Lahjoitatko rahaa ikinä hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (124)
Noin 7000 euroa vuodessa lapsille.
Mille lapsille, missä?
Äiti minä täällä kiitos rahoista,ensivuonna sitten 10,000 euroa,huumeet kallistuu.
Joulunalusaikana Tuulia ry. Nälkäpäivä ym.
SPR satunnaisesti.
Jonkun kerran vuodessa annan kympin tai pari, niin vähän koska eläkkeeni on niin alhainen.
Joskus olen antanut Pelastusarmeijan joulukeräykseen ja siihen mitä aamutelkku mainostaa. Tänä vuonna ostin säilytyskorin sellaiselta pienemmälätä puljulta joka myy Keniassa tehtyjä tuotteita. Pyrkivät siihen, että työntekijät saavat asiallisen palkan ja auttavat, etttä heidän lapsensa pääsisivät kouluun. Kallis oli, enempää ei ole varaa ostaa pitkään aikaan.
Ukrainalle olen antanut joka tilistä.
Annan. Melko usein kristilliselle lähetystyölle, joka tekee kehitysaputyötä. Joskus paikallisseurakunnalle.
Ja joskus, tosi harvoin, olen käynyt antamassa jollekin ihmiselle, kun olen rukoillut ja tullut sellainen olo, että tarvitsee.. Mutta siis tosi harvoin näin. Yleensä ennemmin annan jollekin järjestölle, joka saa ottaa itse vastuun rahan käyttämisestä oikein.
Annan suoraa sille ihmiselle itselleen ..näitä riittää jokaisen tuttavapiiriin ja naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 500-1000e vuodessa. Tiedän pieniä yhdistyksiä, jotka tekevät järkevällä tavalla työtä kehittyvissä maissa ja raha menee sinne. En kuitenkaan halua laittaa yhdistysten nimiä palstalle riepoteltavaksi.
Entä jos antaisit Suomeen? Täällä on lapsiköyhyyttä paljon.
Hyvä jos kehittyvään maahan menee perille 10%. Kyllä kattojärjestö ja korruptio pitää huolen, että apueurot jäävät rikkaampien taskuun.
Kuten viestissäni sanoin, tunnen yhdistykset ja niiden toimintatavan ja tiedän tarkalleen mihin rahat menevät.
niin kauan kun valtion rahoilla velaksi tuetaan gepardihattuja, en anna millekään hyväntekeväisyysjärjestölle rahaa
Olen kummin World visionin kautta kambodzalaiselle tytölle, siihen menee kuukausittain tietty summa. Lisäksi tuen satunnaisesti SPR:ä ja Unicefia. Tarkoitus olisi myös lähettää apua Ukrainaan Auta Ukrainaa -sivun kautta.
Miksi joidenkin yhdistysten rahoittamista kutsutaan hyväntekeväisyydeksi?
Raha ei tee kenellekkään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
niin kauan kun valtion rahoilla velaksi tuetaan gepardihattuja, en anna millekään hyväntekeväisyysjärjestölle rahaa
No et antaisi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin yhdistysten rahoittamista kutsutaan hyväntekeväisyydeksi?
Raha ei tee kenellekkään hyvää.
Ilman rahaa on vähän vaikea toimittaa apua sotien tai katastrofien uhreille.
Maksamme velkaa miksi ruskimaalta ei kuulu moista hoilotusta?
Vastikkeetta en anna.
Täällä kynitään tarpeeksi. Yksin jo asumisesta.
Vaihtokauppaa voisin tehdä. saz
En enää koskaan, eihän niistä koskaan mitään riitä itse keräyskohteelle, välikädet rohmuaa suurimman osan. Härskiä toimintaa.
Kyllä lahjoitan, pari kertaa kuussa. Eli joka kerta asioidessani eläinkaupassa lahjoitan paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle.
No kerro! Ei kai Me sitä tiedetä mikset.