Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kesällä on 15 astetta, laitetaan vähän collegepaitaa päälle. Kun nyt on 15 astetta, niin

Vierailija
27.09.2024 |

pitää olla välikausipuku, kurahousut, pipo, tumput, kurahanskat, villasukat, kumpparit.

Suhteellista tuo lämpötila.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole toppatakkikelit vielä. Kun lopettaa sen röökin polton, alkaa verikin kiertää ihan mukavasti.

Jaa niin että ne lapset röökaa ?

Vierailija
42/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululaisia edelleen painaa T-paita päällä ulkona?

Toivottavasti välituntivalvonta puuttuu asiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lähdin tallille t-paidassa ja shortseissa ja ihmettelin lämpimänkosteaa ilmaa. Takki olisi ollut aivan liikaa, nytkin tuli liikkuessa lämmin.

Vierailija
44/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime päivinä olen nähnyt naisia jo toppatakki päällä. Se on liikaa kyllä. Itsellä vielä kesävaatteet (mekko ja sukkahousut) ja farkkutakki siihen.

Mulla on toppatakki, välihousut ja pipo. Eikä ole yhtään liikaa.

Vierailija
45/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole toppatakkikelit vielä. Kun lopettaa sen röökin polton, alkaa verikin kiertää ihan mukavasti.

Mulla on toppatakki enkä.ole ikinä polttanut. Yks aamu oli -4 ja kylmä tuuli.

Vierailija
46/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihan pelkällä collegepaidalla olen mennyt tänäänkin. On niin lämmin, että takki olisi liikaa. 

Vierailija
47/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ihan pelkällä collegepaidalla olen mennyt tänäänkin. On niin lämmin, että takki olisi liikaa. 

mä luulen että ap tarkoitti lapsia, mutta voin olla väärässäkin

Vierailija
48/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koululainen (2lk) oli pääkaupunkiseudulla koulussa kumisaappaissa, ulkohousuissa ja pitkähihainen paita ja ohut kuoritakki oli myös. Iltapäivällä pihalla ulkoillessa sattui olemaan vähän pidempi sateeton hetki, siihen puki sitten kumisaappaat sekä verkkahousut ja ohuen fleecetakin ja niiden päälle kurahousut. Pipoa tai käsineitä en harkinnutkaan!

Vierailija
49/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kuljen ilman takkia ja pikkukengillä. Erittäin leutoa on ollut. 

Vierailija
50/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole kuulleet kalenteripukeutujista?

Vierailija
51/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä sellaisia on? Ja miksi? Miksi olisi helpompi katsoa kalenteria kuin ikkunasta ulos?

Vierailija
52/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+15C on vielä shortsikeli. Naurattaa kun kaikki on jo nyt pukenut takit päälle. Miettikää miten kuuma sellasilla ihmisillä on kesällä joille tämä vuodenaika on lämmintä.

Vierailija
53/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin menin avonaisilla sandaaneilla ilman sukkia. Taisi olla +7. 

Vierailija
54/78 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kauhistelette? Olin äsken +13 säässä kävelemässä ja on se oikeasti kylmä koska vettä vihmoo! Ei AP :n kuvaama vaatemäärä lapsille ole liian paljoa.

Vierailija
55/78 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuu kalentereihin?

Vierailija
56/78 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että suomalainen vaan kaipaa niitä neljää vuodenaikaa? Minä ainakin syksyllä odotan että saa taas alkaa käyttää lämmintä takkia ja pipoa. Käytän niitä jo vähän varmuuden vuoksi vaikka lämpötila ei vielä vaatisi. Samoin keväällä pitkän talven jälkeen on kiire nauttimaan ekoista lämpimistä päivistä ja takin jättää pois heti kun mahdollista. Vuodenaikojen vaihtelu on tärkeää täällä pohjoisessa. 

Vierailija
57/78 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla että suomalainen vaan kaipaa niitä neljää vuodenaikaa? Minä ainakin syksyllä odotan että saa taas alkaa käyttää lämmintä takkia ja pipoa. Käytän niitä jo vähän varmuuden vuoksi vaikka lämpötila ei vielä vaatisi. Samoin keväällä pitkän talven jälkeen on kiire nauttimaan ekoista lämpimistä päivistä ja takin jättää pois heti kun mahdollista. Vuodenaikojen vaihtelu on tärkeää täällä pohjoisessa. 

Ei kaipaa. Kyllä täällä tehdään selväksi, että ainoa oikea sää on +35 helle. Nytkin on sellainen epäkeli, että tulee varmasti sanomista jos löydät edes siitä yhden hyvän puolen.

Vierailija
58/78 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää olla välikausipuku, kurahousut, pipo, tumput, kurahanskat, villasukat, kumpparit.

Tota noin. Meidän 6- ja 8-vuotiaat menevät kohta tuohon pihalle ja tämä on täsmälleen se, mitä he pukevat ylleen. Meillä on 12 C ja piha yön sateiden jäljilta ihan märkä. Mitä te muut pukisitte, jos tällainen pukeminen on muka jonkun mielestä jopa vitsailun aihe?

Vierailija
59/78 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuljen edelleen shortseissa ja t-paidassa.

Niin miehenikin tekee. 🥶

Vierailija
60/78 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa etenkin niiden lasten puolesta, jotka puetaan kalenteriin katsomalla. Itse olen niitä, joilla on aina lämmin ja kuljen talvellakin muita kevyemmissä vaatteissa ja tunne on kamala, jos huomaakin valinneensa liian paksun takin. Siedän huomattavasti paremmin kylmää kuin kuumaa, mutta toisaalta en kärsi helteestäkään, jos vaan saan olla ulkona eikä tarvitse sietää tunkkaista sisäilmaa.

Ihan aikuisten oikeesti, mitä tuosta aloituksessa mainitussa voisi oikeasti vähentää? Jos mietitään meidän esikoululaista. Aamulla ei ole niin lämmin, että voisi t-paidassa lähteä, vaikka matka ei olekaan kovin pitkä. Siispä puetaan välikausitakki ja housut. Koska maa on märkä, laitetaan kumisaappaat ja ne istuu parhaiten villasukkien kanssa. Lapaset käsiin. Ulkoilussa näiden päälle puetaan kurahousut ja kurarukkaset. Siis oikeastaan pipo vain on se, mitä tuosta voi jäädä pois.

Ei täällä kellään eskarilla tai nuoremmalla oon vielä lapasia ja osa menee kesähatuissa. Kuristen alle colleget ja huppari. Silti kukaan ei valita kylmää ja lämpimiä ovat. Oikeasti moni pukee lapselle liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi