Ruotsin kuningashuoneelta korkeimman kunniamerkin. Mutta sekä mammaraadille ole mitään.
Eihän hänen uraansa ole kiistetty, kaikki vaan eivät tykkää hänen äänestään ja laulutyylistään.
Itsekin olen sitä mieltä, että on jotenkin kolea kollottaja, mutta toki myönnän, että komean uran on tehnyt.
Järkyttävä minä minä akka. Ja se Mikis Teodoraakkis sitä se hokee. Tuntuu että haastattelijoiden pitää pitää aisoissa kun alkaa kehuminen kenen kanssa on esiintynyt ja missä palatsissa on käynyt. Yök.
En kuuntele Arjan musiikkia. Aika ylpeä ja yksitotinen henkilö.
Klassinen ihminen. Ei mitään radikaalia?
YLE Areenassa on Arja Saijonmaa kreikkalaisten laulujen konsertti kreikkalaisten soittajien kanssa Laulu vapaudelle. Löytyy Areenasta googlaamalla Arja Saijonmaa. Konsertti on taltioitu Finlandia talolla kun se avautui remontin jälkeen.
Arja Saijonmaa on mielestäni kolkko ja vailla karismaa. Eikä lauluääni ole miellyttävä.
Sitä arvostin, että lauloi Olof Palmen hautajaisissa.
Olin teini silloin. Mutta tässä ketjussa kirjoitettiin, että Arja oli itse tukkinut sinne esiintymään ja lähettänyt muhkean laskun perään !! Eli häntä ei siis sinne pyydettykään..
Arja Saijonmaa opiskeli Sibelius-Akatemiassa pianonsoittoa tullakseen konserttipianistiksi. Ei kuitenkaan valmistunut sieltä, mutta suoritti myöhemmin yliopistotutkinnon pääaineenaan musiikkitiede. Hän johti 60-70-luvun vaihteessa Ylioppilasteatteria ennen kuin lähti maailmalle .
Olisipa kiva tietää, arvon kommentoijilta, mikä olisi riittävän hyvä ja kylliksi tehdä arvostettua työuraa, jos Arja Saijonmaan ei siihen kelpaa, vaikka hän on tehnyt aktiivista kansainvälistä työuraa jo yli 60 vuotta ja saanut lukemattomia palkintoja ja huomion osoituksia.
Viimeiksi tänä vuonna Ruotsin kuningashuoneelta korkeimman kunniamerkin. Mutta sekä mammaraadille ole mitään.