Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisen miehen 10 vinkkiä muille miehille

Vierailija
27.09.2024 |

Lähes 20 vuoden avioliitto päättyi muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen ollut enemmän tai vähemmän sinkkuna. Olen kuitenkin huomannut, että jopa kaltaiselleni, hyvinkin tavalliselle, miehelle on vielä kysyntää naismarkkinoilla. Olen muutaman naisen kanssa tästä keskustellut aika vakavastikin, että miten tällainen perusmies riittää kohtuullisen mukavasti naisille. Joten tässä 10 vinkkiä muille palstan keski-ikäisille miehille, mikä omasta mielestäni on toiminut naismarkkinoilla.

1, 2, 3, 4 ja 5) ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole kauhean paljon merkitystä. Tuntuu ehkä uskomattomalta, mutta oman kokemukseni mukaan se on tosiaan näin. Totta kai jossain menee raja ja jokainen ei kelpaa jokaiselle, mutta lähtökohtaisesti ulkonäkö ei lopulta ratkaise kovinkaan paljon.

6) pidä itsestäsi huolta!!!! Tämä pitää sisällään esimerkiksi siistin pukeutumisen, siistit hiukset (ja parran/viikset jos sellaiset on). Pidä huolta myös hygieniasta, myös suun hygienia on tärkeää.

7) liiku. Ihan sama mikä harrastus on, se voi olla kuntosali, padelia, jalkapalloa tai vaikka ihan vaan luonnossa kävelyä. Mutta jotain aktiivista toimintaa kannattaa harrastaa. Se nostaa mielialaa, parantaa unen laatua, lisää itsevarmuutta, lisää usein sosiaalisia taitoja ja antaa hyvää keskustelun aihetta ellei muuta jutun alkua löydy ensi treffeillä.

8) seuraa aikaasi. Sen verran pitää olla ajan hermoilla, että osaa ainakin jonkin verran jutella ajankohtaisista asioista. Samaa mieltä ei todellakaan tarvitse olla asioista, itse oikeistolaisena olen saanut yhdestä vasemmistolaisesta naisesta hyvän kaverin, mutta jotain sanottavaa tulee olla päivän polttavista aiheista.

9) Seuraa myös kulttuuria! Usein meidän miesten ongelma on, että seuraamme televisiosta lähinnä formuloita, jääkiekkoa ja James Bondeja. Mutta jos on vähänkin kiinnostusta vaikkapa teatteriin tai kirjallisuuteen (jotain muutakin kuin Reijo Mäki), niin näistä löytyy usein hyvin keskusteltavaa naisten kanssa. Lisäksi teatterit ja konsertit ovat loistavia treffipaikkoja! Naiset ovat keskimäärin kiinnostuneempia kulttuurikokemuksista kuin F1 -tuloksista.

10) Ole "ylpeä" itsestäsi. Itseluottamus on tärkeäa ja tämä ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että luotat itseesi ja siihen että kelpaat sellaisena kuin olet. Turha yliyrittää olla jotain mitä ei ole, sillä tästä jää kiinni nopeasti. Toisaalta turha myöskään olla vähemmän mitä olet, itseensä luottava mies on miellyttävämpi kuin sellainen joka vaikuttaa koko ajan pyytävän anteeksi olemassaoloaan.

M51

Kommentit (325)

Vierailija
221/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juu juu, on on. Mutta on eri asia rakastua kaunottareen kuin ylipainoiseen tallukkaan, intohimo on suurempi. "

Ei, sillä silloin ei ole kyse rakastumisesta. Rakastuneelle juuri se yksi ja ainut ihminen on merkityksellinen ja herättää tunteita, myös intohimoa. Jos näin ei ole, ei ole rakastunut. 

Vierailija
222/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap:n kirjoitus on ihan helmi. Näin se juurikin on. Tällä palstalla väitetään koko ajan, että naiset vaatii jotain pituutta ja komeutta, mutta käytännössä tavallinen, fiksu, siisti, mukava mies kyllä erittäin suurella todennäköisyydellä löytää parin jos sellaista kaipaa. 

Ikävä juttu on, että vaikka kuulostaisi perusasioilta, niin tuollaisia miehiä ainakin Tinderin perusteella on kovin vähän. Mä olin siellä ikävuosina 38-41 jonkun verran naisena. Tapasin melkoisen kauhugallerian hyvin omituisia hahmoja. Surullisimpia niistä oli muutamat tällaiset joiden kirjoituiksia täällä näkee, eli tulevat tutustumaan naiseen jo jotenkin vihamielisellä ja torjuntaan valmistautuvalla asenteella. Vähän kuin siili piikit pystyssä. Sellaiseen on vaikea tutustua, ja sitten kun ei suju, se otetaan taas todisteena että joku yksittäinen ulkomuodon puute + naisten pinnallisuus on se syy miksi taas tuli torjutuksi. Esim. itselleni preferenssi jop

Asenne korostuu, mitä vanhemmaksi tulee. Ne psykopaatitkin, joita nää vihamieliset miehet ihailee, osaa olla alussa hauskaa ja rakkauspommittavaa seuraa. Vihamieliseltä, katkeralta mieheltä saa vaan negatiivista tunnepommitusta, josta naiset kääntyy heti kannoilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta on eri asia rakastua kaunottareen kuin ylipainoiseen tallukkaan, intohimo on suurempi. "

Maailman kauneinkin nainen on muutaman vuoden päästä sinulle se sama tuttu nainen jonka olet nähnyt jo lukemattomia kertoja. Huippumallien suhteet eivät kestä sen paremmin kun tavisten, usein huonommin. Aina löytyy toinen kaunis joka himottaa sitten taas enemmän kun se jo moneen kertaan nähty.

Kestävä oikeaa intohimo ei synny pelkästään ulkonäöstä vaan ihan muista asioista.

Vierailija
224/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat realismin ja luovuttamisen. Kaikki ei ole omissa käsissä. Jokainen meistä on esim. kuolevainen ja kun olin lapsi, tyttö koulustani jäi rekan alle eikä varmasti saanut avoimen arkun hautajaisia. Oliko tytön huono inkwell-persoonallisuus syynä? Jotkut onnettomuudet tulevat kertarysäyksessä, jotkut harppauksissa ja jotkut kulkevat mukana niin, että niitä on vaikea edes tunnistaa, varsinkin jos kaasuvalotetaan kympillä. 

Jälleen kerran tuo on myös käännettävissä niin, että nainen voi itsekin käyttää sitä growth mindsettiä eikä vain vaadi lisää asioita miehiltä. Tuo growth mindset -puhe voi olla tapa keskusteluyhteyden katkaisemiseen ja eriarvoisuuden normalisointiin. Eli markkinoilla saavat olla vain ne, jotka toistelevat naisettuneita sloganeja. Vertauksena siis suomettumiselle, jossa piti ihailla itänaapuria eikä nähdä ongelmaa siinä, kun valta oli siellä. 

Nyt on kyllä ymmärretty perusteelli

Asenne korostuu keski-iässä, kun kaikilla alkaa olla kremppoja, elettyä elämää ja tehtyjä virheitäkin takana. Että löytääkö vaikeuksista huolimatta uuden niihin ongelmiin sopeutuneen polun vai jääkö vihaisena vänisemään, että elämä on epäreilua. 

Eli on se jana, jonka toisessa päässä on "kaikki on itsestä kiinni" (nuorten kollien yleinen asenne) ja "mikään ei auta koska ulkoiset syyt" (keski-ikäisten menestymättömien ukkojen asenne). Se hyvä tie löytyy siitä väliltä. Naisilla lie joku biologis-pohjainen etu siinä, että harvemmin haksahtavat noihin ääripäihin ja siten eivät niitä asenteita jaksa miehelläkään katsella. 

Vierailija
225/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vielä ali-ikäinen kommentoimaan, mutta näyttää ihan ok listalta mun mielestä.

Tuo kulttuuri-kohta on ainoa mikä pikkuisen tökkää. Itsehän en katso Bondeja enkä mitään urheilua, enkä oikeastaan töllää koko telkkaria.

Mutta se, että lähtisin naismenestys mielessäni opiskelemaan jotain hienoa kirjallisuutta tai oopperan saloja, on aika kaukaa haettua. Kyllä voin niistä kuunnella ja lähteä mukaankin johonkin tapahtumaan, no problem, mutta en varmaan mitään niistä tajua.

En myöskään oleta että nainen tajuaisi mitään mun progerockhörhöilystä tai muusta sellaisesta. Mutta kyllä minä ihan kehtaan kertoa noista jutuista mitä harrastan, omana itsenäni 😀

M40

Kulttuuria on muutakin kuin oopperaa tai vaikeita kirjoja. On taidemuseoita, keikkoja, sarjakuvia, leffoja. Ja progea kuuntelen minäkin kuten moni muukin.

Vierailija
226/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kuulostaa ihan pirun lapsellista. Ite olen aina keskittynyt rahan tekemiseen enkä akkoihin. Eikä ole ollenkaan vaikeusta saada naisia jos niitä nyt pakko on saada johonki suhteeseen.

- M45.

Kuulostat itse kyllä huomattavasti lapsellisemmalta. Joskus nuorena likkana tansseissa törmäsin tyyppeihin, jotka puhuivat vain töistään ja kuinka paljon olivat tienanneet. Ihmettelin silloin ja ihmettelen edelleen, miten he kuvittelivat, että viettäessäni vapaa-iltaa, minä haluaisin kuunnella täysin tuntemattoman ihmisen työkuvioista ja palkkalaskelmista. Kyseessä oli nimenomaan kuuntelu, ei keskustelu. He vain höpisivät omiaan, eikä siihen väliin ollut paljon tilaa kommentoida mitään. 

Vierailija
227/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vielä ali-ikäinen kommentoimaan, mutta näyttää ihan ok listalta mun mielestä.

Tuo kulttuuri-kohta on ainoa mikä pikkuisen tökkää. Itsehän en katso Bondeja enkä mitään urheilua, enkä oikeastaan töllää koko telkkaria.

Mutta se, että lähtisin naismenestys mielessäni opiskelemaan jotain hienoa kirjallisuutta tai oopperan saloja, on aika kaukaa haettua. Kyllä voin niistä kuunnella ja lähteä mukaankin johonkin tapahtumaan, no problem, mutta en varmaan mitään niistä tajua.

En myöskään oleta että nainen tajuaisi mitään mun progerockhörhöilystä tai muusta sellaisesta. Mutta kyllä minä ihan kehtaan kertoa noista jutuista mitä harrastan, omana itsenäni 😀

M40

Kulttuuria on muutakin kuin oopperaa tai vaikeita kirjoja. On taidemuseoita, keikkoja, sarjakuvia, leffoja. Ja progea kuuntelen minäkin kuten moni muukin.

Ja yleensä tärkeintä on avoin mieli ja kyky lähteä mukaan uusiin asioihin, ei se että tykkäisi valmiiksi jo ihan samoista asioista.

Vierailija
228/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkiesi mukainen mies ei ole ns. tavallinen mies, vaan suorastaan helmi 50v miesten kategorissa. Tuommoisia on äärimmäisen vähän vapaana.

N54

Älä jaksa, katkeroitunut mummo! Tuo on ihan tavallinen suomalainen mies. Tunnen monia!

Siitä olen samaa mieltä, että vapaana ei moni ole. Mutta ihan sama se on naisissakin

Nää vinkit oli kai naista haluaville miehille. Keski-ikäisissä Tinder-miehissä tämmöisiä helmiä ei juuri näy. 

Vierailija
229/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkiesi mukainen mies ei ole ns. tavallinen mies, vaan suorastaan helmi 50v miesten kategorissa. Tuommoisia on äärimmäisen vähän vapaana.

N54

Älä jaksa, katkeroitunut mummo! Tuo on ihan tavallinen suomalainen mies. Tunnen monia!

Siitä olen samaa mieltä, että vapaana ei moni ole. Mutta ihan sama se on naisissakin

Nää vinkit oli kai naista haluaville miehille. Keski-ikäisissä Tinder-miehissä tämmöisiä helmiä ei juuri näy. 

Uskon että useimmat normaalit keski-ikäiset miehet kiertävät Tinderin tapaiset paikat kaukaa. Jos itse jäisin jostain syystä taas sinkuksi niin tiedän että Tinderiin en ainakaan menisi.

Vierailija
230/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tärkeintä on se kuuluisa kemia, olen kahdessa pitkässä parisuhteessa elänyt 68v. nainen, kaksinkertainen leski. En kykenisi uutta miestä etsimään mistään netistä, koska se kemia. Sen on oltava tietyllä tapaa heti jossakin sielun syövereissä tuntuvana tunteena. Siinä ei todellakaan ulkonäöllä eikä muillakaan seikoilla ole merkitystä. Naurua, mustaa huumoria, sarkasmikykyä, yleistä positiivisuutta on minun kriteerini. Ajatusmaailma ei saa olla jäykkä, monipolvinen keskusteluyhteys myös tärkeää. En harrasta sen kummemmin kulttuuria, urheilua, tvn tuijotusta ym. Minulle sisäinen elämä ja sen jakaminen tietyllä tapaa samanhenkisen ihmisen kanssa on se juttu. Pienet katseidenvaihdot keskenään silloin kun on muita ihmisiä ympärillä kertovat, että me olemme me, ei tarvitse olla liimana kylki kyljessä. Haluan pitää huolta miehestä, haluan myös, että toimii toisinkin päin. Sorry, pitkä se

No toki voi olla niin. Itselläni ongelmana semmoinen pikku juttu, en vuosikausiin ole ollut juurikaan tekemisissä ikäisteni ihmisten kanssa. En vain koe yhteyttä heidän maailmansa kanssa. Kaikki ystäväni ovat 10-20 vuotta nuorempia. Viimeisin avopuolisoni oli 8 vuotta nuorempi. Tässä taannoin seurustelin 20 vuotta nuoremman miehen kanssa, erosin, mutta ikä ei siinäkään ollut se tärkeä juttu. En etsi ketään mutten sano ei mikäli vastaan kävelee juuri se mies jonka koen, että tässähän tämä puolisko on, tietysti sillä ehdolla, että hänkin kokee samoin.

Se mummeli jolle vastasit:)

Vierailija
231/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi mutta naiset suomessa  elää omassa kuplassaan..Joten etsin ulkomailta jonkun seksipommin ja pidän loppuelämän kivaa ilman että alkaa ahdistaa..

Vierailija
232/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"et halua sellaista naista, jolle pitää teeskennellä olevansa muuta kuin itsesi. Ainakaan ei pitäisi haluta"

Vierailija
233/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi pitäisi seurata kulttuuria jos ei halua. Elän itselleni en muiden odotuksille. Järjetön lista muutenkin, kun kaikki on naisnäkökulmasta kirjoitettu. En elä naisten odotusten mukaan ja seksiä saa kyllä ilman sitäkin. M56

Vierailija
234/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei jaksa lukea aloitusta, tässä viesti tiivistettynä: ole normaali mies.

....Äläkä ole ronkeli treffikumppanin ulkonäöstä/iästä

Vierailija
235/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap miksi pitäisi seurata kulttuuria jos ei halua."

Ei tarvitse. Mutta jos nyt puhutaan siitä millä neuvoilla pariutuminen on helpompaa niin keskimäärin helpottaa jos löytyy mahdollisimman paljon yhteistä puhuttavaa. Ja kun naiset nyt vain ovat (jälleen keskimäärin, ei kaikki) kiinnostuneempia kultuurista kuin vaikkapa urheilusta niin sieltä löytyy sitä yhteistä helpommin.

Vierailija
236/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden tyyppien jotka haluaa päteä rahalla ja työllään on se meriitti että pärjää, eli tarjota naiselle turvaa mutta samalla  nainen menettää usein itsemääräämisoikeuden ja tällaiset miehet usein on väkivaltaisia kun saavat jonkun edun toisesta..

Vierailija
237/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomalaisten naisten kylmäkiskoisuuteen pääsee aivan erinomaisesti tutustumaan ilman, että pitäisi asettua itse henkilökohtaiseen kurimukseen heidän kanssaan. Tämä palsta esimerkiksi on vallan mainio näyttämö asian suhteen."

Muodostat siis maailmankuvasi parisuhteista satunnaisten anonyymien nettikirjoitusten perusteella? No sitten en ihmettele lopputulosta.

Naisetkin kertovat tekevänsä samaa. MIksi et heitä hauku asiasta?

Aivan...

Vierailija
238/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomalaisten naisten kylmäkiskoisuuteen pääsee aivan erinomaisesti tutustumaan ilman, että pitäisi asettua itse henkilökohtaiseen kurimukseen heidän kanssaan. Tämä palsta esimerkiksi on vallan mainio näyttämö asian suhteen."

Muodostat siis maailmankuvasi parisuhteista satunnaisten anonyymien nettikirjoitusten perusteella? No sitten en ihmettele lopputulosta.

Naisetkin kertovat tekevänsä samaa. MIksi et heitä hauku asiasta?

Aivan...

Ihan yhtä harhaista kumminkin puolin jos niin tekee.

Vierailija
239/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suurin osa miehistä ymmärtää ettei nainen tuo mitään lisäarvoa miehen elämään, ainoastaan vie."

No ei varmaankaan tuo jos se nainen valitaan tämän palstan miesten kriteereillä eli pitää nyt vain saada se "nainen".

Sitten on ne oikeasti aikuiset ja kypsät miehet jotka valitsevat kumppanin niin että oikeasti tykkäävät siitä ihmisestä. Voin kokemuksesta kertoa että se muuttaa asioita aika paljon parempaan suuntaan siinä suhteessa.

Valitettavasti tämä ei vain pidä paikkaansa. Nainen on aina suurempi riski miehelle kuin mahdolliset hyödyt.

Mitä höpiset? Jos ei nainen vallan väkivaltaiseksi äidy, toisen ihnmisen deittailu ei ole mikään riski.

Jäät auton alle - fyysinen riski

Sarjamurhaaja ottaa sinut kohteekseen - fyysinen riski

Voit toki pelätä kaikenlaista mutta on hyvä ymmärtää myös todennököisyyksiä. Nuo mainitsemasi asiat eivät ole mitenkään kauhean todennäköisiä jos valitset kumppanisi oikeilla kriteereillä.

Pelkäähän naisetkin kuinka kuka tahansa mies joka kävelee vastaan on r4iskaaja.

Ja nuo ovat todella todennäköisiä asioita, et vain naisena halaua tunnistaa ongelmaasi.

Vierailija
240/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suurin osa miehistä ymmärtää ettei nainen tuo mitään lisäarvoa miehen elämään, ainoastaan vie."

No ei varmaankaan tuo jos se nainen valitaan tämän palstan miesten kriteereillä eli pitää nyt vain saada se "nainen".

Sitten on ne oikeasti aikuiset ja kypsät miehet jotka valitsevat kumppanin niin että oikeasti tykkäävät siitä ihmisestä. Voin kokemuksesta kertoa että se muuttaa asioita aika paljon parempaan suuntaan siinä suhteessa.

Valitettavasti tämä ei vain pidä paikkaansa. Nainen on aina suurempi riski miehelle kuin mahdolliset hyödyt.

Mitä höpiset? Jos ei nainen vallan väkivaltaiseksi äidy, toisen ihnmisen deittailu ei ole mikään riski.

Ei kukaan ole käskenyt mennä naimisiin tai perustaa perhettä. Etkö osaa olla naisten kanssa ihan tavallisesti, joko kaverina tai deittailla kevyesti?

Nuo eivät ole yleensä se mitä nainen hakee.

Kaverisuhde ei ole parisuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä