Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukana on ajat, kun hoitajat leipoi yövuorossa

Vierailija
27.09.2024 |

sämpylöitä ja korvapuusteja potilaille ja työkavereille aamupalaksi. Osaston pikkujouluihin tehtiin itse tortut ja riisipuurot ja potilaat sai myös. Kaikki sai osallistua aikataulunsa mukaan. Sairaalamaailma on nykyään kylmä ja köyhä ja se ilmapiiri näkyy ja tuntuu kaikille, jotka sinne joutuvat. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää oli joskus 30-luvulla?

Vierailija
2/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoidettiin potilaita myös yövuoroissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hoitajan tehtäviin. 

Vierailija
4/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissavuonna, vanhainkodissa. Saattavatpa leipoa edelleenkin, en ole enää siellä töissä.

Vierailija
5/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat saavat kokea fyysistä ja henkistä väkivaltaa potilailta, kyykytystä pomoilta ja narinaa omaisilta. Jos keskittyy olennaiseen eli potilaiden hoitamiseen, tulee valitusta siitä, miksi ette viihdytä potilaita ja vie niitä ulos. Samalla pitäisi hoitaa kirjaamiset ja paperityöt sekä toimia myös sosiaaliohjaajana ja psykologina. Ja nyt vielä leipoa pitäisi? Haistakaa jo pitkä v. 

Vierailija
6/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se yksi päivystäjä juoksee potilaalta toiselle ja välillä rauhottelee refloissaan riehuvaa nistiä aulassa...

Vierailija
7/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin käyttö yövuoron aikana on iso palo- ja turvallisuusriski. Ap voi oikein pinnistellä ja miettiä, miksi näin on. 

Annas kun täti kertoo. Voi tulla vaikka hätätilanne, esim. potilas kaatuu. Tätä tilannetta selvitellessään väsynyt hoitaja saattaa unohtaa, että pullat ovat uunissa. Kohta ollaankin entistä isommissa ongelmissa ja tarvitaan palokunta paikalle. 

Vierailija
8/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, yötyöhön ja valvomiseen liittyy todella monia turvallisuusriskejä. Ei silloin voi mitään pullaa leipomaan vaan keskitytään potilaisiin. 

Vierailija
9/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tällä viikolla yksi hoitaja leipoi pannukakkuja kesken päivän. Ei ole attendon ylläpitämä paikka niin meillä on väkeä ja aikaa tälläiseen;-)

Vierailija
10/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia ja draamaa on keksitty nykyään niin paljon lisää, ettei ole aikaa oikeasti hoivata ja parantua. Pelkkää silpomista, huumaamista ja kuolemaa. Sellaista se on

Kannattaa ehkä miettiä koska kannattaa jättää lääketeollisuus ja ajaa pois vaikka koko maasta, ennen kuin silpoo ja myrkyttää koko kansan pilalle

Vierailija
11/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitää nykyisin olla kustannustehokasta. Olisiko se leipominen sitä?

Vierailija
12/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 2-vuorotyö muuttui 3-vuorotyöksi. Sitten hoitotyö ei enää geriatrisella puolella riittänyt, vaan tuli myös viriketoiminnan järjestäminen, ulkoiluttaminen ja siivoaminen. Ympärivuorokautisessa asumispalveluyksikössä vietiin joka päivä asukkaita ulos ja sisään pyörätuoleilla myös helteellä ja juteltiin kaikkien kanssa. 

Vierailija
13/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ankeeta, on ankeeta ja aina vaan ankeemmaksi muuttuu. Ei ole vielä pohja läheskään näkyvissä. Kurjaakin kurjempaa on hoitoala. Työtä ja raadantaa, itkua ja parkua, ei sinne pullan tuoksu kuulu. Paskan haju leijuu vastaan aamutyöläistä osaston ovelta. Surkeaa on, surkeaa on.

Vierailija
14/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunin käyttö yövuoron aikana on iso palo- ja turvallisuusriski. Ap voi oikein pinnistellä ja miettiä, miksi näin on. 

Annas kun täti kertoo. Voi tulla vaikka hätätilanne, esim. potilas kaatuu. Tätä tilannetta selvitellessään väsynyt hoitaja saattaa unohtaa, että pullat ovat uunissa. Kohta ollaankin entistä isommissa ongelmissa ja tarvitaan palokunta paikalle. 

Ainakin minun ollessa potilaat nukkui yöt. Usein leivottiin kun ei ollut muutakaan tekemistä, kolme kertaa kierros käydä huoneissa katsomassa että kaikki nukkuu ja on hengissä, osa käännettiin kun ei siihen itse pystyneet. Tuo sinun väite on outo, jos on pieniä lapsia kotona ei voi leipoa koska lapsi voi kaatua ?

Vierailija
15/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun ollessa potilaat nukkui yöt. Usein leivottiin kun ei ollut muutakaan tekemistä, kolme kertaa kierros käydä huoneissa katsomassa että kaikki nukkuu ja on hengissä, osa käännettiin kun ei siihen itse pystyneet. Tuo sinun väite on outo, jos on pieniä lapsia kotona ei voi leipoa koska lapsi voi kaatua ?

Mitä tekemistä hoitajilla on yö vuorossa jos kaikki nukkuu ja aikaa jää leipomiseen? Yötyötä ei tuossa kohtaa kannata kenellekään mitään maksaa. Nukkukoot potilaat keskenään.

Vierailija
16/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että joissakin hoivakodeissa yöllä leipominen on kielletty nimenomaan tulipaloriskin takia, ja uskon tämän olevan täysin perusteltua. 

Vierailija
17/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä hoitajilla on yö vuorossa jos kaikki nukkuu ja aikaa jää leipomiseen? Yötyötä e

On erilaisia paikkoja ja erilaisia yövuoroja. Joskus on hyvin levotonta, joskus rauhallista. Tekemistä on aina, esimerkiksi paperitöitä ja toimistohommia. 

Yökön pääasiallinen tehtävä on potilaiden turvallisuuden varmistaminen. Yötyö on fyysisesti ja henkisesti hyvin raskasta, ja valvomiseen liittyy monia terveysriskejä. Siksi yötyöstä maksetaan enemmän kuin päivätyöstä. 

En todellakaan leivo pullaa yövuorossa olipa miten hiljaista tahansa. 

Vierailija
18/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yököt tekee perunalepuskoita kun muussia on jäänyt. Asukkaat saavat ne aamulla.

Vierailija
19/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mun kaikki kestää. On hieman eri asia tehdä kotona normaaleja arkeen kuuluvia asioita kuin vahtia potilaita hoivakodissa. Velvoitteet ja vastuut ovat ihan erilaisia, ja yökön vastuulla voi olla monta kymmentä potilasta. 

Vierailija
20/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän homma on niin, että kaksi yökköä ja 80 asiasta. Siinä ehtii vain kiertämään huoneita tekemään pakollista pyykkihuolto ja siivousta on annettu tehtäväksi joka paikassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi