Työaika on klo 7-15. Olen alkanut mennä töihin klo 5 ja lähden klo 13. Nyt sain noottia.
Eli olen klo 7 eka, joka tulee töihin, avaa ovet ja kytkee hälyt pois.
Aloin jo vuosi sitten tulemaan jo klo 5 töihin ja lähdin klo13. Kukaan ei aluksi sanonut mitään, jotkut vain ihmettelivät, kun hävisin iltapäivällä.
Nyt kuitenkin pomo oli vartiointi firman kanssa tutkinut hälyjä ja huomannut, että hälyt on jo vuoden verran kytketty pois klo 5 aamulla.
No minä sain nyt varoituksen. Ihan uskomatonta. Työt on hoidettu aivan oikein. Aloitettu vain 2h aiemmin ja lopetettu myös. Mitään ei ole jäänyt tekemättä, mutta sain kirjallisen varoituksen ja kehoitettiin siirtymään takaisin klo 7-15 aikaa. Voitte olla varmoja, että menen huomenna klo 5 töihin ja lähden klo 13. Meno jo sovittu kauan sitten.
Ihan uskomatonta kyyläämistä nykyaikana.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta, ettei aikuinen ihminen osaa vahtimatta noudattaa työaikoja. Mitä sun päässä liikkui, kun aloit yhtäkkiä tehdä noin vai liikkuiko mitään?
Tämähän on sitä paikallista sopimista, työntekijä on sopinut itselleen työajat, mitä outoa tai tuomittavaa tuossa ln?
Saako tuosta yötyölisää? Sen takia pitää ilmoittaa että saat lisän... saat itseäsi syyttää kun et ilmoittanut.
Muistan nämä aikaisin töihin tulevat. Joivat tunnin kahvia ja jatkoivat kun muut tulivat kahdeksan aikaan töihin. Tehokasta työaikaa ja yleensä valtiolla tai kunnalla nämä tädit.
Jos kyseessä ei ole kolmi- tai viisivuorotyö, niin ei kiinnostaisi paskan vertaa, kun tulee ja tekee
Meillä jotkut halusivat tulla ennen virallisen työajan alkamista ja sitten katosivat juuri silloin kun oli vilkkainta ja paljon asiakkaita palveltavana.
Minä aikanaan sovin työnantajan kanssa, että tulen töihin klo 6 tai hieman sen jälkeen (työaika klo 7 - 15.30) ja lähden aikaisemmin. Huom! Siis s o v i n asiasta. Et voi yksipuolisesti alkaa muuttamaan aikaisemmin sovittuja työaikoja, mutta olisit voinut neuvotella työnantajan kanssa hyvässä hengessä. Oma puolustukseni oli, että kahden hengen työhuoneessa oli liikaa melua aamuisin, kun toinen työntekijä puhui omia puheluitaan ja huudatti musiikkia kovaan ääneen. Siinä oli hankala keskittyä omiiin, erilaisiin työtehtäviin. Asia oli työnantajan mielestä täysin OK, oma työtilanteeni muuttui paremmaksi ja viihtyminen parani huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen etätöitä klo 5-8 ja 9-14.
Minä teen tavallisesti 6-11 ja 13-16. Tykkään käydä pitkällä koiralenkillä ja omilla asioilla keskellä päivää. Välillä käyn pitkällä lounaalla muiden etätyöläisten kanssa. Kiva myös pimeään aikaan liikkua myös.silloin kun on luonnonvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei aiemmin ole puututtu. Mutta jos kerran on noin jämpti työaika määrätty ilman liukumaa, niin varmaan on olemassa jokin perustelu, miksi työt pitää suorittaa juuri siihen aikaan. Tarvittaisiinko sua paikan päällä iltapäivällä? Yksi asia on myös se, että monissa tesseissä pitää maksaa yölisää klo 6-7 asti aamulla. Jos on tämä tilanne, niin silloin töitä ei todellakaan saa omin lupineen aloittaa ennen yölisän päättymisaikaa.
No siis jos tämä paska tarina pitäisi paikkansa, niin ne työajan ulkopuolella tehdyt "työt" eivät olisi työtä ollenkaan, vaan aloittajan omaa harrastustoimintaa työnantajan tiloissa, joissa hän oleskelee luvatta. Hän olisi joka päivä jättänyt kaksi tuntia töitä tekemättä. Koska sellainen "työ", jota työnantaja ei ole tilannut ja josta ei ole sovittu, ei ole työsopimuksen mukaista työtä.
Mutta tämä tarinahan on ihan 100% fiktiota, kuten jokainen normaaliälyinen ymmärtää.
Tämä ei edes voi olla totta, ei kukaan voi olla noin hölmö että kuvittelee voivansa käydä töissä milloin huvittaa. Jos työssä ei ole liukumaa niin silloin siellä käydään tasan niinä aikoina kuin työnantaja määrää. Ja vaikka olisikin liukuma niin ap ei selvästi ole noudattanut sitäkään.
Kauan kesti vartiointifirmalta tuon hoksaaminen !
Opettelisit nyt ensin yhdyssanojen oikeinkirjoituksen, jutellaan töistä sen jälkeen.
Onneks mullei oo työaikoja, toimari sanoi että tuut sitte ku tuut ja lähet sitte ku lähet. Toki työt on tehtävä.
Miksi tämä olisi fiktiota? Meillä on töissä just tollanen muija, joka vääntelee työaikojaan oman mielensä mukaan, vaikka pitäisi pyytää lupa. Pomot eivät ole fyysisesti paikan päällä, joten tekee mitä lystää. On raivostuttavaa, kun esim. perjantaina HÄNEN pitää lähteä aikaisin, vaikka muut jäävät ryysiksen keskelle.
Työnantaja on määrännyt työajan ja sinun on joko noudatettava sitä tai irtisanouduttava. Jos et tee noudata työaikaa tai irtisanoudu niin sinut todennäköisesti irtisanotaan työnantajan toimesta. Kyllähän nyt jokainen aikuinen ymmärtää, että pitää esihenkilön kanssa sopia jos tekee jotain muuta kuin ennalta määrättyä työaikaa jos sopimuksessa ei nimenomaan lue, että työntekijä saa itse päättää työaikansa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeasti olla noin hölmö vai onko kyseessä trolli?
Naiset on tuollaisia, ei ole trollausta
Meilläkin emännät tuli pitkään jo ennen seitsemää töihin ja lähtivät ennen kolmea töistä. Ihan kiva, kun firma aukesi kumminkin vasta kasilta. Keittelivät kivasti kahvia ja juorusivat aamut.
Jengillä kesti vuosi huomata asia, joten ap:n läsnäolo iltapäivässä ei ilmeisesti ollut erityisen tarpeen.
Kuunnelkaa Filttiketjua! T. Vaasa.
Sillä on väliä, jos työnantaja sanoo, että sillä on väliä. Lisäksi aloituksen tarina on tietenkin täysin sepitetty. Ääliö.