Mitä mieltä olet kaupan ideasta kerätä kaikki punalaputetut tuotteet yhteen samaan paikkaan?
Hieno idea vai pelkäätkö, että tällä hyllyllä asioivat leimautuvat köyhiksi?
Kommentit (102)
Eikös se ole kätevää. Ne löytyvät helpommin.
Toimii niille, jotka varta vasten ovat niitä hakemassa ja voi olla, että löytävät ottajansa silloin paremmin, kun ei tarvitse etsiä. Esim. minä taas olen monta kertaa ostanut niitä siten, että olen ostamassa vaikka tiettyä jogurttia ja huomaan osan punalaputetuiksi. Ja jos päivämäärä riittää niin valitsen sen. En siis varsinaisesti käy kaupassa punalappuisten perässä, kun ostan ennemminkin ostoslistani mukaisesti enkä heräteostoksia.
Idea on sinänsä hyvä kaupan kannalta, sillä silloin tuotteet lähtevät kiertoon nopeammin, koska osa asiakkaista hakee nimenomaan näitä. Ostajan kannalta ei niinkään hyvä, sillä loppuvat nopeammin kaupasta, kun löytäminen on helpompaa.
Tavallisia ei sitten enää ostetakaan
Parempi että ovat omilla paikoillaan eikä yhteishyllyssä . Turhaa veivaamista ja mitenkä kylmäketju ja muu kun siirrellään paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Idea on sinänsä hyvä kaupan kannalta, sillä silloin tuotteet lähtevät kiertoon nopeammin, koska osa asiakkaista hakee nimenomaan näitä. Ostajan kannalta ei niinkään hyvä, sillä loppuvat nopeammin kaupasta, kun löytäminen on helpompaa.
Samat mietteet. Mielenkiintoista nähdä kuinka toimii ja leviääkö muihinkin kauppoihin. Tosin olen tätä nähnyt Norjassa tehtävän. Ja tulee itsekin siihen pysähdyttyä, josko löytyisi jotain.
Miten niin leimautuvat köyhiksi. Ilta alessa käyvät ihan hyväkuntoisilla autoilla. Ja hyvät vaatteet päällä.
Näin köyhänä ostan alelappuna vain sen mitä tarvitsen. En tee mitään leipäjuustoilla, kakuilla tai kalliimmilla lihoilla. En myöskään tarvitse tänään vanhenevia hamppareita ja einespitsoja. Köyhä ostaa tarpeeseen ja voin sanoa. Että sitä mitä ostan on alelappuina pakastin täynnä. Mut mukava juttu. Et joku tarvitsee sitä mitä me ei tarvita. Syntyy vähemmän sitä hävikkiä. Mikä on niiden lappujen tarkoitus.
Eräät punalappuhaukat käyvät siellä kaarilla ja ostavat kaiken. Eli huono asia se on.
"pelkäätkö, että tällä hyllyllä asioivat leimautuvat köyhiksi?"
Mitä pelättävää siinä on? En kyllä käsitä yhtään, miksi ensinnäkään leimautuisi köyhäksi marketin alehyllyllä ja toiseksi vaikka niin kävisikin, niin mitä pelättävää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin leimautuvat köyhiksi. Ilta alessa käyvät ihan hyväkuntoisilla autoilla. Ja hyvät vaatteet päällä.
Näin köyhänä ostan alelappuna vain sen mitä tarvitsen. En tee mitään leipäjuustoilla, kakuilla tai kalliimmilla lihoilla. En myöskään tarvitse tänään vanhenevia hamppareita ja einespitsoja. Köyhä ostaa tarpeeseen ja voin sanoa. Että sitä mitä ostan on alelappuina pakastin täynnä. Mut mukava juttu. Et joku tarvitsee sitä mitä me ei tarvita. Syntyy vähemmän sitä hävikkiä. Mikä on niiden lappujen tarkoitus.
Pakastin täynnä 🤦🏻
Kätevää, ei tarvitse työssäkäyvän penkoa kuranttia tavaraa mätänemässä olevien punalapputuotteiden alta.
Noita on ollut kauan aikaa kaupoissa. Siis kaikkien ryhmien kaupoissa, ei todellakaan mikä uusi "idea".
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia ei sitten enää ostetakaan
Eihän niitä punalaputettuja silti ole yhtään enempää. Eikä monikaan halua ostaa vaikka kalaa jossa päiväys paukkumassa.
Kaikki punalaputetut menee AINA välittömästi, poisluettuna vegaanituotteet. Ei ole huolta etteikö ihniset niitä löytäisi. Ongelma on se että hyvää eläkettä saavat tantat vie ne kaikki kerralla.
Vierailija kirjoitti:
"pelkäätkö, että tällä hyllyllä asioivat leimautuvat köyhiksi?"
Mitä pelättävää siinä on? En kyllä käsitä yhtään, miksi ensinnäkään leimautuisi köyhäksi marketin alehyllyllä ja toiseksi vaikka niin kävisikin, niin mitä pelättävää siinä on?
Niin ethän varmaan muutenkaan välitä yhtään mitä kukaan sinusta ajattelee. Sinulla ei ole enää mitään hävittävää.
Ei ole tuollaisia murheita kun paikallinen k-kauppias myy täydellä hinnalla samana päivänä kun on viimeinen päiväys , tosin ei minulle myy kun en maksa täyttä hintaa sellaisesta tuotteesta.
Punalaputettuja ostava leimaantuu nykyisin ennemmin fiksuksi kuin köyhäksi. Toki monella voi rahatkin olla vähissä mutta turha pakolliseen on ylimääräistä tuhlata.
Tiedättekö mikä on ongelma? Nämä punalappihaukat jotka eivät ole edes köyhiä.
No musta ne on kivempia ottaa siitä hyllystä omalta paikaltaan, kun nimenomaan ostan tiettyjä tuotteita, jos ne ovat alennuksessa. Vähemmän räplääjiä, kun kaikki eivät pyörittele niitä pakkauksia siinä alealtaassa. Ei kiinnosta yhtään, mitä mun rahatilanteesta ajatellaan.