Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluat pitää kannabiksen laittomana?

Vierailija
27.09.2024 |

Luuletko sen estävän tai vähentävän käyttöä? Sitä se laittomuus ei ole tehnyt koskaan. Jos olet bisneksissä mukana niin sitten ymmärrän miksi haluat pitää kannabiksen laittomana. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama onko laillista vai laitonta. En käytä mitään päihteitä enkä ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa jotka käyttävät. Ongelma ei siis koske minua jos se jollekin on ongelma. 

Vierailija
22/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan laillista osta, se olisi jotain 20 euroa gramma.

Laillisuutta halutaan, että voi kadulla polttaa vapaasti ja puhaltaa savut ohikulkijan naamaan eikä poliisi voi  sille mitään. Ja laillisen katukaupan varjolla voi myydä niitä laityomiakin huumeita.

Näin on kaikissa kannabiksen sallineissa maissa.

Sinulta on jäänyt huomaamatta että nuo kaikki aineet ovat jo Suomessa, kielloista huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan laillista osta, se olisi jotain 20 euroa gramma.

Laillisuutta halutaan, että voi kadulla polttaa vapaasti ja puhaltaa savut ohikulkijan naamaan eikä poliisi voi  sille mitään. Ja laillisen katukaupan varjolla voi myydä niitä laityomiakin huumeita.

Näin on kaikissa kannabiksen sallineissa maissa.

Pitää paikkansa. Parempi pitää markkinat siis pienissä sisäpiireissä tai rikollisten käsissä. Hippi kiittää, kun saa lisätienestiä verottomana. 

Vierailija
24/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käytä kannabista, eikä sen laittomuus tai laillisuus kosketa minua suoraan mitenkään. En ole päihdemyönteinen. En silti ymmärrä, miksi vastustus kannabiksen laillistamiselle missään muodossa ja millään tasolla on niin ehdotonta. 

On kiistatonta, että kannabis on muihin yleisiin päihteisiin verrattuna hyvin vähähaittainen. Laillistaminen toisi tuotannon, kaupan ja tuoteturvallisuuden valvonnan ja verotuksen alle. Se toisi lisää työpaikkoja. Se vähentäisi radikaalisti kannabiksen hankintakanavissa liikkuvien kovien huumeiden kokeiluriskiä. Nämä hyödyt ovat niin suuret, että on hyvin vaikea kuvitella laillistamisen mahdollisten haittavaikutusten olevan niitä suuremmat. 

Vierailija
25/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni sitä ei pitäisi laillistaa. Siitä saatavat verotulot eivät kattaisi sen aiheuttamia välillisiä ja välittömiä haittoja. Jos alkoholia ei olisi niin sidottu meidän kulttuuriin ja se olisi joku ihan uusi tuote, niin en tukisi senkään laillistamista. Kannabiksen polttamisesta ei ole hyötyä. Lääketieteelliseen käyttöön lupia voisin harkita, mutta viihdekäyttöön en.

Vierailija
26/26 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun olet nähnyt kannabiksesta johtuvia psykooseja ja tutustunut siihen miten huumeiden myyminen toimii niin ymmärrät miksi sitä ei haluta laillistaa. Itse uskon porttiteoriaan, sillä suurin osa niistä jotka käyttävät vahvempia huumeita aloittavat lievistä huumeista kuten kannabiksesta.

Itseäni myös mietityttää se, että meillä on yhteiskunnassa jo haitalliset tupakka ja alkoholi joiden poistaminen on käytännössä mahdotonta tai vähintäänkin erittäin hidasta, koska ne ovat juurtuneet jo niin syvälle tapakulttuuriin. Miksi meidän tulisi laillistaa kolmas aine kun samalla haluttaisiin päihteetön yhteiskunta?