Lahjoitatko rahaa ikinä hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (124)
Suomihan lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen maailmalle jo miljardikaupalla.
Joka kuukausi vähän yli 2300 euroa, verottajahan tuon vie ja antaa edelleen laiskoille työtävieroksuville.
Lahjoitan ukrainan armeijalle ja suomen puolustusvoimille. En ole lahjoittanut mihinkään muuhun keräykseen rahaa, ellei ollut joku koulun pakollinen lahjoitus.
Vierailija kirjoitti:
En. Omat tuloni ovat sen verran huonot että panostan kaiken itseeni ja omaan hyvinvointiini.
Kirkossa jos käyn laitan kolehtiin viisisenttisen koska en kehtaa olla antamatta mitään. Jos ei olisi kolehtia perinteisessä muodossa en antaisi mitään.
Toinen syys siihen miksi en anna mitään on se, että en pysty tuntemaan antamisen iloa. Eli vastavuoroisuus puuttuu tästä transaktiotapahtumasta kokonaan joten omalta kannaltani asiaa katsottuna olisi järjetöntä tästäkin syystä antaa yhtään mitään. Inhoan sitä jos joudun antamaan kalvavan syyllisyyden tai muun negatiivisen tunteen ryydittämänä.
Minä ajattelen, että on hienoa, kun annat sen viisi senttiä. Kyllä sillä rahalla yhden kaivon kokonaishinnasta yksi lapsi saa koko elämänsä juomaveden.
Itse olen läheisessä suhteessa kirkkoon. En anna välttämättä kolehtiin mitään jos huomaan ympärillä olevien tarkkaavan. Voin siirtää mobile paylla tai tilisiirrolla myöhemminkin. Antaa siinä muiden katsoa paheksuen. Saan jopa salaista pientä mielihyvää siitä, että joku niin korottaa itseään korkeammalle ja antaa näyttävästi rahaa ja on niin ylpeä siitä, mutta tiedän muiden toimivan paremmin
Minä ihailen henkilöitä jotka tekevät hyväntekeväisyyttä myös teoillaan. Ei tarvitse antaa rahaa, vaan voi antaa aikaa, leipoa jne.
Kyllä. Useille eläimiä auttaville ja eläinsuojelua edistäville yhdistyksille.
Olen kuukausilahjoittajana yhdessä yhteisössä.
En anna rahaa. Eläinsuojeluyhdistyksille vien ruokaa
Elänsuojeluyhdistyksille olisi antaa, mutta maku meni, kun kaikista selvityksistä huolimatta en saannut adoptioida kissaa. Nyt annan kavereille ja tarkoitus selvittää, voiko Ukraina apuun laittaa. Terv kaksi rotukissaa ja mummo
Ukrainalle maaliskuusta 2022 lähtien joka kuussa noin 300-400 euroa avustusjärjestöjen kautta humanitaarista apua ja suoraan rahana valtion ase- ja ammushankintoihin. Lisäksi osallistun Ukrainaan meneviin drone, ajoneuvo ym. keräyksiin säännöllisesti.
Miksi teen ja lahjoitan? Ukraina taistelee venäjää vastaan koko Euroopan puolesta. Minulle paras tapa, miten voin heitä auttaa, on raha ja lääke- & tarvikelahjoitukset. Lahjoita niin, että tuntuu. Jokainen voi tehdä oman osansa!
Lisäksi laitan sotaveteraanikeräykseen lippaaseen rahaa kohdalle osuessa, ja jouluna lasten kanssa laitamme Pelastusarmeijan joulupataan sata euroa. Oppivat lapsetkin hyväntekeväisyyden merkitystä ja heikompiosaisten tukemista pienestä pitäen.
Olen Mieli ry:n kuukausilahjoittaja. Sen lisäksi olen yrittänyt auttaa Ukrainaa ja ukrainalaisia omien mahdollisuuksieni mukaan. Olen myös eläinsuojeluyhdistyksen jäsen.
En missään tapauksessa. Minulla on kontakteja laajasti järjestökentän sisällä ja tiedän, että varojen väärinkäyttö on systemaattista ja avustuskohteisiin menee murusia, jos niitäkään.
Älkää tukeko järjestöjä.
Verotuksen kautta menee se mikä menee.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan ukrainan armeijalle ja suomen puolustusvoimille. En ole lahjoittanut mihinkään muuhun keräykseen rahaa, ellei ollut joku koulun pakollinen lahjoitus.
Koulun pakollinen lahjoitus? Mitä nuo on?
Kyllä, vaihtelevasti.
Kirkon ulkomaanapu, kun jotain isoa ja kamalaa on tapahtunut (en kuulu kirkkoon).
Venäjän hyökättyä Ukrainaan aluksi ostin apteekkituotteita (sidetarpeita, kipulääkkeitä) keräykseen, myöhemmin muulla tavalla.
Joulun alla joko Pelastusarmeijan keräykseen ja/tai netin kautta suomalaisille vähävaraisille lapsiperheille tai vanhuksille.
Joskus kohde on paikallinen eläinsuojeluyhdistys. Korona-aikana oli yksi vetokoiratarha.
Ei nämä isoja rahoja ole olleet, mutta aina saa hieman hyvää mieltä, kun voi auttaa edes pienesti.
Vierailija kirjoitti:
En, koska keräyskulut ovat niin suuret ja vain murto-osa avusta menee niille jotka sitä tarvii.
Laita suoraan tilille, niin minäkin teen silloin kun osallistun.
Laitan kyllä SPR:n lippaaseen, jos sellaisen näen jossain.
Satunnaisesti laitan kriisiapuun, erityisesti lapsien hyväksi tai esim. Ukrainan sodan alkaessa lahjoitin myös suoraan puolitutulle ihmiselle, joka menetti kotinsa pommituksessa.
Kuukausilahjottajana Kirkon ulkomaanavulle ja Mieli ry. Jouluisin tulee laitettua yhteisvastuukeräykseen, joulupuu ja jotain muita kohteita. 500 euroa per vuosi. Se on ollut budjetti vuosia. Sisältää roosa nauha ja nää telkkarikeräykset, jos lapset haluaa laittaa.. nenäpäivä ja unicef jne.
Mulla on kaksi kummilasta maassa jossa ennen asuin, tuttu perhe. Perheen isä kuoli syöpään ja äiti koittaa selvitä koulumaksuista, joissa avustan aina lukukauden alkaessa.