Siivousalalla olisi töitä tarjolla
Kommentit (200)
Itse työskentelen yksityisessä siivousfirmassa ja töitä on jatkuvasti noin 40h viikko. Hyvä kunto jos on ja tarkkuutta niin kyllä löytyy töitä
Vierailija kirjoitti:
Itse työskentelen yksityisessä siivousfirmassa ja töitä on jatkuvasti noin 40h viikko. Hyvä kunto jos on ja tarkkuutta niin kyllä löytyy töitä
Hyvä. Ja jaksat samaan tahtiin 67-vuotiaaksi? Aloita kumminkin säästäminen jos satut sairastumaan kun paikat on rikki ennen eläkettä.
Kyllä joo, tiedän. Maanantaina taas töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joo, tiedän. Maanantaina taas töihin.
Mä meen huomenna. Sunnuntai motivoi keikalle, vaikken yleensä tee aamuja.
Olen siivoojana pk-seudulla. Brutto 1922 e/kk. Olen tiimini ainoa suomalainen jäsen.
Voisin muuten mennä, mutten halua yksin kielitaidottomien ulkomaalaisten miesten sekaan työskentelemään :S
Ikärasismi alalla. Ei kelpaa 60v työtön siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa suomalaiselle työttömälle, koska makaamisesta maksetaan hyvin ja se on mukavampaa.
Ei taideta maksaa makaamisesta enää niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen maksanut asuntolainan (poiskin) siivoamalla. Laitoshuoltajan peruspalkka on 2200, tili tehdään vuoroilla. Toki sotella on soten ongelmat, mutta eivät ne keikkalaiseen tartu.
Mahtavaa. Näitä tarinoita tarvitaan. Ja siivous voi sopia monelle sellaiselle joka ei taivu hoitotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa suomalaiselle työttömälle, koska makaamisesta maksetaan hyvin ja se on mukavampaa.
Ei kelpaa suomalaiset työttömät noihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottavat ilman koulujakin. Auttava suomen kieli pitää vähintään olla. Ainakin täällä päin Suomea. Paljon paikkoja auki.
Minä asun reilun 10 000 asukkaan pikkukaupungissa eikä täällä ole yhtään siivousalan työpaikkaa auki. Viimeksi kun kurkkasin te-keskusken sivuilta avomet työpaikat niitä oli tasan 19 kpl.
Olen ollut nyt reilun vuoden työtön ja ikää 64v enkä ehdi enää kouluttutua mihinkään. Oma ala ei enää työllistä, enkä muutenkaan jaksa uskoa, että minut vielä jonnekin palkataan, kun täälläkin on työttömiä varmaan joku 500-600 ja työpaikkoja tosiaan tuo 19.
Ei niitä pienillä paikkakunnilla varmaan olekaan.
Kyllä myös fakta että usein odotetaan ajokorttia ja kykyä käsittämättömiin työaikoihin. Kuka suostuu tähän helpommin, no maahanmuuttajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti 99 prosenttisesti osa-aikatyötä siivousalalla Perskokkarit kun poistivat suojaosuuden, niin ilmankos lisääntyy alan nollatuntityöpaikat.
Tytär oli vuoden nollatuntisopparilla siivoojana ennen kuin lähti opiskelemaan. Sai työn kun kävi kysymässä, ilman mitään aiempaa kokemusta tai koulutusta. Sai tehdä melkein täysiä tunteja koko ajan. Samaan aikaan tässä samassa kerrostalon rapussa on maannut eri ikäisiä työttömiä vuosikausia jo kotona ja tekosyissä löytyy miksi töitä ei muka ole tai niitä ei saa.
Kävitkö ihan henkilökohtaisesti kysymässä ovatko työttömiä ja mikä on heidän tekosyynsä siihen? 😂 Ai juma, minäkin olen varmaan naapurini mielestä työtön kun olen vuorotyössä, jossa kuuden vapaat.
Vierailija kirjoitti:
Menisin mielelläni siivoamaan, nuorempana tein kahta työtä, eli iltaisin olin siivoamassa.
Nykyään olen tosi allerginen pölylle ja tuoksuille. Lisäksi kärsin kovista nivelkivuista. Harmi, koska siivoaminen on helppoa ja itsenäistä työtä.
Helppo ja itsenäinen työ? Riippuu kohteesta, työyhteisöstä ym. se helppous jne,,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen maksanut asuntolainan (poiskin) siivoamalla. Laitoshuoltajan peruspalkka on 2200, tili tehdään vuoroilla. Toki sotella on soten ongelmat, mutta eivät ne keikkalaiseen tartu.
Mahtavaa. Näitä tarinoita tarvitaan. Ja siivous voi sopia monelle sellaiselle joka ei taivu hoitotyöhön.
Jep. Minä esimerkiksi. Kärsivällisyys ei riitä potilaisiin kuin tarjoilujen ajan, onneksi se riittää. -ed.
Siivoojana vuosia ihan tyytyväisenä,vaikka pieni palkka. Nyt pitää tehdä kolmen työt yksin, eli huonoa jälkeä. Tai olisi pitänyt, vaihdoin alaa. Firmat toki rikastuu tällä.
Vierailija kirjoitti:
Älytönta kyykyttämistä/kyttäämistä ja fyysisesti raskasta palkan jäädessä poikkeuksetta alle 2000€kk brutto kokopäivätyöstäkin, niin kannattaako edes kysyä miksi suurinta osaa ei kiinnosta?
Työttömällähän siis ei ole valinnan varaa eikä työttömältä todellakaan kysellä että kuulepas kiinnostaisiko nyt sinua vai kiinnostaisiko enemmän jäädä kotiin makaamaan veronmaksajien ilmaisilla rahoilla. Työtön on hyvä vaan ja ottaa sitä mitä annetaan ja mitä on tarjolla jos haluaa itsensä elättää. Juuri tällaisten takia pitää Suomen tukia leikata vielä huomattavasti ankarammin. Pois vaan tukia niin kauan kunnes paatuneinkin työttömyysparasiitti alkaa tuntea halua lähteä töihin tai on ajettu kodittomuuteen keräämään pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ja jaksat samaan tahtiin 67-vuotiaaksi? Aloita kumminkin säästäminen jos satut sairastumaan kun paikat on rikki ennen eläkettä.
Kylläpä suomalaisilla nyt on vaikeaa kun menevät paikat rikki sieltä ja paikat rikki täältä. Mitäs tapahtui Maailman Onnellisimmalle Kansalle jolla kaikki on niin hyvin? Ei olisi maalla itsenäisyyttä jos asialla olisivat olleet vauvapalstan mankujat joilla on paikat rikki ja sen takia pitää jäädä sohvalle istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä suomalaisilla nyt on vaikeaa kun menevät paikat rikki sieltä ja paikat rikki täältä. Mitäs tapahtui Maailman Onnellisimmalle Kansalle jolla kaikki on niin hyvin? Ei olisi maalla itsenäisyyttä jos asialla olisivat olleet vauvapalstan mankujat joilla on paikat rikki ja sen takia pitää jäädä sohvalle istumaan.
Just näin. Toinen mikä suomalaisilla on on että paikat on jumissa. Lyllerretään ähkien ja valittaen että nyt on niska jumissa ja selkä jumissa ja onkos teillä jumissa ja mikä teillä on jumissa ja taas on jumissa ja nyt kyllä on kaikki paikat jumissa ja miten voikin olla näin paikat jumissa. Tähtäimessä kaksi asiaa: 1- saikku veronmaksajien rahoilla, 2- kolmiolääkkeet jotka tietysti veronmaksajat maksaa ja niillä kanssa voi vähän tehostaa tavallisia marketin kaljoja.
Älytönta kyykyttämistä/kyttäämistä ja fyysisesti raskasta palkan jäädessä poikkeuksetta alle 2000€kk brutto kokopäivätyöstäkin, niin kannattaako edes kysyä miksi suurinta osaa ei kiinnosta?