Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jos sota syttyisi niin haluaisitko lähteä sotimaan?

Vierailija
28.09.2024 |

Itse en. 

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osan toki pakko lähteä sotimaan, mutta ei toki koko kansan, kun tarvitaan ihmisiä myös viljelemään maata ja pitämään ruokahuollosta kiinni ja myös lämpimistä vaatteista huolta, siis kutomalla ja lahjoittamalla sotaa käyville sota tantereella. Ja osa joutuu pitämään eläimistä huolta kuten lehmistä, lampaista, sioista, hevosista ym.  ja toki mikä tärkeintä myös niistä lapsista. Eivät kaikki ihmiset voi mennä sotimaan, jos sota syttyy, siis ei ole silloin leipää lainkaan meille ja niille jotka sotivat. Joten meidän pitää pitää kaikesta huolta. Ja myös siis naisilla erittäin tärkeä tehtävä sodan hetkellä, joten älä väheksy ikinä naisten tekemää työtä. Toki arvostan myös miehiä, jotka lähtevät sotimaan ja myös toki naisia, jotka kaikki ovat urheita, jotka puolustavat Suomea. 

Ei kai me nyt heti minnekkään 30-luvulle hypätä vaikka sota tulisi? Ei niitä viljelymaita ja kotieläimiä tämän enempää olisi kuin nytkään ja niiden kanssa työskentely on alan ammattilaisten hommaa. Itse osaan käyttää Exceliä ja kasvattaa kukkia, ihan heti en osaisi mitään possufarmia pyörittää.

Vierailija
42/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatoimiin olisin kouluttamaton ja varmasti jo liian vanha, eiköhän siinä jokin ikäraja ole.  Olen kuitenkin koulutettu ja hyvin pitkään sairaahoitoalalla toiminut joten voisin kyllä korteni kekoon kantaa sillää tavalla.

Toisaalta en asu Suomessa enkä ole kolmeenkymmeneen vuoteen asunut, mutta kaipa kelpaisin tällä ammatttitaidolla kuitenkin? Jos taas kyse olisi sodasta joka ulottusi tännekin missä olen, jäisin tietysti tänne samoihin tehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisi olla sodassa mukana paineiden purkajana.Liikaa kun stressaisi sotiminen voisi pumppaila paineet pois tukikohdassa.Sekä pitäähän jotain viihdykettäkin olla.

Miehilläkin on reikiä ja heitä on lähempänä siinä bunkkerissa, ihan vieressä. Sen kun pumppailee.

Ei kiitos en ole homoseksuaali. Naisten anus kylläkin kiihottaa.

Eipä ne muut sotilaat paljon sulta kysele kun kiima iskee päälle ja pakko saada jotain reikää eikä voi valita. Siinähän sua pumpataan. 

Vierailija
44/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska

10 Käskyä

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

3 .Pyhitä lepopäivä.

4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

5. Älä tapa

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Alkuperäisessä heprankielisessä tekstissä puhuttiin murhaamisesta ei tappamisesta. 

Toki. Mutta eipä ole kristillistä vaikka mennä ta ppamaan toisen maan kansalaisia vain koska ei-kristillinen valtio niin käskee. En sano, ettei olisi koskaan mitään hyväksyttyä tilannetta, missä ta ppaa, mutta aika harvoin sodat sellaisia olisivat.

Vierailija
45/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisi olla sodassa mukana paineiden purkajana.Liikaa kun stressaisi sotiminen voisi pumppaila paineet pois tukikohdassa.Sekä pitäähän jotain viihdykettäkin olla.

Miehilläkin on reikiä ja heitä on lähempänä siinä bunkkerissa, ihan vieressä. Sen kun pumppailee.

Sulta ei kysytä. Saat viihdyttää homppeleita.

Vierailija
46/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis koulutukseen, jotta minullekin löytyisi tehtävä. Luonteeltani olen sitkeä sissi ja ovela tarkkailija. 

Vierailija
47/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, enkä halua osata tappaa ketään, mutta osaan kuroa ihmisiä kasaan ja antaa lääkkeitä ja avustaa toimenpiteissä. Jäisin tekemään sitä, missä olen hyödyksi.

Vierailija
48/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten paikka on kotirintamalla kranaattikauhuisten ja lomilla olevien sotilaiden stressiä purkamassa. Pi ll u on parasta lääkettä sodan arjen keskellä. Sen tiesi taattovainaakin.

M46

Siinä toinen janari. 🖕

Vierailija
49/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska

10 Käskyä

3 .Pyhitä lepopäivä.

5. Älä tapa

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Alkuperäisessä heprankielisessä tekstissä puhuttiin murhaamisesta ei tappamisesta. 

Toki. Mutta eipä ole kristillistä vaikka mennä ta ppamaan toisen maan kansalaisia vain koska ei-kristilline

*älä ilman oikeutta sụrmaa toista kansasi jäsentä.*

Ei mainita muiden kansojen ihmisiä. Ja mitä tulee meidän rakkaisiin ikivihollisiimme, kristittyjä hekin ovat. Ortodokseja toki, mutta niinhän se Venäjän kirkon päämieskin hyväksyy sodan Ukrainaa vastaan. Miksei sitten meidänkin lahtaamistamme.

Vierailija
50/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viljelisin maatani ja tuottaisin kansalle ruokaa, kuten nytkin tee. Hoitaisin sairaita öisin, kuten nytkin hoidan tai päivisin, jos niin määrättäisiin. Lämmittäisin uunit, petaisin vieras- ja varavuoteet ja ottaisin vastaan kaupungissa asuvia läheisiä jos he eivät enää kotonaan voisi olla. Tekisin kaikkeni tämän isänmaamme itsenäisyyden eteen kotirintamalta käsin.

Vierailija
51/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kuusikymppisestä naisesta olisi paljonkaan hyötyä. 

Samaa luulen minäkin. Näkö ei ole enää hyvä eikä kuulokaan. Ehkä pystyisin hernesoppaa ja kahvia keittämään, jos siitä jotain hyötyä on. 

Vierailija
52/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osan toki pakko lähteä sotimaan, mutta ei toki koko kansan, kun tarvitaan ihmisiä myös viljelemään maata ja pitämään ruokahuollosta kiinni ja myös lämpimistä vaatteista huolta, siis kutomalla ja lahjoittamalla sotaa käyville sota tantereella. Ja osa joutuu pitämään eläimistä huolta kuten lehmistä, lampaista, sioista, hevosista ym.  ja toki mikä tärkeintä myös niistä lapsista. Eivät kaikki ihmiset voi mennä sotimaan, jos sota syttyy, siis ei ole silloin leipää lainkaan meille ja niille jotka sotivat. Joten meidän pitää pitää kaikesta huolta. Ja myös siis naisilla erittäin tärkeä tehtävä sodan hetkellä, joten älä väheksy ikinä naisten tekemää työtä. Toki arvostan myös miehiä, jotka lähtevät sotimaan ja myös toki naisia, jotka kaikki ovat urheita, jotka puolustavat Suomea. 

Ei kai me nyt heti minnekkään 30-luvulle hypätä vaikka sota tulisi? Ei

Suomessa on maatalouskarjaa noin 16 miljoonaa päätä. Hevosiakin on 65 000. Viljelysmaata on 2,3 miljardia hehtaaria. Siinä kohtaa kun sota syttyisi, rajat menisivät kiinni, ja kaikki olisi oman huoltovarmuuden varassa. Kaiken pitää hoitua kuin rasvattu, vaikka polttoaine loppuisi. Johan se koronan kohdalla nähtiin, että koko Eurooppa oli suurin piirtein oikosulussa. Siksihän meillä pidetään yhä yllä esimerkiksi turvetuotantoa.

Kun otetaan huomioon poliittiset ryhmittymät ja niiden painostus toisiaan kohtaan, ystäväksi oletettu voikin kääntää selkänsä tuosta vain. Jatkosodan aikana Yhdysvallat oli Neuvostoliiton kaveri, ja ne saivat painostettua jopa Englannin julistamaan sodan Suomelle. Eipä sitä sodan aikana saatu apua mistään. Ainoa, joka suostui meitä auttamaan, oli Saksa. Ruotsi otti lapsia turvaan, mutta muuten se ei auttanut. Kaikki muut hylkäsivät.

Vierailija
53/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmis koulutukseen, jotta minullekin löytyisi tehtävä. Luonteeltani olen sitkeä sissi ja ovela tarkkailija. 

Tiekkarissa oli saapumiserässäni paljon kaltaisiasi uhoajia. Marssin pysähdyttyä märkiä risuja sytyttäessä lähti luulot pois suurimmalta osalta. 

Vierailija
54/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Miksi sotisimme jos ihmisoikeudet viedään kotirintamallakin? 

Vierailija
55/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen liian vanha. Ei musta ole sielä mitään hyötyä. 

Vierailija
56/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt mitään toista talvi- tai jatkosotaa ole tulossa, harvalla

Mistä sä luulet, että meiän ruoka tulee? :D

Harvalla niitä kotieläimiä toki on, tilakoot on huomattavasti suurempia nykyään. Jonkun niistä silti täytyy huolehtia.

Vierailija
57/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska

10 Käskyä

3 .Pyhitä lepopäivä.

5. Älä tapa

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

Toki. Mutta eipä ole kristillistä vaikka mennä ta ppama

Oletko koskaan kuullut kymmenestä käskystä?

Vierailija
58/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne muut sotilaat paljon sulta kysele kun kiima iskee päälle ja pakko saada jotain reikää eikä voi valita. Siinähän sua pumpataan. 

Edelleen, nyt puhumme Suomen puolustusvoimista missä ei homoilla. Venäjän armeijassa taas homoilu on jokapäiväistä touhua.

Vierailija
59/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole armeijaa käynyt mutta vapaaehtoisissa koulutuksissa pyörinyt, opetellut ammuntaa kiväärillä, pistoolilla sekä jousipyssyllä. Kiinnostaa myös huoltotoiminta ja hoitsutaustaakin on. Kyllä mulle varmaan jotain käyttöä keksittäisiin.

Vierailija
60/131 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtisin välittömästi pois sodan jaloista. Kaikkien pitäisi äänestää jaloillaan, niin mitään sotia ei olisi.

Terveisiä Pietarista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan