Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesen lakanat ja pyyhkeet 30-40 C, mies jankuttaa että pöpöt eivät kuole pesussa

Vierailija
28.09.2024 |

Mutta sitä vartenhan se pesuaine siellä koneessa on, tuo lämpötilajuttu on joillekin hygieniafriikeille. Sitä paitsi lisään huuhteluainelokeroon desinfektioliuosta joka tappaa pihassa ja puutarhassa.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen aloitus, kun lämpötila on hänen mielestään vain hygieniafriikeille, mutta itse hän on vielä suurempi hygieniafriikki käyttäessään desinfiointiainetta - todellisesta puhtaudesta piittaamatta.

Vierailija
102/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä kun ap:n perheessä on vatsatauti tai syyhy,kaikki pestään kolmessakympissä ja sitten ihmetellään kun oksennus vaan lentää tai nahka kutisee :D "vaikka mä pesen pyykkiä koko ajan!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin nähnyt ja kokenut tän aiheen keskustelun. Sekä lapsuudenkodissa, että sen jälkeenkin. Muistan ajan, jolloin oletusarvoisesti kaikki puuvillapyykki pestiin 60 asteessa, vaaleat jopa 90. Sitten tuli kauppoihin lastenvaatteita, joissa oli painatuksia, jotka eivät kuumassa pesua kestäneet. Ekat äiti pesi surutta kuumassa painatukset pois vaatteista, josta me toki ruvettiin vinkumaan niin, että lämpötilaa pesussa laskettiin. Sitten tuli zeoliittisakkaiset pesuaineet ja ne + haaleat lämpötilat laittoivat sekä vaatteet, että pesukoneen haisemaan.

Nyt sitten aikuisena ei asialla ollut suuremmin väliä niin kauan kun taloudessa oli kaksi. Vaan kun kaksi muuttui lasten myötä neljäksi, pyykin määrä pompsahti. Puoliso halusi väkisin noudattaa alhaisia lämpötiloja ohjeissa, ja kuinka ollakaan pesukone ja vaatteet alkoi haisemaan. Yksi pesukone meni niin kamalaan kuntoon, että kone meni vaihtoon ekasta viasta. Haju oli sietämätön. Olen kyllästynyt puhumaan puolisolle järkeä asiasta, joten pyykit menee 60 asteeseen kun hänen silmä välttää. Joitakin lasten paitoja oli, mistä kuvat lähtee 60 asteessa pesemällä, siinä on haitat kovemman lämmön käytöstä. 

Vierailija
104/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanapyykki aina 60 astetta. Muut voi pestä pienemmässä.

Vierailija
105/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä kun ap:n perheessä on vatsatauti tai syyhy,kaikki pestään kolmessakympissä ja sitten ihmetellään kun oksennus vaan lentää tai nahka kutisee :D "vaikka mä pesen pyykkiä koko ajan!"

Usko tai älä, olen joutunut tästä joskus vääntämään kun lapsilla laatta lentää. Kun laitan oksu vaatteita pesuun,  lämmöksi 60 tai 90 niin eikö joku kommentoi, että ei saa koska niissä on ne printit

Vierailija
106/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 asteessa hirveää energian tuhlausta? No eikö se maailman kallein rakennus Olkiluoto 3 ydinvoimala rakennettu juuri sen takia, että energiaa riittää? Ettei se seiso siellä tyhjänpanttina.

Vierailija
107/107 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä miehesi lääkärintarkastukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi