Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jos sota syttyisi niin haluaisitko lähteä sotimaan?

Vierailija
28.09.2024 |

Itse en. 

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä lähtisi tappamaan kenenkään toisen äidin lasta, joka on rintamalle pakotettu.

Antaisit siis hänen tappaa sinut ja sinun lapsesi?

Sodissa on aina myös niitä jotka ovat kieltäytyneet tappamasta. Ja eläneet kertoakseen tarinansa.

Vierailija
82/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. 

En sodi ideologian, valtioiden, muiden ihmisten ja uskomusten/uskontojen puolesta. 

Et siis ole valmis puolustamaan itseäsi millään tavoin? Sanot, että anna tulla vain, en pistä vastaan, kun joku tulee sinut hakkaamaan tai rais kaamaan?

Puhuttiin sotimisesta, ei muusta. Se ei ole sotimista vaan väkivaltaa jolle monessa sivistysmaissa uhrilla on oikeus puolustaa jopa tappamalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän minusta olisi enemmän hyötyä jos jatkaisin omia töitäni. 

Vierailija
84/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi. En jätä lapsia yksin kotiin. Mieluummin tapan itseni (itsemurha) kuin hylkään lapset.

Sama. Jos joku sotahullu mies on sitä mieltä, että naisia tarvitaan sodassa (rintamalla tai huoltojoukoissa) ENEMMÄN kuin kotona, niin sitten minä voin tappaa itseni. Lapset otetaan välittömästi huostaan ja joku muu aikuinen joutuu kasvattamaan heidän. Minun työpanostani kotiäitinä ei tarvita, joten minä voin poistua "miesvahvuudesta" eli tehdä itsemurhan. Se on minun tapani puolustaa kotirintamaa (kotiäitien oikeuksia). 

Vierailija
85/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse. Nato hoitaa hommat!

Vierailija
86/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska

10 Käskyä

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

3 .Pyhitä lepopäivä.

4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

5. Älä tapa

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Alkuperäisessä heprankielisessä tekstissä puhuttiin murhaamisesta ei tappamisesta. 

Suunniteltu tappo on murha ja jos menet sotaan tietäen et

Raamatussa murha on Jumalan käskyjen vastainen tappo. 

Niin.. ei täällä ruveta termeillä temppuilemaan, pointti on ettei toiselta ihmiseltä saa toinen ihminen viedä henkeä.

Vierailija
87/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän varten meillä on tosiaan Nato-liittouma. 

Vierailija
88/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. En ole valmis tappamaan ketään. Itsepuolustus asia erikseen. Sairaanhoitajana olisin valmis kuitenkin tekemään sen mitä osaan.

Vierailija
89/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä worthiä puolustaa tätä maata, niin naisena kun miehenäkään. Jos sodasta selviää, niin haet 4 eri työpaikkaan kuukaudessa ja jos et ota työkokeilua vastaan, niin menetät ansiosidonnaisen, jota on jo leikattu 2kk jälkeen. Nämäkö on niitä tärkeitä arvoja, joita kannattaa puolustaa? Mieluummin lähtee vaikka Norjaan perkaamaan kaloja 3000€/kk palkalla, kun tapattaa itsensä.

Ei tarvi edes odottaa sotaan asti kun voit lähteä heti huomenna Norjaan perkaamaan kaloja. Ai jaa, ennemmin loisit täällä maaten?

Vierailija
90/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. ei täällä ruveta termeillä temppuilemaan, pointti on ettei toiselta ihmiseltä saa toinen ihminen viedä henkeä.

Nimenomaan näin, ihmisiltä ei saa viedä henkeä - ainoastaan rusuilta. 

Vierailija
91/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin varmaan karkuun johonkin lämpimään maahan ja pelailisin gta 6 yötäpäivää.

Vierailija
92/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä just kyselin, että mitä tässä maassa on niin upeaa että henkensä menettäisi sen takia?? Jotain ma tuja täällä hyysätään jotka sit varmaan sit vaan lisää raisskailis, joo ei kiitos.

Sodan aikana juuri heille on varattu erityinen tiedustelutehtävä (mallia miinanpolkija). 

Vierailija
93/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun veli ja mies kuolisivat rintamalla, niin sitten haluaisin mennä. Ei olisi niin enää väliä mitä itselle käy, kun kaikki jäljelläolevat rakkaat kuolleet. 

Vierailija
94/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Venäjä ensin hyökkäsi Ukrainaan nii  ajattelin, että lähtisin pakoon vastaavassa tilanteessa. Tässä kun on nyt pari vuotta asiaa sulatellut, niin voisin ehkä sittenkin jäädä, tekemään mitä vain hyödyllistä, menemään jopa rintamalle. Jotenkin se kuolemanpelko ja individualistinen optimointi on väistynyt ja haluaisin mielummin olla osa jotain suurempaa tarkoitusta, taistelussa maailman tulevaisuudesta, ihmisoikeuksien puolella. Kävi miten kävi.

Vierailija
95/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Venäjä ensin hyökkäsi Ukrainaan nii  ajattelin, että lähtisin pakoon vastaavassa tilanteessa. Tässä kun on nyt pari vuotta asiaa sulatellut, niin voisin ehkä sittenkin jäädä, tekemään mitä vain hyödyllistä, menemään jopa rintamalle. Jotenkin se kuolemanpelko ja individualistinen optimointi on väistynyt ja haluaisin mielummin olla osa jotain suurempaa tarkoitusta, taistelussa maailman tulevaisuudesta, ihmisoikeuksien puolella. Kävi miten kävi.

Vierailija
96/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee ruotsiin sotaa pakoon ja pilaa ruotsinkin.

Vierailija
97/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä lähtisi tappamaan kenenkään toisen äidin lasta, joka on rintamalle pakotettu.

Antaisit siis hänen tappaa sinut ja sinun lapsesi?

Täysin epäolennainen kysymys. Ketjun aihe on sotimaan lähteminen EIKÄ se, mitä tekisit jos sota vyöryy kotiovelle. Jos niin käy, Suomen armeija on epäonnistunut. Maanpuolustus on pettänyt ja vihollinen hyökkää nyt suomalaisten siviilien kimppuun. Minä puolustan itseäni, kotiani ja lapsiani. Viimeiseen hengenvetoon asti. 

Vierailija
98/131 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sotisi miesihmisten aloittamassa sodassa. Miehet tapelkoot keskenään, lähden mieluummin pakoon

Vierailija
99/131 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vassarinaiset mitään sotimaan lähde, jos kyseessä on rakas Venäjä. Mutta omia vastaan kyllä mielellään soditaan niin kuin sisällissodassa tehtiin 1918

Te persut ja muut äärioikeistopellethän suorastaan kuolaatte, kun joku edes mainitsee sanan Venäjä. Vasemmistolaisena naisena jättäisin teidät miehet leikkimään ja väkisinmakaamaan keskenänne, kun ette muuhunkaan pysty :)

Vierailija
100/131 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet naiset käyvät armeijan, jos eivät ole valmiita sotimaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan