Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukana on ajat, kun hoitajat leipoi yövuorossa

Vierailija
27.09.2024 |

sämpylöitä ja korvapuusteja potilaille ja työkavereille aamupalaksi. Osaston pikkujouluihin tehtiin itse tortut ja riisipuurot ja potilaat sai myös. Kaikki sai osallistua aikataulunsa mukaan. Sairaalamaailma on nykyään kylmä ja köyhä ja se ilmapiiri näkyy ja tuntuu kaikille, jotka sinne joutuvat. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän osastolla vielä leivotaan. Joskus öisin ja joskus päivisin. Pieni hoivayksikkö jossa yksi yöhoitaja. Yleensä yöt tosi hiljaisia. 

Vierailija
22/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunin käyttö yövuoron aikana on iso palo- ja turvallisuusriski. Ap voi oikein pinnistellä ja miettiä, miksi näin on. 

Annas kun täti kertoo. Voi tulla vaikka hätätilanne, esim. potilas kaatuu. Tätä tilannetta selvitellessään väsynyt hoitaja saattaa unohtaa, että pullat ovat uunissa. Kohta ollaankin entistä isommissa ongelmissa ja tarvitaan palokunta paikalle. 

Ainakin minun ollessa potilaat nukkui yöt. Usein leivottiin kun ei ollut muutakaan tekemistä, kolme kertaa kierros käydä huoneissa katsomassa että kaikki nukkuu ja on hengissä, osa käännettiin kun ei siihen itse pystyneet. Tuo sinun väite on outo, jos on pieniä lapsia kotona ei voi leipoa koska lapsi voi kaatua ?

Mitä tekemistä hoitajilla on yö vuorossa jos ka

Eihän olekaan tarkoitus, että kaikki leipovat yöllä, ei mikään pakkopulla. Mutta aiemmin oli mahdollista, jos joku näin halusi tehdä. Ei siitä silloin kukaan nipottanut. Muistelen, että sairaalassa vielä 90-luvulla joillain osastoilla leivottiin. Työelämän suuri murros oli vuonna 1997, joten leipominen loppui siihen.

Juha Siltalan kirja Työelämän huonontumisen lyhyt historia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 40 vuotta hoitoalalla, enkä ole kertaakaan leiponut yövuorossa, enkä leivo

Vierailija
24/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunin käyttö yövuoron aikana on iso palo- ja turvallisuusriski. Ap voi oikein pinnistellä ja miettiä, miksi näin on. 

Annas kun täti kertoo. Voi tulla vaikka hätätilanne, esim. potilas kaatuu. Tätä tilannetta selvitellessään väsynyt hoitaja saattaa unohtaa, että pullat ovat uunissa. Kohta ollaankin entistä isommissa ongelmissa ja tarvitaan palokunta paikalle. 

Ainakin minun ollessa potilaat nukkui yöt. Usein leivottiin kun ei ollut muutakaan tekemistä, kolme kertaa kierros käydä huoneissa katsomassa että kaikki nukkuu ja on hengissä, osa käännettiin kun ei siihen itse pystyneet. Tuo sinun väite on outo, jos on pieniä lapsia kotona ei voi leipoa koska lapsi voi kaatua ?

Kyllä varmaan kaikialla ajatus olisi että potilaat/asiakkaat nukkuisivat yöllä, mutta kun ei ne aina nuku. Voivat nousta käymään vessassa ja muistisairaina voivat sitten harhailla ympäri osastoa, joillain on unettomuutta tai muuten vain levottomuutta. On öitä milloin voi ottaa ihan iisisti ja vain tehdä kierrot katsomassa että kaikki on hyvin, joinain öinä on sitten levottomampa ja voi olla että vanhus on vessareisulla sotkenut ulosteilla ja sitten pitää ruveta siivoamaan, tuollaisissa tilanteissa voi helposti unohtua pullat uuniin.

Vierailija
25/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä oli siis useampi hoitaja yövuorossa? Montakohan on nykypäivänä? 

Vierailija
26/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omissa työpaikoossani on ollut viisi kiertoa yön aikana. Joka kierrolla joku hereillä ja wc:ssa käyttöä kuivitusta, pyykkihuoltoa ym eikä ole voinut leipoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi