Mitä mieltä olet kaupan ideasta kerätä kaikki punalaputetut tuotteet yhteen samaan paikkaan?
Hieno idea vai pelkäätkö, että tällä hyllyllä asioivat leimautuvat köyhiksi?
Kommentit (102)
Kunhan sinne tulee iso kyltti - HÄPEÄNURKKA - tekstillä.
Vierailija kirjoitti:
Punalaputettuja ostava leimaantuu nykyisin ennemmin fiksuksi kuin köyhäksi. Toki monella voi rahatkin olla vähissä mutta turha pakolliseen on ylimääräistä tuhlata.
Ai onko olkapäätä myöten hyllystä takaa tavaraa kaivelevat tädit myös niitä fiksuja?
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä on ongelma? Nämä punalappihaukat jotka eivät ole edes köyhiä.
Ovat tarkoitettu jokaiselle. Köyhät käyvät hakemassa avustuskassinsa aivan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki punalaputetut menee AINA välittömästi, poisluettuna vegaanituotteet. Ei ole huolta etteikö ihniset niitä löytäisi. Ongelma on se että hyvää eläkettä saavat tantat vie ne kaikki kerralla.
Tämä. Ei niitä koskaan jää.
Vierailija kirjoitti:
Kätevää, ei tarvitse työssäkäyvän penkoa kuranttia tavaraa mätänemässä olevien punalapputuotteiden alta.
Itse olet mätä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osa on . Olen joutunut ostamaan näitä tuotteitta jo ennen sen nousua "ekoteoksi" .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat tarkoitettu jokaiselle. Köyhät käyvät hakemassa avustuskassinsa aivan muualta.
- on olemassa moraalinen puoli asioissa
- tiedätkö miten moneksi päiväksi niistä leipäjonon satunnaisesta aineksista tekee ruokaa? Ehkä kolmeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pelkäätkö, että tällä hyllyllä asioivat leimautuvat köyhiksi?"
Mitä pelättävää siinä on? En kyllä käsitä yhtään, miksi ensinnäkään leimautuisi köyhäksi marketin alehyllyllä ja toiseksi vaikka niin kävisikin, niin mitä pelättävää siinä on?
Niin ethän varmaan muutenkaan välitä yhtään mitä kukaan sinusta ajattelee. Sinulla ei ole enää mitään hävittävää.
No kyllä mä välitän. Tottakai, harvassa on sellaiset ihmiset jotka eivät välitä yhtään, mitä kukaan heistä ajattelee. Ja on mulla hävittävääkin.
Mutta kyllä mulla nyt on sen verran itsetuntoa, että mulle on yksi lysti, mitä joku random-tyyppi marketissa ajattelee jos kerään kärryyn laputettuja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se on ongelma?
Minulle jonka pitäisi saada 5 eurolla päivän ruoka ja hygieniatarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Punalappuiset on tarkoitettu kaikille, torjuu ruokahävikkiä kun niitä ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pelkäätkö, että tällä hyllyllä asioivat leimautuvat köyhiksi?"
Mitä pelättävää siinä on? En kyllä käsitä yhtään, miksi ensinnäkään leimautuisi köyhäksi marketin alehyllyllä ja toiseksi vaikka niin kävisikin, niin mitä pelättävää siinä on?
Niin ethän varmaan muutenkaan välitä yhtään mitä kukaan sinusta ajattelee. Sinulla ei ole enää mitään hävittävää.
No kyllä mä välitän. Tottakai, harvassa on sellaiset ihmiset jotka eivät välitä yhtään, mitä kukaan heistä ajattelee. Ja on mulla hävittävääkin.
Mutta kyllä mulla nyt on sen verran itsetuntoa, että mulle on yksi lysti, mitä joku random-tyyppi marketissa ajattelee jos kerään kärryyn laputettuja tuotteita.
Se tyyppi saattaa olla sinua rekryämässä seuraavassa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan sinne tulee iso kyltti - HÄPEÄNURKKA - tekstillä.
Olet tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tiedätkö miten moneksi päiväksi niistä leipäjonon satunnaisesta aineksista tekee ruokaa? Ehkä kolmeksi.
Ei ne punalaputetut yleensä siellä kaupassa ole edes sitä edullisinta ruokaa. Kyllä ne halvimmat tuotteet ostetaan sieltä hyllystä normaalilla hinnalla. Punalaputetut on niitä jotka jäisivät hyllyyn eli niissä normaalihinnalla ei monikaan osta. Jos olet köyhä suosittelen ohittamaan nuo punalaputetut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki punalaputetut menee AINA välittömästi, poisluettuna vegaanituotteet. Ei ole huolta etteikö ihniset niitä löytäisi. Ongelma on se että hyvää eläkettä saavat tantat vie ne kaikki kerralla.
Tämä. Ei niitä koskaan jää.
Se on hyvä koska muutoin menisivät hävitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalappuiset on tarkoitettu kaikille, torjuu ruokahävikkiä kun niitä ostetaan.
Myös penkit busseissa on tarkoitettu kaikille, en todellakaan anna paikkaani vanhukselle tai raskaana olevalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja se moraalinen puoli on siinä, että ostetaan punalaput pois kuleksimasta. Niihin on käytetty raaka-aineita ja energiaa joten niitä ei kannata päästää hävikkiin.
Jos moraalinen puoli estää hyvätuloista ostamasta punalappuja, niin onko siinä kuitenkin joku kellonaika milloin se on sallittua? Jos kauppa menee 5min päästä kiinni, niin saako silloin ostaa? onko raja puoli tuntia vai tunti?
Vai onko parempi punalappu hävikissä kuin hyvätuloisen hyllyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se on ongelma?
Minulle jonka pitäisi saada 5 eurolla päivän ruoka ja hygieniatarvikkeet.
Miksi ostat hygieniatuotteita joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne punalaputetut yleensä siellä kaupassa ole edes sitä edullisinta ruokaa. Kyllä ne halvimmat tuotteet ostetaan sieltä hyllystä normaalilla hinnalla. Punalaputetut on niitä jotka jäisivät hyllyyn eli niissä normaalihinnalla ei monikaan osta. Jos olet köyhä suosittelen ohittamaan nuo punalaputetut.
Niin onhan se VÄÄRIN että minä köyhänä saan joskus lakritsipatukan -30 %. Kun elämäni muutenkin on täynnä iloa ja nautintoja.
Mitä väliä sillä on mitä muut saattelee mun kaupassa käynnissä ja mitä hävitävää siinä minulla olisi?