Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kintrolloi minua - en saa käydä töissä, enkä tavata ystäviäni

Vierailija
26.09.2024 |

Nykyinen avomieheni on todella ahdistavan kontrolloiva:

en saa tavata ystäviä enkä mennä töihin!

Hän ei ole väkivaltainen, paitsi sanallisesti, h-sanaa hän viljelee mielellään.

Tuntuu että kun saan seuraavan työttömyyskassa-rahan, lähden ja kauas! Minulla on oma elämä ja rauha, ja oikeus työntekoon, harrastuksiin ja ystäviin. En jalsa enää. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa jäädä yksin, vaikka minulla on ystäviä. Tuntuu että epäonnistuin taas...

Näin mustasukkaista miestä en kyllä ole ikinä nähnyt:  kun kävimme kylpylässä, hän hermoili, että olin liian kauan naisten saunassa, minulla on muka suhde. 

Kun kävin hammaslääkärissä, hän epäili, että kävin pettämässä häntä. Mies odotti ulkopuolella, hammaslääkäri oli nainen, mutta hän selitti, että menin muka jonkin salaoven kautta tapaamaan mies-hammaslääkäriä, hän "kuuli sen äänen". 

Mieheni selittää tosissaan tällaista. En kestä enää. Pakko erota.

Onko hänellä skitsofrenia vai mitä ihmettä?    ...kamalaa olla taas yksin, mutta ei hemmetti!!

Yksin on kuules oikein hyvä olla. Ihana vapaus.

Itsenäi

Ja miehelle. Todella hyvä olla ihan itsekseen.

Vierailija
22/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa jäädä yksin, vaikka minulla on ystäviä. Tuntuu että epäonnistuin taas...

Näin mustasukkaista miestä en kyllä ole ikinä nähnyt:  kun kävimme kylpylässä, hän hermoili, että olin liian kauan naisten saunassa, minulla on muka suhde. 

Kun kävin hammaslääkärissä, hän epäili, että kävin pettämässä häntä. Mies odotti ulkopuolella, hammaslääkäri oli nainen, mutta hän selitti, että menin muka jonkin salaoven kautta tapaamaan mies-hammaslääkäriä, hän "kuuli sen äänen". 

Onko hänellä skitsofrenia vai mitä ihmettä?    ...kamalaa olla taas yksin, mutta ei hemmetti!!

Ehdottomasti parempi olla vapaa, vaikka olisi yksinäinen.  On sitten ainakin mahdollisuus tavata muita ihmisiä, ja ehkä se oikea rakkautesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde naisten saunassa toisen naisen kanssa, tai ehkä sen hammaslääkärin?

Täällä on ollut pitkä ketju mustasukkaisen kumppanin sairaimmista aivoituksista. Ehkä löydät sen , ja ihmettelet. Tai ehkä et sittenkään, kun on omia kokemuksia.

Vierailija
24/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä onko hän poliisi. Ja sitten kysyt, että tietääkö hän mitä suomessa saa istumista ihmisen kidnappaamisesta ja vapauden riistosta. Koska sinä teet hänestä rikosilmoituksen. Ja sitten sinä lähdet, heti.

Vierailija
25/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä onko hän poliisi. Ja sitten kysyt, että tietääkö hän mitä suomessa saa istumista ihmisen kidnappaamisesta ja vapauden riistosta. Koska sinä teet hänestä rikosilmoituksen. Ja sitten sinä lähdet, heti.

Kiitos kiltti kun välität.

Pakko se on lähteä. Olin jo unohtanut, että minulla on oikeus puhua muille ihmisille, ja hymyillä, ja lähteä ulos kodista. Minulle on todella ollut hyötyä tästä vauva-keskustelu-palstasta. 

Vierailija
26/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten hän kontrolloi sinua?

onko hän narsisti?

onko hän töissä vai miten voit viestittää nyt?

itellä ex oli narsisti ja hän ei sallinut minun töihinmenoa.

Vierailija
27/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies varakas?

Minulla on varoja, mies on raskaasti velallinen.

Kuinka niin? 

Ei kai  vaan ole henkivakuutusta eikä yhteistä omaisuutta.  Sehän voi  murjaista sulta niskat nurin ja saa rahat. 

Vierailija
28/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli trolli tai ei, niin sen verran hyviä vastauksia on saanut ap, että hyvä ketju, vaikka olisikin. Tästä voi olla jollekin muulle hyötyä, jos uskaltaa lähteä pois psykopaatin vaikutuspiiristä. Mutta varovainen kannattaa todella olla: salainen numero, osoitteeseen turvakielto, lähestymiskielto heti, jos vähänkään aihetta. Jos mahdollista, paikkakunnan vaihto.

Parempi yksin ja elossa. 

Vierailija
29/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä koet suhteessasi on väkivaltaa ja sinun ei tarvitse sietää sitä. Kyse on pakottavasta kontrollista, joka hyvin harvoin lievenee itsestään. Sen sijaan väkivallalla on tapana kärjistyä ja raaistua ajan myötä. Hyvä kun kirjoitit tänne. Mieti mikä olisi tilanteessasi nyt paras vaihtoehto ja muista että apua on saatavissa. Voit olla anonyymisti yhteydessä esim. Nollalinjaan tai Naisten Linjaan. Muista myös että erotilanne usein kasvattaa väkivallan riskiä, joten jos päädyt eroon, niin tee se hyvin suunnitellusti ja ota ystävä tai tarvittaessa viranomainen mukaan turvaamaan lähtösi. Voit myös hyvin olla yhteydessä turvakotiin, sekin on hyvä vaihtoehto.paljon tsemppiä sinulle!

Vierailija
30/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli myös tollainen poikaystävä. Kerran tää mies tuli meille ja alkoi lasten eessä huutamaan siskoni käy panemassa mieheni kanssa. Oltiin meidän oerhe olohuoneessa ja sisko leikki kummityttönsä kanssa.

Totesin mitä ihmettä sä sitten meidän Tiinassa roikut, kun uskot se pettää sua.

Sisko asui vanhempieni asunnossa ja tää mies oleili siellä. Pakotin siinä antamaan avaimen ja sanoi huomenna voit hakea tavarasi klo xx .

Ihan pimee. Soitin vielä huoltoon ja sanoi kukaan muu ei siellä asu, ketään ei saa päästää sisään.

Seuraavana päivänä mies tuli ja oli hieromassa sovintoa. Sisko oli tällä välin kertonut mitä kaikkea oli tapahtunut. Mies sai kohtauksen ja sanoin 2 min aikaa häipyä, sitten soitan poliisit.

Puhukaa, jos vst ihmisiä tulee elämään

Vierailija
31/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä vastaus,olet ajatellut asian loppuun. laita salainen osoite. ensiapuasunto aluksi, siitä se sitten lähtee kehittymään pala palalta. kyll sää pärjäät,usko vaan. ja kysy apua,tukea neuvoja. tee salamuutto,se on turvallisinta kaikenvaralta,ettei tilanne eskaloidu.

Kiitos, pakko lähteä. 

Kyllä se yksinäisyys aikanaan loppuu, voin pyytää ensin vaikka likkakaverin luokseni asumaan, kuten tein joskus yli 10v. sitten.

Girl power. ...mutta oikeasti tilanne ahdistaa ja tunnen itseni niin tyhmäksi. Kai voin _joskus_ jatkaa ystävänä tuon jannun kanssa. 

ystäviä ja kas ku ei kummi, joku kahdesta kuuluu mielisairaalaan heti,kumpi

Vierailija
32/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä vastaus,olet ajatellut asian loppuun. laita salainen osoite. ensiapuasunto aluksi, siitä se sitten lähtee kehittymään pala palalta. kyll sää pärjäät,usko vaan. ja kysy apua,tukea neuvoja. tee salamuutto,se on turvallisinta kaikenvaralta,ettei tilanne eskaloidu.

Mikä ensiapuasunto? Tarkoitatko turvakotia?

siis se eka asunto joka eu ole niin loppuunasti mietitty, kunhan katto pään päälle ja eroon. sitten kun elämä tasaantuu, katselee mieleistä kotia josta tulisi pitkäikäinen .  hyvä että asioiden järjestelyajat jos tilanne eskaloituu,tiedät tuon turvakodin. muista,että moinen ukko jahtaa sua niille uusille asuinsijoille ja tilanne voi pahentua. naisia kuolee paljon perheväkivalla ansiosta. älä usko utopiaa,vaikka anelisi tms muka yritetään vielä, höpön höpön. pidä huoli itsestäsi ja omanarvontunnostasi. 

Vierailija
33/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kadota tuolta mieheltä, vaihda myös puhelin. Saattaa seurata sua sen avulla, jos on asentanut siihen jonkun seurannan. Uusi numero myös, salainen. Uusi osoite myös salaiseksi. Ja mahdollisimman kauas lähdet. Se hyvä puoli että olet nyt työtön, ei voi tulla työpaikallesi sitten riehumaan. 

Vierailija
34/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se kuvio tulee olemaan. 

sille ukolle on kova sieluun asti menevä loukkaus että haluat erota.

tulee jahtaamaan ja vainoamaan. Sekä vaikeuttamaan poismuuttoasi.(jos tietää että olet lähdössä)

siksi se muutto kannattaakin tehdä salaa. Saisitko vuokrattua itsellesi varaston minne alkaisit pikkuhiljaa viemään tavaroitasi? Joku kolmen neliön pienvarasto, niin saisit sun tärkeät jutut kuten muistoesineet talteen ettei tää esim. Riko niitä.

jos miehesi kysyy mihin tavaroita hävinnyt niin voit kertoa viereesi kirpputorille

Vierailija
35/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli trolli tai ei, niin sen verran hyviä vastauksia on saanut ap, että hyvä ketju, vaikka olisikin. Tästä voi olla jollekin muulle hyötyä, jos uskaltaa lähteä pois psykopaatin vaikutuspiiristä. Mutta varovainen kannattaa todella olla: salainen numero, osoitteeseen turvakielto, lähestymiskielto heti, jos vähänkään aihetta. Jos mahdollista, paikkakunnan vaihto.

Parempi yksin ja elossa. 

Kaikki just noin,mutta  lähtökohta on ns tavallinen salainen osoite. Vielä tuon perusteella ei näyttöä hakea turvakieltoa. Se vaatii enemmän näyttöä. Samoin lähestymiskileto joka onkin käräoikeuden päätös, se voi olla suppea tai lajennettu(koskien työpaikkaa mm) mutta kestoltaan joskus aika lyhyt. Turvakielto voi taasen olla vuosikausia,mutta jotain näyttöä. Siksi ehdotin hänelle ns. ensiasuntoa,josta ei tulisi se pitkäikäinen koti. Siksikin jos  perussalaisesta jokamihen salaisesta osoitteesta ei apua, niin saataisiiin näyttöä ,että mies lähestyy kodin piiriä. Sitten tulisi noita järeämpiä keinoja ja asunnon vaihto pysyvämpään. Ikäänkuin ns koeasunto alkuun ja aikaa järjestellä asioitaan. Määrittyy asuntokin missä työ jne. minne se koti tulee.

Vierailija
36/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, pakko lähteä. 

Kyllä se yksinäisyys aikanaan loppuu, voin pyytää ensin vaikka likkakaverin luokseni asumaan, kuten tein joskus yli 10v. sitten.

Girl power. ...mutta oikeasti tilanne ahdistaa ja tunnen itseni niin tyhmäksi. Kai voin _joskus_ jatkaa ystävänä tuon jannun kanssa. 

Et voi olla ystävä tuon miehen kanssa. Menee pian henki.

Vierailija
37/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskiellon ja avioeron yms. Päätöksissä kun ne on oikeuden päätöksiä, niin näkyy myös sinun osoite. Mutta luultavasti siihen voi ehkä laittaa postilokero-osoitteen. Tai varautuu muuttamaan siitä osoitteesta mihin oikeuden päätökset tulee. 

yksi hyvä vois olla muuttaa johonkin kansanopistoon opiskelemaan jotain  mitä hyvänsä -vähäksi aikaa, kirjat sinne ja heti kun ero on selvä muutat johonkin mihin oikeasti haluat muuttaa. Ja lopetat sen koulun. 

harkitsisin myös auton vaihtamista.

Vierailija
38/49 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa kyllä skitsofrenialta tai muulta vakavalta mielenterveyshäiriöltä 

Vierailija
39/49 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, luin huonosti aloituksen. Olettekin avoliitossa. Ihan hemmetin hyvä juttu.

hän ei siis voi saada sun terveys ym. Tietoja.

eikä tarvii avioerota.

Vierailija
40/49 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä hänen kanssaan olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme