Työaika on klo 7-15. Olen alkanut mennä töihin klo 5 ja lähden klo 13. Nyt sain noottia.
Eli olen klo 7 eka, joka tulee töihin, avaa ovet ja kytkee hälyt pois.
Aloin jo vuosi sitten tulemaan jo klo 5 töihin ja lähdin klo13. Kukaan ei aluksi sanonut mitään, jotkut vain ihmettelivät, kun hävisin iltapäivällä.
Nyt kuitenkin pomo oli vartiointi firman kanssa tutkinut hälyjä ja huomannut, että hälyt on jo vuoden verran kytketty pois klo 5 aamulla.
No minä sain nyt varoituksen. Ihan uskomatonta. Työt on hoidettu aivan oikein. Aloitettu vain 2h aiemmin ja lopetettu myös. Mitään ei ole jäänyt tekemättä, mutta sain kirjallisen varoituksen ja kehoitettiin siirtymään takaisin klo 7-15 aikaa. Voitte olla varmoja, että menen huomenna klo 5 töihin ja lähden klo 13. Meno jo sovittu kauan sitten.
Ihan uskomatonta kyyläämistä nykyaikana.
Kommentit (61)
Mitä työtä teet? Eli onko mitään väliä , mihin aikaan työ tehdään?
Onpa ärsyttävä työnantaja kun yrittää päättää jopa työajoista. Onnea työnhakuun!
Ap:lle kellonajat vaan on liian vaikeita.
Työnantaja päättää työajan, et sinä.
Ihan uskomatonta, ettei aikuinen ihminen osaa vahtimatta noudattaa työaikoja. Mitä sun päässä liikkui, kun aloit yhtäkkiä tehdä noin vai liikkuiko mitään?
Meillä on ainakin viralliset työajat ja liukuvat työaika. Työt voi aloittaa aikaisintaan klo 7 ja viimeistään klo 9.30 .
Kyllä työssäkäyvätkin ihmiset voi olla tosi pimeitä.
Meillä saa ainakin tulla ja mennä miten haluaa, kunhan työt tulee tehtyä ja yksi on aina tiettyyn aikaan paikalla. Esimies toimii samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta, ettei aikuinen ihminen osaa vahtimatta noudattaa työaikoja. Mitä sun päässä liikkui, kun aloit yhtäkkiä tehdä noin vai liikkuiko mitään?
Että tulen aiemmin töihin ja lähden aiemmin pois. Sitä liikkui päässäni.
Ap
Voiko joku oikeasti olla noin hölmö vai onko kyseessä trolli?
Silllin kun minä kävin lähitöissä niin tykkäsin kovasti työajasta 6-14. Muut tuli yleensä töihin vasta 9-10 aikoihin joten sain olla aamuisin pitkään rauhassa. Tämä oli meillä ihan sallittua joustojen puitteissa eikä kukaan valittanut vaikka lähdin kotiin paljon aikaisemmin kuin muut. Onneksi pääsin 100% etätyöhön niin ei tarvitse enää katsella työkavereita edes sitä vertaa.
0/5. Ei kai kukaan oikeasti uskonut tätäkin paskaprovoa?
Kumma ettei aiemmin ole puututtu. Mutta jos kerran on noin jämpti työaika määrätty ilman liukumaa, niin varmaan on olemassa jokin perustelu, miksi työt pitää suorittaa juuri siihen aikaan. Tarvittaisiinko sua paikan päällä iltapäivällä? Yksi asia on myös se, että monissa tesseissä pitää maksaa yölisää klo 6-7 asti aamulla. Jos on tämä tilanne, niin silloin töitä ei todellakaan saa omin lupineen aloittaa ennen yölisän päättymisaikaa.
Itse teen etätöitä klo 5-8 ja 9-14.
Mitä jos sua tarvitaan johonkin iltapäivällä?
Siis muutat ominesi työaikojasi? Ihan aiheesta tuli varoitus. Eihän vakuutuskorvaa jos sulle sattuu jotain klo 6, kun sun ei pitäisi olla siellä edes.