Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko miehen maksaa treffeillä?

Vierailija
24.09.2024 |

Mielipiteitä?

Kommentit (231)

Vierailija
201/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyseessä on suloinen ele, ei mitenkään pakollinen. Varsinkin jos kyse on jostain kahvikupillisesta, en ymmärrä miksi siitä tekisi numeron

No nyt ymmärrän minkä takia naiset ei koskaan suostu tarjoamaan miehelle kun eihön naiset mitään positiivisiä eleitä miehille tee

Siis mies pyytää naista kahville ja NAISEN pitäisi maksaa molempien kahvit?? Missä ulottuvuudessa elät 

Vierailija
202/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan niin mene, että tasa-arvosta poimitaan ne kirsikat.

Nainen maksakoot omat sapuskansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan lompakkoloisten ja taloudellisten hyväksikäyttäjien mielestä. Naiset on olevinaan niin itsenäisiä ja vahvoja jotka ei miehiä tarvi tasan siihen asti kun pitäisi maksaa jotain tai tehdä jotain vähänkään raskaampaa niin välittömästi aletaan huutamaan miestä apuun ja hoitamaan ne kun naiset ei itse siihen kykene

En minä miestä tarvitse sitä kahvia maksamaan, jos et ymmärrä pointtia ei kanssasi liene tarpeellista edes enempää keskustella. So long!

Vierailija
204/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tasa-arvo tarkoita sitä että sukupuolet ovat täsmälleen samanlaisia ja toimivat samoin, van sitä että molemmat ovat saman arvoisia.

Vierailija
205/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupillinen teetä ei ole sapuskaa, mutta kyllä minä sen itselleni maksan.

Vierailija
206/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudun aina maksamaan jotkut kahvit, pullat tai jäätelöt kyllä, mutta en mitään kalliita ravintolareissuja. En muutenkaan mielelläni lähtisi mihinkään kalliisiin ravintoloihin vaikka olenkin keskivertoa varakkaampi. Joku saattaa tästä syystä haukkua pihiksi. Olen erittäin köyhästä perheestä ja köyhä lapsuus jätti jäljet.

Ei ollut kivaa kulkea rikkinäisissä vaatteissa ja mihinkään harrastuksiin ei ollut varaa. Koulussakin söin aina niin, että napa paukku, koska ei tiennyt mitä vai onko mitään kotona tarjolla. 

Olen tarkka omasta taloudestani ja haluan olla kykenevä tarjoamaan omalle jälkikasvulle kaiken sen mikä itseltä puuttui.

M32

Vierailija
207/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onneksi kuulun siihen sukupolveen jolle miehen maksaminen on luontevaa eikä siitä tehdä numeroa. Tarkoitan siis että treffiseurani ei koe olevansa mitään "velkaa" minulle vaikka maksan treffeillä, ja maksamiseni on luontevaa ja herrasmiesmäistä. Ymmärrän kyllä että nykyään asiasta voidaan tiedustella etukäteen, semminkin kuin tykkään käydä paremmissa ravintoloissa ja aina ei seuralaisella välttämättä ole laittaa sellaisia rahoja ihan vaan kokeilumielessä, mutta jos teen selväksi että toki maksan molempien puolesta, olisi ikävää joutua kuulemaan venkoilua siitä miten se ei sovi toiselle, miten siitä jäädään velkaa tms. Ei kiitos, haluan että elettäni arvostetaan, mutta muita implikaatioita sillä ei ole.

Jos toinen sanoo 'ei' ja sinä kutsut sitä venkoiluksi, niin et ole herrasmies. Herrasmiehet uskoo kerrasta kun nainen sanoo ei. En halua että mies maksaa, mutta tekisit siitä ison numeron ja tunget maksamaan, ja sitten minun muka pitäisi vielä arvostaa sitä? 

Nyt et lukenut tai sisäistänyt mitä tuossa sanoin. Minä kokisin tuollaisen jonkinlaisena venkoiluna, kyllä, mutta en sanoisi siitä mitään. En myöskään "tunkisi maksamaan". Mutta jos puhutaan kunnollisista treffeistä (ei mitään pikaista kahvilla käyntiä), haluan käydä nautinnollisella päivällisellä. Jos seuralainen aivan välttämättä haluaa maksaa oman osansa niin OK, olkoon niin, mutta minua ei kiinnosta tinkiä illan kokonaislaadusta sen takia että seuralainen periaatteesta haluaa maksaa, mutta sitten tulee budjettirajoitteita. Jos tällaiseen ajaudutaan niin treffiseuran valinnassa on jo mennyt jotain pieleen.

Vierailija
208/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäjä maksaa. Minä tarjosin toisilla treffeillä miehelle liput kiekkopeliin ja kahvit ja munkit. Kun kerran sen sinne pyysin. Ja ei, en olettanut että mies on sen jälkeen minulle velkaa käyttöoikeuden kroppaansa. Niin kun tuntuu moni treffeillä tarjoava mies ajattelevan. 

Vierailija
209/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse sovin ensimmäiset treffit kahville tai yhdelle lasilliselle. Jos ei mies sitä kahvia tai yhtä lasillista viiniä voi minulle tarjota, niin eipä oikein kiinnosta.

Kyse ei ole rahasta vaan kohteliaisuudesta

Vierailija
210/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt et lukenut tai sisäistänyt mitä tuossa sanoin. Minä kokisin tuollaisen jonkinlaisena venkoiluna, kyllä, mutta en sanoisi siitä mitään. En myöskään "tunkisi maksamaan". Mutta jos puhutaan kunnollisista treffeistä (ei mitään pikaista kahvilla käyntiä), haluan käydä nautinnollisella päivällisellä. Jos seuralainen aivan välttämättä haluaa maksaa oman osansa niin OK, olkoon niin, mutta minua ei kiinnosta tinkiä illan kokonaislaadusta sen takia että seuralainen periaatteesta haluaa maksaa, mutta sitten tulee budjettirajoitteita. Jos tällaiseen ajaudutaan niin treffiseuran valinnassa on jo mennyt jotain pieleen."

Eli sinua ei kiinnosta se tykkääkö deittisi siitä tapaamispaikasta, sinne mennään mihin sinä haluat 🙄 Tää sun "herrasmiesmäisyys" tulee vaan lisää ja lisää esille. Monet naiset just haluaa ne ekat treffit kahvilaan, voi hörpätä nopeasti kupin tyhjäksi ja päättää treffit luonnollisesti, kun huomaa millainen tyyppi oikeasti on. (Ei rahan puutteen takia.) Illalliselta on vaikeampi liueta.

Vierailija
211/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt et lukenut tai sisäistänyt mitä tuossa sanoin. Minä kokisin tuollaisen jonkinlaisena venkoiluna, kyllä, mutta en sanoisi siitä mitään. En myöskään "tunkisi maksamaan". Mutta jos puhutaan kunnollisista treffeistä (ei mitään pikaista kahvilla käyntiä), haluan käydä nautinnollisella päivällisellä. Jos seuralainen aivan välttämättä haluaa maksaa oman osansa niin OK, olkoon niin, mutta minua ei kiinnosta tinkiä illan kokonaislaadusta sen takia että seuralainen periaatteesta haluaa maksaa, mutta sitten tulee budjettirajoitteita. Jos tällaiseen ajaudutaan niin treffiseuran valinnassa on jo mennyt jotain pieleen."

Eli sinua ei kiinnosta se tykkääkö deittisi siitä tapaamispaikasta, sinne mennään mihin sinä haluat 🙄 Tää sun "herrasmiesmäisyys" tulee vaan lisää ja lisää esille. Monet naiset just haluaa ne ekat treffit kahvilaan, voi hörpätä nopeasti kupin tyhjäksi ja päättää treffit luonnollisesti, kun huomaa millainen tyyppi oikeasti on. (Ei rahan puutteen takia.) Illalliselta on vaikeampi liueta.

Tahallinen väärinymmärtäminen lienee jokin harrastus sinulla? Sanoin selvästi "JOS puhutaan kunnollisista treffeistä..." En sanonut ettenkö myös voisi kahvilla käydä, mutta niitä en nyt varsinaisiksi treffeiksi laske. En ole koskaan kokenut että illalliselta olisi pakko mitenkään liueta, vaikkei seura niin kolahtaisikaan. Hyvästä ruoasta ja viineistä voi aina nauttia, jopa yhdessä, vaikka ajatukset muuten ei niin kohtaisi. Väärinymmärryksen välttämiseksi, jos minua kiinnostava nainen vastaa myöntesesti treffikutsuun, mutta eksplisiittisesti toteaa haluavansa vain ja ainostaan kahvilaan, on se tottakai parempi vaihtoehto kuin ei treffejä lainkaan, mutta ei se oma ykkösvaihtoehtoni olisi.

Kuten totesin aloituksessani, onneksi olen hieman eri ikäluokkaa. Nämä nykyiset 20-30 vuotiaat tuntuvat tekevän kaikesta niin ongelmallista, kaikkea pitää niin kovasti problematisoida ja pohtia kaiken maailman etuoikeus-, sukupuoli- ja eettisyysnäkökulmista. Minulle treffit ovat treffejä, ilman sen kummempia seuraamuksia.

Vierailija
212/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe maksaa. Lapset maksavat. Jos mies haikailee parisuhdetta, ja varsinkin perhettä, ei voi ajatella selviävänsä maksamalla vain omat kulunsa. Parisuhteessa kaksin ollessa raha-asiat voi vielä laittaa viivottimella tasan jos haluaa, mutta lasten ilmestyessä kuvioihin täytyy rahaa laittaa jo yhteiseen pottiin ja huolehtia toisista ihmisistä myös taloudellisesti.

Jos kahvikupillisen maksaminen treffikumppanille tekee vaikeaa, en usko tällaisen henkilön pystyvän toimimaan parisuhteessa tai perheessä niin, että hän pystyisi kivuttomasti taloudellisesti puhaltamaan yhteen hiileen.

Jos panenminen on niin hankalaa, niin ei se parisuhde saatika lasten tekeminen onnistu. Aivan turha maksaa.

Paneminen on hankalaa jos ei saa pantavaa ensinkään.

Vierailija
213/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään itse (olen nainen) kiiruhdan heti jonossa ensimmäiseksi ja nopeasti tilaan sen mitä tilaan ja maksan omani. Näin vältytätään siltä kiusalliselta tilanteelta, jossa mies miettii, että maksaako molempien vai vain omansa eikä tarvitse alkaa jankata, että ei tarvii maksaa. 

Vierailija
214/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyseessä on suloinen ele, ei mitenkään pakollinen. Varsinkin jos kyse on jostain kahvikupillisesta, en ymmärrä miksi siitä tekisi numeron

Minä en keksi yhtään suloista elettä jota voisi ainoastaan odottaa naisilta. Mikä on sellainen suloinen ele jota naisten tulee tehdä suokupuolensa vuoksi tuntemattomille ihmisille? 

Voihan se olla vaikka suihinotto, olis varmaan monen mielestä suloinen ele. Puhe oli kuitenkin EI pakollisista jutuista.

Miksi odotetaan sitten että mies maksaa? Kiva ele on vaikka kehaista jotain vaatetta, mutta se korvaisiko sellainen kiva ele sen kahvin? Vähän narsistinen lähestymistapa että on erityisasemassa johonkin toiseen nähden. 

Vierailija
215/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse sovin ensimmäiset treffit kahville tai yhdelle lasilliselle. Jos ei mies sitä kahvia tai yhtä lasillista viiniä voi minulle tarjota, niin eipä oikein kiinnosta.

Kyse ei ole rahasta vaan kohteliaisuudesta

Et vaikuta kovin kohteliaalta.

Vierailija
216/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään itse (olen nainen) kiiruhdan heti jonossa ensimmäiseksi ja nopeasti tilaan sen mitä tilaan ja maksan omani. Näin vältytätään siltä kiusalliselta tilanteelta, jossa mies miettii, että maksaako molempien vai vain omansa eikä tarvitse alkaa jankata, että ei tarvii maksaa. 

Kohtelias nainen.

Vierailija
217/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään jos ei halua mutta onhan se viehättävämpää mikäli tarjoutuu maksamaan. Olen kyllä tapaillut myös niin että laitettiin puoliksi tai vuoroteltiin kumpi maksaa eli ei se mikään dealbreaker ole. Tässä tosin olikin alusta saakka kaverillisemmat fiilikset.

Viehättääkö ne löysät kukkaronnyörit vai mitkä?

Vierailija
218/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs amerikkalaista hölmöilyä tämä nyt taas on? Kumpikin maksaa tietysti omansa. Kuka haluaa olla maksettu nainen? No moni kai.

Vierailija
219/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi maksaa tai olla maksamatta, mutta jollei maksa en mene uudelleen treffeille.

Vierailija
220/231 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään jos ei halua mutta onhan se viehättävämpää mikäli tarjoutuu maksamaan. Olen kyllä tapaillut myös niin että laitettiin puoliksi tai vuoroteltiin kumpi maksaa eli ei se mikään dealbreaker ole. Tässä tosin olikin alusta saakka kaverillisemmat fiilikset.

Viehättääkö ne löysät kukkaronnyörit vai mitkä?

Ei, vaan se luo romanttista ja lämmintä fiilistä. Tulee tunne että mies on kiinnostunut ja haluaa huolehtia, ja se tunne on itselleni aikalailla välttämätön jotta näen miehen potentiaalisena kumppanina. Mutta kuten sanoin, olen tapaillut myös niin että on laitettu puoliksi, esim jos mies on kertonut ettei ole hyvissä rahoissa - tuolloin olisi kohtuutonta odottaa että mies maksaa. Tällaisessa tilanteessa miehen pitäisi sitten osata luoda romantiikkaa jollain muulla tavoin, muuten jää automaattisesti kaverifiilikset.