Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisen miehen 10 vinkkiä muille miehille

Vierailija
27.09.2024 |

Lähes 20 vuoden avioliitto päättyi muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen ollut enemmän tai vähemmän sinkkuna. Olen kuitenkin huomannut, että jopa kaltaiselleni, hyvinkin tavalliselle, miehelle on vielä kysyntää naismarkkinoilla. Olen muutaman naisen kanssa tästä keskustellut aika vakavastikin, että miten tällainen perusmies riittää kohtuullisen mukavasti naisille. Joten tässä 10 vinkkiä muille palstan keski-ikäisille miehille, mikä omasta mielestäni on toiminut naismarkkinoilla.

1, 2, 3, 4 ja 5) ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole kauhean paljon merkitystä. Tuntuu ehkä uskomattomalta, mutta oman kokemukseni mukaan se on tosiaan näin. Totta kai jossain menee raja ja jokainen ei kelpaa jokaiselle, mutta lähtökohtaisesti ulkonäkö ei lopulta ratkaise kovinkaan paljon.

6) pidä itsestäsi huolta!!!! Tämä pitää sisällään esimerkiksi siistin pukeutumisen, siistit hiukset (ja parran/viikset jos sellaiset on). Pidä huolta myös hygieniasta, myös suun hygienia on tärkeää.

7) liiku. Ihan sama mikä harrastus on, se voi olla kuntosali, padelia, jalkapalloa tai vaikka ihan vaan luonnossa kävelyä. Mutta jotain aktiivista toimintaa kannattaa harrastaa. Se nostaa mielialaa, parantaa unen laatua, lisää itsevarmuutta, lisää usein sosiaalisia taitoja ja antaa hyvää keskustelun aihetta ellei muuta jutun alkua löydy ensi treffeillä.

8) seuraa aikaasi. Sen verran pitää olla ajan hermoilla, että osaa ainakin jonkin verran jutella ajankohtaisista asioista. Samaa mieltä ei todellakaan tarvitse olla asioista, itse oikeistolaisena olen saanut yhdestä vasemmistolaisesta naisesta hyvän kaverin, mutta jotain sanottavaa tulee olla päivän polttavista aiheista.

9) Seuraa myös kulttuuria! Usein meidän miesten ongelma on, että seuraamme televisiosta lähinnä formuloita, jääkiekkoa ja James Bondeja. Mutta jos on vähänkin kiinnostusta vaikkapa teatteriin tai kirjallisuuteen (jotain muutakin kuin Reijo Mäki), niin näistä löytyy usein hyvin keskusteltavaa naisten kanssa. Lisäksi teatterit ja konsertit ovat loistavia treffipaikkoja! Naiset ovat keskimäärin kiinnostuneempia kulttuurikokemuksista kuin F1 -tuloksista.

10) Ole "ylpeä" itsestäsi. Itseluottamus on tärkeäa ja tämä ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että luotat itseesi ja siihen että kelpaat sellaisena kuin olet. Turha yliyrittää olla jotain mitä ei ole, sillä tästä jää kiinni nopeasti. Toisaalta turha myöskään olla vähemmän mitä olet, itseensä luottava mies on miellyttävämpi kuin sellainen joka vaikuttaa koko ajan pyytävän anteeksi olemassaoloaan.

M51

Kommentit (325)

Vierailija
261/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu juu, on on. Mutta on eri asia rakastua kaunottareen kuin ylipainoiseen tallukkaan, intohimo on suurempi. "

Ei, sillä silloin ei ole kyse rakastumisesta. Rakastuneelle juuri se yksi ja ainut ihminen on merkityksellinen ja herättää tunteita, myös intohimoa. Jos näin ei ole, ei ole rakastunut. 

Olet väärässä, rakastuminen kauniiseen naiseen on tulisempaa. Se on kaikkea mitä rakkaus tavikseen, mutta vielä enemmän. Rakastuminen on  biologinen lisääntymisvietistä johtuva ilmiö, ja mitä paremmat geenit naisella (eli mitä kauniimpi se on), sitä voimakkaamman intohimon se miehessä herättää. 

Tuo että kauniiden ihmisten välinen rakkaus olisi vähemmän aitoa, on taviksen itselleen kertoma valhe. Sama kuin keskituloiset teeskentelee, että niiden elämä on aidompaa muin rikkaiden. Tosiasissa rikkaat on keskimäärin onnellisempia.

Ei kukaan sanonut, että kauniiden ihmisten välinen rakkaus olisi vähemmän aitoa. Rakastuminen kauniiseen ihmiseen ei kuitenkaan ole erilaista rakkautta. Ihmiset, jotka ovat kovin ulkonäkökeskeisiä, uskottelevat itselleen, että kauniin kumppanin kanssa kaikki on ihmeellisempää. Miehet erityisesti tuntuvat ajattelevan, että koska himoitsen tätä kaunista naista näin paljon, rakkautemme olisi tulista ja ihmeellistä. Se ei pidä paikkaansa, koska siinä ei ole rakkaudesta kyse vielä alkuunkaan, se on vain ihastumista kauneuteen. Kun rakastuu ja rakastaa, se on aivan eri asia.

Vierailija
262/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse. Mutta jos nyt puhutaan siitä millä neuvoilla pariutuminen on helpompaa niin keskimäärin helpottaa jos löytyy mahdollisimman paljon yhteistä puhuttavaa. Ja kun naiset nyt vain ovat (jälleen keskimäärin, ei kaikki) kiinnostuneempia kultuurista kuin vaikkapa urheilusta niin sieltä löytyy sitä yhteistä helpommin."

Lyhennettynä: Nainen määrää mitä puhutaan.

Aika monelle naiselle riittää että mies ei irvistä ja sano heti "ei" kuullessaan sanan kulttuuri vaan saattaa joskus jopa lähteä jonnekin naisen mukaan.

Ei tarvitsekkaan seurata. Mieli muuttui. En usko että olet mies. 

Tarkoitus on sanoa että ei tarvitse ryhtyä miksikään kulttuurin suurimmaksi ystäväksi. Vaan vain lopettaa vihamielinen suhtautuminen siihen ja laajentaa hieman omaa horisonttia.

Ja minun miehuuteeni ei vaikuta tippaakaan se mitä sinä uskot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole alisteinen miellyttääksesi. Ei se nainenkaan ole ihmistä kummempi- ja jos kokee olevansa, oikea suunta on poispäin.

Vierailija
264/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen seurustellut vain suomalaisten kanssa ja minusta suomalaiset naiset ovat vallan ihania.

AP

Et tiedä mitä olet menettänyt.

Ihan kaikilla miehillä ei taida olla samanlainen naismaku.

Mikähän naismaku mahtaa olla sellainen, että vain suomalaiset naiset näyttävät viehättäviltä?! :D

Minulle tärkeää on keskustelu omala äidinkielellä, muutoin keskustelut jäävät hyvin pinnallisiksi, eikä ulkomaalaisen kanssa voi keskustella jostain lähihistorian tapahtumista tai vedota johonkin Irwin ja Juice juttuihin tai oikein mihinkään muuhunkaan.

Luulen, että naisille on myös tärkeää (ellei ole joku super nuori ja menevä ja vielä kokemuksia vailla) tällaiset aidot syvälliset keskustelut, joita voi tehdä vain omalla äidinkielellä.

Vierailija
265/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä lista, perusasiat kunniaan. Ihminen joka viihtyy itse elämässään ja voi hyvin houkuttaa myös muita. Tavallisen näköisenä tampiona olen aina välillä ihmetellyt, miten kivoja ja kauniita naisia elämän varrelle on osunut. Ei niitä voi millään ulkoisilla menestyksen merkeillä selittää.  

Vierailija
266/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole alisteinen miellyttääksesi. Ei se nainenkaan ole ihmistä kummempi- ja jos kokee olevansa, oikea suunta on poispäin.

Mielyttäminen ja avarakatseisuus ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
267/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä maanläheisiä vinkkejä, mutta näitä palstalla jankkaavia ne eivät auta, koska he eivät ole aloittajan kaltaisia tavallisia sosiaalisesti kyvykkäitä miehiä. 

Oli tuossa silti todella hyviä vinkkejä, meilläkin löytyy töissä näitä ikisinkkuja, joilla mm tuo suuhygienia ei ole toivotulla tasolla, kun siitä ei ole koskaan ollut nainen huomauttelemassa.

Lisäksi moni valittaa, missä niitä kumppaneita tapaa ja huutele "en saa matchejä", tuossa oli hyviä vinkkejä harrastuksista, joiden parissa tapaa luonnostaa ihmisiä.

Vierailija
268/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse. Mutta jos nyt puhutaan siitä millä neuvoilla pariutuminen on helpompaa niin keskimäärin helpottaa jos löytyy mahdollisimman paljon yhteistä puhuttavaa. Ja kun naiset nyt vain ovat (jälleen keskimäärin, ei kaikki) kiinnostuneempia kultuurista kuin vaikkapa urheilusta niin sieltä löytyy sitä yhteistä helpommin."

Ja tuon asenteen takia miesten ei kannata olla naisen kanssa missään tekemisissä.

Olkaa naiset onnellisia ilman miehiä, vulvan palvonnan ajat ovat ohi

Vierailija
269/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten liittyy edelliseen? Et kai lukenut kovin avarakatseisesti?

Vierailija
270/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Minulle tärkeää on keskustelu omala äidinkielellä, muutoin keskustelut jäävät hyvin pinnallisiksi, eikä ulkomaalaisen kanssa voi keskustella jostain lähihistorian tapahtumista tai vedota johonkin Irwin ja Juice juttuihin tai oikein mihinkään muuhunkaan.

Luulen, että naisille on myös tärkeää (ellei ole joku super nuori ja menevä ja vielä kokemuksia vailla) tällaiset aidot syvälliset keskustelut, joita voi tehdä vain omalla äidinkielellä."

Olisi kyllä ahdistavaa, jos oma junttius estäisi tapaamasta kiinnostavia naisia.

Vierailija
271/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vinkit tuntuvat perustuvan aika lohduttomaan käsitykseen miehistä. Siis se ajatus, että miehet yleensä tarvitsisivat tuollaisia vinkkejä, kuten "pidä huolta hygieniastasi ja elä muutenkin kuin sivistyneen yhteiskunnan jäsen". Vastaa kyllä tämän palstan mieskuvaa, mutta ei minun kokemustani miehistä yleensä.

- myös keski-ikäinen mies.

Ne miehet joilla on suuria vaikeuksia löytää naisia kyllä valitettavasti tarvitsevat usein neuvoja. He vain harvoin kuuntelevat niitä.

Tunnen yhden tällaisen miehen. Ei se ainakaan hänellä tiedon puutteesta ole kiinni, vaan pystymisestä; siitä, että hän on masentunut ja syrjäytynyt. Hän ei toki ole näitä tällä palstalla riehuvia, naisia vihaavia inceleitä. He ovat asia erikseen ja kaiken avun tavoittamattomissa.

Vierailija
272/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei jaksa lukea aloitusta, tässä viesti tiivistettynä: ole normaali mies.

Niin kaikki miehet olivat tällaisia, ehkä vielä 70-80 luvullla syntyneet, sen jälkeen alkoi outoudet: istutaan kotona pimeässä ja pelataan jostain pelejä, tuijotellaan puhelimen ruutua puolet päivästä, ei urheilla, ei liikuta, ei oikein käydä töissäkään, ei tunneta käytöstapoja, eikä oikein tiedetä mistään muustakaan mitään, ei osata hoitaa miesten töitä, ja 30% on jotain h--ostelijoita ja toiset 30% jotain kasvisruokaa syöviä aseistakieltäytyjiä, jne.

Vierailija
273/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vinkit tuntuvat perustuvan aika lohduttomaan käsitykseen miehistä. Siis se ajatus, että miehet yleensä tarvitsisivat tuollaisia vinkkejä, kuten "pidä huolta hygieniastasi ja elä muutenkin kuin sivistyneen yhteiskunnan jäsen". Vastaa kyllä tämän palstan mieskuvaa, mutta ei minun kokemustani miehistä yleensä.

- myös keski-ikäinen mies.

Ne miehet joilla on suuria vaikeuksia löytää naisia kyllä valitettavasti tarvitsevat usein neuvoja. He vain harvoin kuuntelevat niitä.

Ihan ymmärrettävää etteivät kuuntele. Palstalla on aina ihme tuputus käynnissä, ettei kauniiseen naiseen kannata muka rakastua, vaan pitää ottaa joku homssuinen ja piereskelevä palstamatami. Siinä se ukko sitten pureskelee illat pitkät varpaankynsiään, kun homssu länkyttää vauvapalstalla.

Vierailija
274/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten liittyy edelliseen? Et kai lukenut kovin avarakatseisesti?

Liittyy siten että ei ole sanottu että pitäisi väkisin kiinnostua samasta kuin toinen. Mutta on hyvä katsoa että onko se kulttuuri sittenkaan niin kamalaa vai voisiko sieltäkin löytyä jotain myös itseä kiinnostavaa.

Vierailija
275/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri 50 täyttäneenä miehenä allekirjoitan myös APn listan. Sillä tarkennuksella että tämä pätee paremmin meihin selvästi keski-ikäisiin, nuorempana noilla seteillä ei vielä naisia kovin kummasti houkuteltu. Tänä päivänä sen sijaan tuo vaikuttaa erittäin paikkansapitävältä.

Yhden lisäyksen tekisin: älä miehenä millään tapaa seksualisoi tilannetta. Antaa naisen (oman ikäisen, siis) olla se joka tekee aloitteen, sekä fyysisen että myös kaikenlaisen keskustelun aiheesta. Meidän ikäisillä naisilla on jo rohkeutta olla aloitteellisia näissä asioissa, mutta toisaalta myös matala toleranssi kuulla mitään aiheeseen liiyyvää jos ei itsellä ole mikään sen kaltainenkaan mielessä. Nuorempana oli mahdollista hieman kiusotellen viedä keskustelua hieman rohkeaan ja/tai pikkutuhmaan suuntaan, ja se aiheutti molemmissa helposti sellaista kutkutusta, mutta tässä iässä tilanne on mielestäni toinen. Jos ei kumppanilla hormonit jo valmiiksi hyrrää, aiheutat vain hallaa itsellesi edes vihjaisemalla mistään rohkeasta. Sitten kun on riittävästi tutustuttu, osaa vastapuoli kyllä ottaa asian esille.

Vierailija
276/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä lista, perusasiat kunniaan. Ihminen joka viihtyy itse elämässään ja voi hyvin houkuttaa myös muita. Tavallisen näköisenä tampiona olen aina välillä ihmetellyt, miten kivoja ja kauniita naisia elämän varrelle on osunut. Ei niitä voi millään ulkoisilla menestyksen merkeillä selittää.  

Ihana asenne. Onhan se positiivista ihmetellä, kuinka ihania ihmisiä elämän varrella tulee kohdanneeksi. 

Vierailija
277/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle naiselle riittää että mies ei irvistä ja sano heti "ei" kuullessaan sanan kulttuuri vaan saattaa joskus jopa lähteä jonnekin naisen mukaan.

Ei tarvitsekkaan seurata. Mieli muuttui. En usko että olet mies. 

Ei hän väittänytkään olevansa mies.

Vierailija
278/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu juu, on on. Mutta on eri asia rakastua kaunottareen kuin ylipainoiseen tallukkaan, intohimo on suurempi. "

Ei, sillä silloin ei ole kyse rakastumisesta. Rakastuneelle juuri se yksi ja ainut ihminen on merkityksellinen ja herättää tunteita, myös intohimoa. Jos näin ei ole, ei ole rakastunut. 

Olet väärässä, rakastuminen kauniiseen naiseen on tulisempaa. Se on kaikkea mitä rakkaus tavikseen, mutta vielä enemmän. Rakastuminen on  biologinen lisääntymisvietistä johtuva ilmiö, ja mitä paremmat geenit naisella (eli mitä kauniimpi se on), sitä voimakkaamman intohimon se miehessä herättää. 

Tuo että kauniiden ihmisten välinen rakkaus olisi vähemmän aitoa, on taviksen itselleen kertoma valhe. Sama kuin keskituloiset teeskentelee, että niiden elämä on aidompaa muin rikkaiden. Tosiasissa rikkaat on keskimäärin onnellisempia.

Mutta miksi jotkut miehet sitten valitsevat tavallisen näköisen naisen, vaikka valittavana olisi kauniitakin. Olen tavallisen näköinen nainen. Muistan, että nykyisen mieheni tavatessani häntä piiritti myös huomattavasti itseäni kauniimpi nainen. Olin varma, että eihän tämä mies nyt minua huomaa. Kuitenkin mies alkoi seurustella kanssani. Kysyin viattomasti, mitä hän piti x:stä eli tästä kauniista naisesta. Vastaus kuului: ei ollut minun tyyppiäni. Nyt olemme olleet naimisissa 30 vuotta. 

Vierailija
279/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan ymmärrettävää etteivät kuuntele."

Miksi se olisi ymmärrettävää? Jos haluat saada kalaa niin kuuntelet yleensä sitä ihmistä joka on saanut kalaa etkä sitä joukkoa joka kertoo sinulle että on ihan mahdotonta kenenkään saada kalaa.

"Palstalla on aina ihme tuputus käynnissä, ettei kauniiseen naiseen kannata muka rakastua, vaan pitää ottaa joku homssuinen ja piereskelevä palstamatami. "

Olisikohan syytä panostaa hieman luetun ymmärtämiseen? Noin ei ole missään sanottu että kauniiseen naiseen ei kannata rakastua. On vain sanottu että siinä ei lopulta tule sen onnellisemmaksi joten jos kaunista ei saa niin on ihan mahdolista olla yhtä onnellinen tavallisen näköisen naisenkin kanssa.

Vierailija
280/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo että kauniiden ihmisten välinen rakkaus olisi vähemmän aitoa, on taviksen itselleen kertoma valhe. "

Ei sellaista ole väitetty. Mutta ei se rakkaus kauniilla sen kummempaa ole. Samalla tavalla he ovat välillä onnettomia, kyllästyvät puolisoihinsa ja eroavat.

Ei kauneus lisää parisuhteiden onnellisuutta. Ei sellaista mikään tutkimus osoita.

Oletko ihan varmasti käynyt kaikki tutkimukset läpi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan