Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien tukiin ja toimeentulotuen perusosaan on tulossa isoja leikauksia ensivuoden puolella

Vierailija
27.09.2024 |

Esimerkiksi toimeentulotuen perusosa voitaisiin jatkossa evätä jos asunnon vuokra ylittää hyväksytyn vuokranormin minkä lisäksi työttömyysturvan korotusosista luovutaan kokonaan ja pysyvästi.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010725409.html

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-olisi-uusi-vuokra-asumisen…

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010708459.html

Kommentit (478)

Vierailija
141/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun kehitysmaista ei oteta enää yhtään porukkaa lisää voin miettiä töihin menoa.

Luuletko noin vain meneväsi töihin?

Vanhusten hoitokotiin pääsisi heti duuniin.

Ruokakuskin paikkoja on myös auki

Vierailija
142/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä on vuosituhansia ollut paras motivaattori. Täälläkin uhotaan, mutta muutaman kuukauden paasto saa nöyräksi. 

Kannatan leikkauksia. 

Tämmöstä paskaa suoltaa ihminen joka ei ole ikinä kokenut nälkää tai joutunut tekemään töitä pärjäämisensä eteen, olet heikko vaahtokarkki ihminen joka ei tule pärjäämään siinä maailmassa mistä haaveilet.

Minun kaltaiset sekopäät on kuninkaita kun aletaan oikeasti mittelemään, ei joku löysä laiska paska joka teki aina niin kun piti muiden mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun kehitysmaista ei oteta enää yhtään porukkaa lisää voin miettiä töihin menoa.

Luuletko noin vain meneväsi töihin?

Vanhusten hoitokotiin pääsisi heti duuniin.

Tämä on valhe jolla vanhusten hoitokodit selittävät leikkauksista johtuvat puutteet palveluissaan, ketään ei oteta sisään, ellei ilmaseks ole tulossa.

Vierailija
144/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on oppositio? Sitä ei tunnu olevan lainkaan. Onko sitä olemassakaan enää tai koskaan ollut? Aina sama tilanne, kun ei muutosta tule.

On se oppositio, mutta jos muistat niin hallotus ensitöikseen hiljensi heidät ja sitoi kädet, oppositio huuteli niihin aikoihin että tämä on oikeiston vallankaappauksen ensi-askeleita ja kohta hyökätään ay-liikkeitä ja lakko oikeutta vastaan ja sitten ihmisten perusturvaa vastaan jolla ajetaan heidät kokoomuksen autoritäärisen vallan alle, sillon meille naurettiin.

Nyt me ollaan yhden poikkeuslaki uudistuksen ja vaalien päässä liittokansleri purrasta ja keskistysleireistä ja edelleen osaa naurattaa.

Minua ei ttu naurata yhtään.

: ]

Onko sulla jäänyt korkki auki näin pyhäpäivänä?

Vierailija
145/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300 euron vuokra-asuntoja ei pahemmin nykyisin ole missään. Kuten joku tuolla esitti. Jos vanhus muuttaa johonkin ihan korpeen niin siellä ei ole palveluja. On nalkissa yksin asunnossaan. Kulkeminen maksaa ja myös kotihoito. Ei ole myöskään rivi- tai kerrostaloja, huonossa mökissä asuminen maksaa jos sitä joutuu lämmittämään itse. Usein ovat myös muuten epäkäytännöllisiä vanhoille ihmisille.

Vanhana pitää asua lähellä palveluja ja sen vuoksi vuokrat ovat kalliimpia. En puhu nyt Helsingistä enkä pääkaupunkiseudusta. Kyllä vuokrat ovat nousseet kautta linjan. 

Vierailija
146/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asuttu kaupungeissa liian kalliissa ja isoissa asunnoissa. Esimerkiksi yksi asuvat ovat asuneet 400-600 euroon maksavissa asunnoissa vaikka varaa ei ole ollut kuin 200-300 euron vuokra-asuntoihin. Ja nyt kun tilanne leukkausten myötä kiristyy, niin ei pidä enää nirsoilla vaan joustaa mukavuuksista ja alkaa etsiä halvempia ja pienempiä asuntoja jotka sijaitsevat kauempana kaupunkikunnista.

Missähän vtussa on 200-300euron vuokra-asuntoja kaikille työttömille?

Onks kaikki kokoomuslaiset jumissa 70-luvulla? :' D

Johan tää alkaa oleen koomista piirileikkiä sen kans että te vaan kieltäydytte ymmärtämästä mitään muuta kun omaa väkinäistä ideologian ajamaa huuhaata.

Jos kaksi asuu 600.n euron asunnossa niin sehän tekee 300 per nuppi. Mars mars elämänkumppania etsimään.

Siis ei ole mitään niin alhaista älyllisesti epärehellistä perseilyä mitä sun ylpeys estäis sua tekemästä? :' D

Vierailija
147/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkä on vuosituhansia ollut paras motivaattori. Täälläkin uhotaan, mutta muutaman kuukauden paasto saa nöyräksi. 

Kannatan leikkauksia. 

Tämmöstä paskaa suoltaa ihminen joka ei ole ikinä kokenut nälkää tai joutunut tekemään töitä pärjäämisensä eteen, olet heikko vaahtokarkki ihminen joka ei tule pärjäämään siinä maailmassa mistä haaveilet.

Minun kaltaiset sekopäät on kuninkaita kun aletaan oikeasti mittelemään, ei joku löysä laiska paska joka teki aina niin kun piti muiden mielestä.

Sinä et mitään oikeita töitä tee. Kunhan huutelet sivusta.

Vierailija
148/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on muuttumassa joksikin totalitaariyhteiskunnaksi tai dystopiaksi, josta on enää vain lyhyt matka diktatuuriin. Toisaalta Suomi on myös ajautumassa yhä enemmän anarkiaan. Kaikesta tästä voi syyttä nykyistä hallitusta ja näiden umpisurkeita Suomea tuhoavia päätöksiä, jotka hallitus on väkisin jyrännyt. Pääministeri on täysi vätys ja vallanhimoinen, mutta ei varsinaisesti kostonhaluinen ja todellista todellista valtaa käyttää heikoimmassa asemassa olevia huijaamalla valtaan päässyt puolue ja sen puheenjohtaja, joka juurikin on  ilmiselvän hormonihäiriön lisäksi erittäin kostonhaluinen omista elämässään kokemista vastoinkäymisistään. Tämä nainen on lopulta paljon vätys pääministeriä vaarallisempi.

Vierailija
149/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raintoloihin on tarvittu jo vuosia lisää kokkeja ja tarjoilijoita, rakennustyömaille tarvittu rakentajia, metsään on tarvittu marjanpoimijoita, ja kotihoitoon tarvittu lisää lähihoitajia ja henkilökohtaisia avustajia. Ja työntekijäpula mainituilla aloilla on vain kasvanut ja pahentunut joka vuosi.

Niin mutta kun ne eivät ole niitä mieluisia töitä kun eivät välttämättä ole kokoaikaisia eikä vakituisia ja palkkakin pitäisi olla iso, niin eiväthän ne kelpaa.

Vierailija
150/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos olen oikein ymmärtänyt, näillä leikkauksilla saadaan 100 000 työpaikkaa.

Vierailija
151/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan leikkauksia. 

Ja sinä syöksyit välittömästi ad hominemiin kun minä olin oikeassa, olisit voinut yhtä hyvin sanoa että olin niin oikeassa että sua suututtaa ja itkettää.

Vierailija
152/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ilmeisesti toivoo ja vaatii, että kaikki työttömät menevät orjiksi hoitoalalle tai tekemään hommia, joita kukaan ei halua tehdä tai joihin palkata ketään eli esim. ilmaiseksi siivoamaan.

Vierailija
153/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raintoloihin on tarvittu jo vuosia lisää kokkeja ja tarjoilijoita, rakennustyömaille tarvittu rakentajia, metsään on tarvittu marjanpoimijoita, ja kotihoitoon tarvittu lisää lähihoitajia ja henkilökohtaisia avustajia. Ja työntekijäpula mainituilla aloilla on vain kasvanut ja pahentunut joka vuosi.

Mielestäsi ravintolaan voi vain kävellä ja sanoa ryhtyvänsä kokiksi? Lähihoitajaksi voi mennä ilman koulutusta? Maksatko marjanpoiminnalla vuokrasi?

Pelkkää trollaustahan tuo sepustuksesi on, tuskin itsekään olet töissä.

Vierailija
154/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan leikkauksia. 

Ja sinä syöksyit välittömästi ad hominemiin kun minä olin oikeassa, olisit voinut yhtä hyvin sanoa että olin niin oikeassa että sua suutut

Buuuurn.

Tää on melkein kun kattelis aikuisen hakkaavan lasta, mut älyllisesti ja täysin ansaitusti. :' D

Go persu go! Minkä argumentointivirheen valkkaat seuraavaks?

Uu... teeskentele vaikka asiantuntijaa joka ei tiedä asiastaan mitään, se on mun lemppari!

Vierailija
155/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ilmeisesti toivoo ja vaatii, että kaikki työttömät menevät orjiksi hoitoalalle tai tekemään hommia, joita kukaan ei halua tehdä tai joihin palkata ketään eli esim. ilmaiseksi siivoamaan.

Elämä on valintoja. 

Vierailija
156/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on muuttumassa joksikin totalitaariyhteiskunnaksi tai dystopiaksi, josta on enää vain lyhyt matka diktatuuriin. Toisaalta Suomi on myös ajautumassa yhä enemmän anarkiaan. Kaikesta tästä voi syyttä nykyistä hallitusta ja näiden umpisurkeita Suomea tuhoavia päätöksiä, jotka hallitus on väkisin jyrännyt. Pääministeri on täysi vätys ja vallanhimoinen, mutta ei varsinaisesti kostonhaluinen ja todellista todellista valtaa käyttää heikoimmassa asemassa olevia huijaamalla valtaan päässyt puolue ja sen puheenjohtaja, joka juurikin on  ilmiselvän hormonihäiriön lisäksi erittäin kostonhaluinen omista elämässään kokemista vastoinkäymisistään. Tämä nainen on lopulta paljon vätys pääministeriä vaarallisempi.

Nykyinen hallitus suojelee oikeusvaltiotamme ja demokratiaamme.

Nykyinen hallitus suojelee venäjän valtion intressejä ja petterin kavereiden lompakkoa.

Mä korjasin sen sulle, sä laitoit sinne vahingossa valheita.

Vierailija
157/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hallitus suojelee oikeusvaltiotamme ja demokratiaamme.

Nykyinen hallitus suo

Sun kannattaisi pitää taukoa sosiaalisen median alustoilta. Ne eivät selvästi tuossa mielentilassasi sovi sinulle.

Vierailija
158/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on ikuisesti leikkurien ja muiden ihmisten armoilla. Se on hyvin stressaavaa. Poljetaan tyhjää ilmaa rotkon päällä näkymättömällä pyörällä, kun pitäisi saada maata jalkojen alle. Sama työpaikoissa lopulta, jos joku potkitaan ulos tai joku muu arvioi aina tilanteen. Olisi hyvä ettei ihmisiä roikoteta epävarmuudessa ja löysässä hirressä. Kukaan ei parisuhteessa katselisi hetkeäkään sellaista roikottelua ja kohtelua. Ja nyt on kyse sentään ihmisten elämästä ja hyvinvoinnista. 

Vierailija
159/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun kannattaisi pitää taukoa sosiaalisen median alustoilta. Ne eivät selvästi tuossa mielentilassasi sovi sinulle."

Niin, vai pitäiskö mun lopettaa kun mun läsnäolo pilaa sun propagandan ja kohta saat potkut kun ainoa mitä onnistuit on kääntään kaikki sun pomoja vastaan?

Mun mielentila on täysin kirkas ja päättäväinen. : ]

Vierailija
160/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on ikuisesti leikkurien ja muiden ihmisten armoilla. Se on hyvin stressaavaa. Poljetaan tyhjää ilmaa rotkon päällä näkymättömällä pyörällä, kun pitäisi saada maata jalkojen alle. Sama työpaikoissa lopulta, jos joku potkitaan ulos tai joku muu arvioi aina tilanteen. Olisi hyvä ettei ihmisiä roikoteta epävarmuudessa ja löysässä hirressä. Kukaan ei parisuhteessa katselisi hetkeäkään sellaista roikottelua ja kohtelua. Ja nyt on kyse sentään ihmisten elämästä ja hyvinvoinnista. 

Ei kannata olla riippuvainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi