Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajilla ei asiaa lääkärien pöytään

Vierailija
27.09.2024 |

Hesarissa konkarihoitaja nosti esille tämän epäkohdan kun oli tehnyt rikkeistä suurimman ja istunut kirurgin, joka perehdytti häntä sairaalaan, kanssa samaan pöytään. Oli kuulemma kirurgi niin kiusaantunut.

Olisiko aika uudistautua siellä hoitoalalla pikku hiljaa ja luopua kaikenlaisista vanhentuneista rönsyistä? Ei ole varaa menettää tuottavuutta tällaisella pelleilyllä, lääkärien ja hoitajien vuorovaikutus varmasti edesauttaisi uusien ideoiden kehittymiseen, miten parantaa prosesseja ja työntekoa.

Kommentit (381)

Vierailija
81/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta laitoshuoltaja ja kirurgi voi istua samassa pöydässä? 

Kyllä, leikkurissa tehtiin näin, ja lempiosastollani istuttiin radiologien kanssa samassa pöydässä. Uskon kyllä paikka(kunta)kohtaisiin eroihin.

Vierailija
82/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ne kirurgit ja lääkärit saa syödä keskenään jos haluaa? Ja he saavat puhua kenelle haluavat. Eri asia sitten on jos alkaa olla tytöttelyä ynnä muuta paskaa, kuten tuossa muutama viesti aiemmin kerrottiin. Ja kas kummaa, tähän syyllistyvät eniten hoitajat itse. 

Töissä ei saa aina tehdä niinkuin haluaa. Paitsi näköjään lääkärinä.

Tauolla saat viettää aikaa ihan kenen kanssa haluat. 

Kyllä. Mutta ruokalassa pöytääsi saa istua kuka tahansa. Saa, vaikka olisit jeesus kristus tai ammathemamma - tai kuvittelisit olevasi sellainen.

Niin saa, mutta toinen saa olla siitä kiusaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ne kirurgit ja lääkärit saa syödä keskenään jos haluaa? Ja he saavat puhua kenelle haluavat. Eri asia sitten on jos alkaa olla tytöttelyä ynnä muuta paskaa, kuten tuossa muutama viesti aiemmin kerrottiin. Ja kas kummaa, tähän syyllistyvät eniten hoitajat itse. 

Kyllä. Mutta ruokalassa pöytääsi saa istua kuka tahansa. Saa, vaikka olisit jeesus kristus tai ammathemamma - tai kuvittelisit olevasi sellainen.

Niin saa, mutta toinen saa olla siitä kiusaantunut.

Siinähän pyörii hierakiapsykoosissaan ja paremmuuskompleksissaan persereiällään. Muiden kannattaa lähinnä naurahtaa moiselle.

Vierailija
84/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten että yleensä ammattiryhmät ovat keskenään selvistä syistä: ne tekevät samaa työtä ja heillä on varmaan aiheeseen liittyen keskusteltavaa. Kyse ei ole mistään hierarkisesta egoilusta, vaan aika luontevasta jutusta. Jos olet taidemaalari, menet todennäköisesti syömään muiden taidemaalarien kanssa koska yhteisiä juttuja. Jne. Tuskin ne kirurgit siitä pöydästä pois ajaa, mutta onhan se nyt ihan normaalia että ammattiryhmät lämpiää sisäänpäin ja se on luonnollistakin. En ymmärrä tätä turhaa mielensäpahoittamista. Olen tehnyt töitä yhden huipputason erikoislääkärin kanssa, josta tuli sittemmin ylilääkäri ja ties mikä linjajohtaja. Hän oli ystävällinen ja asiallinen, ei yhtään ylimielinen, mutta en todellakaan olisi mennyt samaan pöytään syömään koska tilanne olisi ollut kiusallinen. Työ työnä, ruokatauot sitten erikseen.

"Siten että yleensä ammattiryhmät ovat keskenään selvistä syistä: ne tekevät samaa työtä ja heillä on varmaan aiheeseen liittyen keskusteltavaa."

"Työ työnä, ruokatauot sitten erikseen."

Etkö huomaa ristiriitaa?

Täytyy myöntää, että meilläkin töissä useimmiten ollaan saman alan ihmisten kanssa tauoilla, mutta ei siitä mitään kiusallista tai täysin poikkeuksellista ole, mikäli joku sattuukin "väärään" porukkaan. Mutta että diplomi-inssit ja amk-inssit olisi eri pöydissä, sallikaa mun nauraa:) 

Vierailija
85/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit itse mennä kokeilemaa asiaa vaikka HUS:in diagnostiikkakeskuksen ruokalaan. Aika nopeasti sinulle vihjataan ja ohjataan pois väärästä pöydästä.

Vierailija
86/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin saa, mutta toinen saa olla siitä kiu

Siinähän pyörii hierakiapsykoosissaan ja paremmuuskompleksissaan persereiällään. Muiden kannattaa lähinnä naurahtaa moiselle.

Kun kyse ei ole hierarkiasta. Minä hoitajana en haluaisi, että kirurgi istuisi samaan pöytään, koska haluan olla tauolla yksin. En haluaisi edes ketään kollegaa siihen istumaan.

Vierailija
87/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit itse mennä kokeilemaa asiaa vaikka HUS:in diagnostiikkakeskuksen ruokalaan. Aika nopeast

Tämäpä se. Asiaan on pakko puuttua. Jo aiemmin täällä oli ketju jossa Husin alistamisesta kirjoiteltiin. Sairasta.

Vierailija
88/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloissa on kyse ihmisten hengestä, eli vakavasta asiasta. Käsittääkseni tämän vuoksi sairaalan organisaatio on rakennettu sotilasorganisaation tavoin, eikös tämä ollut Florence Nightingalen aatoksia.

Tästä näkökulmasta kirurgin närkästyksen ymmärtää. Eihän alikersanttikaan upseerien pöytään istu. Onhan se vähän kummaa nykyaikana, mutta sinällään ihan ymmärrettävä näkökanta. Saattaapi siinä toki olla piiru paskantärkeyttäkin mukana.

Ai meinaat että saattaa? 

Vierailija
89/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit että sinun pöytääsi ei saa istua kukaan? Vaikka olisi ruuhkaa?

Vierailija
90/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella lääkärillä on asiaa hoitajan sänkyyn!

Vierailija
91/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit itse mennä kokeilemaa asiaa vaikka HUS:in diagnostiikkakeskuksen ruokalaan. Aika nopeast

On kai se vika jo hoitajissakin jos tuollaiseen alistuvat. Minä en sallisi ikinä itseäni kohdeltavan noin. Istun vaikka presidentin kanssa lounaalla, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
92/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksykää osanne hootsulit. Minä opiskelin kirurgiksi ja vaivannäön palkaksi saan istua samassa pöydässä muiden tohtorien, dosenttien ja professorien kanssa, joiden kanssa löytyy yhteistä keskusteltavaa. Emme puhu ruokapöydässä esimerkiksi siitä, mitä aiomme leipoa viikonloppuna. T. Itsekin väitellyt kirurgi

Vierailija
93/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta ruokalassa pöytääsi saa istua kuka tahansa. Saa, vaikka olisit jeesus kristus tai ammathemamma -

Meinasit että sinun pöytääsi ei saa istua kukaan? Vaikka olisi ruuhkaa?

Jos on ruuhkaa niin pakkohan se on, mutta jos on väljää, mene muualle istumaan. Kukaan ei jaksa kuunnella sinun höpötyksiä.

Vierailija
94/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit itse mennä kokeilemaa asiaa vaikka H

No, näinhän sen teoriassa pitäisi mennä, mutta syystä tai toisesta ollaan päädytty tilanteeseen, joka muistuttaa muinaista säätylakia, jossa aatelisto ei todellakaan kaveeraa talonpoikien kanssa.

Vierailija
95/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä nyt selvä 🙄 Meilläkään opistoinsseillä ei ole mitään tulemista DI-jengin kahvipöytään. Sen verran korkeamman tason osaamista.

Vierailija
96/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskusteluissa on nyt lääkäreitä joilla on jumalakompleksi (en usko kylläkään että oikeasti on lääkäreitä), ja hoitajia joita vaivaa perisuomalainen herrapelko. Uskon että loput ihan normaalit lääkärit ja hoitajat voivat syödä lounaansa yhdessä. 

Kun itse jouduin hoitoon sairaalaosastolle joku aika sitten, huomaisin että tämä oli aika pitkälti sukupolvikysymys. Nuoremmat lääkärit kohtelivat hoitajia ihan vertaisina tiimitovereina, ja vastaavasti hoitajat eivät nöyristelleet lääkärin edessä. Vanhemmissa hoitajissa sitten näki tätä enemmän. 

Vierailija
97/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt sitten on suurin ongelma että hoitajat ja lääkärit eivät istu samassa ruokapöydässä?

Ongelmia on suurempiakin työyhteisöissä kun tämä.

Vierailija
98/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä nyt sitten on suurin ongelma että hoitajat ja lääkärit eivät istu samassa ruokapöydässä?

Tuo on ihan juuritason Iso Ongelma jolla osoitellaan ihmiselle muka-hierakinen taso. Tästä sikiää ne aivan kaikki muutkin ongelmat.

Vierailija
99/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse oksentamaan kaikkia omia asioita työkavereille. Se on se ongelma, että moni varmasti haluaisi istua tauolla yksin ja hiljaa, mutta se ei puheliaalle Pirkko-Irmelille sovi.

Vierailija
100/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan juuritason Iso Ongelma jolla osoitellaan ihmiselle muka-hierakinen taso. Tästä sikiää ne aivan kaikki muutkin ongelmat.

Olisipa mukava olla juurisyyanalyysissä tästä ongelmasta. Kerrankin voisin mennä kokoukseen hymyillen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi