Työttömien tukiin ja toimeentulotuen perusosaan on tulossa isoja leikauksia ensivuoden puolella
Esimerkiksi toimeentulotuen perusosa voitaisiin jatkossa evätä jos asunnon vuokra ylittää hyväksytyn vuokranormin minkä lisäksi työttömyysturvan korotusosista luovutaan kokonaan ja pysyvästi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010725409.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-olisi-uusi-vuokra-asumisen…
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
"höpöhöpö kyllä menee ja riittää että laskuista ottaa molemmin puolin kuvat en tiedä onko sitten vaan sattunu sun kohdalle paskat käsittelijät mutta itsellä toiminut noin jo 8vuotta eikä mitään ole kela sanonut eikä edes porukoiden raha siirroista kai se on käsittelijästä kiinni mutta epäilen kun tämä on kohta vuosikymmenen mennyt näin ja tampereen sossukin avusti kalusteissa 2t tosin sossusta helpompi saada rahaa puhelahjoilla ei se niin vaikeaa ole yhteiskunta tykkäs potkia pihalle niin tämmöselle narsistille ei ole ongelma eikä mikään vaatia kaikki mahdollinen mitä irti lähtee hakekaa niitä tukia sossusta ja kelaan voi pdf:llä väärentää tiliotteet netistä löytyvillä ohjelmilla ei ne tarkistajat erota kuhan sama fontti :D"
Onko isot kirjaimet, pilkut ja pisteet sulle ihan tuntemattomia? Ymmärrätkö, mitä tarkoittavat lause tai virke?
En tarkoita pahalla, mutta eihän tuollaista pötköä jaksa ku
tiedän kyllä koulut käyneenä mutta en jaksa nähdä niin paljoa vaivaa kun näitä tuskin monet lukee eikä ole automaattikorjausta puhelimessa päällä💁huomaan täällä monilla samoja virheitä mutta hyvin pystyy ja jaksaa lukea en jaksa välittää pienistä kun ei pienetkään meistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt jo että oleskeluyhteiskunnan aika on lopullisesti ohi. Meillä ei ole enää varaa siihen että kasvava joukko työikäisiä aikuisia passivoituu ja jää kotiin makaamaan.
Ja sinusta on ok rangaista samalla niitä, jotka eivät huvikseen makaa kotona, vaan heillä on ihan asiallinen ja oikeutettu syy, miksi elävät tukien varassa. Oikeusvaltiolla tulee olla turvaverkko, joka estää ihmisiä tippumasta, kun jotain yllättävää sattuu elämässä, minkä takia ei pysty itse huolehtimaan elatuksestaan.
Niinhän meillä on uudistusten jälkeenkin. On epärehellistä ja valheellista väittää muuta.
Ei ole. Jos rahaa jää käytettäväksi vuokran jälkeen elämiseen 170 euroa, niin sinunkin pitäisi ymmärtää, että sillä
Tietenkin pärjää. Tuolla saa helposti kaiken tarvittavan. Ja jos ei riitä niin aina voi muuttaa halvempaan asuntoon tai tehdä palkkatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt jo että oleskeluyhteiskunnan aika on lopullisesti ohi. Meillä ei ole enää varaa siihen että kasvava joukko työikäisiä aikuisia passivoituu ja jää kotiin makaamaan.
Ja sinusta on ok rangaista samalla niitä, jotka eivät huvikseen makaa kotona, vaan heillä on ihan asiallinen ja oikeutettu syy, miksi elävät tukien varassa. Oikeusvaltiolla tulee olla turvaverkko, joka estää ihmisiä tippumasta, kun jotain yllättävää sattuu elämässä, minkä takia ei pysty itse huolehtimaan elatuksestaan.
Niinhän meillä on uudistusten jälkeenkin. On epärehellistä ja valheellista väittää muuta.
Ei ole. Jos rahaa jää käytettäväksi vuokran jälkeen elämiseen 170 eur
Kun ei niitä halvempia asuntoja saa. Onko laillista rangaista noin ihmistä joka ei löydä halvempaa asuntoa vaikka yrittää.
Paikallinen sopiminen on käsittelyssä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f5334b8f-04ee-464b-9ec6-4b92ab077…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos rahaa jää käytettäväksi vuokran jälkeen elämiseen 170 eur
Sinähän oletkin oikein erinomainen ihminen, miltä tuntuu olla niin paljon parempi kuin muut ihmiset? Haastan sinut elämään 170 eurolla kokonaisen vuoden, niin näet itse oletko sanojesi mittainen. Tipahtaa nuo harhaluulot mikä on mahdollista ja mikä ei.
Joku sanoi siitä, että toimeentulotuen pitäisi olla vain väliaikaisratkaisu. Ongelma lienee siinä, että valtavasta byrokratiasta huolimatta Suomessa ei ihan oikeasti ole ratkaisukeskeistä tukiverkostoa tarjolla ihmisille, jotka ovat sen toimeentulotuen varassa. Väliaikaisratkaisut eivät toimi käytännössä, koska ihmisten ongelmat ovat monimutkaisia. Niihin ei ole mitään helppoja tai yksinkertaisia ratkaisuja. Usein ongelmia voidaan purkaa vähitellen, että asiat loksahtavat paikoilleen, mutta se harvemmin tapahtuu kertaslaagista. Mutta ihmiset ovat yksin näissä vaikeissa tilanteissa ja kaikki näyttää toivottomalta. Ei kyetä ottamaan edes sitä ensimmäistä pientä askelta oikeaan suuntaan.
Pitäisi olla tarjolla todellisia ratkaisuja. Miten pääsee opiskelemaan, miten pääsee töihin. Työnantajat eivät tule mitenkään vastaan myöskään. Jos työttömyysaika on venynyt pidemmäksi - ei kelpaa. Työnantajat palkkaavat mieluiten jonkun, joka on jo töissä, mutta vaihtamassa työpaikkaa. TE toimisto pyörittää ihmisiä lumetoiminnoissa. Loputon ketju jotain palkatonta työkokeilua, mikä ei johda mihinkään. Monet työttömät ovat todella tulleet kyynisiksi TE toimiston toimintaa kohtaan. Jossain vaiheessa tästä tuli uusi normaali. Aikaisemmin työharjoitteluista saattoi poikia työsuhde. Ei enää 90-luvun jälkeen. Kaiken huipuksi työvoimatoimisto vielä toimii erikoisella rankaisu-/uhkailumentaliteetilla. Kun keinovalikko on näin leimallisen negatiivinen, ei ole mikään ihme, ettei saa sieltä mitään konkreettista apua tai tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleissa valittu hallitus tekee mitä on luvannut ennen vaaleja.
Persuilla ei ollut mitään vaaliohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi siitä, että toimeentulotuen pitäisi olla vain väliaikaisratkaisu. Ongelma lienee siinä, että valtavasta byrokratiasta huolimatta Suomessa ei ihan oikeasti ole ratkaisukeskeistä tukiverkostoa tarjolla ihmisille, jotka ovat sen toimeentulotuen varassa. Väliaikaisratkaisut eivät toimi käytännössä, koska ihmisten ongelmat ovat monimutkaisia. Niihin ei ole mitään helppoja tai yksinkertaisia ratkaisuja. Usein ongelmia voidaan purkaa vähitellen, että asiat loksahtavat paikoilleen, mutta se harvemmin tapahtuu kertaslaagista. Mutta ihmiset ovat yksin näissä vaikeissa tilanteissa ja kaikki näyttää toivottomalta. Ei kyetä ottamaan edes sitä ensimmäistä pientä askelta oikeaan suuntaan.
Pitäisi olla tarjolla todellisia ratkaisuja. Miten pääsee opiskelemaan, miten pääsee töihin. Työnantajat eivät tule mitenkään vastaan myöskään. Jos työttömyysaika on venynyt pidemmäksi - ei kelpaa. Työnantajat palkkaavat mieluiten jonkun, joka
Konkreettista apua ja tukea varten se pitäisi olla eikä mikään bdsm toimisto. Monilla on monimutkaisia ongelmia mutta monilla silti pelkkä jutustelu edistäisi suunnitelmia ja rohkaisisi ja voimaannuttaisi. Ihmettelen kanssa että viralliset tahot edistää tätä kyynistä linjaa? Sillä kun ei ole reaalimaailmallista hyötyä pitää jo heikossa asemassa olevia löysässä hirressä.
Tämä hallituskausi tulee jäämään monella tapaa historiaan. Samoin kaikki sen päätökset ja seuraukset. Se jakaa kansaa pahemmin kuin oikeastaan yksikään tämän vuosituhannen hallitus ja seuraukset näkyvät pitkään. Kannattaa valmistautua tulevaan koska siitä ei tule kaunista katseltavaa kellekään.
Ihanaa hallitus, ihanaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Tämä on ihanaa
Vaikka tekee kipeää niin ei haittaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Tämä on ihanaa
Leikatkaa lisää niiltä pummeilta! Leikatkaa paitakin päältä!
Olen keskituloinen mutta elän aivan persaukisena koska veromassit menee muhisten, ikityöttömien suomijuoppojen sekä hyödytöntä paskaa opiskelevien humanistimuijien julkiseen ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Mistä toimeentulotukiasiakkaat saavat itselleen vuokra-asuntoja sitten, kun edes kaupungin oma vuokra-asuntoyritys ei tarjoa vuokra-asuntoja, joiden vuokra on alle hyväskytyn vuokranormin. Sitten kun iso osa toimeentulotukiasiakkaista on vailla koulutusta, sairaita ja/tai päihderiippuvaisia, niin mistähän he saavat työpaikan, kun niitä ei ole edes ongelmattomille työttömille tarjolla. Onko hallituksen idea todellakin se, että annetaan toimeentulotukiasiakkaiden kuolla, niin päästään heistä helpolla eroon? Alkaa vaikutaa siltä.
Veronmaksajana itse haluaisin, että heille tarjottaisiin psykologista apua elämänhallintaongelmiin ja sitten autettaisiin opintojen piriiin ja sitä kautta työelämän pariin. Sieltä sitten nousisi uusia veronmaksajia.
Oletpa humaani. Tuli vähän parempi mieli tästä.
Oon pitkäaikaistyötön ja vaikeista mt-ongelmistani huolimatta mun suuri unelma olis saada töitä, jossa jaksan ja elätän itseni. Ehkä jäis vielä hieman rahaa säästöönkin ja joskus vois tehdä jotain kivaa ylimääräistä.
Mulla on paha uniongelma ja mm paniikki+ ahdistuneisuus. Olisin, olen ollutkin, työkykyinen kun mulla on ollut oikeat ja toimivat lääkkeet niihin, mutta niitä ei saa. Ja joo kyllä, oikeat unilääkkeet ja rauhoittavat joilla pysyn toimintakykyisenä ja pystyisin kantamaan korteni kekoon. Sen sijaan että mulle annettais ne maks 10e/kk maksavat lääkkeet, mua pidetään neljän seinän sisällä tukiloisena ja vielä syljetään päälle.
Inhoan itseäni ja tätä. Sitä itsekin soimaa ja syyttää itseään, kun ei onnistu elättämään its ään niinkuin muut ja yhteiskunta auttamisen sijaan kaataa vaan lisää loskaa niskaan.
Tää on kamalaa täällä kuopassa eikä nää kaikki leikkaukset ja niukennokset täältä meitä auta pois!!! Tarviis vähän apuakin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleissa valittu hallitus tekee mitä on luvannut ennen vaaleja.
Persuilla ei ollut mitään vaaliohjelmaa.
Oli niillä valheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä toimeentulotukiasiakkaat saavat itselleen vuokra-asuntoja sitten, kun edes kaupungin oma vuokra-asuntoyritys ei tarjoa vuokra-asuntoja, joiden vuokra on alle hyväskytyn vuokranormin. Sitten kun iso osa toimeentulotukiasiakkaista on vailla koulutusta, sairaita ja/tai päihderiippuvaisia, niin mistähän he saavat työpaikan, kun niitä ei ole edes ongelmattomille työttömille tarjolla. Onko hallituksen idea todellakin se, että annetaan toimeentulotukiasiakkaiden kuolla, niin päästään heistä helpolla eroon? Alkaa vaikutaa siltä.
Veronmaksajana itse haluaisin, että heille tarjottaisiin psykologista apua elämänhallintaongelmiin ja sitten autettaisiin opintojen piriiin ja sitä kautta työelämän pariin. Sieltä sitten nousisi uusia veronmaksajia.
Oletpa humaani. Tuli vähän parempi mieli tästä.
Oon pitkäaikaistyötön
Mitkä lääkkeet? Kaipaatko jotain huumelääkkeitä joilla sada pää sekaisin? On olemassa myös muunlaisia lääkeitä(sellaisia joilla ei ole päihdyttävää vaikutusta). Eikö ne kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa hallitus, ihanaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Tämä on ihanaa
Vaikka tekee kipeää niin ei haittaa
Ihanaa hallitus, ihanaa
Ihanaa hallitus, ihanaa KANSA HYVÄKSYY KANSA HYVÄKSYY
Tämä on ihanaa Niin on, kansa ylistää hallitusta vai näettekö missään mellakoita tai mielenilmauksia? Hiljaista on kansa hyväksyy. Muutama eduskuntatalon palkki värjäytynyt ja nekin huuhaa ilmastojuttujen takia eikä näiden.Leikatkaa lisää niiltä pummeilta! Leikatkaa paitakin päältä!
Olen keskituloinen mutta elän aivan persaukisena koska veromassit menee muhisten, ikityöttömien suomijuoppojen sekä hyödytöntä paskaa opiskelevien humanistimuijien julkiseen ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Kela hyväksyy edelleenkin kuntakohtaisen rajan mukaan vuokran. Ihan soitin kelalle ja tarkistin asian voiko ottaa vastaan asunnon jonka vuokra ylittyy niin kyllä voi. Hyväksytään tiettyyn asti ja itse sitten maksaa esim tuistaan loput. Ei ole mahd että jos ylittää jonkun verran vuokraa niin evätään koko tttuki. Kannattaa ihan ajatuksella perehtyä. Eihän asunnotkaan sitten riittäisi mitenkään. Edelleenkin tämä on sairas yhteiskunta.
Minulla menee vuokra niin paljon yli, että en saa ollenkaan toimeentulotukea. Pitäisi itse maksaa koko vuokra eläkkeestä ja
sitten ei jää rahaa ruokaan ja lääkkeisiin. Jätän nyt vuokran kokonaan maksamatta ja annan häädön tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallituskausi tulee jäämään monella tapaa historiaan. Samoin kaikki sen päätökset ja seuraukset. Se jakaa kansaa pahemmin kuin oikeastaan yksikään tämän vuosituhannen hallitus ja seuraukset näkyvät pitkään. Kannattaa valmistautua tulevaan koska siitä ei tule kaunista katseltavaa kellekään.
Media rummuttaa ja kaltaisesi määkii ilman ymmärrystä. Ei siis mitään poikkeuksellista.
Ne halutaan eliminoida pois. Miksi kukaan ei puutu siihen?