Mihin Arja Saijonmaan suosio perustuu?
En ole musikaalinen, en osaa arvioida onko täydellinen laulaja teknisesti. Mutta minusta ääni on ihan ok, ja esiintyminen jotenkin teennäistä, esim. nyt Elämäni Biisissä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tosi pettynyt eiliseen Jossain esitykseen Elämäni Biisissä. Tosi huono.
Muuten arvostan todella, mm Ystävän laulu on upea
On muuten upea laulaja tuo Anneli Saaristo, miltei päivittäin kuulen musiikkiaan radiosta. Esim Appelsiinipuita aavikkoon. Itse sanoi, ettei enää levytä, ei ole vanhemmiten ääneensä enää tyytyväinen. Esiintyy toki vielä
Tapani Pertun esittämänä Ystävän laulu on huomattavan paljon parempi.
Anneli Saariston ura pitkittyi muuten aikoinaan, kun sanoittajat ei osanneet kirjoittaa hänelle sopivia kappaleita. Mm.Vexi Salmi tästä jossain eläessään kertoili.
Vierailija kirjoitti:
kekä tää on?
Joku kanalan omistaja Huittisista.
Mikkelin suuren tytön maine perustuu Mikkis Teodoraakikseen.
Perseelleni kiitos, sain siltä paljon......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi persuissa ei ole yhtään iskelmälaulajaa ...sitä ihmettelen....huuoohh.
Kike Elomaa on levylaulaja, tehbyt keikkaakin muttei halunnut siitä uraa.
Ei tehnyt sen takia kun ei ole lauluääntää ja kukaan ei mennyt kamaan ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tosi pettynyt eiliseen Jossain esitykseen Elämäni Biisissä. Tosi huono.
Muuten arvostan todella, mm Ystävän laulu on upea
On muuten upea laulaja tuo Anneli Saaristo, miltei päivittäin kuulen musiikkiaan radiosta. Esim Appelsiinipuita aavikkoon. Itse sanoi, ettei enää levytä, ei ole vanhemmiten ääneensä enää tyytyväinen. Esiintyy toki vielä
Tapani Pertun esittämänä Ystävän laulu on huomattavan paljon parempi.
Saariston tämä kappale on myynyt ihan mielettömästi. Makuasioita ei voi kiistellä
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä häntä arvostetaan Ruotsissa suuresti.
Sai jopa kunnian esiinty Palmen hautajaisissa! Lauloi Jag vill tacka livet (Violetta Parran Gracias por la vida), joka onkin mielestäni hänen paras tulkintansa.
Perikunta kertoi hautajaisten jälkeen, että Arja oli itse ilmoittanut haluavansa ehdottomasti tulla laulamaan vanhan ystävänsä hautajaisiin. Antoivat luvan. Ja ällistyivät suuresti, kun Arja lähetti perään muhkean laskun esiintymisestä. Kun ei häntä sinne pyydetty vaan itse tunki laulamaan viimeisenä palveluksena rakkaalle ystävälle.
Ruotsalaislehden toimittaja totesi artikkelissaan, että sitä näkyy itse paremmin, kun nousee ruumiin päälle seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Pillun jakamiseen.
Riikka
80-luku, henkisyys, ulkomaat, meri. Muistelot.
Itse en välitä monestakaan kotimaisesta naispuolisesta artistista, mutta Saijonmaata olen ihaillut kauan. Asuessani aikoinaan Ruotsissa huomasin, kuinka arvostettu hän siellä on. Palattuani Suomeen aloin tutustua hänen tuotantoonsa tarkemmin, minulle tuli hyvin tärkeäksi mm. hänen levyttämänsä kokoelma chileläisen Inti Illimani - yhtyeen kanssa. Violeta Parra oli tehnyt itsemurhan, hänen musiikkinsa säilyy mm. noissa upeissa lauluissa jotka Saijonmaa tulkitsi hienosti Pentti Saaritsan suomennoksina. Kokoelman nimi taisi olla Miten voin kyllin kiittää. Saijonmaa on tehnyt tyylikkään ja pitkän uran, hänen esittämänsä musiikki ei ole tusinatavaraa.
Kommunisti jolla oli s****suhteita useiden menestyvien, korkeassa virassa olevien miehien kanssa, edisti näin uraansa. Kolkko, mahtipontinen, julistava puhe-ja lauluääni. Oli mm. Kekkosen ja Olof Palmen suosiossa. Nainen josta puuttuu kaikki herkkyys, ääni josta puuttuu kaikki herkkyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöri kolmantena pyöränä sen mikisin liitossa, hengaili stalinistien kanssa ja kun tuuli alkoi kääntymään 1980-luvulla meni Ruotsiin lypsämään niiden vassarinostalgialla. Eli kaikkineen kyseenalainen luonne ja vähän opportunisti & petturi?
Miten tämä liittyy mihinkään.
Kaikilla meillä on historiamme.
Se ei kuulu kenellekään.
Tästä mielipiteestä tulikin mieleen että Saijonmaa oli takinkääntäjä ja käänsi myös muiden aviomiehiä. Kutsui sitä villeydeksi ja aikansa radikaalisuudeksi. Lasta hän ei koskaan saanut.
En tiedä muusta kun KAJ:n biisistä.
Vierailija kirjoitti:
Yhä Arjalta kysytään, oliko hänellä suhde Mikis Theodorakiksen kanssa.
Ei. Mutta he rakastivat toisiaan.
Kreikan kielessä on kaksi sanaa rakkaudelle, agape ja eros. Ensimmäinen kuvaa syvää rakkautta ja toinen erotiikkaa. Tunne meidän välillämme oli agape.
https://seura.fi/viihde/julkkikset/elava-legenda-arja-saijonmaa-otin-el…
Kaveriseksiä heillä oli.
Vierailija kirjoitti:
Arjan äiti oli musiikinopettaja ja hyvä pianisti, isä hammaalääkäri.
Eivät koskaan hyväksyneet Arjan kommunismia! Enokin haukkua s*atanan kommunistiksi, eikä halunnut olla missään tekemisissä Arjan kanssa.
Suomessa nyt ei ole montakaan Arja Saijonmaan tasoista iskelmädiivaa, joka on tehnyt yhtä tasokkaan kansainvälisen uran. Erityisesti Ruotsissa hän on saanut paljon arvostusta ja huomiota. Oli presidentti Kekkosen suosiossa.
Onko sinulla ap. tarjota muita suomalaia kansainvälisiä iskelmätåhtiä?
Wikipedia
"Saijonmaa alkoi esiintyä laulajana ja näyttelijänä 1960-luvulla. Hänen ulkomainen uransa alkoi 1970-luvun alussa, kun hänet kiinnitettiin solistiksi Mikis Theodorakisin maailmankiertueeseen.[4] Saijonmaa on 1970-luvun lopulta lähtien tehnyt pääosan taiteellisesta työstään Ruotsissa. Monipuolisen laulu-uransa aikana hän on esittänyt muun muassa poliittisia lauluja, ranskalaisia chansoneita, etnomusiikkia, suomalaisia tangoja ja ruotsalaista diskoiskelmää.[5] Saijonmaa on levyttänyt suomeksi, ruotsiksi ja useilla muilla kielillä. Hänet on koko uransa ajan tunnettu myös poliittisena aktivistina. Hän pyrki RKP:n sitoutumattomana ehdokkaana Euroopan parlamenttiin 1996[6] ja kansanedustajaksiä.
Pillun jakamiseen.