Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun mies käy kaupassa näin?

Vierailija
17.05.2023 |

Vastaan itse perheemme ruokahuollosta eli suunnittelen, mitä viikolla syödään, teen ostokset ja laitan ruoan.

Mies käy kuitenkin lähes päivittäin kaupassa töistä tullessaan. Hän ostaa samat ruoat joka kerta: Tietyn merkkistä leipää, lihapiirakoita, limua, pinaattilettuja, mansikkahilloa, tietyn merkkisiä keksejä.
Hän ei koskaan katso, mitä kaapissa jo on, vaan jos minä olen poissa ja hän poikkeuksellisesti laittaa lapsille ruoan (aina pinaattilettuja), niin ostaa siis aina myös purkillisen mansikkahilloa, koska sitä syödään lättyjen kanssa. Tai ostaa aina niitä samoja keksejä, joita nyt kuitenkaan ei tietenkään syödä joka päivä.
Tämän seurauksena meillä on tällä hetkellä esimerkiksi viisi purkkia mansikkahilloa kaapissa ja kolme pakettia keksejä. Ostaa todella usein myös esim. ketsuppia ja meillä onkin usein kolme pulloa avaamattomana kaapissa odottamassa. Sitten taas esimerkiksi maitoa, jota kuluu joka päivä pari litraa, ei osta koskaan - varmaan koska ei itse juo sitä niin ei tajua, että kuluuhan sitä silti, kun lapset juovat.

Mä en jotenkin saa hänen logiikastaan kiinni. Että miksi aina samat tavarat? Ja miten ei tajua, että esim. pinaattiletut & hillo - ne letut syödään kyllä samalla aterialla, mutta hilloa kuluu ehkä kolme lusikallista.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nepsy-piirteitä? Työskentelen kirjolaisten kanssa ja juuri esimerkiksi tuo kaupassa käynti on asia, jossa tarvitsevat ohjausta, koska ostavat vain joka kerta ne samat tavarat - eivät sitä, mitä tarvitsisivat - ja sitten kaapit täyttyy juurikin jostain ketsuppipulloista. 

Vierailija
2/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi näyttää olevan kyseessä. Johan nuo ostoksetkin sen kertovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan kysy tätä mieheltäsi. Sehän lopettaisi kerralla koko kiehtovan arvailun.

Vierailija
4/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei laita ajatusta siihen kauppa-asiaan, ajatukset muualla. Ostaa varalta koska ei muista löytyykö jo. Fokuksen puutetta.

Vierailija
5/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonhan teillä sitä mansikkahilloa kuluu, jos päivittäisen ostelun saldona jääkaapissa on vain viisi purkkia.

Vierailija
6/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuohon voi olla muuta syytä kuin jokin neurologinen poikkeama.

Mutta kiinnostavampi kysymys on tosiaan se, että miksi ette voi keskustella näistä kaupassa käynnin tavoista. Puuttuuko teiltä yhteinen kieli?

Vierailija
7/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta weaponized incompetence.

Mies on vihainen kun teetät hänellä työtä, jota hänen ei mielestään kuuluisi tehdä ollenkaan.

Vierailija
8/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy kaupassa aina niin,että ei vahingossakaan tuo kaupasta sitä mitä oon siihen lappuun kirjottanut esim.kuohukermaa niin tuo ruokakermaa,kermajuustoa niin tuo edamia,kinkkupizzaa niin tuo jauhelihapizzaa.

Sit kun sanon siitä,niin alkaa kauhee valitus,että "käy,sit ite siel kaupassa....

Vierailija
9/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies käy kaupassa aina niin,että ei vahingossakaan tuo kaupasta sitä mitä oon siihen lappuun kirjottanut esim.kuohukermaa niin tuo ruokakermaa,kermajuustoa niin tuo edamia,kinkkupizzaa niin tuo jauhelihapizzaa.

Sit kun sanon siitä,niin alkaa kauhee valitus,että "käy,sit ite siel kaupassa....

Laita mies vatkaamaan se ruokakerma.

Vierailija
10/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy kaupassa töistä tullessaan. Siksi hän ei katso mitä kotona jo on.

Vierailija
11/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hyvinkin huikea ajatus esittää tämä sama kysymys sillä miehelle?

Vierailija
12/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eikä mitenkään olisi loogista tehdä sitä kauppalistaa silloin kun hän vielä on kotona

Vierailija
13/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovinkaan suuri haitta jos on edamia tai jauhelihapizzaa, kun on kuitenkin juustoa ja pizzaa.

Laita tosiaan mies vispaamaan ruokakerma, ja mielellään vispilällä käsin. Kas kun juuri silloin sattuu olemaan sähkövatkaimen vispilät hukassa. Puolen tunnin  päästä käy kertomassa, että olisi se kuohukerma ollut vaahtoa jo 25 minuuttia sitten.

Vierailija
14/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies taas kysyy multa, tarvitseeko kaupasta jotain, kun on lähdössä töistä. Laitan hälle kauppalistan, ja muuten toimiikin hyvin tää tyyli, mutta joka kerta tuo vähintään 2 pakettia ohuen ohutta ruispala-leipää, jota sitten tungen pakkaseen 😅

Vierailija
15/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi joko yrittää tahallaan tehdä huonosti että sinä hoitaisit jatkossa kaupassa käynnin tai sitten asia ei vain kiinnosta häntä pätkääkään. Eli nappaa ensimmäisen sinnepäin olevan asian eikä jaksa lukea miettiä onko kyseessä oikea juusto jne.

Oletko kokeillut että tuot miehelle väärät tuotteet vuorostasi kaupasta. Jos pyytää siideriä niin tuo alkoholitonta vaikka tiedät kyllä että juo sitä nimenomaan alkoholin takia. Ja rupeat tekemään usein ruokaa josta mies ei tykkää ja jos valittaa niin sano että tee sit ite se ruokas

Vierailija
16/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eikä mitenkään olisi loogista tehdä sitä kauppalistaa silloin kun hän vielä on kotona

Voisi myös toimia jos sen kauppalistan lähettäisi miehen älylaitteeseen ennen kuin hän on siellä kaupassa?

Vierailija
17/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä.

Vierailija
18/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen saman, mutta tiedän kyllä etten osta liikaa. Vaikeaa vaimon kanssa kun hän ei ymmärrä, että samaa ruokaa voi syödä jopa kahdesti päivässä ja vuodet ympäriinsä.

Vierailija
19/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi myös toimia jos sen kauppalistan lähettäisi miehen älylaitteeseen ennen kuin hän on siellä kaupassa?

Miehen se lista kuuluu tehdä.

Vierailija
20/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen saman, mutta tiedän kyllä etten osta liikaa. Vaikeaa vaimon kanssa kun hän ei ymmärrä, että samaa ruokaa voi syödä jopa kahdesti päivässä ja vuodet ympäriinsä.

Ja jostain syystä miesten keskimääräinen elinikä on matalampi kuin naisten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme