Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhemmat antoivat 20 000 € asuntolainan maksuun, nyt he alkaneet vihjailla että mieheni omistaisi siksi asunnosta enemmän kuin minä

Vierailija
24.09.2024 |

Pitäisikö mun kertoa suoraan että itse asiassa minä olen maksanut lähes 100 000 miestä enemmän koska mulla oli rahaa ensiasuntoni myymisestä, miehellä ei ollut säästössä mitään...

Vai annanko olla? 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Hymyile vain. 

Vierailija
2/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos puheeksi heidän puoleltaan tulee, niin voithan kertoa asian todellisen laidan? Että turhaan ovat antamistaan roposista huolissaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksavat useamman kerran olla noin hölmöjä, niin sanoisin kyllä oman osuuteni.

Vierailija
4/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kai teillä on kauppakirja, jossa ne omistussuhteet on kirjattuna? Sieltä se selviää. Eikä ole merkitystä, kuka maksoi milloin mitäkin.

Vierailija
5/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on puoliksikaan totta, niin ihmetellä täytyy mistä niitä kusipäitä sikiää.  Vaikka täälläkin paljon on niitä "minun rahat" tyyppejä.  Yhteistä on vaan vessanpytty joka kuuluu taloyhtiölle.

Vierailija
6/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että sitten kun annatte pojallenne vielä 80 000 €, niin aletaan olla tasoissa. Juotteko kahvia?

Vierailija
7/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kauppakirjassa olevat omistusprosentit ovat merkitseviä, toivottavasti huomioitte tämän kun ostitte asunnon.

Vierailija
8/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vihjailu tapahtuu? Miksi et kysy, että millä matematiikalla näin, kun sinä olet maksanut 100000 enemmän?

Vierailija
9/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vihjailu lopu, ellet sano mitään. Outoa, ettei miehesi ole oikaissut vanhempiensa harhaluuloa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuollainen ei rajoitu pelkästään sinulle vihjailuun, vaan siitä kerrotaan tuohtuneina koko suvulle. Faktojahan ei kukaan viitsi tarkistaa.

Vierailija
10/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus pöytään, loppuu vidduilu. Kumma kun nuo appivanhemmat olettaa lähes aina, että mies  -meijän poika- on varakkaampi ja nainen siivellä. Viddu vielä kerran. 😅 Sano totuus, erottele vielä talouskulut ja kysy mikä muu on epäselvää. 

Vierailija
11/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olette huomioineet nämä asunnon omistussuhteissa.

Vierailija
12/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sanot noin,eivätkö muka muista-tiedä.. minusta voit huomauttaa. onkos kämppä nyt molempien nimissä, jos ero,myynti..

Vierailija
13/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanot. Ja jos teillä on avioehto, niin siinähän sen pitäisi olla eriteltynä. Mutta tollot appivanhemmat, jos eivät tajua sitä sinun osuuttasi.

Vierailija
14/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on puoliksikaan totta, niin ihmetellä täytyy mistä niitä kusipäitä sikiää.  Vaikka täälläkin paljon on niitä "minun rahat" tyyppejä.  Yhteistä on vaan vessanpytty joka kuuluu taloyhtiölle.

Eikös vessapytty olekaan oma. Jokainen osakas saa valita milliasen pytyn tahtoo, moni suosii vanahanajan malleja toinen seinämallia, makuja monelaista. Huoltovastuutako tarkoitat

Vierailija
15/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muutaman kymppitonnin perintöä.  Maksoin sillä yhteisen kotimme loppulainan eikä siitä neuvoteltu eikä ole vihjailtu kumman se nyt on.  Jos ero tulee niin tulee ja lusikoita myöten jaetaan tasan.  

Vierailija
16/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin miehen luiskaan, jos ei itse tajuaisi korjata vanhempiensa idiotismia. 

Vierailija
17/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kertoisi, jollei asia johonkin vaikuttaisi. Mutta jos he jatkuvasti asiasta puhuisivat, niin sitten pitäisi sulkea suu. Sanoa vaikka, että ennen omistussuhde oli 30-70 - nyt se on 35-65.

Vierailija
18/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus pöytään, loppuu vidduilu. Kumma kun nuo appivanhemmat olettaa lähes aina, että mies  -meijän poika- on varakkaampi ja nainen siivellä. Viddu vielä kerran. 😅 Sano totuus, erottele vielä talouskulut ja kysy mikä muu on epäselvää. 

HYVÄ SINÄ. just noin tekisin, olet niin oikeassa. Mun kaverilla kävi  silla kans,kun uusi ensiasunto( vuokra) mutta tuli jätkän sukulaisia kylään kuulema, niin upeet musalaitteet alkoi kiinnostaa sukumiheiä. Heti kysyttiin  mieheltä- Paljonko sää maksoi noista- Myös muista asioista,miten upee sänky- mitä maksaoit.

Hän ei maksanut kodinperustamiseen edes ruokalusikkaa. Ei kosinut sormukella, alussa ei ostanut ruokaa edes( akateeminen) kunnes tytön/naisen oli sanottava, että mun budjetti riitä kahdelle ostaa koko ajan kun säkin opiskelet. Sitten alkoi kolehtiin laittamaan. Mutta joo kodin irtaimistoa ihastelivat ja nuori kndi 26v ei mitään laittanut kekoon.

Vierailija
19/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös vessapytty olekaan oma. Jokainen osakas saa valita milliasen pytyn tahtoo, moni suosii vanahanajan malleja toinen seinämallia, makuja monelaista. Huoltovastuutako tarkoitat

Ei tasan saa valita millaisen tahtoo.  Taloyhtiö ostaa tarvittaessa vastaavan hintaisen mitä yhtiössä on käytössä.  Itse sain kyllä valita korkeamman mallin.  Jos hienomman haluaa niin saa kyllä itse ostaa.

Vierailija
20/72 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ SINÄ. just noin tekisin, olet niin oikeassa. Mun kaverilla kävi  silla kans,kun uusi ensiasunto( vuokra) mutta tuli jätkän sukulaisia kylään kuulema, niin upeet musalaitteet alkoi kiinnostaa sukumiheiä. Heti kysyttiin  mieheltä- Paljonko sää maksoi noista- Myös muista asioista,miten upee sänky- mitä maksaoit.

Hän ei maksanut kodinperustamiseen edes ruokalusikkaa. Ei kosinut sormukella, alussa ei ostanut ruokaa edes( akateeminen) kunnes tytön/naisen oli sanottava, että mun budjetti riitä kahdelle ostaa koko ajan kun säkin opiskelet. Sitten alkoi kolehtiin laittamaan. Mutta joo kodin irtaimistoa ihastelivat j

No itse asiassa meilläkin irtaimisto on pääasiassa minun. Miehellä oli vuokrakämpässään jotkut varastohyllyt kirjahyllyinä, tv-tasona muovilaatikko, ikivanha "Rocky-sohva" vuoteena jne. Itse olin satsannut kunnon huonekaluihin.

Ap