Kauheä älämölö alkaa jos otan muutaman oluen iltaisin.
Siis mitä hel...iä! Jos otan muutaman kaljan niin siitä aloitetaan jäätävä paskamyrsky kotona.
Kommentit (86)
No kun avaat seuraavan tölkin, niin voisitko sitä eukko-raukkaa opastaa, että ei tässä ole mitään hätää?
Hän on huolissaan kun avaat uuden tölkin. Tyynnyttele häntä äläkä suhtaudu kovalla sanalla tai millään sanattomuudella, se raivostuttaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan vuorottelua. Ota sinä tänään ne pari olutta ja katso tarkkaan mitä vaimosi puuhailee sinä aikana kun sinä juot. Tehkää seuraava päivänä toisinpäin. Vaimosi juo ne pari olutta ja tee sinä sillä aikaa ne samat jutut mitä vaimosi teki edellisenä iltana. Rentoutukaa siis vuoropäivinä niin tuskin vaimolla on enää mitään mäkätettävää.
Miksi ei voi puuhastelua ja rentoutua sen jälkeen yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon joka ilta kaksi lasillista viiniä illallisella. Ihan sama mitä te suomalaiset asiasta ajattelette. Ei kiinnosta vähääkään. Suomalaisilla on omituinen kieroutunut suhde alkoholiin.
No siinäpähän juot! Itsellesihän siinä vain haittaa teet.
Aika hassua haukkua muita kieroutuneesta suhteesta alkoholiin, kun et itse pysty olemaan juomatta. Se on ihan sama onko lasissa viiniä vai olutta. Kumpikin samaa myrkkyä maksalle.
Luuletko että ketään kiinnostaa sun mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla taipumusta vetäistä överit? Miten sinun juomisesi vaikuttaa muihin ihmisiin?
MIES, SINULLE KYSYMYS JOKA MIETIT KOTONA JUODESSASI...
Joo kannattaa hakee lava kerrallaan ni ei tartte siitä älämölöstä kauaa huolehtia. Kippis vaan boy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon joka ilta kaksi lasillista viiniä illallisella. Ihan sama mitä te suomalaiset asiasta ajattelette. Ei kiinnosta vähääkään. Suomalaisilla on omituinen kieroutunut suhde alkoholiin.
Aika hassua haukkua muita kieroutuneesta suhteesta alkoholiin, kun et itse pysty olemaan juomatta. Se on ihan sama onko lasissa viiniä vai olutta. Kumpikin samaa myrkkyä maksalle.
Mikä on haitta? Olen yli 50 vuotias, kaikki arvot on kunnossa ja muutenkin elämä on kunnossa.
Minusta olisi kauheaa jos isäntä polttaisi tupakkaa, se minulle ihan pois suljettava asia. Muutama olut tai snapsi ei tee alkoholistiksi.
Luulen, että se minkä takia olutta juodaan voi selvittää riippuvuuden jos se johtaa sellaiseen.
Janoon on hyvä juoda kun nestettä täytyy illalla saada, ettei aivoinfarkti tule kuivaan kroppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ketään kiinnostaa sun mielipide?
Sä kai ainakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla taipumusta vetäistä överit? Miten sinun juomisesi vaikuttaa muihin ihmisiin?
MIES, SINULLE KYSYMYS JOKA MIETIT KOTONA JUODESSASI...
Muutama olut iltaisin ei vaikuta kuin itse juojaan. Miten se muka vaikuttaa muihin? En ymmärrä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty viettämään iltojaan ilman olutta, niin on alkoholiongelma. Itse en tuollaista katselisi. Ei ole normaalia, jos alkoholi on ainoa asia joka rentouttaa työpäivän päätteeksi.
Yhdellä tutulla oli/on tuo ongelma. Joka työpäivän päätteeksi oli saatava pari olutta, kun tarvitsi rentoutumisen työpäivän päätteeksi. Puoliso ei tietenkään tuosta tykännyt ja siitä syntyi riitoja. No, tämä tuttuni suostui vaihtamaan ykkösolueen, mutta vain arkisin. Kun perjantai ja lauantai koittaa, niin sitten vedetään taas kolmosta. Itse en katselisi tuollaista touhua. Olisi mielenkiintoista tietää paljonko noihin kaljoihin uppoaa euroja kuukaudessa. Normaali ihminen löytää ne rentoutumiskeinot jostain muusta asiasta kuin alkoholin juomisesta.
Se ei kuulu sulle miten muut käyttää itse tienaamansa rahat.
Tämänkin lauseen olen kuullut alkoholistin suusta.
Miks ihmiset on parisuhteessa jos se on tuollaista kyttäämistä?! Itse erosin viimeisimmästä naispaholaisesta 15 vuotta sitten enkä ole uutta katsellut, sinkkuna elämä on paljon onnellisempaa. En ole alkoholisoitunut ja kämppäkin on siisti, siitäkin huolimatta ettei täällä ole joku ämmänperkele nipottamassa ja ulisemassa. Ajatella. Tästä vapaudesta en enää luovu.
Jaa... meillä ei älitä eikä mölistä otin tai en. Vaihda sinäkin se persu mykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muutama olut" voi olla kuinka paljon tahansa. Yleensä alkoholiongelmaiset vähättelevät määriä. Kannattaisi tehdä nyt vaikkapa lokakuusta rehellinen kirjanpito.
se on sairaus ja sinä ihmispersereikä
Sitten alkoholistin pitää hakeutua hoitoon, jotta sairaudesta pääsee eroon.
Alkoholi on suomalaiselle heti riippuvuuteen johtava. Olisiko syytä selvittää itse tai kenen tahansa kanssa milloin juo ja kuinka paljo. Auttaako juominen?
Rentoutuminen voi olla kyseenalaista. Minä kun en koskaan ole juonut olutta, sen haju on minulle ihan hirveä.
Mutta en kiellä toisilta sitä vaahtoavaa ihanuutta. Mutta nesteiden tasaamiseen sitä toki voi juoda.
Mutta ei kai ne 3-5 prosenttia humaan tee?
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kauheaa jos isäntä polttaisi tupakkaa, se minulle ihan pois suljettava asia. Muutama olut tai snapsi ei tee alkoholistiksi.
Luulen, että se minkä takia olutta juodaan voi selvittää riippuvuuden jos se johtaa sellaiseen.
Janoon on hyvä juoda kun nestettä täytyy illalla saada, ettei aivoinfarkti tule kuivaan kroppaan.
On sulaa hulluutta juoda janoon alkoholia, kun se kuivattaa entisestään. Vesi on paljon parempi vaihtoehto.
Meillä ei juoda arkisin. Päätetään aina juodaanko viikonloppuna muutamia oluita ja muuta. Tänään juodaan ja oltiin saunassakin. Ei mitään yllätys ryyppäämistä meillä niin on mieheni kanssa sovittu ja se on pitänyt. Usein meillä on viikonloppuna tekemistä ja veneillään ainakin usein ja käydään tuolla lähisaarissa kävelemässä vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, hyvä ruoka ja seura suorastaan vaativat lasin viiniä ollakseen täydellinen. Mutta olenkin asunut pitkään ulkomailla missä viini ei ole tabu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kyllästyttää katsella äijän kännistä naamaa joka vapaallani. Vituttaa äärettömästi suoraan sanoen. Pitää tekosyynä "juhlistaa" mun vapaapäiviäni litkimällä alkoholia.
Mä joskus tapailin henkilöä, joka vapaillaan aina joi ja oli krapulassa. Muistan kerrankin, kun olimme sopineet viettävämme iltaa luonani. Ihmettelin, kun ei näkynyt eikä kuulunut. Soitin sitten hänelle, niin oli baarissa, koska "vastaan oli kävellyt tuttu jota ei ollut nähnyt aikoihin ja tämä tuttu sitten pyysi lähtemään 'parille' ".
Kun tajusin ihmisen olevan alkoholiongelmainen, niin lopetin koko jutun kolmen kuukauden jälkeen.
Älä sinäkään tuhlaa elämääsi tuollaiseen.
Ottaahan se koville että jäit kakkoseksi.
Alkoholisti ei koskaan jää kakkoseksi, se on selvä. Muut ihmiset jäävät, aina ja kaikkialla. Siinähän sitten ihmettelet, miten se muka muihin vaikuttaa. Harva meistä haluaa elää ihmisen kanssa, joka haluaa voittaa kaikessa aina ja joka kerta, ja jokainen asia on matsi.
Samaa mieltä kanssasi, kyllä pamit ja kukkakin rentouttaa.