Miten usein teidän vanha äitinne soittaa teille?
Mun äiti soittaa joka toinen päivä. En jaksa aina. Ei tapahdu mitään erityistä parissa päivässä. Tiedän kyllä että kaipaan barmaan sitten kun äitiä ei ole.
Kommentit (28)
Soittelee silloin tällöin ja ihan kiva mutta puhelut ehkä vähän turhan pitkiä joskus ja välillä en tunne ihmisiä joiden kuulumiset saan tietää. Mutta hyvä siis että on vielä siinä kunnossa, että soittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei soita. Itse soittelen sinne välillä. Hänellä on omia harrastuksia ja soittelukavereita, pari sukulaistakin. Paitsi ilmeisesti viileään aikaan osa vetäytyy. Mulla enemmänkin on joku oire tai muu asia josta puhe, viileään aikaan oireet joskus tulevat. Mutta puhutaan yleensä muusta hetki.
Hmm...🤔🙄
Sanothan reilusti jos on jotain sanottavaa. Vihjailu ei ole kivaa. Jo nuoresta lähtien on ollut noin päin. En usko että äiti haluaa ahdistella soitoilla ja lisäksi mulla on puhelin kaapissa välillä. Jos en soita, hän luulee että olen suuttunut ja hän odottaa että sinne pidetään yhteyttä.
Äiti soitti joskus kerran kuukaudessa, isä soitti joka toinen viikko. Nyt he ovat jo niin iäkkäitä, että minä soitan heille tai sitten he tekstaavat melkein viikottain. He eivät enää jaksa olla puhelimessa pitkän aikaa. Kaipaan heidän soittoaan, meillä oli aina paljon puhuttavaa, vanhaa ja uutta. Heidän puheluistaan tuli lämmin ja onnellinen mieli.
Vierailija kirjoitti:
En kiinnosta soittelut. En vastaa jos soittelee. Olen muuttanut 18v pois joten syy lienee vanhemmissa eikä lapsessa.
Mitä? Eikö lähes kaikki muuta 18-vuotiaana kotoaan? Se on täysi-ikäisyyden raja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiinnosta soittelut. En vastaa jos soittelee. Olen muuttanut 18v pois joten syy lienee vanhemmissa eikä lapsessa.
Mitä? Eikö lähes kaikki muuta 18-vuotiaana kotoaan? Se on täysi-ikäisyyden raja?
No eivät todellakaan. Monet 18-vuotiaat ovat vielä lukiossa, ja tunnen korkeakouluopiskelijoita jotka asuvat vanhempiensa nurkissa vielä reilusti yli 20-vuotiaina.
Sais soitella vaikka joka päivä, kunhan soittelis selvinpäin.
Soittelee noin kerran-kaksi kuussa "tilipäivänä", kun kossu on jo korkattu. Sitten kikattelee söpösti kaikkeen, kun on niin hassu ja kreisi. Unohtaa mitä on jo puhuttu, sotkee ja sekottaa asioita.
Kaikki menee hyvin, kunnes kyllästyn kuuntelemaan sitä sekoilua. Taannoin taas huomautin kännin määrästä, että soitellaan kun oot selvinpäin. Suuttu. Ei vastaa enää mulle, eikä soita. Siskoille on puhunut omiaan. Siskot kyllä tietää asian todellisen laidan, kun vuorotellen käydään samaa läpi.
En tiedä tarviiko 74 vuotiaan enää kuukaudessa juoda pulloa, paria Kossua, mutta meidän äiti juo. Se on muutaman päivän karmeessa kännissä ja sitten taas selviää touhuilemaan mummojuttuja. Hän pitää tuota lutusena piirteenä itessään. Ei, hän on raskas ja rasittava, jopa huolestuttava.
Yksin asuu. Miesystävä on. Mies ei käytä alkoa, muttei sitä häiritse äidinkään kupittelu, kun no, äiti on niin hupsu ja hauska kännissä.
Sorry meni avautumisen puolelle.