Kun kesällä on 15 astetta, laitetaan vähän collegepaitaa päälle. Kun nyt on 15 astetta, niin
pitää olla välikausipuku, kurahousut, pipo, tumput, kurahanskat, villasukat, kumpparit.
Suhteellista tuo lämpötila.
Kommentit (78)
"Ei täällä kellään eskarilla tai nuoremmalla oon vielä lapasia ja osa menee kesähatuissa. Kuristen alle colleget ja huppari. Silti kukaan ei valita kylmää ja lämpimiä ovat. Oikeasti moni pukee lapselle liikaa."
Kyllä meillä kurarukkasten alle laitetaan aluslapaset, koska ne on silloin mukavammat pitää kädessä.
Kun talvella on ollut kaksi viikkoa paukkupakkasta tuntuu jopa -5 astetta siinä pakkaseen karaistuneena lämpimältä. Kesän lämpimään tottumisen jälkeen viileneminen tuntuu samalla tavalla
Ei tässä nyt sen mystisemmästä asiasta ole kyse
Vierailija kirjoitti:
Kun talvella on ollut kaksi viikkoa paukkupakkasta tuntuu jopa -5 astetta siinä pakkaseen karaistuneena lämpimältä. Kesän lämpimään tottumisen jälkeen viileneminen tuntuu samalla tavalla
Ei tässä nyt sen mystisemmästä asiasta ole kyse
Toi on sellaista peruspenan pettämätöntä maalaisjärkeä, mille ei löydy mitään tieteellistä pohjaa, mutta sehän ei haittaa. Näin se on, koska a + b = c.
12v lähti äsken pyörällä harrastukseensa ja ihan itse halusi pukeutua lämpimästi: tuulen- ja sateen pitävä välikausitakki ja housut ja hanskat, saappaat ja villasukat, kypärämyssy kypärän alle. Näyttäisi olevan 11 astetta nyt.
Olen kanssa huomannut, että kun keväällä lämpötila nousee 10-15 asteeseen, niin kaapista kaivetaan t-paidat ja shortsit. Syyskesällä kun lämpötila laskee 15-20 asteeseen, niin vedetään syystakkia, tuulihousua ja hanskaa käteen.
Tajuavatko ihmiset miten naurettavia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa huomannut, että kun keväällä lämpötila nousee 10-15 asteeseen, niin kaapista kaivetaan t-paidat ja shortsit. Syyskesällä kun lämpötila laskee 15-20 asteeseen, niin vedetään syystakkia, tuulihousua ja hanskaa käteen.
Mitä naurettavaa siitä, jos itsestä tuntuu sopivan lämpöiseltä kyseisissä varusteissa?
Vierailija kirjoitti:
12v lähti äsken pyörällä harrastukseensa ja ihan itse halusi pukeutua lämpimästi: tuulen- ja sateen pitävä välikausitakki ja housut ja hanskat, saappaat ja villasukat, kypärämyssy kypärän alle. Näyttäisi olevan 11 astetta nyt.
Odotapa vuosi tai pari, niin ei kelpaa enää mikään järkevä vaate !!
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sinä olet naurettava
Itse kuljen yhä t-paidassa. Viikko sitten aloin käyttää pitkiä housuja.
Talvella ei tarkene 30 asteen pakkasessa ja purevassa tuulessa, jos syksyllä pukeutuu liian lämpimästi. Sisälämpötilaakin pidetään tarkoituksella pienenä.
Laitetaan vähän collegepaitaa päälle ilmeisesti tarkoittaa, että laittaa vaikka käden sinne hihaan ja jättää lopun paidasta pukematta.
Luulin että mammat vaan provoilee täällä mutta ketjun luettuani osasin kiinnittää huomiota ja tosiaan, +14 ja leikkipuiston ohi kävellessä huomasin, että siellä oli touhuamassa kaksi sisarusoletettua, arviolta 7 vuoden molemmin puolin, pipot, kurahousut, kurarukkaset ja lämpimän näköinen haalarin tai takin yläosa, mitä kurahousujen alta näkyi. Ja äitioletettu hupparissa ja farkuissa ilman pipoa tai käsineitä tuijotti puhelinta.
Koska kylmän talven jälkeen 15 astetta tuntuu jo lämpimältä. Kesällä taas 25 asten jälkeen 15 tuntuu viileältä. Sama on jos tulet eteläreissusta takaisin, missä on ollut +30, silloin sen jälkeen +20 tuntuu jo viileältä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että mammat vaan provoilee täällä mutta ketjun luettuani osasin kiinnittää huomiota ja tosiaan, +14 ja leikkipuiston ohi kävellessä huomasin, että siellä oli touhuamassa kaksi sisarusoletettua, arviolta 7 vuoden molemmin puolin, pipot, kurahousut, kurarukkaset ja lämpimän näköinen haalarin tai takin yläosa, mitä kurahousujen alta näkyi. Ja äitioletettu hupparissa ja farkuissa ilman pipoa tai käsineitä tuijotti puhelinta.
useimmilla lapsilla minun mielestä näkyy jo pipot päässä ja kurikset tietysti tarvitaan, jos maa märkä.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan vähän collegepaitaa päälle ilmeisesti tarkoittaa, että laittaa vaikka käden sinne hihaan ja jättää lopun paidasta pukematta.
Vaikkapa niin. Tai harteille tai olkapäille.
Tämä ongelma poistuu ihan itsestään kun lämpötilat tipahtaa ihan kohta viiteen asteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne vanhemmat pelkää, jotka hössöttää isoillekin kouluikäisille lapsille pipoa ja käsineitä 10-15 asteessa? Tiedän tällaisia tapauksia, että kinataan näistä lapsen kanssa. Mutta miksi? Jos lapsi omasta mielestään tarkenee, miksei saisi olla ilman, kun ei vielä oikeasti voi paleltua.
Äidit saattavat olla jopa niin fiksuja, että tietävät, milloin jostain vaatteesta kiukuttelu on huomion hakemista ja milloin jotain muuta. Jos pipoa ja hanskoja ei laiteta lähtieässä, kohta niitä pitää olla hakemassa, koska paleltaa. Meillä esim kurahousut on sellaiset, josta välillä kiukutellaan, vaikka lapsi tietää varsin hyvin, miksi ne tarvitaan. Sanoisin myös, että neulehanskat tai ohuet lapaset ja ohut trikoo tai puuvilla pipo ei ole lainkaan liikaa tuollaisessa kymmenen asteen tai vähän yli säässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma poistuu ihan itsestään kun lämpötilat tipahtaa ihan kohta viiteen asteeseen.
tänään +7 !
Sellainen pieni ero nyt syksyllä on kesään, että maa on joka aamu aivan märkä (kunnes tulee pakkaset). Lapset etenkin on pakko pukea kosteutta kestäviin vaatteisiin, muutenhan se collegepaita on aivan märkä heti kun päästään ulos.