Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi yönä siitä on sitten 30 vuotta kun Estonia upposi

Vierailija
27.09.2024 |

Kylläpä aika juoksee. Ja kelit on aika erilaiset. Silloin oli kylmä ja raaka tuuli, nyt on Helsingissä +16 astetta lämmintä.

Kommentit (1038)

Vierailija
1/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on meriveden lämpötila nyt ja mikä se oli silloin? Mielestäni ihmiset kuoli kylmyyteen lautoilla. Tuskin tuo merivesi nytkään lämmintä on, mutta ei ehkä niin kylmää.

Vierailija
2/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIP cabin crew + Avo Piht.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 8-vuotias pikkutyttö, oma tyttäreni on nyt 9-v. Kylläpä aika todella rientää. Muistan, miten kaikki itkivät kun aamulla heräsin. Äiti tuli herättämään ennen töihin lähtöä ja itki, koulussa opettaja itki kertoessaan tuosta. Minä olin pohdiskelevainen lapsi, joka pitkään leikki jollain laudan kappaleella vedessä, että se oli Estonia, mutta ihmiset pelastuivat.

Vierailija
4/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ysiluokalla ja kuulin koko asiasta vasta kun menin kouluun ja kaveri kertoi. Kyllä sitä ihmeteltiin, mutta aika nopeasti siirryttiin sitten teinien juttuihin. Kotona katsoin telkkarista uutisia ja se kolahti enemmän.

Vierailija
5/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta ja ihmiset edelleen uskoo viralliseen tarinaan ja luottaa viranomaisiin. Luulisi että Internet olisi auttanut herättämään ihmiset massapsykoosista, mutta taitaa vaatia sukupolvien vaihdoksen.

Vierailija
6/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta ja ihmiset edelleen uskoo viralliseen tarinaan ja luottaa viranomaisiin. Luulisi että Internet olisi auttanut herättämään ihmiset massapsykoosista, mutta taitaa vaatia sukupolvien vaihdoksen.

Anna kun arvaan.

9/11 lentokoneiden törmäykset oli huijausta, ilmastonmuutosta ei ole, ja foliohattukin kiristää?

Vierailija
7/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko perehtynyt minkä muotoinen foliohattu suojaa parhaiten?

Riittääkö juutalaisten kipa-tyylinen patalappu, vai olisiko stetson tai sombrero parempi?

Entäpä sydvest tai nikitatyyppinen?

Vierailija
8/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden lämpö on nyt Saaristomerellä 14,5C, sataa vettä, tuuli on navakkaa ja puuska kovia, kyllä ajattelen tätä ikävää katastrofia haikeana....

Kävin eilen antamassa äänen Elokapinan lopetukselle.

Löydät sen kansalaisaloite sivuilta, paina menu auki, löydät selaa kansalaisaloitteita, valikon avattua löydät Elokapinan lopettamiseen tähtäävän kansalaisaloitteen.

Toimi!!!

Vierailija
9/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan.

9/11 lentokoneiden törmäykset oli huijausta, ilmastonmuutosta ei ole, ja foliohattukin kiristää?

Valtaosa ihmisistä menee omassa vertaisrymässään psykoosiin ihan luonnollisesti normaalia kehitystä. Erikseen on vielä tämä noin kolmasosa populaatiosta jotka ovat menevät massan mukana suorastaan transissa, eivätkä kykene näkemään todellisuuttaa ennen kuin valtaosa ihmisistä on muuttanut mielensä.

Vierailija
10/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan.

Visiirihän oli kaikkien todistajalausuntojen mukaan kiinni laivan upotessa. Yhtään todistalausuntoa ei ole joka kertoisi irronneesta visiiristä. Eikä koko väitteessä ole järjen häivää koskaan ollutkaan. Visiirin lukot hitsattiin irti ja heitettiin mereen - miksi?

Koska visiiri oli paikallaan vielä laivan upotessa ja se hitsattiin irti ja siirrettiin jälkikäteen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5754954/arvoitus-nimeltaan-estonia

Vierailija
11/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myrskyä on nytkin ... 

Vierailija
12/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on meriveden lämpötila nyt ja mikä se oli silloin? Mielestäni ihmiset kuoli kylmyyteen lautoilla. Tuskin tuo merivesi nytkään lämmintä on, mutta ei ehkä niin kylmää.

Muistan lukeneeni, että veden pintalämpö on ollut tuolloin vain 8-10 astetta, eli syvemmältä vielä kylmempää. Osa tosiaan paleltui lautoille :( 

Vierailija
13/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinlaivoilla on ensi yönä Estonia-bileet.

Vierailija
14/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuus yönä tuuli puhalsi 8-10 m/s. Täksi yöksi luvattu samoja lukemia... 30 Vuosipäivänä hyvin samankaltainen sää

Vierailija
15/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merivesi silloin +13, nyt +16.

Vierailija
16/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan pitävät todisteet sitten? Kai uskot kemikaalivanoihin ja 5g-mielenhallintaan?

Vierailija
17/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin silloin 8-vuotias pikkutyttö, oma tyttäreni on nyt 9-v. Kylläpä aika todella rientää. Muistan, miten kaikki itkivät kun aamulla heräsin. Äiti tuli herättämään ennen töihin lähtöä ja itki, koulussa opettaja itki kertoessaan tuosta. Minä olin pohdiskelevainen lapsi, joka pitkään leikki jollain laudan kappaleella vedessä, että se oli Estonia, mutta ihmiset pelastuivat.

Olen samanikäinen kuin sinä ja minulla on saman ikäinen tytär. Muistikuvat tapahtuneesta ovat juurikin samankaltaiset. Muistan, minkälainen aamu se oli. Oli viileä ja minulla sormikkaat kädessä, kun kävelin kouluun. Eihän sitä täysin silloin tajunnut, mutta se järkyttynyt ilmapiiri jäi mieleen.

Vierailija
18/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinlaivoilla on ensi yönä Estonia-bileet.

Laiva pysähtyy yöllä uppoamisaikaan ja antaa sumutorvella merkin.. sinne jonnekin.

:(

Vierailija
19/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13v ja perheeni kanssa risteilyllä Mariellalla sinä yönä. Elämäni ikimuistoisin yö, eikä millään tavalla hyvässä mielessä. Merenkäynti oli jotain aivan tajutonta ja sitten niitä Estoniasta pelastettuja ihmisiä nostettiin laivaan. En ole sen jälkeen risteilylle kyennyt, mitä nyt muutaman kerran Tallinnaan ja takaisin hyvällä säällä.

Vierailija
20/1038 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laiva kallistui niin ne jotka jäi sille veteen kallistuneelle puolelle, loppuiko heidän pelastautumis mahdollisuudet siihen..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän