Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pystyt tekemään etätöitä, koetko itsesi tärkeäksi työntekijäksi?

Vierailija
26.09.2024 |

Voiko siis työ olla kovinkaan tärkeää ja kummallista jos sen pystyy tekemään etänä? Sehän on pelkästään tietokoneen käyttöä silloin ja puhumista muille ihmisille, voiko se olla työtä edes? 

Miten se voi olla tuottavaa edes? 

Tiedän että tämä aihe nostattaa tunteita pintaan. 

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun työ on juuri sitä tietokoneen käyttöä. Kyllä se on ihan oikeaa työtä ja siitä maksetaan oikeaa rahaa. Ja sen tuottavuudelle on omat kriteerinsä. Oletko vähän yksinkertainen, ap? Ehkä sinun mielestä oikeaa työtä on vain jokin perinteinen ammatti? Voisit yllättyä, jos saisit tietää, mihin kaikkeen tietotyöläisiä nykymaailmassa tarvitaan, ja joita ilman homma ei toimisi ollenkaan.

Kuulkaa kun Asiantuntija kertoo. Neuvo meitä oi vaativassa työssä oleva mestari.

Vierailija
82/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen. 

t. etätyötä tekevä palkanlaskija. 

Täällä kirjanpitäjä. Kuulisin ap:lta mielelläni perustelut, että miksi työni on turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen 100% etätöitä, tehnyt jo yli 7 vuotta. Viimeiset kaksi viikkoa olen "pyöritellyt exceliä" ja eilen sain tehtyä 14 miljoonan euron laskun sen excelin perusteella. Koen itseni tärkeäksi työntekijäksi. 

P.s. en myy mitään, laskutus perustuu ihan johonkin muuhun asiaan

Vierailija
84/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkälle kouluttautunut. Olen tyytyväinen, kun saan tehdä työtäni kotoa käsin. Puolisoni on hoitoalalla, joten koen olevani hyvin onnekas. Tietysti käyn vähintään kerran viikossa toimistolla, mutta se on ok.

Vierailija
85/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt pidä itseäni tärkeänä sen etätyömahdollisuuden takia, mutta ehkä osa yrityksestä on sitä mieltä työni luonteen takia. Jos en tekisi työtäni, ei meidän henkilöstöllä (johtoporras ensisijaisesti) olisi mitään tietoa siitä, miten yrityksellä menee esim. taloudellisesti tai toiminnallisesti tai tämä tieto olisi hankalasti saatavissa.

Ja kun joka tapauksessa teen töitäni eri paikkakunnilla (ja maissa) työskentevien ihmisten kanssa / ihmisille, on kai se ja sama istunko työpäiväni fyysisesti toimistolla vai kotona työpöydän ääressä.

Vierailija
86/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne työn tulokset on ihan mitattavissa, tekipä sitä etänä tai työpaikalla. Maailmakin pelastuu, kun ei tarvitse ajaa töihin.

Monellahan on hybridi, käydään välillä työpaikalla töissä ja välillä etänä.

Vierailija
87/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen " kateellinen"  puolisolleni, jonka ei tarvitse aamuisin lähteä ovesta ulos. Lisäksi etätyötä tekevä puolisoni saa huomattavasti parempaa palkkaa kuin minä. Etätyöläisen kannalta ei ole kyse siitä, kokeeko työnsä  tärkeäksi " vain" istumalla kotona, vaan kuinka helpolla lopulta pääsee ja mitä siitä maksetaan. 

Vierailija
88/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun työ siitä sen tärkeämmäksi muutu jos menen tekemään sitä toimistolle. Mun työn tärkeyden määrittää se taho, kuka minut on halunnut palkata. Itselleni henkilökohtaisesti työni on yhdentekevää. Mutta ehkä palkanmaksajani pitää tärkeänä, että joku ylläpitää, testaa ja kehittää järjestelmää, jossa on n. 10000 henkilön tietoja. Jos kukaan ei tarkkailisi liittymän toimintaa olisi esim. järjestelmätoimittajaan yhteydessä mahdollisissa häiriötilanteissa, sortuisi koko homma noin viikossa. Mutta tosiaan, mulle henkilökohtaisesti tällä ei ole merkitystä. Ja etänä teen 90% ajasta, koska teen työni 100% tietokoneella.

Vierailija
89/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muu kuin fyysinen työ ei ole siis oikeaa työtä? :D

No eihän se ole tuottavaa joutava näpyttely tai pälpättäminen ja jonkin myyminen. Näkyvää pitää syntyä. Politikot kin joutavia höpöttäjä hyvällä palkalla. Elätteinä heitä lienee myös paljon. 

Voi pyhä yksinkertaisuus. Eli jos työn jälki ei ole materiaalista, kolmiulotteisessa tilassa suoraan havaittavissa, sitä ei ole? Vaikka sun aivoilla ei näköjään tuoteta mitään arvokasta, joidenkin aivotyö on ihan pirun tärkeää ja tuottavaa.

Sun mielestä meidän pitäisi kai elää vieläkin agraariyhteiskunnassa. Mutta me eletäänkin tietoyhteiskunnassa, joka pyörii isoksi osaksi aivotyöllä (ja koneilla). Duunariammateissakin softa ottaa koko ajan isompaa roolia. Sulla ei taida olla kovin paljoa tarjottavaa tässä asiayhteydessä, joten voit varmaan jatkossakin käyttää niitä muutamaa aivosoluasi vauvapalstailuun.

Vierailija
90/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Jos en tee työtäni, firma kaatuu alle vuodessa erilaisiin EU-tason sanktioihin ja sitä ennen Suomen valtion viranomaiset ovat antaneet omat sakkonsa. 

Siinä ei auta sen oikean, raskaan fyysisen työn työntekijöiden ahkeruus pätkän vertaa. 

Vierailija
91/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin etätyöt yleistyivät, samat marmattajat valittivat kun virkamiehet työmatkoilla "vaan ryypäävät meidän veromarkoilla!1" ja nyt kun työmatkat etenkin julkisella sektorilla ovat vähentyneet huomattavasti, kun kaikki ovat tottuneet kokoustamaaan teamseilla kotoaan käsin, syytetään, että etätöissä "vaan löhöillään sohvalla ja nostetaan palkkaa meidän veromarkoilla!1".

Vierailija
92/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa valkokaulustyöstä on pelkkää hevonpaskaa. Oma työni on täysin turhaa, mutta siitä maksetaan reilu 6000 euroa/kk.

Kannatan kaikille näille etätyötä koska on parempi että he ovat kotona eivätkä tukkimassa tietä aamu- ja iltapäiväruuhkassa niiltä ihmisiltä joiden pitäisi oikeasti päästäkin jonnekin.

Vierailija
93/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni mitenkään erityisen tärkeänä työni vuoksi, mutta työni on kyllä merkityksellistä. Oman tärkeyden tunteen saan perheeltä. Teen myyntityötä, ja suorittavan tason työn määrä riippuu täysin siitä miten minun tiimini onnistuu heidän työtään myymään. Olemme riippuvaisia toisistamme.

Vierailija
94/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa valkokaulustyöstä on pelkkää hevonpaskaa. Oma työni on täysin turhaa, mutta siitä maksetaan reilu 6000 euroa/kk.

Kannatan kaikille näille etätyötä koska on parempi että he ovat kotona eivätkä tukkimassa tietä aamu- ja iltapäiväruuhkassa niiltä ihmisiltä joiden pitäisi oikeasti päästäkin jonnekin.

Sinulla on kyllä aika ruusuinen kuva työnantajista, jos ajattelet että maksavat rahaa tyhjästä. Ehkä jossain sairaanhoitopiirin hallinnossa, mutta yritysmaailmassa jokainen kannattamaton työntekijä tipautetaan pois ensimmäisissä mahdollisissa muutosneuvotteluissa sen jälkeen kun on huomattu, että ilmankin tuota tyyppiä pärjätään.

Vierailija
95/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kyllä aika ruusuinen kuva työnantajista, jos ajattelet että maksavat rahaa tyhjästä. Ehkä jossain sairaanhoitopiirin hallinnossa, mutta yritysmaailmassa jokainen kannattamaton työntekijä tipautetaan pois ensimmäisissä mahdollisissa muutosneuvotteluissa sen jälkeen kun on huomattu, että ilmankin tuota tyyppiä pärjätään.

Työskentelen finanssialalla. Työni on nostaa palkkaa ja tuottaa raportteja joita kukaan ei ikinä lue. Yleensä keksin päästä mitä minnekin laitetaan ja olen tehnyt tätä nyt kymmenen vuotta.

Sinulla on todella ruusuinen kuva yksityisen sektorin turhakkeiden tärkeydestä jos kuvittelet näiden työpaikkojen olevan mitään muuta kuin perustuloa korkeakoulutetuille.

Suorittava porras on asia erikseen.  

Vierailija
96/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on niin tärkeää, että se on jopa lakisääteistä. Tuotan vain tietoa, en mitään materiaalista. Työnantaja säästää, kun teen työni kotona, omalla sähköllä ja netillä ja kalusteilla. Minä saan verohelpotusta. 

Vierailija
97/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy mitään, vaan vastaan useamman asiantuntijan tekemästä työstä. Ilman meitä ei tietyt tärkeät ja korvaamattomat hyvinvointiyhteiskunnan asiat toimisi, vaan ajautuisi kaaokseen

Vierailija
98/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ääneen389

Vierailija
99/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä siitä ole kysymys, vaan siitä että etätyöntekijöitten ei tarvitse lähteä aamulla töihin. Ne vaan on kalsarit jalassa koko päivän. Joku "palaveri" pari päivässä ja sitte tänne palstalle, tai koko päivä.

Vierailija
100/107 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se toimistolla istuminen sitä työtä tärkeämmäksi tee. Minä teen epätärkeän työni muutenkin tietokoneella ja puhelimella (kuten moni muukin nykyään).

Koodarit on ainoat jotka tuottaa jotain tietokoneella ja puhelimella, kaikki muu on aikalailla huuhaa työtä.

Tuo on niin totta! Rahaahan virtaa ovista ja ikkunoista sisään, vaikkei kukaan laskuta tai maksa laskuja. Tai maksa palkkoja, mielellään koodarit tekevät ilmaista työtä missä ja kenelle vaan. Vai miten se nyt menikään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi