Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte lapsen päiväkodin valokuvauksessa

Vierailija
25.09.2024 |

Eli lapsen päiväkodissa ryhmäkuva otetaan aamulla. Ja yksityiskuvat vanhempien itse hoidettava iltapäivällä hakemisen yhteydessä. Niin noita kuvausvaatteita vaan mietin. Ihan tavalliset siistit vaatteet laitetaan, mutta millä todennäköisyydellä ne on puhtaana vielä iltapäivällä? Varmaan just sinä päivänä syödään jotain marjajälkkäriä ja paita on tahroissa. Onko muilla ollut tämä systeemi että kuvausten välissä on aikaa ja ruokailut? Ottaisitteko toiset vaatteet varalta mukaan? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten niissä kuvissa pitää olla tahraton? Miksi marjajälkkäri ei saa missään nimessä näkyä?

Vierailija
2/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä varten niissä kuvissa pitää olla tahraton? Miksi marjajälkkäri ei saa missään nimessä näkyä?

No kyllähän se harmittaisi kun maksaa kuvista joita voisi sitten jakaa mummeille ja kummeille. Sottaisia kuvia voi ottaa kotonakin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan se kiva, että lapsella olisi puhtaat vaatteet kuvissa. Noita kun annetaan lahjaksi isovanhemmille jne niin näyttäisi kivemmalle.

Vierailija
4/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kirjava paita niin mahdollinen sotku ei näy niin hyvin.

Vierailija
5/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuvat otettiin kerralla, mutta jos noin pitkä tauko olisi ollut niin varmaan varavaatteet mukaan varmuudeksi. Päivän ruokalista rinnuksilla ei hyvältä näytä.

Vierailija
6/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nimenomaan muille pitää näyttää, että lapsi on siisti. Niin vähän arvelinkin. Jos mietit lapsen elämää kokonaisuutena tulevaisuuksineen päivineen, mitä luulet onko siinä kokonaisuudessa kovin tärkeää se, oliko siinä yhdessä päiväkodin kuvassa vuonna 2024 tahra paidassa?

Vierailija
7/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa päiväkotikuvat ja ainakin itse vein lapset valokuvaajalle kun halusin heistä muutaman kerran lapsuudessa ns muotokuvat. En ole ihan varma, onko ne nyt sitten kauhean kummoiset.  Lapset on välillä suttuisia, kivoja kuvia tulee vaikka paidasta pilkistäisi pieni tuhru. Parhaat ja elävimmät kuvat on sellaisia.

Vierailija
8/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nimenomaan muille pitää näyttää, että lapsi on siisti. Niin vähän arvelinkin. Jos mietit lapsen elämää kokonaisuutena tulevaisuuksineen päivineen, mitä luulet onko siinä kokonaisuudessa kovin tärkeää se, oliko siinä yhdessä päiväkodin kuvassa vuonna 2024 tahra paidassa?

Mene hoitoon. 

Vierailija
9/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ole ollut tuollaista käytäntöä omien lasteni päiväkodin kuvauksissa. Tosin niistä on jo vuosia, että mistäpä minä tiedän kuinka paljon ovat silloisesta muuttuneet.

Kuvaukset olivat aina aamulla, eikä niissä vanhempia tarvittu, muistaakseni sai kyllä olla paikalla jos toi lapsen pelkkään kuvaan.

Vierailija
10/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ajattelen niin että.on kiva kun on yksi "virallinen" kuva lapsesta. Niitä arkisia sottakuvia tulee otettua kotona enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
11/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua vituttaisi aikuisena katsella tarhakuvaa, jossa on tahrainen paita. Tulisi sellainen olo, että välitettiinkö tai huolehdittiinko musta ollenkaan. Onhan se ihan perusjuttu, että koulukuvassa näytetään siistiltä, vaikka normaalisti olisikin välipalat rinnuksilla. Sinun logiikalla hääkuvassakin voi olla vähän kakkua dekolteessa, ihan kuin pieni ihminen olisi jotenkin vähemmän arvokas.

Vierailija
12/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin varalle toiset vaatteet. Päiväkodissa saa tietenkin olla ja leikkiä kuten normaalisti eikä tarvitse varjella vaatteita. Hyvällä tuurilla ne on pysyneet puhtaana ja kuviollisissa vaatteissa pikkutahrat ei näykään joten niillä voisi käydä kuvassa. Jos oikein silmiin pistävää likaa olisi, vaihtaisin vaatteet. 

Vierailija
13/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä kysymystä, tai siis ongelmaa asiassa, aamulla lapsella ne vaatteet päällä jotka ryhmäkuvaan haluatte, sen jälkeen vermeiden vaihto ja iltapvällä menet paikalle 5min aikaisemmin ja vaihdat lapsellesi taas ne kuvaus vaatteet ylle.

Erikoinen systeemi kyllä, mutta noin tekisin itse vaikkakin todnäk lapseni saisi olla niissä samoissa vaatteissa koko päivän, myös kuvissa.

T. Varhaiskasvattaja

Vierailija
14/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä kysymystä, tai siis ongelmaa asiassa, aamulla lapsella ne vaatteet päällä jotka ryhmäkuvaan haluatte, sen jälkeen vermeiden vaihto ja iltapvällä menet paikalle 5min aikaisemmin ja vaihdat lapsellesi taas ne kuvaus vaatteet ylle.

Erikoinen systeemi kyllä, mutta noin tekisin itse vaikkakin todnäk lapseni saisi olla niissä samoissa vaatteissa koko päivän, myös kuvissa.

T. Varhaiskasvattaja

Jaa että päiväkodin henkilökunta alkaa vaihtamaan kuvausvaatteita? Ei meillä ainakaan sellaista hyväksytä, turhaa työtä. Vanhemmat ei tietenkään itse ole ryhmäkuvan aikaan paikalla. 

Vierailija
15/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on vapaaehtoisia ja maksamme niistä, miksi ihmeessä haluaisimme kuvat joissa on sotkuiset vaatteet? 

Vierailija
16/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kaoottiselta systeemiltä tuo vanhempien mukaanotto kuvaukseen iltapäivällä hakiessa. Eikö olisi helpompi silloin aamulla vaan laittaa lapset jonoon ja kuviin, niinkuin normaalistikin.

Vierailija
17/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se harmittaisi kun maksaa kuvista joita voisi sitten jakaa mummeille ja kummeille. Sottaisia kuvia voi ottaa kotonakin :) 

Minusta taas  vaatteiden tahrat yms. kuuluvat ehdottomasti lapsen arkeen ja päiväkotiin, jossa näkyy eletty elämä ja tekemisen ilo. Ja se tekee kuvasta persoonallisen ja kertoo milloin ja missä kuva on otettu.  Lapsi pitäisi saada olla oma itensä. Juhlakuvat ovat taas sitten erikseen.

Lapsi elää arkea juuri päiväkodissa. 

Vierailija
18/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepahan totuudenmukainen kuva. Räkä poskella ja vaatteet pskassa.

Vierailija
19/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Varhaiskasvattaja

Jaa että päiväkodin henkilökunta alkaa vaihtamaan kuvausvaatteita? Ei meillä ainakaan sellaista hyväksytä, turhaa työtä. Vanhemmat ei tietenkään itse ole ryhmäkuvan aikaan paikalla. 

Missään ei lue, että päiväkodin henkilökunta vaihtaa vaatteet. Lapsen vanhempi vaihtaa ne iltapäivällä yksityiskuvaa varten.

Vierailija
20/23 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa lukea näiden uusavuttomien vanhempien typeriä kysymyksiä vauvapalstalta. Eikö nykyvanhemmat osaa itse ratkaista yksinkertaistakaan arkipäivän asiaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi