51v eikä mitään kiinteää omaisuutta
Kommentit (58)
Lapsettoman ja perheettömän ihmisen varallisuus on yhdentekevää. Ollaan jo elämän loppumatkalla, ja koska ei olla jatkettu edes geenejä, ei jäljelle jää kerrassaan _mitään_. Täysi nollaus kun tietoisuus loppuu ja aikaa hieman kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettoman ja perheettömän ihmisen varallisuus on yhdentekevää. Ollaan jo elämän loppumatkalla, ja koska ei olla jatkettu edes geenejä, ei jäljelle jää kerrassaan _mitään_. Täysi nollaus kun tietoisuus loppuu ja aikaa hieman kuluu.
Mulla on lapsia.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsia.ap
Olet silti ajatellut, ettet halua heille mitään jättää? Elänyt niin, että sinusta jää muistona tuulen huuhtoma perse perunkirjaan?
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä sitä itsekseen pärjää vaikka missä. Jos minulla ei olisi perhettä tai työtä, asuisin varmaan asuntovaunussa kaiken omaisuuteni kanssa ja työttömyyskorvauksestakin jäisi silloin puolet säästöön.
Ap kysyy kiinteästä omaisuudesta ja lähes kaikki vastaavat asunnoista tai rahoista. Kiinteä omaisuus tarkoittaa kylläkin maata ja metsää. Asunto-osakekin on irtainta.
Ei minullakaan ole kiinteää. Muuta omaisuutta kylläkin.
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsia.ap
Olet silti ajatellut, ettet halua heille mitään jättää? Elänyt niin, että sinusta jää muistona tuulen huuhtoma perse perunkirjaan?
Elänyt sairaana ja pienituloisena ihmisenä niin ei ole jäänyt mitään perittävää.
Kiinteä omaisuus on yksi asia, toinen asia on että onko kyse sijoituksesta vai ei (sitä se on käytännössä vain Helsingissä, Turussa ja Tampereella). Kokonaan kolmas asia on, tuleeko asumisen edes olla sijoitus laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet sössinyt elämäsi noin pahasti?
Normaalisti tuossa iässä alkaa olemaan jo lähes velaton asunto ja sijoituksiakin roppakaupalla.
Jotta sijoitukset voivat tuottaa, jonkun täytyy tehdä töitä pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten oot voinnu elää elämäs noin ettet ole mitään hommannu vanhuuden varalle? Luuletko että eläkerahat mihinkään riittää? Missä aiot asua? Oot sitte humputellu kaikki rahasi, hyi!
Hah, täällä yksi, jolla ei ole kiinteää omaisuutta. En ole sössinyt, vaan myynyt pois kaiken. Eli en ole varaton. Ei APkaan ole sanonut olevansa varaton. Ihme oletuksia teet, hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oot voinnu elää elämäs noin ettet ole mitään hommannu vanhuuden varalle? Luuletko että eläkerahat mihinkään riittää? Missä aiot asua? Oot sitte humputellu kaikki rahasi, hyi!
Hah, täällä yksi, jolla ei ole kiinteää omaisuutta. En ole sössinyt, vaan myynyt pois kaiken. Eli en ole varaton. Ei APkaan ole sanonut olevansa varaton. Ihme oletuksia teet, hyi!
Kyllä mä olen varaton. Ei se mua hävetä. Sairaana ja pienituloisena olen elänyt koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen varaton. Ei se mua hävetä. Sairaana ja pienituloisena olen elänyt koko elämäni.
Ei siinä häpeämistä olekaan. Noissa oletuksissa sitäkin enemmän.
Mulla ikää 50v. Talo on josta velkaa 40 tuhatta. Säästössä ei mitään. Ei muuta omaisuutta. Kulutusluottoa 20 tuhatta. Palkka 2600e/kk netto.
Huonosti tuli elämä pelattua kun ei oo säästössäkään rahaa. No ehtiihän tuota vielä alottaa.
Kiinteä omaisuus omistaa sinut. Murehtimisia, veroja ja huolenpitoa. Ilman kiinteää omaisuutta on vapaus tulla ja mennä vailla huolen häivää.
Sama täällä. Säästöjä oli vielä 10+ vuotta sitten n. 40 k, mutta sitten sairastuin ja rahat oli pakko " syödä". Nyt vähän vajaa 50 ja työttömänä, kun työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse.
En varmasti ole ainoa, se vähän lohduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä omaisuus omistaa sinut. Murehtimisia, veroja ja huolenpitoa. Ilman kiinteää omaisuutta on vapaus tulla ja mennä vailla huolen häivää.
Tämä. Aikoinaan perin maa- ja metsätilan, 2okt, navetat, saunarakennukset, liiterit mitä kaikkea siinä nyt oli, mahdollisimman äkkiä vaan rahoiks. Helpotus oli ihan suunnaton kauppakirjoja allekirjoittaessa.
Mulla on käytännössä enemmän velkaa kuin omaisuutta. Korona tuhosi kaiken. Samaa ikäluokkaa olen kuin aloittaja. En jaksa ajatella enää tulevaisuutta.
Ei ole lapsia.