Miten lopettaa yhteydenpito?
Haluan lopettaa yhteydenpidon erääseen pitkäaikaiseen tuttavaan, mutta en voi kertoa hänelle todellista syytä siihen. (En myöskään kerro todellista syytä tässä, koska se todennäköisesti johtaisi siihen, että keskustelu lähtisi sivuraiteelle enkä saisi vastauksia tähän itse asiaan, johon haluan vastauksia.) Yhteydenpito on tähänkin asti ollut sellaista, että tämä tuttava on pitänyt yhteyttä minuun, mutta aika harvoin olen ehtinyt/jaksanut vastata. Mutta koska hän on pian joutuva sen tosiasian eteen, ettei hän enää saa minuun yhteyttä, haluan jotenkin valmistella häntä siihen ja pehmentää tulevaa iskua. En siis halua olla tyly vaan keksiä jonkin tekosyyn voidakseni sanoa heipat ja toivottaa kaikkea hyvää, ja todellinen syy selviää hänelle kyllä myöhemmin.
Mitä ehdottaisitte, että sanoisin hänelle?
Kommentit (112)
Sanot, että elämäntilanne on nyt sellainen ettet valitettavasti voi (syystä tahi toisesta) keskittyä muihin kuin läheisimpiin / perhesuhteisiin. Mutta toivot kaikkea hyvää jatkossa ja palataan asiaan, kun / jos elämäntilanne helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Suominaisen elämän periaatteet: katkeruus, ikuinen viha ja uhriutuminen.
Ja se liittyy ketjun aiheeseen miten?
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että elämäntilanne on nyt sellainen ettet valitettavasti voi (syystä tahi toisesta) keskittyä muihin kuin läheisimpiin / perhesuhteisiin. Mutta toivot kaikkea hyvää jatkossa ja palataan asiaan, kun / jos elämäntilanne helpottaa.
Olen jo aiemmin sanonut jotain tuon tapaista, mutta hän on silti jatkanut yhteydenpitoa. Jos taas sanoisin samoin, en usko että hän ymmärtäisi sen merkitsevän, että yhteydenpidon on loputtava kokonaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä normaali empaattinen ihminen kertoo selkeästi ja ystävällisesti syyn, jotta toinen voi jatkaa elämäänsä miettimättä mitä tapahtui.
Ei minulle ainakaan ole kukaan koskaan kertonut. Luulen, ettei se entisaikaan edes ollut tapana. Sitä vaan jätettiin vastaamatta kirjeisiin ja kortteihin, valiteltiin kiirettä tyyliin "en nyt ehdi puhua" eikä suostuttu tapaamisiin. Uskottiin, että toinen tajuaa olla ottamatta yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
AP varmaan lopetti jo yhteydenpidon meihin.
Outo kommentti kun ketjun avaamisesta on 15 min.
Ei kai siihen mitään draamaa tarvi, eikä toisen lupaa. Feidaat vähitellen. Jos ottaa yhteyttä, et vastaa heti vaan parin päivän päästä jotain että on kiireitä ym. Sitten et vastaa enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain enää vastaa. Vastaamatta jättäminenkin on vastaus. Jotkut tyhmät eivät ymmärrä sitä, mutta se on heidän ongelmansa.
Sähköpostissa on roskapostitoiminto.
Olen oikeastaan jo lakannut vastaamasta aikoja sitten. Mutta kuten jo kerroin, en halua vain häipyä tämän henkilön elämästä hyvästiä sanomatta, koska tiedän, että olen hänelle jotenkin tärkeä ihminen.
Ap
Vaikutan naivilta tyypiltä. Pidät itseäsi kuvitelmissasi kovin tärkeänä, vaikka on pitkiäkin aikoja sanojesi mukaan, että yhteyksiä ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko molemmat naisia ja ystäviä vai etäisempiä tuttuja?
Olemme eri sukupuolta emmekä varsinaisesti ystäviä. Tosin tunnemme toisemme aika hyvin ja varsinkin minä tunnen tämän henkilön hyvin, koska hän on kertonut paljon omista kuulumisistaan. Hän ei kuitenkaan tiedä minun nykyisistä kuvioistani juuri mitään.
Ap
Menetkö lusimaan🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aiemmin sanonut jotain tuon tapaista, mutta hän on silti jatkanut yhteydenpitoa. Jos taas sanoisin samoin, en usko että hän ymmärtäisi sen merkitsevän, että yhteydenpidon on loputtava kokonaan.
Ap
No sitten panet tyypille estot päälle. Ei siinä sen vaikeammin tarvitse tehdä. Jos ei kerrasta älynnyt, niin ei älyä toisestakaan kerrasta.
Jos vain kerrot että sinulla on uusi mies ja fwb suhde jää tauolle kun mies ei tykkää asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen mitään draamaa tarvi, eikä toisen lupaa. Feidaat vähitellen. Jos ottaa yhteyttä, et vastaa heti vaan parin päivän päästä jotain että on kiireitä ym. Sitten et vastaa enää mitään.
Ap kertoi, että on jo aikaa sitten lopettanut vastaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä sitten enää mitään ongelmaa olekaan. Ihan provoaloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko molemmat naisia ja ystäviä vai etäisempiä tuttuja?
Olemme eri sukupuolta emmekä varsinaisesti ystäviä. Tosin tunnemme toisemme aika hyvin ja varsinkin minä tunnen tämän henkilön hyvin, koska hän on kertonut paljon omista kuulumisistaan. Hän ei kuitenkaan tiedä minun nykyisistä kuvioistani juuri mitään.
Ap
Menetkö lusimaan🤨
En.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä sitten enää mitään ongelmaa olekaan. Ihan provoaloitus.
Käsitin, että kyse oli täysin eri asiasta.
Miksi jengi kommentoi jatkuvasti asian vierestä? Ettekö voi lukea aloitusta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jengi kommentoi jatkuvasti asian vierestä? Ettekö voi lukea aloitusta?
Et sitten itsekään kommentoinut asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain enää vastaa. Vastaamatta jättäminenkin on vastaus. Jotkut tyhmät eivät ymmärrä sitä, mutta se on heidän ongelmansa.
Sähköpostissa on roskapostitoiminto.
Olen oikeastaan jo lakannut vastaamasta aikoja sitten. Mutta kuten jo kerroin, en halua vain häipyä tämän henkilön elämästä hyvästiä sanomatta, koska tiedän, että olen hänelle jotenkin tärkeä ihminen.
Ap
Vaikutan naivilta tyypiltä. Pidät itseäsi kuvitelmissasi kovin tärkeänä, vaikka on pitkiäkin aikoja sanojesi mukaan, että yhteyksiä ei ole ollut.
Eli toinen ihminen ei voi olla tärkeä, jos häneen ei välillä ole ollut yhteydessä pitkään aikaan?
Mitä haittaa tai ongelmaa tuottaa tuttava, joka satunnaisen satunnaisesti lähettää sähköpostin.
Vähän ristiriitaista, jos et ole pitkään aikaan vastannut, mutta nyt et halua lopettaa yhteydenpitoa ilman hyvästejä, kun se olisi liian tylyä. On sekin minusta aika tylyä, jos ei vastaa pitkään aikaan.
Ap