Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansaneläke katkaistaan EU-lta salaa

Vierailija
24.09.2024 |

Hallitus ei aio mainita mitään EU:ssa kansaneläkkeen lakkauttamisesta EU:n alueella vaan se tehdään salaa eikä listata sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Kansaneläke vain pokkana poistetaan päivityksen yhteydessä liitteistä. Myöhemmin vasta sitten ilmoitetaan, että kansaneläke onkin vähimmäisetuus. Näin on kirjattu lakiesitykseen. Siten turhat spekuloinnitkin siitä, onko kansaneläke ylipäätään laillisesti ja takautuvasti muutettavissa vähimmäisetuudeksi jää kokonaan EU-oikeudellisesti käsittelemättä ja listaamatta EU-käytäntöjen piiriin. Pitää varmaan sitten kansaneläkeläisten itse ilmoittaa asiasta EU-tasolle. Tällaisesta kierosta menettelystä saattaa koitua Suomelle sanktioita.

Lainaus lakitekstistä:

Vähimmäisetuutta koskevassa sosiaaliturva-asetuksen 58 artiklassa ei edellytetä sen soveltamisalaan kuuluvien etuuksien listaamista sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Kansallisen lainsäädännön tarkastelun ja muutosten takia sosiaaliturva-asetuksen liitteiden seuraavan ajantasaistamisen yhteydessä liitemääräyksiä tulee päivittää siten, että kansaneläkettä koskevat erityissäännöt poistetaan liitteistä. Ehdotetun muutoksen voimaantultua Suomen tulee ilmoittaa Euroopan komissiolle vuosittain annettavassa ilmoituksessa, että kansaneläke on sosiaaliturva-asetuksen 58 artiklan mukainen vähimmäisetuus.

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_128+2024.aspx

Mitä mieltä olette menettelystä.

 

 

Kommentit (12085)

Vierailija
11901/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkkeen katkaisulaki alkuunpantiin valtionvarainministeriön vitkamiesjohdon alaisuudessa  ideoimalla ja  Riikka Purran avustajan saattelemana täysin salassa yleisöltä, medialta ja uhreilta. Heidän piti keksiä säästökohteita hallitukselle ja he  löysivät naftaliinista Ruotsin vanhan EU-tuomion, jota he laillisuusasiantuntijoita halventaen lähtivät puoskaroimaan budjettiin,  vaikka eivät ole lakimiehiä  Lakiesitystä ryhtyi kiireellä laatimaan sosiaaliministerin johdolla STM:n virkamiehet sillä EU-lakien tuntemuksella, joka ei riittänyt muuta kuin Suomen eduskuntaan. Kyseinen shokkimenettely näin merkittävässä sosiaaliturvan ja eläkkeen muutoksessa oli täysin poikkeuksellinen ja osoittaa mammuttimaisen piilossa olevan virkamiesvallan voiman ja määrän, mistä EU on meitä vastikään moittinut. Maksamme tuolle kasvottomalle vallankäyttäjälle ja huoboja neuvoja poliitikoillemme antavalle pienelle pyöröovipiirille lainarahalla palkkaa siitä, että se panee energiansa perusoikeuksiemme kaventamiseen. Kun toivottavasti lähdemme EU:n moitteiden johdosta vähentämään virkakuntaa, niin nuo saa luvan olla ensimmäisenä listalla, jotka saa potkun perseeseen. Joku vanha vammainen uhri, voisi tulla sen konkreettisesti hoitamaan kaikkien uhrejen puolesta ja videoida. Lisättäköön näin sitä puuttuvaa avoimmuutta lainsäädäntötyössä. Tekoäly antoi noiden pellejen nimetkin.

Kun rikkomusmenettely etenee, niin noiden virkamiesten ura on loppu.

Kuinka rikosmenettely voi edetä jos se ei ole edes alkanut?

Kyse oli rikkomusmenettelystä. Tahallasiko sotket sen rikosmenettelyyn vai kävikö vahinko. EU:n komissiossa kansaneläkkeen maksamatta jättäminen on rikkomus, koska EU:n sosiaaliturva-asetuksen liitteissä sitä ei ole hyväksytty vähimmäisetuudeksi. Maksun katkaisu oli laiton ainakin koko sen ajan mikä menee katkaisusta siihen, että se joskus EU:n rikkomusmenettelyssä hyväksyttäisiin liitteisiin, mitä ei tule tapahtumaan. 

Laitatko vielä linkin EU:n lausuntoo, jossa todetaan tämä rikkomus ja rikkomusmenettelyn alkaminen?

Laitatko vielä linkin, jossa komissio toteaa, että kansaneläkkeen katkaisua koskevat valitukset on kaikki hylätty.

Eli komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi, eikä mitään rikkomusmenettelyä ole aloitettu. Vaikka näin on väitetty kohta lähes 600 sivua.

Väite, että komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi on ennenaikainen ja harhaanjohtava. Myös Suomen sosiaaliturvasta vastaava Kela on lausunnossaan arvioinut, että lakimuutos voi asettaa Suomen lainsäädännön ja EU-oikeuden keskenään ristiriitaan.

Sopimusrikkomusriski: Suomi perustaa lakkautuksen Ruotsia koskeneeseen Zaniewicz-Dybeck -tuomioon (C-189/16), mutta monet oikeusoppineet ja valittajat katsovat Suomen tulkinneen tuomiota väärin ja rikkovan EU-kansalaisten vapaata liikkuvuutta sekä sosiaaliturvan koordinointiasetuksia. Lisäksi mentiin katkaisemaan jo vakiintuneet kansaneläkkeet ilman siirtymäaikaa ja jopa terveydenhoito joiltakin uhreilta ja heidän alaikäisiltä lapsiltaan.  Sitäpaitsi tuo Ruotsissa asunut  puolalainen siirtotyöläinen ei ollut vammainen. On siinä rikkomusta toisensa perään.

Kukaan asiantuntija tai muu auktoriteetti ei ole todennut ratkaisun olevan virheellinen tai rikkomus. Ainoastaan tämän palstan ikivalittajat. Vähän kuin kaduntallaaja sanoisi, että joku henkilö on murhaaja ilman, että henkilöstä on edes tutkintaa saati oikeudenkäyntiä käynnissä.

Vierailija
11902/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.

Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä  yhtään. 

Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.

Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi. 

Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11903/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkkeen katkaisulaki alkuunpantiin valtionvarainministeriön vitkamiesjohdon alaisuudessa  ideoimalla ja  Riikka Purran avustajan saattelemana täysin salassa yleisöltä, medialta ja uhreilta. Heidän piti keksiä säästökohteita hallitukselle ja he  löysivät naftaliinista Ruotsin vanhan EU-tuomion, jota he laillisuusasiantuntijoita halventaen lähtivät puoskaroimaan budjettiin,  vaikka eivät ole lakimiehiä  Lakiesitystä ryhtyi kiireellä laatimaan sosiaaliministerin johdolla STM:n virkamiehet sillä EU-lakien tuntemuksella, joka ei riittänyt muuta kuin Suomen eduskuntaan. Kyseinen shokkimenettely näin merkittävässä sosiaaliturvan ja eläkkeen muutoksessa oli täysin poikkeuksellinen ja osoittaa mammuttimaisen piilossa olevan virkamiesvallan voiman ja määrän, mistä EU on meitä vastikään moittinut. Maksamme tuolle kasvottomalle vallankäyttäjälle ja huoboja neuvoja poliitikoillemme antavalle pienelle pyöröovipiirille lainarahalla palkkaa siitä, että se panee energiansa perusoikeuksiemme kaventamiseen. Kun toivottavasti lähdemme EU:n moitteiden johdosta vähentämään virkakuntaa, niin nuo saa luvan olla ensimmäisenä listalla, jotka saa potkun perseeseen. Joku vanha vammainen uhri, voisi tulla sen konkreettisesti hoitamaan kaikkien uhrejen puolesta ja videoida. Lisättäköön näin sitä puuttuvaa avoimmuutta lainsäädäntötyössä. Tekoäly antoi noiden pellejen nimetkin.

Kun rikkomusmenettely etenee, niin noiden virkamiesten ura on loppu.

Kuinka rikosmenettely voi edetä jos se ei ole edes alkanut?

Kyse oli rikkomusmenettelystä. Tahallasiko sotket sen rikosmenettelyyn vai kävikö vahinko. EU:n komissiossa kansaneläkkeen maksamatta jättäminen on rikkomus, koska EU:n sosiaaliturva-asetuksen liitteissä sitä ei ole hyväksytty vähimmäisetuudeksi. Maksun katkaisu oli laiton ainakin koko sen ajan mikä menee katkaisusta siihen, että se joskus EU:n rikkomusmenettelyssä hyväksyttäisiin liitteisiin, mitä ei tule tapahtumaan. 

Laitatko vielä linkin EU:n lausuntoo, jossa todetaan tämä rikkomus ja rikkomusmenettelyn alkaminen?

Laitatko vielä linkin, jossa komissio toteaa, että kansaneläkkeen katkaisua koskevat valitukset on kaikki hylätty.

Eli komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi, eikä mitään rikkomusmenettelyä ole aloitettu. Vaikka näin on väitetty kohta lähes 600 sivua.

Väite, että komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi on ennenaikainen ja harhaanjohtava. Myös Suomen sosiaaliturvasta vastaava Kela on lausunnossaan arvioinut, että lakimuutos voi asettaa Suomen lainsäädännön ja EU-oikeuden keskenään ristiriitaan.

Sopimusrikkomusriski: Suomi perustaa lakkautuksen Ruotsia koskeneeseen Zaniewicz-Dybeck -tuomioon (C-189/16), mutta monet oikeusoppineet ja valittajat katsovat Suomen tulkinneen tuomiota väärin ja rikkovan EU-kansalaisten vapaata liikkuvuutta sekä sosiaaliturvan koordinointiasetuksia. Lisäksi mentiin katkaisemaan jo vakiintuneet kansaneläkkeet ilman siirtymäaikaa ja jopa terveydenhoito joiltakin uhreilta ja heidän alaikäisiltä lapsiltaan.  Sitäpaitsi tuo Ruotsissa asunut  puolalainen siirtotyöläinen ei ollut vammainen. On siinä rikkomusta toisensa perään.

Kukaan asiantuntija tai muu auktoriteetti ei ole todennut ratkaisun olevan virheellinen tai rikkomus. Ainoastaan tämän palstan ikivalittajat. Vähän kuin kaduntallaaja sanoisi, että joku henkilö on murhaaja ilman, että henkilöstä on edes tutkintaa saati oikeudenkäyntiä käynnissä.

Niin mutta kun kansaneläkkeen katkaisusta ON tutkinta käynnissä komissiossa.

Vierailija
11904/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin massapostittaja olisi käyttänyt tämän kaksi vuotta tehokkaammin, kun olisi mennyt tienaamaan itselleen muutaman työeläke-euron. Olisi saanut terveydenhuoltonsa esim espanjaan tai missä nyt sitten olikaan. Se yksikin euro olisi riittänyt.

Vierailija
11905/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkkeen katkaisulaki alkuunpantiin valtionvarainministeriön vitkamiesjohdon alaisuudessa  ideoimalla ja  Riikka Purran avustajan saattelemana täysin salassa yleisöltä, medialta ja uhreilta. Heidän piti keksiä säästökohteita hallitukselle ja he  löysivät naftaliinista Ruotsin vanhan EU-tuomion, jota he laillisuusasiantuntijoita halventaen lähtivät puoskaroimaan budjettiin,  vaikka eivät ole lakimiehiä  Lakiesitystä ryhtyi kiireellä laatimaan sosiaaliministerin johdolla STM:n virkamiehet sillä EU-lakien tuntemuksella, joka ei riittänyt muuta kuin Suomen eduskuntaan. Kyseinen shokkimenettely näin merkittävässä sosiaaliturvan ja eläkkeen muutoksessa oli täysin poikkeuksellinen ja osoittaa mammuttimaisen piilossa olevan virkamiesvallan voiman ja määrän, mistä EU on meitä vastikään moittinut. Maksamme tuolle kasvottomalle vallankäyttäjälle ja huoboja neuvoja poliitikoillemme antavalle pienelle pyöröovipiirille lainarahalla palkkaa siitä, että se panee energiansa perusoikeuksiemme kaventamiseen. Kun toivottavasti lähdemme EU:n moitteiden johdosta vähentämään virkakuntaa, niin nuo saa luvan olla ensimmäisenä listalla, jotka saa potkun perseeseen. Joku vanha vammainen uhri, voisi tulla sen konkreettisesti hoitamaan kaikkien uhrejen puolesta ja videoida. Lisättäköön näin sitä puuttuvaa avoimmuutta lainsäädäntötyössä. Tekoäly antoi noiden pellejen nimetkin.

Kun rikkomusmenettely etenee, niin noiden virkamiesten ura on loppu.

Kuinka rikosmenettely voi edetä jos se ei ole edes alkanut?

Kyse oli rikkomusmenettelystä. Tahallasiko sotket sen rikosmenettelyyn vai kävikö vahinko. EU:n komissiossa kansaneläkkeen maksamatta jättäminen on rikkomus, koska EU:n sosiaaliturva-asetuksen liitteissä sitä ei ole hyväksytty vähimmäisetuudeksi. Maksun katkaisu oli laiton ainakin koko sen ajan mikä menee katkaisusta siihen, että se joskus EU:n rikkomusmenettelyssä hyväksyttäisiin liitteisiin, mitä ei tule tapahtumaan. 

Laitatko vielä linkin EU:n lausuntoo, jossa todetaan tämä rikkomus ja rikkomusmenettelyn alkaminen?

Laitatko vielä linkin, jossa komissio toteaa, että kansaneläkkeen katkaisua koskevat valitukset on kaikki hylätty.

Eli komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi, eikä mitään rikkomusmenettelyä ole aloitettu. Vaikka näin on väitetty kohta lähes 600 sivua.

Väite, että komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi on ennenaikainen ja harhaanjohtava. Myös Suomen sosiaaliturvasta vastaava Kela on lausunnossaan arvioinut, että lakimuutos voi asettaa Suomen lainsäädännön ja EU-oikeuden keskenään ristiriitaan.

Sopimusrikkomusriski: Suomi perustaa lakkautuksen Ruotsia koskeneeseen Zaniewicz-Dybeck -tuomioon (C-189/16), mutta monet oikeusoppineet ja valittajat katsovat Suomen tulkinneen tuomiota väärin ja rikkovan EU-kansalaisten vapaata liikkuvuutta sekä sosiaaliturvan koordinointiasetuksia. Lisäksi mentiin katkaisemaan jo vakiintuneet kansaneläkkeet ilman siirtymäaikaa ja jopa terveydenhoito joiltakin uhreilta ja heidän alaikäisiltä lapsiltaan.  Sitäpaitsi tuo Ruotsissa asunut  puolalainen siirtotyöläinen ei ollut vammainen. On siinä rikkomusta toisensa perään.

Kukaan asiantuntija tai muu auktoriteetti ei ole todennut ratkaisun olevan virheellinen tai rikkomus. Ainoastaan tämän palstan ikivalittajat. Vähän kuin kaduntallaaja sanoisi, että joku henkilö on murhaaja ilman, että henkilöstä on edes tutkintaa saati oikeudenkäyntiä käynnissä.

Niin mutta kun kansaneläkkeen katkaisusta ON tutkinta käynnissä komissiossa.

Missä sanotaan, että komissiolla on tutkinta käynnissä? Lähdettä tiskiin.

Vierailija
11906/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin massapostittaja olisi käyttänyt tämän kaksi vuotta tehokkaammin, kun olisi mennyt tienaamaan itselleen muutaman työeläke-euron. Olisi saanut terveydenhuoltonsa esim espanjaan tai missä nyt sitten olikaan. Se yksikin euro olisi riittänyt.

Niinpä. Olisi edes viikon tehnyt töitä 45 vuoden aikana, mutta sekin oli liikaa vaadittu tältä arjen sankarilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11907/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkkeen katkaisulaki alkuunpantiin valtionvarainministeriön vitkamiesjohdon alaisuudessa  ideoimalla ja  Riikka Purran avustajan saattelemana täysin salassa yleisöltä, medialta ja uhreilta. Heidän piti keksiä säästökohteita hallitukselle ja he  löysivät naftaliinista Ruotsin vanhan EU-tuomion, jota he laillisuusasiantuntijoita halventaen lähtivät puoskaroimaan budjettiin,  vaikka eivät ole lakimiehiä  Lakiesitystä ryhtyi kiireellä laatimaan sosiaaliministerin johdolla STM:n virkamiehet sillä EU-lakien tuntemuksella, joka ei riittänyt muuta kuin Suomen eduskuntaan. Kyseinen shokkimenettely näin merkittävässä sosiaaliturvan ja eläkkeen muutoksessa oli täysin poikkeuksellinen ja osoittaa mammuttimaisen piilossa olevan virkamiesvallan voiman ja määrän, mistä EU on meitä vastikään moittinut. Maksamme tuolle kasvottomalle vallankäyttäjälle ja huoboja neuvoja poliitikoillemme antavalle pienelle pyöröovipiirille lainarahalla palkkaa siitä, että se panee energiansa perusoikeuksiemme kaventamiseen. Kun toivottavasti lähdemme EU:n moitteiden johdosta vähentämään virkakuntaa, niin nuo saa luvan olla ensimmäisenä listalla, jotka saa potkun perseeseen. Joku vanha vammainen uhri, voisi tulla sen konkreettisesti hoitamaan kaikkien uhrejen puolesta ja videoida. Lisättäköön näin sitä puuttuvaa avoimmuutta lainsäädäntötyössä. Tekoäly antoi noiden pellejen nimetkin.

Kun rikkomusmenettely etenee, niin noiden virkamiesten ura on loppu.

Kuinka rikosmenettely voi edetä jos se ei ole edes alkanut?

Kyse oli rikkomusmenettelystä. Tahallasiko sotket sen rikosmenettelyyn vai kävikö vahinko. EU:n komissiossa kansaneläkkeen maksamatta jättäminen on rikkomus, koska EU:n sosiaaliturva-asetuksen liitteissä sitä ei ole hyväksytty vähimmäisetuudeksi. Maksun katkaisu oli laiton ainakin koko sen ajan mikä menee katkaisusta siihen, että se joskus EU:n rikkomusmenettelyssä hyväksyttäisiin liitteisiin, mitä ei tule tapahtumaan. 

Laitatko vielä linkin EU:n lausuntoo, jossa todetaan tämä rikkomus ja rikkomusmenettelyn alkaminen?

Laitatko vielä linkin, jossa komissio toteaa, että kansaneläkkeen katkaisua koskevat valitukset on kaikki hylätty.

Eli komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi, eikä mitään rikkomusmenettelyä ole aloitettu. Vaikka näin on väitetty kohta lähes 600 sivua.

Väite, että komissio ei ole todennut mitään ratkaisua virheelliseksi tai rikkomukseksi on ennenaikainen ja harhaanjohtava. Myös Suomen sosiaaliturvasta vastaava Kela on lausunnossaan arvioinut, että lakimuutos voi asettaa Suomen lainsäädännön ja EU-oikeuden keskenään ristiriitaan.

Sopimusrikkomusriski: Suomi perustaa lakkautuksen Ruotsia koskeneeseen Zaniewicz-Dybeck -tuomioon (C-189/16), mutta monet oikeusoppineet ja valittajat katsovat Suomen tulkinneen tuomiota väärin ja rikkovan EU-kansalaisten vapaata liikkuvuutta sekä sosiaaliturvan koordinointiasetuksia. Lisäksi mentiin katkaisemaan jo vakiintuneet kansaneläkkeet ilman siirtymäaikaa ja jopa terveydenhoito joiltakin uhreilta ja heidän alaikäisiltä lapsiltaan.  Sitäpaitsi tuo Ruotsissa asunut  puolalainen siirtotyöläinen ei ollut vammainen. On siinä rikkomusta toisensa perään.

Kukaan asiantuntija tai muu auktoriteetti ei ole todennut ratkaisun olevan virheellinen tai rikkomus. Ainoastaan tämän palstan ikivalittajat. Vähän kuin kaduntallaaja sanoisi, että joku henkilö on murhaaja ilman, että henkilöstä on edes tutkintaa saati oikeudenkäyntiä käynnissä.

Niin mutta kun kansaneläkkeen katkaisusta ON tutkinta käynnissä komissiossa.

Missä sanotaan, että komissiolla on tutkinta käynnissä? Lähdettä tiskiin.

Ette te katkaisuaktivistit ole saaneet sinettiä asiallenne EU-tasolla. Ainoastaan Suomessa eduskunta meni lankaan. Ehdotankin säästötoimena, että äänestetään vaan yksi edustaja joka puolueesta eduskuntaan, kun  on tuo puoluekuri. Mitä niitä muita siellä roikottaa.

Vierailija
11908/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tekee todella suuren virheen toimimalla ikään kuin kansaneläkkeen katkaisu olisi hyväksytty EU:n tasolla vaikka näin ei ole eikä EU:n sosiaaliturva-asetuksen liitteistä ilmene lainkaan kansaneläkkeen olevankin katkaistu vähimmäisetuus. Kaikki vahingot ja haitat moninkertaistuvat ja viivästyskorot, asianajokulut, korvaukset ja sanktiot kasvavat päivä päivältä. Siinä meillä säästäväinen hallitus. Nämäkin kulut ovat sitten pois köyhien lasten päivittäisestä ruuasta, harrastuksista ja turvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11909/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ulkomaille maksetut kansaneläkkeet ovat myös pois köyhien lasten päivittäisestä ruoasta, harrastuksista ja turvasta. 

Vai otetaanko velkaa teitä varten ja laitetaan lapset maksajiksi?

Vierailija
11910/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.

Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä  yhtään. 

Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.

Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi. 

Ei välttämättä jatkuvasti. Kelassa töissä oleva Jussuf saattaa hyvinkin tulkita omakohtaiseen kokemukseen perustuen, että pitää 3 kk:n sisällä rekisteröityä toiseen maahan asukkaaksi, kuten hänenkin kohdalla edellytettiin. Kelalla on omien sanojensa ja nettisivujensa mukaan harkintavalta tulkita missä se todellinen asuinpaikka ja siteet  oikeastaan onkaan. Jos ei sairastu eikä käytä Suomen julkisia terveyspalveluja, niin sittenhän sillä ei ole mitään väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11911/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ulkomaille maksetut kansaneläkkeet ovat myös pois köyhien lasten päivittäisestä ruoasta, harrastuksista ja turvasta. 

Vai otetaanko velkaa teitä varten ja laitetaan lapset maksajiksi?

Ne katkaisumaihin maksetut pienet kansaneläke-erät olivat huomattavasti vähemmän kuin mitä nyt on saatu aikaan uudelleentulkinnallanne. Menot, mitä syntyi ovat jo olemassa, kyse onkin siitä, kauanko jatkatte velkarahalla. Kai tajuatte, että ei vanhuksia ja vammaisia voi kokonaan jättää vaille mitään tuloa, kuten VM hölmöyksissään on laskenut säästötavoitteena.

Vierailija
11912/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ulkomaille maksetut kansaneläkkeet ovat myös pois köyhien lasten päivittäisestä ruoasta, harrastuksista ja turvasta. 

Vai otetaanko velkaa teitä varten ja laitetaan lapset maksajiksi?

Ne katkaisumaihin maksetut pienet kansaneläke-erät olivat huomattavasti vähemmän kuin mitä nyt on saatu aikaan uudelleentulkinnallanne. Menot, mitä syntyi ovat jo olemassa, kyse onkin siitä, kauanko jatkatte velkarahalla. Kai tajuatte, että ei vanhuksia ja vammaisia voi kokonaan jättää vaille mitään tuloa, kuten VM hölmöyksissään on laskenut säästötavoitteena.

Ei valtion tarvitse rahalla elättää heitä, vaan valtio voi perustaa hyvinvointialueille vaivaistaloja, joissa tarjotaan 12-hengen huoneissa ylläpito. Koululaishintaiset ateriat kuuluvat hintaan, jonka lisäksi yhteissuihkut ja -vessat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11913/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ulkomaille maksetut kansaneläkkeet ovat myös pois köyhien lasten päivittäisestä ruoasta, harrastuksista ja turvasta. 

Vai otetaanko velkaa teitä varten ja laitetaan lapset maksajiksi?

Ne katkaisumaihin maksetut pienet kansaneläke-erät olivat huomattavasti vähemmän kuin mitä nyt on saatu aikaan uudelleentulkinnallanne. Menot, mitä syntyi ovat jo olemassa, kyse onkin siitä, kauanko jatkatte velkarahalla. Kai tajuatte, että ei vanhuksia ja vammaisia voi kokonaan jättää vaille mitään tuloa, kuten VM hölmöyksissään on laskenut säästötavoitteena.

Ei valtion tarvitse rahalla elättää heitä, vaan valtio voi perustaa hyvinvointialueille vaivaistaloja, joissa tarjotaan 12-hengen huoneissa ylläpito. Koululaishintaiset ateriat kuuluvat hintaan, jonka lisäksi yhteissuihkut ja -vessat.

Moni suomalainen vanhus menisi mielellään tuollaiseen täysihoitoon. Mistä johtuu, että tuo on valtiolle ilmainen? Seinästäkö valtio saa ilmaista rahaa tuohon.

Vierailija
11914/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sai palkkansa ja loppui perseily aurinkorannikolla veronmaksajien piikkiin. Ties kuinka kauan nämä vapaamatkustelijat näyttivät keskaria muille, mutta kaikki hupi saa päätöksensä aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11915/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ulkomaille maksetut kansaneläkkeet ovat myös pois köyhien lasten päivittäisestä ruoasta, harrastuksista ja turvasta. 

Vai otetaanko velkaa teitä varten ja laitetaan lapset maksajiksi?

Ne katkaisumaihin maksetut pienet kansaneläke-erät olivat huomattavasti vähemmän kuin mitä nyt on saatu aikaan uudelleentulkinnallanne. Menot, mitä syntyi ovat jo olemassa, kyse onkin siitä, kauanko jatkatte velkarahalla. Kai tajuatte, että ei vanhuksia ja vammaisia voi kokonaan jättää vaille mitään tuloa, kuten VM hölmöyksissään on laskenut säästötavoitteena.

Ei valtion tarvitse rahalla elättää heitä, vaan valtio voi perustaa hyvinvointialueille vaivaistaloja, joissa tarjotaan 12-hengen huoneissa ylläpito. Koululaishintaiset ateriat kuuluvat hintaan, jonka lisäksi yhteissuihkut ja -vessat.

Moni suomalainen vanhus menisi mielellään tuollaiseen täysihoitoon. Mistä johtuu, että tuo on valtiolle ilmainen? Seinästäkö valtio saa ilmaista rahaa tuohon.

Sitten se on win-win. Valtio säästää kustannustehokkaalla elättämisellä, eikä tarvitse maksella esim. asumistukia kalliisiin vapaan markkinan asuntoihin.

Vierailija
11916/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sai palkkansa ja loppui perseily aurinkorannikolla veronmaksajien piikkiin. Ties kuinka kauan nämä vapaamatkustelijat näyttivät keskaria muille, mutta kaikki hupi saa päätöksensä aikanaan.

Hallitus on vastuussa siitä, että nykysuomessa halveksutaan kansaneläkeläisiä. Hallitus perusteli kansaneläkkeen katkaisua sillä, että se on aina ollut vähimmäisetuus, jota ei ole tarkoitettu ikinä maksettavaksi muuta kuin Suomessa niille, jotka eivät ole tehneet tarpeeksi töitä ja osallistuneet maamme rakentamiseen yhdessä muiden suomalaisten kanssa. Hallitus on vastuussa siitä, että kansaneläkeläisiä pidetään sosiaaliturvashoppailijoina ja sosiaaliturvan väärinkäyttäjinä Euroopassa ja hallitus halusi muidenkin maiden puolesta tukkia näiltä rikollisilta kansaneläkeläisiltä mahdollisuuden väärinkäyttää porsaanreikiä. Hallitus on vastuussa siitä, että muut suomalaiset pitävät kansaneläkeläisiä verovaronmaksajien hyväksikäyttäjinä, jotka eivät eläessään ole itse veroja maksaneet. Hallitus ei sanallakaan ole viestittänyt mitään korjatakseen näitä mielikuvia, eikä voikkaan sitä mielikuvaa korjata, sillä silloin kansaneläkkeen katkaisulta putoaisi pohja.

Vierailija
11917/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.

Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä  yhtään. 

Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.

Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi. 

Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.

2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä. 

Vierailija
11918/12085 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan moni äiti-ihminen ennen 23 vuoden ikää  tehnyt monta vuotta, siihen aikaan 15-vuotiaasta lähtien töitä ja maksanut palkastaan silloisten työeläkeläisten työeläkkeitä,  vaikka itselle ei kertynyt mitään.  Sitten kun lapsia tuli, niin ei niitä hoitopaikkoja joka paikassa ollut ja ne olivat kalliita. Kotiäitiys oli järkevä vaihtoehto. Eihän kukaan voinut arvata, että maahan tulee Orvon hallitus ja vuonna  2024 aloitettu lokakampanja vanhoja äitejä vastaan.

Vierailija
11919/12085 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ulkomaille maksetut kansaneläkkeet ovat myös pois köyhien lasten päivittäisestä ruoasta, harrastuksista ja turvasta. 

Vai otetaanko velkaa teitä varten ja laitetaan lapset maksajiksi?

Ne katkaisumaihin maksetut pienet kansaneläke-erät olivat huomattavasti vähemmän kuin mitä nyt on saatu aikaan uudelleentulkinnallanne. Menot, mitä syntyi ovat jo olemassa, kyse onkin siitä, kauanko jatkatte velkarahalla. Kai tajuatte, että ei vanhuksia ja vammaisia voi kokonaan jättää vaille mitään tuloa, kuten VM hölmöyksissään on laskenut säästötavoitteena.

Miten budjettiin on nyt budjettiriihessä laskettu ja voitu kirjata säästötavoitteen toteutumissumma kun ei edes tiedetä kuinka moni on pakkopalannut Suomeen katkaisupäätöksen takia.

Vierailija
11920/12085 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä keskustelussa on, että samaan aikaan väitetään Suomen salanneen asian EU:lta ja odotetaan EU:n minä hetkenä hyvänsä rankaisevan Suomea asiasta, josta se ei väitetysti ole tietoinen.

Kuten otsikossa on lainaus. Päätettiin, jotta katkaisusta ei etukäteen hiiskuta komissiolle ja jäsenmaille mitään liitteiden muuttamiseksi eikä muutenkaan. Tottakai se nyt on tiedossa, kun siitä on valitettu. Lapsellisuutenne ei nyt auta teitä eikä tätä selitteleviä virkamiehiä  yhtään. 

Loppui örveltäminen ja biletys Fugella työssäkäyvien rahoilla. Ymmärrettävästi ketuttaa.

Ei lopu täysin vieläkään, kun saa yhä olla päivää vaille puoli vuotta reissun päällä vaikka joka vuosi. 

Se on totta. Kalliiksi käy kyllä kahta asuntoa pitää yhtäaikaa, tuskin vapaamatkustajat ilman pysyvää kotia haluavat reissata. Jos kuitenkin on tähän varaa, pitäisi lakkauttaa hänen osaltaan kansaneläke ja muut sosiaalietuudet.

2 pysyvän kodin ylläpitäminen on kallista puuhaa ja jatkuva matkustelu rasittaa kroppaa. Useimmat pienituloiset ovat jo palanneet Suomeen mutta jotkut näköjään vielä sinnittelevät puolison eläkkeen turvin ja säästöillä. Mikäpäs siinä. 

Kun normaali vanhuuseläke ei enää yhtäkkiä ollutkaan eläke vaan vähimmäisetuus, maksimissaan 780 euroa, niin sillä ei Suomessa elä. Kuitenkaan sosiaalitukea nämä sosiaalipummin asemaan alistetut vanhukset ja vammaiset eivät voi Suomessa eikä asuinmaissaan saada, ennen kuin ovat käyttäneet vähäiset säästönsä. Suomessa be kuluvat nopeammin kuin kohdemaissa. Tästä syystä odottelette turhaan kaikkia palaavaksi kerralla Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi