Yle: Tomaattikeittoa van Goghin maalauksen päälle heittäneet ilmastoaktivistit tuomittiin Britanniassa vankeusrangaistuksiin
Toinen aktivisteista tuomittiin vahingonteosta kahden vuoden ja toinen 20 kuukauden vankeusrangaistukseen.
Saa nähdä millaisen tuomion Suomessa saavat eduskuntatalon maalarit.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Kun vaakalaudalla on planeetan elinkelpoisuus niin eipä siinä vankeustuomio paljoa paina.
Toivottavasti niitä rakastellaan vankilassa harjanvarrella.
Suomessakin laki sallii vankeustuomiot vahingonteosta, myös ehdottomana. Sitä pitää alkaa käyttämään. Muuten karkaa käsistä tuo homma. Pari vuotta ehdotonta, niin loppuu halu vandalisointiin
Hyi.
Eikö vihreä liike voi auttaa elokapinaa?
Vanhat koijärveläiset nyt apuun!!! Ettei nuoret kärsi. Silittäkää päähän nuoria!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vaakalaudalla on planeetan elinkelpoisuus niin eipä siinä vankeustuomio paljoa paina.
Noita "kettutyttöjä" on ollut maailman sivu ja mitä ne on saaneet tempauksillaan aikaiseksi? Edelleen kettutarhojakin on.
Suomen luonnossa elää irrallaan haitallisena vieraslajina minkkejä, jotka ovat uhka alkuperäislajistolle ja eteenkin linnustolle.
Nitähän nämä kävivät aina vapauttamassa luontoon.
Nyt minkkejä, sekä supeja yritetään hävittää Suomen luonnosta ekoterroristien jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita "kettutyttöjä" on ollut maailman sivu ja mitä ne on saaneet tempauksillaan aikaiseksi? Edelleen kettutarhojakin on.
Ovat saaneet aikaan luontokatoa, kun vieraslaji minkki on syrjäyttänyt paikalliset lajit.
Mihis toi elokapina muuten liittyy? Elastiseen? Rähinä - elokapina??
Vierailija kirjoitti:
Planeetan elinkelpoisuudelle on vain hyväksi, että tuholaiset pysyvät telkien takana mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta elokapina saa linnatuomioita tai koko liike loppuu.
Yli 35000 haluaa jo lopun ilveilylle!
Millä perusteella rauhanomainen liike kiellettäisiin?
Rauhanomainen ilkivalta-, vahingonteko-, ja haitantekoliike. Kysymys jokaiselle liikkeen jäsenelle: Mikä sä luulet olevas?
R0scawäg1 saakoot ansaitsemansa kohtelun -eli eloab1nat linnaan vaan pariksi kuukaudeksi.
Ja nämähän tosiaan vain tuhoavat eurooppalaista taidetta. Ei puhettäkään että painuisivat Intiaan tai Kiinaan sotkemaan taide-esineitä. Tuossakin paljastuu niiden motiivi..
Vihreät ovat menettäneet kannatustaan ympäri Eurooppaa.
Ihmiset ovat tajunneet, median ja EU:n vastakkaisista yrityksistä huolimatta, niin yliampuvan ilmasto hörhöilyn, kuin pako loisten / elättien tuomat haitat.
Tavallinen kansa, se työssäkäyvä veronmaksaja, maksaa nämä laskut ja menettää turvallisuutensa, eurojen lisäksi.
Emne ole tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämähän tosiaan vain tuhoavat eurooppalaista taidetta. Ei puhettäkään että painuisivat Intiaan tai Kiinaan sotkemaan taide-esineitä. Tuossakin paljastuu niiden motiivi..
Noissa maissa pidetään sentään jotain kuria....
Menepäs Taj Mahalia töhrimään niin loppuelämäsi lasketaan minuuteissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin laki sallii vankeustuomiot vahingonteosta, myös ehdottomana. Sitä pitää alkaa käyttämään. Muuten karkaa käsistä tuo homma. Pari vuotta ehdotonta, niin loppuu halu vandalisointiin
Kyseessä voi olla törkeä vahingonteko, mikäli vahingonteolla aiheutetaan
erittäin suurta taloudellista vahinkoa,
rikoksen uhrille tämän olot huomioon ottaen erityisen tuntuvaa vahinkoa tai
historiallisesti tai sivistyksellisesti erityisen arvokkaalle omaisuudelle huomattavaa vahinkoa.
Törkeästä vahingonteosta tuomitaan vankeutta vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta. Teon yritys on rangaistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maapallon tulisi säilyä elinkelpoisena? En ole vielä bongannut yhtäkään pätevää perustelua.
Maapallolla on itseisarvo ja sen pinnalla elää muitakin lajeja kuin ihminen. Miksi ihmisellä olisi oikeus tuhota elinympäristö muilta lajeilta?
-eri
En edelleenkään ymmärrä näitä historiallisten maalausten tuhoamista! Onko tärkeää saada nimi siihen, minä se olin kun heittelin soppaa arvokkaaseen teokseen! Minä se olin kun olen ollut istumassa Mannerheimintiellä.
Minä se olen, kun en ehdi käydä töissä kun pitää virkata pipoa ja suunnitella missä seuraavan kerran kiinnitän itseni työkoneeseen....ja kun näin työttömänä en voi maksaa mahdollisia sakkoja so what?
Elokapina on terroristinen järjestö!
Mitenkähän nämä nuoret saadaan houkuteltua tähän mukaan? Hypnotisoidaanko niitä ja sitten annetaan käskyjä jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Taide ja kulttuuri on toisaalta nostettu arvoon arvaamattomaan nykyaikana. Ehkä siksi juurikin saivat tuomion.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nämä nuoret saadaan houkuteltua tähän mukaan? Hypnotisoidaanko niitä ja sitten annetaan käskyjä jotenkin?
Hölmöjä riittää aina.
Ennen idiootit marssivat kommunismin puolesta, nyt on tämä ekoaate. Tärkeintä on riehua ja rikkoa -ja tietty olla tekemättä töitä.
Koska naapurin pena roskaa, saan käydä naarmuttamassa Ritvan autoa?