Miksi jotkut sanoo toiselle "huomaa ettet sä ole kokenut mitään vaikeuksia"?
Tai jotain tiettyä asiaa. Eihän he sitä voi tietää.
Kommentit (315)
Tuollaisen sanoja on ihmien, joka kuvittelee omien ongelmiensa olevan niitä maailman suurimpia ja joka ei ymmärrä että kaikilla ihmisillä on ongelmia. Se vaikka että jollakulla on rahaa, ei tarkoita mitenkään helppoa elämää.
Kyllä sen tietää. Tuollainen lausutaan silloin, kun selkeästi huomaa jonkun pumpulissa kasvaneen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen tietää. Tuollainen lausutaan silloin, kun selkeästi huomaa jonkun pumpulissa kasvaneen.
Mutta sehän on aika noloa jos meneekin väärin.
Koska jos itse tarpoo siinä itsessään, ja toinen vaikka neuvoo että keskity positiivisiin asioihin, tulee siitä olo ettei toinen ymmärrä, miten huonosti asiat voivatkaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu näin vaikka oikeasti mulla on lähes varmasti rankempi menneisyys kuin valtaosalla. En vaan koe että sen pitäisi olla mun koko persoonallisuus ja identiteetti, oon tehnyt töitä ollakseni ehjä aikuinen ja suosittelen samaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, että olet pumpulissa kasvanut? Jos et, niin silloin sinulle ei sanota tuollaista vaan ymmärrät ongelmat etkä anna tyhmiä neuvoja. On myös ihmisiä, joilla on joskus ollut vaikeuksia, mutta jotka eivät osaa suhtautua jos heillä menee juuri sillä hetkellä mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu näin vaikka oikeasti mulla on lähes varmasti rankempi menneisyys kuin valtaosalla. En vaan koe että sen pitäisi olla mun koko persoonallisuus ja identiteetti, oon tehnyt töitä ollakseni ehjä aikuinen ja suosittelen samaa kaikille.
Sinulla voi olla rankempi menneisyys, mutta tällä hetkellä asiasi ovat hyvin.
No kyllä sen huomaa hyvin nopeasti kuka on kermaperse ja kuka ei. Pumpulissa kasvaneen tunnistaa helposti käytöksestä.
Eräästä pomostani huomasin heti, että tuo ei ole oikeaa elämää nähnyt. Ja oikeassa olin. Kuulin myöhemmin hänen olevan rikkaasta suvusta.
Oikeaa elämää nähneet eivät niuhota pikkuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mistäs ne pumpulissa kasvaneet sitten huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Sen oppii huomaamaan todella helposti. Oikeaa elämää nähneet ovat paljon rennompia eivätkä niuhota pikkuasioista. Pumpulissa kasvaneen näkee heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, että olet pumpulissa kasvanut? Jos et, niin silloin sinulle ei sanota tuollaista vaan ymmärrät ongelmat etkä anna tyhmiä neuvoja. On myös ihmisiä, joilla on joskus ollut vaikeuksia, mutta jotka eivät osaa suhtautua jos heillä menee juuri sillä hetkellä mukavasti.
Ai kun olen eri mieltä ja tiedostan, ettei toisen taustoja vaan voi tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen oppii huomaamaan todella helposti. Oikeaa elämää nähneet ovat paljon rennompia eivätkä niuhota pikkuasioista. Pumpulissa kasvaneen näkee heti.
Mikä on oikeaa elämää?
Osa sanoo tyhmyyttään ja toiset tyhmyytensä lisäksi manipuloidakseen ja alistaakseen.
Joka tapauksessa tuollainen ihminen ei arvosta muita ihmisiä eikä itseäänkään.
"En mä olisi mitään jollen saisi lytättyä jotakuta toista".
Monesti sanojalla on myös tarkoitus hämmentää kuulijaa etenkin jos se kuulija on se joka "ei ole kokenut oikeita vaikeuksia" ja taivuteltua johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne narisee pikkuasioista jatkuvasti. Mitättömistä jutuista joilla ei ole mitään merkitystä. Kaveri oli kuulemma arjen sankari kun uusi auto oli huollossa ja joutui käyttämään julkisia yhden päivän. Ei normaali ihminen koe tuollaista vastoinkäymiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just joo. Minä olen varmaan monen mielestä kaikesta stressaava, turhista niuhottaja. Olen tottunut elämään jatkuvassa hälytystilassa ja perfektionismi varjostaa elämää, tekee siitä helvettiä. Taustastani taas ei tiedä juuri kukaan.
Kyllä se aika tehokkaasti näkyy empatiakyvyttömyytenä ja tietynlaisena narsismina jos elämässä ei joudu millään tavoin koetelluksi.
Ei se tietenkään ihmisen vika ole, en minäkään pahaa muille toivo, mutta kyllä se hyvä olisi osata tunnistaa itsestä ellei halua olla niin itseriittoinen kusipää että siitä huomautellaan tuolla tavalla.
Helpolla päässeitä on kahta sorttia, niitä jotka ihan itse opettelevat sitä empatiaa kun maailma ei tarjoa automaagisia tapoja opiskella ja sitten on niitä joiden itsetunto ei anna myöden sille ajatukselle että he eivät tiedä kaikkea automaagisesti säkällä kun ovat vähän tunnevammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaan ikinä mene.
Yleensä tuollaisen sanojat on niitä joiden oma rankin kokemus on pikkulapsena koettu vanhempien ero tai riidat sisarusten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oikeaa elämää?
Vanhempien alkoholismia, turvattomuutta, kiusaamista, köyhyyttä, puutetta, väkivaltaa, kovaa työntekoa elämänsä eteen, vakavaa sairautta yms. Onhan näitä.
Niillä on äppi