Työttömien tukiin ja toimeentulotuen perusosaan on tulossa isoja leikauksia ensivuoden puolella
Esimerkiksi toimeentulotuen perusosa voitaisiin jatkossa evätä jos asunnon vuokra ylittää hyväksytyn vuokranormin minkä lisäksi työttömyysturvan korotusosista luovutaan kokonaan ja pysyvästi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010725409.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-olisi-uusi-vuokra-asumisen…
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
"Sun kannattaisi pitää taukoa sosiaalisen median alustoilta. Ne eivät selvästi tuossa mielentilassasi sovi sinulle."
Niin, vai pitäiskö mun lopettaa kun mun läsnäolo pilaa sun propagandan ja kohta saat potkut kun ainoa mitä onnistuit on kääntään kaikki sun pomoja vastaan?
Mun mielentila on täysin kirkas ja päättäväinen. : ]
Kirkkaita olet tainnutkin nauttia ihan kahmalokaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ilmeisesti toivoo ja vaatii, että kaikki työttömät menevät orjiksi hoitoalalle tai tekemään hommia, joita kukaan ei halua tehdä tai joihin palkata ketään eli esim. ilmaiseksi siivoamaan.
Eli hoitoala on sellaista,jota kuka tahansa voi tehdä, ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun näkisi, että pikkutyttöprinsessa Sanni tai kasarikuningatar kuntaministeri liian tiukassa makkarankuorimekossaan menisivät esimerkkinä hoitoalan hommiin pääministeristä nyt puhumattakaan. Hetkeäkään eivät tuolla pärjäisi tai suostuisi mitään tekemään. Valtiovarainministeri ja sosiaali ja terveysministeri ovat myös kauheita, mutta valtiovarainministeri on ollut kotiäitinä ja sosiaali ja terveysministeriölle on alan koulutusta ja työkokemusta, joten pärjäisivät varmasti edes vähän paremmin. Noita kahta tuskin myöskään haittaisi, jos vaatteet vähän likaantuisivat tai eivät olisi tiptop kun muutenkin ovat usein esillä humssuisina. Kuntaministerille sen sijaan olisi katastrofi, jos oletettavan kallis makkarankuorihirvitys tai hiukset vähänkin kärsisivät.
Mikä saa sinut noin väkivaltaisesti solvaamaan itsellesi tuntemattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on ikuisesti leikkurien ja muiden ihmisten armoilla. Se on hyvin stressaavaa. Poljetaan tyhjää ilmaa rotkon päällä näkymättömällä pyörällä, kun pitäisi saada maata jalkojen alle. Sama työpaikoissa lopulta, jos joku potkitaan ulos tai joku muu arvioi aina tilanteen. Olisi hyvä ettei ihmisiä roikoteta epävarmuudessa ja löysässä hirressä. Kukaan ei parisuhteessa katselisi hetkeäkään sellaista roikottelua ja kohtelua. Ja nyt on kyse sentään ihmisten elämästä ja hyvinvoinnista.
Ei kannata olla riippuvainen.
Mutta tyhmä kannattaa olla?
Mahtaa olla raskasta elää niin että etsii vain vikaa muiden tekemisistä.
Ainakin me muut uskalletaan tehdä ja elää, virheitäkin, siitä huolimatta että sinä päivystät netissä 24/7 niistä motkottamassa, oikeesti oot kun semmonen nalkuttava karmea äm-mä vanhoista suomi filmeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta kysytään niin työttömyys olisi kriminalisoitava ja työttömät ovat rikollisia jotka eivät osallistu työelämään toisin kuin kaikki muut. Tämä ei ole oleskeluyhteiskunta jossa voi jäädä vapaamatkustajana kotiin makaamaan vaan jokaisen on kannettava kortensa kekoon ja osallistuttava omalla panoksellaan sekä olemalla hyödyksi.
Jos ei saa töitä hakemisesta huolimatta eikä pääse opiskelemaan? Kaikenlaista työtä on haettu ja pitkään.T: pitkäaikaistyötön 45 v nainen, yh
Oletko hakenut te-toimiston järjestämään hoiva-avustaja koulutukseen ? Sitä kautta työllistyy heti.
Eli sinun mielestä kuka tahansa kelpaa houva-avustajaksi, ihan sama haluaako ko työtä tehdä tai ei? Hoiva-avustajat työskentelevät pääasiassa dementoituneiden vanhusten parissa. Eli siis kuka tahansa voisi tehdä tuota, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sun kannattaisi pitää taukoa sosiaalisen median alustoilta. Ne eivät selvästi tuossa mielentilassasi sovi sinulle."
Niin, vai pitäiskö mun lopettaa kun mun läsnäolo pilaa sun propagandan ja kohta saat potkut kun ainoa mitä onnistuit on kääntään kaikki sun pomoja vastaan?
Ah, valkkasit hyökätä mun uskottavuutta kohtaan, se on tosiaan yks lapsellisimmista argumentointivirheistä koko planeetalla mutta kieltämättä klassikko, tyhmää mutta nostalgista.
Luuleks sä oikeasti että minä nöyryytän sinua täälä päivästä toiseen olemalla huonompi kuin sinä?
Sun narsismi on menny maagisesta ajattelusta psykoottisen puolelle. : ]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on ikuisesti leikkurien ja muiden ihmisten armoilla. Se on hyvin stressaavaa. Poljetaan tyhjää ilmaa rotkon päällä näkymättömällä pyörällä, kun pitäisi saada maata jalkojen alle. Sama työpaikoissa lopulta, jos joku potkitaan ulos tai joku muu arvioi aina tilanteen. Olisi hyvä ettei ihmisiä roikoteta epävarmuudessa ja löysässä hirressä. Kukaan ei parisuhteessa katselisi hetkeäkään sellaista roikottelua ja kohtelua. Ja nyt on kyse sentään ihmisten elämästä ja hyvinvoinnista.
Ei kannata olla riippuvainen.
Mutta tyhmä kannattaa olla?
Mahtaa olla raskasta elää niin että etsii vain vikaa muiden tekemisistä.
Ainakin me muut uskalletaan tehdä ja elää, virheitäkin, siitä huolimatta että sinä päivystät netissä 24/7 niistä motkottamassa, oikeesti oot
Ei sulla taida olla kovin rauhallinen tai perille päässyt olo. Oikeesti mee terapiaan niin voit päästää irti vihastasi.
Hallitus on täynnä toinen toistaan huonommin pukeutuvia ministereitä. Pahin rimanalitus on lopulta kuitenkin kuntaministeri räikeine makkarankuorimekkoineen ja rintojen korostamisineen. Jokainen isorintainen nainen toki tietää, että isojen rintojen peittäminen, piilottelu ja ei toivotun huomion saamisen välttely voi olla hyvinkin vaikeaa, mutta se vaatii hyvät rintaliivit ja tarpeeksi löysän ja peittävän paidan. Isojen rintojen tunkeminen muutenkin liian tiukkaan mekkoon ei ole hyvä idea, jos pitäisi luoda itsestään edes vähän uskottava ja vakuuttava kuva. Huomio kiinnittyy vain tuohon liian tiukkaan mekkoon ja vastapuoli tuntee olonsa kiusalliseksi tuosta vaateesta johtuen tahtomattaan, vaikka ministerin tai ylipäätään kenenkään vartalon tuijottaminen ei kiinnostaisikaan tai haluaisi vain keskittyä olennaiseen eli asiaan ja osaamisen arviointiin.
Valehtelet, linkeissä ei lukenut tuollaista, että Esimerkiksi toimeentulotuen perusosa voitaisiin jatkossa evätä jos asunnon vuokra ylittää hyväksytyn vuokranormin.
Marjanpoiminnalla ei kukaan maksa vuokraansa eikä lähihoitajaksikaan mennä ilman koulutusta(johon pitää kaiken lisäksi ensin päästä hakuprosessin jälkeen sisään).
Kukaan ei voi enää kävellä raksalle ja ryhtyä työmieheksi tuosta vaan. Pershallitus tosin luulee asioiden menevän noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, valkkasit hyökätä mun uskottavuutta kohtaan, se on tosiaan yks lapsellisimmista argumentointivirheistä koko planeetalla mutta kieltämättä klassikko, tyhmää mutta nostalgista.
Luuleks sä oikeasti että minä nöyryytän sinua täälä päivästä toiseen olemalla huonompi kuin sinä?
Sun narsismi on menny maagisesta ajattelusta psykoottisen puolelle. : ]
T. Dark tetrad
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun näkisi, että pikkutyttöprinsessa Sanni tai kasarikuningatar kuntaministeri liian tiukassa makkarankuorimekossaan menisivät esimerkkinä hoitoalan hommiin pääministeristä nyt puhumattakaan. Hetkeäkään eivät tuolla pärjäisi tai suostuisi mitään tekemään. Valtiovarainministeri ja sosiaali ja terveysministeri ovat myös kauheita, mutta valtiovarainministeri on ollut kotiäitinä ja sosiaali ja terveysministeriölle on alan koulutusta ja työkokemusta, joten pärjäisivät varmasti edes vähän paremmin. Noita kahta tuskin myöskään haittaisi, jos vaatteet vähän likaantuisivat tai eivät olisi tiptop kun muutenkin ovat usein esillä humssuisina. Kuntaministerille sen sijaan olisi katastrofi, jos oletettavan kallis makkarankuorihirvitys tai hiukset vähänkin kärsisivät.
Mikä saa sinut noin väkivaltaisesti solvaamaan itsellesi tuntemattomia?
Onko mielestäsi esim. kuntaministerin pukeutuminen ollut ministerille tai eduskuntaan ja muihin vastaaviin tilaisuuksiin sopivaa ja asiallista ja onko kuntaministerin osaaminen ja kyky hoitaa työnsä hyvin jotenkin vakuuttanut? Vastaus kaikkiin kysymyksiin on yksiselitteisesti ei.
Ei ole tulossa. Ainoastaan monen pitää varmaan ottaa yhteyttä Kelasn ja ksupungin sossuun selvittääkserniyen muka voidaan vähentää tt tykea usealka sadalka pelkästään sen takia että asumiskulutbliuan suuret jos todistertkin halbemmasra asunni hskemisesta on esitetty.
En usko ettå on lainmukaista pysyvät tt tuen leikkaukset. Olikohan saamani päätös jopa väärennys?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että suurin osa palstailijoista ei lue kuin aloitusviestin. Siksi haluan voimakkaasti huomauttaa, että toimeentulotuen perusosaa ei aiota jatkossakaan evätä vaikka asunnon vuokra ylittäisi hyväksytyn vuokranormin.
Aivan. Käytännössä tuota perusosaa kuluu asumisnormin ylimenevään osaan, kuten on tähän astikin mennyt.
"Ei sulla taida olla kovin rauhallinen tai perille päässyt olo. Oikeesti mee terapiaan niin voit päästää irti vihastasi."
Mä lupaan mennä terapiaan välittömästi ja lakkaan koko vauvalla hengaamisen kun sinä lakkaat valehtelemasta muista ilkeästi.
Mikä on kun ei pysty?
Herra moraalinvartija ja muiden arvostelija ei kykene edes sitoutuun perustason rehellisyyteen.
Olet kuvottavaa saastaa ja minä vihaan sinua henkilökohtaisella tasolla. <3
: ]
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet, linkeissä ei lukenut tuollaista, että Esimerkiksi toimeentulotuen perusosa voitaisiin jatkossa evätä jos asunnon vuokra ylittää hyväksytyn vuokranormin.
Valheitahan tuo ap sepittelee. Totuus on sille vierasta. Ei osaa elää rehellisyyden kautta. Vain valheiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On asuttu kaupungeissa liian kalliissa ja isoissa asunnoissa. Esimerkiksi yksi asuvat ovat asuneet 400-600 euroon maksavissa asunnoissa vaikka varaa ei ole ollut kuin 200-300 euron vuokra-asuntoihin. Ja nyt kun tilanne leukkausten myötä kiristyy, niin ei pidä enää nirsoilla vaan joustaa mukavuuksista ja alkaa etsiä halvempia ja pienempiä asuntoja jotka sijaitsevat kauempana kaupunkikunnista.
Missähän vtussa on 200-300euron vuokra-asuntoja kaikille työttömille?
Onks kaikki kokoomuslaiset jumissa 70-luvulla? :' D
Johan tää alkaa oleen koomista piirileikkiä sen kans että te vaan kieltäydytte ymmärtämästä mitään muuta kun omaa väkinäistä ideologian ajamaa huuhaata.
Jos kaksi asuu 600.n euron asunnossa niin sehän tekee 300 per nuppi. Mars mars elämänkumppania etsimään.
Minulla onkin jo miesystävä, hänet vaan pitää ensin saada tänne että voidaan asua saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän työttömät suostuu enää työllistämistä edistäviin palveluihin ? Kun eivät saakaan korotusta. Toisaalta jos eivät suostu, niin pienenee toimeentulotuki 20 tai 40 prosenttia. Melkoista heikennystä tulee tuensaajille ensi vuonna!
Kyllä tulee rumaa jälkeä. Surullisia elämänkohtaloita. Onnettomia lapsia ja vielä onnettomampia aikuisia heistä.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen tarkoitus on PITÄÄ IHMINEN HENGISSÄ. Kaikki muu on extraa johon pitää ITSE HANKKIA rahoitus. Tämä unohtuu nykyisin 90% kaikilta. Surullista että enää ei koeta kunnia-asiaksi elättää itseään itse. Ennen tuilla eläminen oli häpeällistä, silloin pärjättiin hienosti.
Hei kaikki, porvarilla ois taas kaupan häpeetä ja vttuilua! Halvalla sais, ei tarvi kun alistua kaikkeen mitä porvari haluaa ja sit saa hävetä niin paljon kun haluaa!
Kuka haluaa ostaa ja kuka alkais oleen vtun kyllästyny tähän paskaan ja lynkkausmieliala alkaa valtaan alaa?