Miten lopettaa yhteydenpito?
Haluan lopettaa yhteydenpidon erääseen pitkäaikaiseen tuttavaan, mutta en voi kertoa hänelle todellista syytä siihen. (En myöskään kerro todellista syytä tässä, koska se todennäköisesti johtaisi siihen, että keskustelu lähtisi sivuraiteelle enkä saisi vastauksia tähän itse asiaan, johon haluan vastauksia.) Yhteydenpito on tähänkin asti ollut sellaista, että tämä tuttava on pitänyt yhteyttä minuun, mutta aika harvoin olen ehtinyt/jaksanut vastata. Mutta koska hän on pian joutuva sen tosiasian eteen, ettei hän enää saa minuun yhteyttä, haluan jotenkin valmistella häntä siihen ja pehmentää tulevaa iskua. En siis halua olla tyly vaan keksiä jonkin tekosyyn voidakseni sanoa heipat ja toivottaa kaikkea hyvää, ja todellinen syy selviää hänelle kyllä myöhemmin.
Mitä ehdottaisitte, että sanoisin hänelle?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku sairaus?
Ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet jo kertaalleen sanonut ettet enää voi pitää yhteyttä, eikä yhteydenpitonne ole silti loppunut, niin nyt sanot sen uudelleen, tiukasti ja toivotat hänelle oikein hyvää jatkoa elämäänsä.
Ja sitten estät hänet kaikissa kanavissa etkä itsekään laita hänelle enää mitään viestiä, koskaan.
En ole sanonut hänelle aiemmin, että en voi enää pitää yhteyttä. En vain ole pitkään aikaan vastannut hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis tyyppi jonka kanssa olet säätänyt puolisostasi ja liitostasi huolimatta ja nyt alkaa ahdistaa, pelkäät että puoliso saa tietää, ja pitäisi päättää yhteydenpito. Yllä hyvä neuvo.
Mitään säätöä ei ole ollut kummankaan puolelta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä normaali empaattinen ihminen kertoo selkeästi ja ystävällisesti syyn, jotta toinen voi jatkaa elämäänsä miettimättä mitä tapahtui.
Joskus voi tulla tilanne, jolloin sitä syytä ei voi kertoa tai toinen ei sitä rajallisen käsityskykynsä vuoksi edes ymmärrä. Itselläni on ollut tällainen tilanne.
ootko ehkä muuttamassa jonnekin espanjaan tai thaikkuihin ,mutta haluat salata asian jonkun työkkärin kyttäyksen takia? Pelkäät käräytystä niiltä jotka tuntee sut?
Sano, ettette enää voi olla yhteydessä. Toivot, että hän kunnioittaa päätöstäsi eikä ota enää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran todellin syy selviää hänelle myöhemmin, niin se on vielä tylympää nyt keksiä joku tekosyy ja valehdella kuin kertoa suoraan totuus. Joten laita viestillä se todellinen syy ja toivottelet ne hyvästit mitä haluat sanoa. Sitten estot joka paikkaan päälle ja elämässä eteenpäin.
Tässä on vain se ongelma, että jos kertoisin hänelle todellisen syyn, niin hän aivan varmasti sekaantuisi asiaan. Sitten kaikki suunnitelmani menisivät pilalle, kun hän estäisi niiden toteuttamisen. Joutuisin muutenkin kiusalliseen tilanteeseen, koska tämä henkilö varmaan puhuisi asiasta ulkopuolisille, esim. äidilleni. Enkä halua itse joutua äidille selittelemään asioita. Jos tuntisitte äitini, ymmärtäisitte.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sano, ettette enää voi olla yhteydessä. Toivot, että hän kunnioittaa päätöstäsi eikä ota enää yhteyttä.
Ja, että itse et aio vastata enää hänen yhteydenottoihin.
Varmaan ottamalla työntövarren pois kolosta.
Äidit ja tädit, nuo asioita selän takana järkkäikevät vihulaiset.
Harvoin kenenkään tarina on muuttunut näin moneen kertaan ketjun edetessä 🤣 Ap ei edes muista mitä on jo kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran todellin syy selviää hänelle myöhemmin, niin se on vielä tylympää nyt keksiä joku tekosyy ja valehdella kuin kertoa suoraan totuus. Joten laita viestillä se todellinen syy ja toivottelet ne hyvästit mitä haluat sanoa. Sitten estot joka paikkaan päälle ja elämässä eteenpäin.
Tässä on vain se ongelma, että jos kertoisin hänelle todellisen syyn, niin hän aivan varmasti sekaantuisi asiaan. Sitten kaikki suunnitelmani menisivät pilalle, kun hän estäisi niiden toteuttamisen. Joutuisin muutenkin kiusalliseen tilanteeseen, koska tämä henkilö varmaan puhuisi asiasta ulkopuolisille, esim. äidilleni. Enkä halua itse joutua äidille selittelemään asioita. Jos tuntisitte äitini, ymmärtäisitte.
Ap
Tässä tapauksessa ghostaaminen. Äläkä kerro hänelle enää yhtään mitään asioitasi. Sekä estot facessa yms. jos on..
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kenenkään tarina on muuttunut näin moneen kertaan ketjun edetessä 🤣 Ap ei edes muista mitä on jo kirjoittanut.
Missä kohdassa muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että elämäntilanne on nyt sellainen ettet valitettavasti voi (syystä tahi toisesta) keskittyä muihin kuin läheisimpiin / perhesuhteisiin. Mutta toivot kaikkea hyvää jatkossa ja palataan asiaan, kun / jos elämäntilanne helpottaa.
Olen jo aiemmin sanonut jotain tuon tapaista, mutta hän on silti jatkanut yhteydenpitoa. Jos taas sanoisin samoin, en usko että hän ymmärtäisi sen merkitsevän, että yhteydenpidon on loputtava kokonaan.
Ap
Normaalilla järjellä varusteltu ihminen olisi ymmärtänyt jo tuosta ensimmäisestä kerrasta olla pitämättä yhteyttä.
Ahaa nyt vasta tajusin. Eli aijot päättää päiväsi ja ainoastaan tämä yksi ottaisi asian todella raskaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa tai ongelmaa tuottaa tuttava, joka satunnaisen satunnaisesti lähettää sähköpostin.
Jos se toinen ei ole kaverimielessä kiinnostunut vaan rakkaus mielessä? Silloin tuollainen yhteydenpito voi olla ahdistavaa.
Tähän ketjuun tulee tavallistakin järjettömämpiä kommentteja. Kun ap sanoo, että ei ole vastaillut enää aikoihin sille henkilölle, niin kommentoijat neuvovat, että lakkaa vain vastaamasta yms...
Tämähän on nyt selvä muoti-ilmiö. Lopetetaan suhteet passiivisagressiolla, eli ei vastata ja jätetään miettimään, että mitä oikein olen hänelle tehnyt? Raukkamaista, pelkuruutta ja todella lapsellista touhua. Aikuiset ihmiset kertovat syyn välirikkoon eivätkä pakene puskiin hiiskumatta mitään.
Ap, kerrot rehellisesti mistä kiikastaa. Jos ei tästä huolimatta lopeta yhteydenottoja, on sinulla oikea syy kadota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko molemmat naisia ja ystäviä vai etäisempiä tuttuja?
Olemme eri sukupuolta emmekä varsinaisesti ystäviä. Tosin tunnemme toisemme aika hyvin ja varsinkin minä tunnen tämän henkilön hyvin, koska hän on kertonut paljon omista kuulumisistaan. Hän ei kuitenkaan tiedä minun nykyisistä kuvioistani juuri mitään.
Ap
Lopetat vaan itse yhteydenpitämisen- et soita, et lähetä viestejä, et tapaa, ja jos ko. Ihminen ottaa yhteyttä, et vastaa niihin.
Tämä ns ghostaaminen on ikävä tapa, mutta yleensä tehokas.