Lisää leikkauksia asumistukeen ja työttömyystukiin!
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus pudottaa askeleittain kaikki toimeentulon tuet n. 700-800 e/kk. Summa on sama kuin olisi ns. kansalaispalkka. Kukaan ei sillä tule toimeen, mutta tekoälyn on siten helppo kustannustehokkaasti vähentää kaikkea kaikesta.
Jos hallitus olisi neuvokas, se pakottaisi nuorten ja aikuisten ammatillista koulutusta valtiovaroin tarjoavat säätiöpohjaiset ja muut aikuiskoulutuskeskukset ja ammattiopistot kouluttamaan ihmisiä työllistäville aloille ja töihin. Nyt ne pitkälti kouluttaa ohi työelämän, työttömiksi aloille joita ei enää ole, tai ei työllistä. Valtion tuet pois työttömiksi kouluttavilta! Ihmiset haluaa työn ja toimeentulon.
Ei vähiten tekoälyn kehitysvauhdin vuoksi todella vaikeaa ennustaa, mitkä alat kuinkakin paljon työllistävät jatkossa.
Leikataan muttei säästetä kuitenkaan. Eikä mietitty miten talouskasvua saadaan. Nyt yhden miehen projekti millä näytetään että muka asiaa on mietitty.
eivät osaa siis.
Vierailija kirjoitti:
Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Mitä pikemmin sen hyväksyy, sitä nopeammin voi jokainen auttaa itse itseään ja aktivoitua oman tilanteensa ja tulevaisuutensa parantamiseksi. Kaikki passivoivat ja vääristävät tuet tulevat poistumaan, se on väistämätöntä.
Vaikka joku uskoisikin tuon toimivan, niin se toimii vain hetken, eikä kauaa. Koko ajan työpaikat vähenee. Yhä pienemmälle määrälle riittää töitä. Riitti vielä palvelusektorilla jälkiteollisessa vaiheessa, jonka loppua tässä eletään. Ollaan nopeasti siirtymässä digi- ja tekoäly-yhteiskuntaan. Yhä useampi työtä tekevä jää sivuun. On kyseessä suuri yhteiskunnallinen rakennemuutos. Se etenee vääjäämättä. Eikä se ole suhdanteista riippuvaista kehitystä.
"Ei minua ainakaan työllistymään yritä kannustaa se, että viedään enemmän pois jos vähän yrittää saada jalansijaa jonnekin. Nyt nämä viimeisetkin ponnahduslaudat viedään pois työttömiltä."
Koita nyt edes saada jalansijaa vanhempien hoteista edes itsenäistymään omaan asuntoon jos haluat täyden työttömyyskorvauksen. Silloin maksat siitä muitakin laskuja ja täytät itse jääkaapin ja siivoot itse huushollisi. Menee varmaan oman taloudenpitoon enemmän rahaa kuin vanhempien siivellä.
Yleensä vanhemmilla asutaan jos opiskelee eikä enää siinä vaiheessa jos ei ole opintojenkaan jälkeen työllistynyt.
Monet vanhemmat valittavat että työttömyyskorvausta nostava nuori ei edes maksa ruokarahaa kotiin vaan törsää koko tuen omiin huveisinsa eikä kiinnosta opiskeleminen eikä työntekeminen. Pelaa yöt tai juhlii ja makaa kaiket päivät. Sitäkö se "ponnaslautako" on.
Niin, mitä sitten?
Ei noilla ole mitään vaikutusta tavalliseen työssäkäyvään.
Vierailija kirjoitti:
Korjataan nyt taas,ei leikata,annetaan vain hieman vähemmän,käytetään oikeita termejä.
Vttu minä olen koko ikäni maksanut veroja, paljon, niistä turvaverkoista.
Korjataan nyt taas, ei anneta vähemmän, ei korjatata vaan VARASTETAAN, käytetään oikeita termejä tun maanpetturi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Se tavallinen työssäkäyväkin voi joutua työttömäksi jo huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjataan nyt taas,ei leikata,annetaan vain hieman vähemmän,käytetään oikeita termejä.
Vttu minä olen koko ikäni maksanut veroja, paljon, niistä turvaverkoista.
Korjataan nyt taas, ei anneta vähemmän, ei korjatata vaan VARASTETAAN, käytetään oikeita termejä tun maanpetturi.
Tämähän se, ne on YHTEISET VEROVARAT eikä mikään tun kokoomuksen oma riistolompakko.
Alkaa montun reuna kutsumaan saatana!
Vierailija kirjoitti:
Purra on hirvee ihminen ja koko hallitus
asiaa jes jes tätä on odotettu.
Vierailija kirjoitti:
Eli pääosin nuorilta kotona asuvilta pois noin satanen netto? Jää 200€/kk TM-tukea.
Ja sitten jos joku haluasi osallistua johonkin koulutukseen tai työharjoitteluun, mutta matka on pidempi, niin nyt siihen ei ole välttämättä varaa vain matkakulujen vuoksi?
Sepä kuulostaakin hyvältä kannusteelta?
🤣 Näitäkö joku osallistuminen muka kiinnostaisi. Ei ole edes itsenäistyminen ja oman asunnon hakeminenkaan kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä itseään noinkin pettää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
turpa kiinni mulle on mä olen ollu työttömänä jo 24 vuotta ja tykkään aamulla rauhassa keitellä kahvia ja katella telkkarii joten tunge työs anuksees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pääosin nuorilta kotona asuvilta pois noin satanen netto? Jää 200€/kk TM-tukea.
Ja sitten jos joku haluasi osallistua johonkin koulutukseen tai työharjoitteluun, mutta matka on pidempi, niin nyt siihen ei ole välttämättä varaa vain matkakulujen vuoksi?
🤣 Näitäkö joku osallistuminen muka kiinnostaisi. Ei ole edes itsenäistyminen ja oman asunnon hakeminenkaan kiinnostanut.
Aletaanko puhuun osallistumisesta? MISSÄ ON MEIDÄN 100 000 UUTTA TYÖPAIKKAA MAANPETTURI!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
turpa kiinni mulle on mä olen ollu työttömänä jo 24 vuotta ja tykkään aamulla rauhassa keitellä kahvia ja katella telkkarii joten tunge työs anuksees.
Niin olet, ja käytät kaiken vapaa-aikas levittääksesi z-propagandaa, kaikki tietää jo, kysymys kuuluu millpn sinä ymmärrät käytökses ja offaat itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aletaanko puhuun osallistumisesta? MISSÄ ON MEIDÄN 100 000 UUTTA TYÖPAIKKAA MAANPETTURI!?
vaikka tulis miljoona työpaikkaa niin jotenkin noita sohvalla makaajia on aina min 200 000kpl kun tuet sen mahdollistaa.
Vierailija kirjoitti:
Leikataan muttei säästetä kuitenkaan. Eikä mietitty miten talouskasvua saadaan. Nyt yhden miehen projekti millä näytetään että muka asiaa on mietitty.
eivät osaa siis.
1,7 prosenttia ensivuodelle ennustettu,ite veikkaan yli kahta,lisää isoja uutisia tulossa ja positiivisia.
Itse vanhempani kanssa asuvana täysi-ikäisenä työttömänä en tunnista itseäni tuosta aikaisemmasta kuvauksesta. Vanhempani tulot ovat niin pienet, että saan ihan täysimääräistä työmarkkinatukea. En maksa vanhemmalleni mitään ja asun ilmaiseksi, mutta en myöskään pyydä vanhemmaltani rahaa. Maksan kaikki omat menoni työmarkkinatuella, siis myös kaikki omat ruokani. Olen joutunut vastuuseen kotitöistä ja joudun hoitamaan vanhan ja sairaan vanhempani asioita. Kärsin itse mielenterveysongelmista ja itsellänikin on toimintakykyyni vaikuttava diagnoosi. Ahdistukseni on aika lailla jatkuvaa. En juhli, enkä pelaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Niin olet, ja käytät kaiken vapaa-aikas levittääksesi z-propagandaa, kaikki tietää jo, kysymys kuuluu millpn sinä ymmärrät käytökses ja offaat itsesi.
mulla on aina vapaa-aika.meneppäs jo töihin.
Sinulla ei vain ole taloustaitoja. Mene Marttaliiton kurssille.