Kansaneläke katkaistaan EU-lta salaa
Hallitus ei aio mainita mitään EU:ssa kansaneläkkeen lakkauttamisesta EU:n alueella vaan se tehdään salaa eikä listata sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Kansaneläke vain pokkana poistetaan päivityksen yhteydessä liitteistä. Myöhemmin vasta sitten ilmoitetaan, että kansaneläke onkin vähimmäisetuus. Näin on kirjattu lakiesitykseen. Siten turhat spekuloinnitkin siitä, onko kansaneläke ylipäätään laillisesti ja takautuvasti muutettavissa vähimmäisetuudeksi jää kokonaan EU-oikeudellisesti käsittelemättä ja listaamatta EU-käytäntöjen piiriin. Pitää varmaan sitten kansaneläkeläisten itse ilmoittaa asiasta EU-tasolle. Tällaisesta kierosta menettelystä saattaa koitua Suomelle sanktioita.
Lainaus lakitekstistä:
Vähimmäisetuutta koskevassa sosiaaliturva-asetuksen 58 artiklassa ei edellytetä sen soveltamisalaan kuuluvien etuuksien listaamista sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Kansallisen lainsäädännön tarkastelun ja muutosten takia sosiaaliturva-asetuksen liitteiden seuraavan ajantasaistamisen yhteydessä liitemääräyksiä tulee päivittää siten, että kansaneläkettä koskevat erityissäännöt poistetaan liitteistä. Ehdotetun muutoksen voimaantultua Suomen tulee ilmoittaa Euroopan komissiolle vuosittain annettavassa ilmoituksessa, että kansaneläke on sosiaaliturva-asetuksen 58 artiklan mukainen vähimmäisetuus.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_128+2024.aspx
Mitä mieltä olette menettelystä.
Kommentit (12085)
Kiittämättömyys on maailman palkka. Näille velikullille ja sisarvalkoisille pitäisi varmaan vielä maksaa asumistukea Aurinkorannikon kalliisiin lomahuoneistoihin, jotta Suomea ei tuomita Haagissa rikoksista ihmisyyttä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Kansaneläke ja ehkä myös terveydenhoito katkesi vanhuksilta ja vammaisilta siten, että heille jäi kuukausi aikaa hankkia asuinmaansa terveydenhoidosta terveystietonsa Suomeen vietäväksi: potilaskertomukset, diagnoosit, röntkenkuvat, uusimmat tutkimukset, ajantasaiset reseptit, laboratoriokokeet ja nämä pitää monella terveysasemalla olla käännettynä suomeksi tai ruotsiksi. Kun ottaa huomioon, että samaan aikaan on pitänyt hoitaa muuttoruljanssa ja uuden kodin hankinta, kaikki muu byrokratia niin tietenkin laki asettaa uhrit kohtuuttomien vaatimusten eteen eläkkeensä saamiseksi. Eivät kaikki ole tuohon pystyneet vaan ovat ties missä ja minkälaisessa kunnossa. Nämä ovat kaikkein haavoittuvimmassa asemassa ja joutuvat helposti rikolllisten hyväksikäytön uhriksi, kuten maailmalla hyvin tiedetään. Suomessa ei ole tajuttu sitäkään, että juuri tällaiset henkilöt ovat tyypillisiä kerjäläisorganisaation uhreja, joiden elämä on täysin rikollisten valvonnassa, koska he ovat pudonneet kaikista turvaverkoista ja rekistereistä Suomen hallituksen päätöksellä.
Poliitikot eivät ottaneet huomioon sitä, että vaikka esim. virolaiset ja latvialaiset hotellisiivoojat ovat kerryttäneet pienellä palkalla Suomessa työeläkettä he ovat saaneet siihen kansaneläkettä täydennykseksi ja kun se nyt katkaistiin, he joutuvat lähtemään kotimaastaan takaisin Suomeen, vaikka heidän vanhuutensa elämä oli jo lähtömaassa.
Poliittisessa ja virkamiesvalmistelussa tehtiin siis merkittävä arviointivirhe siinä, että eläkeläisten oletettiin käyttäytyvän pelkkien "asuinpaikkamieltymysten" mukaan. Kriitikot ja oppositiopolitiikot ovat todenneet, että lakimuutos rankaisee kaikkein pienituloisimpia, jotka ovat tehneet Suomessa raskasta työtä, ja pakottaa heidät jättämään kotinsa vain selviytyäkseen hengissä. Nyt Suomi maksaa heille myös takuueläkettä, eläkkeensaajan asumistukea ja terveydenhoidon, vaikka he eivät ole niitä itselleen elämänsä valinnoilla suunnitelleet lainkaan Suomen veronmaksajilta kuppaavansa. Sama koskee syntyperäisiä suomalaisia, joita palaa Suomeen rollaattoreineen päivineen sitä mukaa, kun elinmahdollisuudet niukkenevat siellä, missä he olivat suunnitelleet vanhuutensa viettävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot eivät ottaneet huomioon sitä, että vaikka esim. virolaiset ja latvialaiset hotellisiivoojat ovat kerryttäneet pienellä palkalla Suomessa työeläkettä he ovat saaneet siihen kansaneläkettä täydennykseksi ja kun se nyt katkaistiin, he joutuvat lähtemään kotimaastaan takaisin Suomeen, vaikka heidän vanhuutensa elämä oli jo lähtömaassa.
Poliittisessa ja virkamiesvalmistelussa tehtiin siis merkittävä arviointivirhe siinä, että eläkeläisten oletettiin käyttäytyvän pelkkien "asuinpaikkamieltymysten" mukaan. Kriitikot ja oppositiopolitiikot ovat todenneet, että lakimuutos rankaisee kaikkein pienituloisimpia, jotka ovat tehneet Suomessa raskasta työtä, ja pakottaa heidät jättämään kotinsa vain selviytyäkseen hengissä. Nyt Suomi maksaa heille myös takuueläkettä, eläkkeensaajan asumistukea ja terveydenhoidon, vaikka he eivät ole niitä itselleen elämänsä valinnoilla suunnitelleet lainkaan Suomen veronmaksajilta kuppaavansa. Sama koskee syntyperäisiä suomalaisia, joita palaa Suomeen rollaattoreineen päivineen sitä mukaa, kun elinmahdollisuudet niukkenevat siellä, missä he olivat suunnitelleet vanhuutensa viettävänsä.
Et ole näemmä vieläkään hahmottanut työ- ja kansaneläkkeen eroja sekä rooleja, kuudestasadasta sivusta huolimatta. On sanonta, ”vanha koira ei opi”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot eivät ottaneet huomioon sitä, että vaikka esim. virolaiset ja latvialaiset hotellisiivoojat ovat kerryttäneet pienellä palkalla Suomessa työeläkettä he ovat saaneet siihen kansaneläkettä täydennykseksi ja kun se nyt katkaistiin, he joutuvat lähtemään kotimaastaan takaisin Suomeen, vaikka heidän vanhuutensa elämä oli jo lähtömaassa.
Poliittisessa ja virkamiesvalmistelussa tehtiin siis merkittävä arviointivirhe siinä, että eläkeläisten oletettiin käyttäytyvän pelkkien "asuinpaikkamieltymysten" mukaan. Kriitikot ja oppositiopolitiikot ovat todenneet, että lakimuutos rankaisee kaikkein pienituloisimpia, jotka ovat tehneet Suomessa raskasta työtä, ja pakottaa heidät jättämään kotinsa vain selviytyäkseen hengissä. Nyt Suomi maksaa heille myös takuueläkettä, eläkkeensaajan asumistukea ja terveydenhoidon, vaikka he eivät ole niitä itselleen elämänsä valinnoilla suunnitelleet lainkaan Suomen veronmaksajilta kuppaavansa. Sama koskee syntyperäisiä suomalaisia, joita palaa Suomeen rollaattoreineen päivineen sitä mukaa, kun elinmahdollisuudet niukkenevat siellä, missä he olivat suunnitelleet vanhuutensa viettävänsä.
Et ole näemmä vieläkään hahmottanut työ- ja kansaneläkkeen eroja sekä rooleja, kuudestasadasta sivusta huolimatta. On sanonta, ”vanha koira ei opi”.
Laskemaan ei ainakaan ole opittu valtionhallinnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Suurin osa näistä hoivakotimatkustajista palaa muutenkin Suomeen viimeistään kun on aika mennä vanhainkotiin. Nähtyään, minkälaista hoitoa on tarjolla Espanjassa. Missä ongelma jos palaavat vähän aikaisemmin ja osallistuvat säästötalkoisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Suurin osa näistä hoivakotimatkustajista palaa muutenkin Suomeen viimeistään kun on aika mennä vanhainkotiin. Nähtyään, minkälaista hoitoa on tarjolla Espanjassa. Missä ongelma jos palaavat vähän aikaisemmin ja osallistuvat säästötalkoisiin?
Millä tavalla pakkopalaajat muka osallistuvat säästötalkoisiin Suomessa. Vähemmänhän heille jäsenmaihin on makaettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Suurin osa näistä hoivakotimatkustajista palaa muutenkin Suomeen viimeistään kun on aika mennä vanhainkotiin. Nähtyään, minkälaista hoitoa on tarjolla Espanjassa. Missä ongelma jos palaavat vähän aikaisemmin ja osallistuvat säästötalkoisiin?
Millä tavalla pakkopalaajat muka osallistuvat säästötalkoisiin Suomessa. Vähemmänhän heille jäsenmaihin on makaettu.
Sen sijaan, että Espanjalle maksetaan kallis könttäsumma jokaisesta henkilöstä käytti vapaamatkustaja terveyspalveluita vai ei, Suomessa on tiukempi kontrolli portinvartijahoitajineen varmistamassa hoidon tarpeellisuuden. Lisäksi suurin osa ei palaa, jolloin säästyy Suomelta koko leikattu kansaneläke ja terveyskulut.
Ihmevalitusta. Eläkeläiset ovat säästyneet tällä vaalikaudella leikkauksilta, se on ollut hallituksen arvovalinta. Ensi kaudella pitää heidänkin osallistua talkoisiin ja luopua jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Suurin osa näistä hoivakotimatkustajista palaa muutenkin Suomeen viimeistään kun on aika mennä vanhainkotiin. Nähtyään, minkälaista hoitoa on tarjolla Espanjassa. Missä ongelma jos palaavat vähän aikaisemmin ja osallistuvat säästötalkoisiin?
Millä tavalla pakkopalaajat muka osallistuvat säästötalkoisiin Suomessa. Vähemmänhän heille jäsenmaihin on makaettu.
Sen sijaan, että Espanjalle maksetaan kallis könttäsumma jokaisesta henkilöstä käytti vapaamatkustaja terveyspalveluita vai ei, Suomessa on tiukempi kontrolli portinvartijahoitajineen varmistamassa hoidon tarpeellisuuden. Lisäksi suurin osa ei palaa, jolloin säästyy Suomelta koko leikattu kansaneläke ja terveyskulut.
Komissio ei hyväksy kansaneläkkeen kaltaisen vakiintuneen eläke-etuuden katkaisua säästösyistä. Voitte unohtaa sen argumentin. Säästösyistä ei myöskään muiden EU-maiden kansalaisia kuten entisiä hotellisiivoojia saa asettaa eriarvoiseen asemaan. On tärkeää muistaa, että heille pitää Suomessa tarjota.samat laitoshoidotkin, kun heidän kerran on pakko palata Suomeen saadakseen katkaistun toimeentulonsa. Miksi mielessänne kummittelee koko ajan vain Espanja kun lähinaapurissa on paljon potentiaalisia EU-kansalaisia muuttamassa asuinpaikkansa Suomen hyvinvointialueille. Portinvartijat eivät saa näitä yhtään syrjiä ja.he ovat oikeutettuja yksityislääkärikokeiluihinkin siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmevalitusta. Eläkeläiset ovat säästyneet tällä vaalikaudella leikkauksilta, se on ollut hallituksen arvovalinta. Ensi kaudella pitää heidänkin osallistua talkoisiin ja luopua jostain.
Tässä puhutaan kansaneläkeläisistä, joista tuli yhtäkkiä kelan vähimmäistuusasiakkaita eläkeläisen sijaan. Jos asuinpaikka on vääräksi määritelty niin eläke on katkaistu 1.2.2025. Koskee vanhuuseläkkeellä olevia vanhuksia ja työttömyyseläkettä saaneita vammaisia, esim. nuorena vammautuneita jossain pahassa kolarissa. Ei ole ihmevalituksista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Suurin osa näistä hoivakotimatkustajista palaa muutenkin Suomeen viimeistään kun on aika mennä vanhainkotiin. Nähtyään, minkälaista hoitoa on tarjolla Espanjassa. Missä ongelma jos palaavat vähän aikaisemmin ja osallistuvat säästötalkoisiin?
Millä tavalla pakkopalaajat muka osallistuvat säästötalkoisiin Suomessa. Vähemmänhän heille jäsenmaihin on makaettu.
Sen sijaan, että Espanjalle maksetaan kallis könttäsumma jokaisesta henkilöstä käytti vapaamatkustaja terveyspalveluita vai ei, Suomessa on tiukempi kontrolli portinvartijahoitajineen varmistamassa hoidon tarpeellisuuden. Lisäksi suurin osa ei palaa, jolloin säästyy Suomelta koko leikattu kansaneläke ja terveyskulut.
Lähtökohya, että ihminen hakeutuisi huvikseen lääkäriin ja tätä estämään tarvitaan portinvartijasysteemi lienee ainutlaatuinen maapallolla. Se on loukkaava. Suomessa asuvat ovat sen vuoksi huonommassa asemassa kuin muut EU-kansalaiset. Teillä on valkoinen paikka päässä. Leikitte politiikallanne suomalaisten hengellä ja terveydellä Suomessa ja kansaneläkkeen katkaisumaissa. Kuka luottaa sywteemiin, jossa ei pääse lääkärin vastaanotolle omalla päätöksellä. Asiakasmaksujakaan ei kaikissa Euroopan maissa edes tunneta ja ottaen huomioon korkean verotuksen, niin entistä oudompaa. Äärimmäisen huonosti organisoitu, toivottavasti se troikka tulee pian ja kiristykset kohdistuvat hallintoon, minne ne kuuluvatkin.
Kuka haluaa kertoa yksityisyyden suojaan kuuluvasta sairaudesta ja oireista tyypille, jota ei edes näe ja joka äänittää puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot eivät ottaneet huomioon sitä, että vaikka esim. virolaiset ja latvialaiset hotellisiivoojat ovat kerryttäneet pienellä palkalla Suomessa työeläkettä he ovat saaneet siihen kansaneläkettä täydennykseksi ja kun se nyt katkaistiin, he joutuvat lähtemään kotimaastaan takaisin Suomeen, vaikka heidän vanhuutensa elämä oli jo lähtömaassa.
Poliittisessa ja virkamiesvalmistelussa tehtiin siis merkittävä arviointivirhe siinä, että eläkeläisten oletettiin käyttäytyvän pelkkien "asuinpaikkamieltymysten" mukaan. Kriitikot ja oppositiopolitiikot ovat todenneet, että lakimuutos rankaisee kaikkein pienituloisimpia, jotka ovat tehneet Suomessa raskasta työtä, ja pakottaa heidät jättämään kotinsa vain selviytyäkseen hengissä. Nyt Suomi maksaa heille myös takuueläkettä, eläkkeensaajan asumistukea ja terveydenhoidon, vaikka he eivät ole niitä itselleen elämänsä valinnoilla suunnitelleet lainkaan Suomen veronmaksajilta kuppaavansa. Sama koskee syntyperäisiä suomalaisia, joita palaa Suomeen rollaattoreineen päivineen sitä mukaa, kun elinmahdollisuudet niukkenevat siellä, missä he olivat suunnitelleet vanhuutensa viettävänsä.
Et ole näemmä vieläkään hahmottanut työ- ja kansaneläkkeen eroja sekä rooleja, kuudestasadasta sivusta huolimatta. On sanonta, ”vanha koira ei opi”.
Maastavietävyyden osalta komissiokaan ei ole sitä eroa vieläkään hahmottanut, koska edelleenkään katkaisua ei ole hyväksytty EU:n sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Suomi on toiminut jo yli vuoden asetuksen vastaisesti. Onko muu Eurooppa mielestänne se vanha koira, joka ei millään opi Suomen uusia temppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.
Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä yhtään.
Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.
Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi.
Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.
2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä.
Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.
No hitto. Olen täällä lentokentällä kärsivällisesti odottanut kaikkia kansaneläkeläisiä palaavaksi. Tässähän voi sitten heittää Tervetuloa -kyltin roskikseen ja lähteä kotiin.
Mene satamaan odottamaan idoleitasi, jos haluat ilahduttaa. EIvät nämä ole lentokunnossa olevia urheilujoukkueita vaan hauraita ja vammaisia vanhuksia, joita odottaa perillä mahdollisesti ambulanssi ja ensihoito. Ei heitä päåstetä lennolle välttämättä lainkaan mukaan.
Jaa nyt sieltä ollaan tulossa laivalla. Tervetuloa!
Miten noin vaivaiset ylipäätään pärjäävät missään ilman edunvalvojaa ja muiden jatkuvaa huolenpitoa? Hoivakotikamaa he ovat uudessa asuinmaassaankin.
Niin ovat, mietippä sitä. Ajatus heidän loppuelämän hoivaamisesta Suomessa lähti VM:stä ja hallitus toteutti sen.
Suurin osa näistä hoivakotimatkustajista palaa muutenkin Suomeen viimeistään kun on aika mennä vanhainkotiin. Nähtyään, minkälaista hoitoa on tarjolla Espanjassa. Missä ongelma jos palaavat vähän aikaisemmin ja osallistuvat säästötalkoisiin?
Millä tavalla pakkopalaajat muka osallistuvat säästötalkoisiin Suomessa. Vähemmänhän heille jäsenmaihin on makaettu.
Sen sijaan, että Espanjalle maksetaan kallis könttäsumma jokaisesta henkilöstä käytti vapaamatkustaja terveyspalveluita vai ei, Suomessa on tiukempi kontrolli portinvartijahoitajineen varmistamassa hoidon tarpeellisuuden. Lisäksi suurin osa ei palaa, jolloin säästyy Suomelta koko leikattu kansaneläke ja terveyskulut.
Lähtökohya, että ihminen hakeutuisi huvikseen lääkäriin ja tätä estämään tarvitaan portinvartijasysteemi lienee ainutlaatuinen maapallolla. Se on loukkaava. Suomessa asuvat ovat sen vuoksi huonommassa asemassa kuin muut EU-kansalaiset. Teillä on valkoinen paikka päässä. Leikitte politiikallanne suomalaisten hengellä ja terveydellä Suomessa ja kansaneläkkeen katkaisumaissa. Kuka luottaa sywteemiin, jossa ei pääse lääkärin vastaanotolle omalla päätöksellä. Asiakasmaksujakaan ei kaikissa Euroopan maissa edes tunneta ja ottaen huomioon korkean verotuksen, niin entistä oudompaa. Äärimmäisen huonosti organisoitu, toivottavasti se troikka tulee pian ja kiristykset kohdistuvat hallintoon, minne ne kuuluvatkin.
Keskustelun edetessä on käynyt ilmi, että osa paluumuuttajista haluaa näpäyttää suomalaisia ja käyttää terveys- ja sosiaalipalveluja niin paljon kuin kykenevät, ihan pahuuttaan. Tällöin on syytä tunnistaa mahdolliset kiusantekijät ja arvioida, minkälaista hoitoa jos ollenkaan he tarvitsevat.
Hallituksen luoma kaikkia n. 600.000 kansaneläkeläistä koskeva pysyvä mainehaitta korjaantuu vain kun katkaisutut kansaneläkkeet määrätään palautettavaksi tuomioistuimen päätöksellä.