Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

51v eikä mitään kiinteää omaisuutta

Vierailija
27.09.2024 |

Onko kenelläkään muulla näin?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakasn ei ole kiinteää omaisuutta. Olen akateemisella ja hyvin työllistävällä alalla oleva 48-vuotias nainen. Onnellinen vuokralla :) Autoakaan ei ole, vaan vuokraan jos on tarvetta.

Osakesalkku? Sijoittelet?

Vierailija
22/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks ees pyllys kiinteä

Pyllyn kiinteydelläkö voi kompensoida kaiken. Hyvä tietää vanhuuden varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakasn ei ole kiinteää omaisuutta. Olen akateemisella ja hyvin työllistävällä alalla oleva 48-vuotias nainen. Onnellinen vuokralla :) Autoakaan ei ole, vaan vuokraan jos on tarvetta.

Osakesalkku? Sijoittelet?

En harrasta.

Vierailija
24/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ei jää perikunnalle riideltävää.

Vierailija
25/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet sössinyt elämäsi noin pahasti?

Normaalisti tuossa iässä alkaa olemaan jo lähes velaton asunto ja sijoituksiakin roppakaupalla.

Miksi ajattelet, että kaikki ihmiset edes tavoittelisivat tuommoisia asioita? Mä olen ihan hyvätuloinen viisikymppinen, jolla ei ole mitään noita. En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi? Jostain pelostako, että "iik, eläkejärjestelmä romahtaa". Minä en usko sellaiseen ollenkaan. En näe mitään tarvetta keräillä rahaa tai omaisuutta varastoon.

Vierailija
26/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti tuossa iässä alkaa olemaan jo lähes velaton asunto ja sijoituksiakin roppakaupalla.

Pyh. Ei niitä hautaan mukaan saa. Mitä osakkeilla tekee kun on ruumisarkku : )

Vierailija
27/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oot voinnu elää elämäs noin ettet ole mitään hommannu vanhuuden varalle? Luuletko että eläkerahat mihinkään riittää? Missä aiot asua? Oot sitte humputellu kaikki rahasi, hyi!

Kyllä ne eläkerahat riittää. Tämä on ihan kummallinen tämä paniikki siitä, että eläkejärjestelmä olisi jotenkin romahtamassa. Ei se ole. Kyllä me viisikymppiset tullaan saamaan ihan ne eläkkeet, mitä laskelmien mukaan on odotetavissa. Eläkkeelle pääsyikä on toki muutaman vuoden noussut siitä mitä sitä 20 vuotta sitten kuvitteli. Ja enemmän täytyy nyt töissä käydessä maksaa eläkemaksuja, mutta se nyt on vaan luonnollista, kun väestöpyramidi on mikä on. Mutta kyllä eläkkeet tulee jatkossakin.

Vierailija
28/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v eikä mitään kiinteää omaisuutta. Mutta en mä köyhä ole, koska mulla on hyvät tulot joilla voin elää mukavaa elämää. Eläkkestäkin on tulossa varsin mukava, jos tavoite-eläkeikään 68 v jaksan painaa duunia. Ei huolta huomisesta.

Vierailija
29/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä omaisuus on maata. Asunto-osakkeet ja autot ovat irtainta omaisuutta.

Olen yli kuusikymppinen eikä minullakaan ole kiinteää omaisuutta. Sen sijaan varallisuutta on reippaasti yli puoli miljoonaa.

Vierailija
30/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mieluummin matkustelen rahani kuin asun ne.

Vierailija
31/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteä omaisuus on maata. Asunto-osakkeet ja autot ovat irtainta omaisuutta.

Olen yli kuusikymppinen eikä minullakaan ole kiinteää omaisuutta. Sen sijaan varallisuutta on reippaasti yli puoli miljoonaa.

Ei mulla ole varallisuuttakaan.ap

Vierailija
32/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua säästäväisenä ihmisenä harmita, vaikka rahat jäisikin käyttämättä kuollessani (siihen täällä aina vedotaan, kun ei ole säästöjä). Silloinhan niistä on vielä enemmän hyötyä, jos niillä pystyy helpottamaan lasteni elämää täällä jatkuvasti kurjistuvassa maailmassa. Säästämällä sijoitan myös mielenrauhaan. Nytkin on YT:t käynnissä ja oma työpaikka uhattuna, mutta se rauhoittaa, kun tietää että pärjään vaikka 5 vuotta nykyisellä elintasolla, vaikka en saisi rahaa mistään. En voisi kuvitellakaan tuhlaavani rahoja johonkin sähköautoon tai muuhun turhakkeeseen.

Vierailija
33/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinteäomaisuus lämmitä jos se on arvotonta. Kuten asunnotkin nykyään ovat kasvukrskusten ulkopuolella.

Vierailija
34/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että kaikki ihmiset edes tavoittelisivat tuommoisia asioita? Mä olen ihan hyvätuloinen viisikymppinen, jolla ei ole mitään noita. En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi? Jostain pelostako, että "iik, eläkejärjestelmä romahtaa". Minä en usko sellaiseen ollenkaan. En näe mitään tarvetta keräillä rahaa tai omaisuutta varastoon.

Tavallisesti on perhettä, jonka hyväksi voi kerätä varallisuutta.

Vierailija
35/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh. Ei niitä hautaan mukaan saa. Mitä osakkeilla tekee kun on ruumisarkku : )

Erikoinen näkemys, ihan kuin lapset eivät olisi kiitollisia osakkeista ja asunnosta.

Vierailija
36/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteästä omaisuudesta tulee myös velvoitteita. Taloa pitää korjailla ja metsää myös hoitaa ja pomppia kaiken maailman EU-määräysten vuoksi pian.

Vierailija
37/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan yhtään mitään kiinteätä omaisuutta eikä välttämättä ole tulossakaan. Vuokralla asun, tyytyväisenä koska joku muu kantaa puolestani omistamisen taakan ja kaiken siihen sisältyvän vastuun ja työn.

Sen sijaan sijoitussalkkuni on kohta niin iso, että pääsen top kymppiin suomalaisten joukossa. Tänä vuonna salkkuni koko on kasvanut noin 10 prosenttia. Suurin osa sijoituksistani on suorissa osakkeissa, lisäksi on rahastoja, kryptoja ja yksi enkelisijoitus. Odotan innolla pääsyä eksponentiaalisen kasvun käyrälle tulevaisuudessa ja sitä kautta taloudelliseen omavaraisuuteen ja riippumattomuuteen. 

Vierailija
38/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole paljoa, olen buddhalainen munkki.

Vierailija
39/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N66 v. ei kiinteää omaisuutta eikä varallisuutta. Pieni puskuri, joka olikin juuri tarpeen uusittaessa kodinkoneita (pakko!). Syynä ehkä se, että konttorirottana valtiolla, kunnalla ja järjestöissä ei juuri palkka mieltä lämmittänyt. Kaikki meni suoraan peruskulutukseen eli vuokraan, laskuihin ja lapsen tarpeisiin.

Vierailija
40/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisesti on perhettä, jonka hyväksi voi kerätä varallisuutta.

Nykyään on aika paljon sinkkuja ja lapsettomia, perheet on muutenkin pieniä. Itsellä esim ei ole lapsia eikä sisaruksia, kenelle mun pitäis sitä rahaa ja omaisuutta säästää? Puoliso on vakavarainen omasta takaa eli ei ole perintöä hänkään kärkkymässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi