Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eevan ruokaostokset jäivät kärryyn kun Nordea verkko- ja mobiilipankki ei toiminut

Vierailija
24.09.2024 |

Eikä hän ollut ainoa. Käyttäkää hyvät ihmiset käteistä, joka toimii aina tilanteessa kuin tilanteessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010715663.html

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut mitään ongelmia maksaa laskuja tai ostoksia.

Vierailija
42/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa käteisen käyttö on niin tavallista, että sitä kaikilla varmaan lompakossa aina on. Suomihan on maa, jossa kaikkea automatisoidaan. Miten se käteinen auttaa jatkossa, kun on keskusteltu, että siitä luovuttaisiin lähes kokonaan ja nytkin on jo kauppoja/kahviloita jne. joissa ei käy ollenkaan käteinen.

Päivitä tietosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen on kuningas.

Ihan vain ministeri oli.

Vierailija
44/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina käteistä, mutta jossain Prismassa harvoin käydessäni teen kerralla niin isot ostokset, ettei käteinen riittäisi. Onhan sekin turvallisuusriski kuljettaa mukana monta sataa euroa. 

Tilaan Prisman ostokset eikä synny mitään turvallisuusriskiä vaikka olisi kuinka suuret ostokset. Käteistäkin on aina se 20 euroa eli minimaalisesti. 

Vierailija
45/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole enemmän näitä Eevoja. Jos kaikki marketin kassajonossa alkaisivat vasta kassalla säätämään käyttötililleen saldoa, joka sitten onnistuu tai ei onnistu, ja sen jälkeen alkaisi laskutoimitukset mitä tavaroita jätetään pois, joita kassa sitten lähtisi juoksemaan takaisin kylmähyllyille, niin menisi sitten koko ilta aina tuohon kaupassakäyntiin.

Vierailija
46/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tällaisesta ottaa yhteyttä Iltasanomiin, tsiisus. 

Jos yli viikkoon verkkopankki ja tunnistautuminen ei ole toiminut, niin on jutun paikka. Ei ole business as usual ja voisi se finanssivalvonta pikku hiljaa alkaa tekemään töitä ja paneutumaan asiaan.

Tottakai on jutun paikka jos verkkopankki eikä tunnistautuminen toimi päivä- tai viikkokausiin.

Se ei ole jutun aihe jos asiakkaan tilillä ei ole riittävästi rahaa jotta voi maksaa ostoksensa. 

Tyynen rauhallisesti vain kassalla poistaisin tuotteita niin paljon että ostokset pystyisin maksamaan. Mutta en kyllä kehtaisi soittaa IP-lehteen ettei ostosten tekeminen onnistun ut kun tilillä ei ollut tarpeeksi katetta.

Vierailija
47/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa kaupassa olisi voinut ostaa tilille.

Vierailija
48/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt edes vei ne ostokset takaisin hyllyyn, eivätkä todellisuudessa jääneet kärryyn.

Kaupan työntekijöiden tehtävä on viedä ostokset takaisin hyllyyn.

Ai siksi, että asiakas tulee kauppaan ilman riittävää rahamäärää?

Millä tavalla luulet, että kauppa voisi pakottaa viemään tuotteet paikoilleen? Ei kortin toimimattomuus ole asiakkaan vika. 

Paitsi että tuossa tapauksessa tilillä ei ollut riittävästi rahaa ostosten maksamiseen.

Voi ne ostokset siltikin jättää vain siihen kassalle.

Vierailija
49/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei lukenut linkkaamaansa juttua.

Tilillä ei ollut riittävästi katetta. Eihän kukaan ala tekemään tlisiirtoja vasta kaupan kassalla. Kate tarkastetaan aina ennen kuin lähdetään ostoksille.

Vierailija
50/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Eeva tyhmä? On.   Jokaisella normaali-ihmisellä on jonkun verran käteistä rahaa, aina, jos ei kortti toimi, niin sitten rahalla. Taisi Eeva olla pers'aukinen. Kortilla eletään, velaksi.

Ei minulla ole käteistä rahaa lompakossa. Ensinnäkin automaatilta nostaessa se maksaa aika paljon, jos ei ole saman pankin automaatti (en tiedä, miten asia on Suomessa). Sen sijaan minulla on useita kortteja ja vieläpä eri maista. Kyllä niistä joku aina toimii, ellei sitten koko maksususteemi ole alhaalla, mutta niin ei ole vielä tähän ikään (>60v.) mennessä ole käynyt.

Eikös kaikillä.ol käteistä osana 74h selviytymispakettia? 

Vierailija
51/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käteiseen rahaan koskenut 20 vuoteen, se on minulle ongelmajätettä jos joku kouraan antaa.

Annanko osoitteen mihin voit käteisen rahan lähettää kun ei kerran kelpaa ?

Vierailija
52/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt edes vei ne ostokset takaisin hyllyyn, eivätkä todellisuudessa jääneet kärryyn.

Kaupan työntekijöiden tehtävä on viedä ostokset takaisin hyllyyn.

Ai siksi, että asiakas tulee kauppaan ilman riittävää rahamäärää?

Millä tavalla luulet, että kauppa voisi pakottaa viemään tuotteet paikoilleen? Ei kortin toimimattomuus ole asiakkaan vika. 

Paitsi että tuossa tapauksessa tilillä ei ollut riittävästi rahaa ostosten maksamiseen.

Voi ne ostokset siltikin jättää vain siihen kassalle.

Nordea siinä mokasi. Jos tilien väliset rahansiirrot ei onnistu. Itse ainakin pelaan eri teillä. No minulla tulee eri töiden palkat eri tileille, joten on oakkokin pelailla. 

Vierailija
53/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nordea siinä mokasi. Jos tilien väliset rahansiirrot ei onnistu. Itse ainakin pelaan eri teillä. No minulla tulee eri töiden palkat eri tileille, joten on oakkokin pelailla. "

Kuka on niin tyhmä että alkaa tekemään tilisiirtoja kaupan kassalla? 

No, Eeva on, ei se ole pankin vika jos asiakkaan tilillä ei ole riittävästi katetta.

Vierailija
54/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei lukenut linkkaamaansa juttua.

Tilillä ei ollut riittävästi katetta. Eihän kukaan ala tekemään tlisiirtoja vasta kaupan kassalla. Kate tarkastetaan aina ennen kuin lähdetään ostoksille.

Kyllä toi kassalla rahan siirto on yleistä. Tulee päivittäin vastaan.

Vierailija
55/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kännykässä lompakkokuori ja siinä eri seteleitä: 5, 10, 20, 50. Yleensä ostokset jää alle 50e, mutta se on hätävara.

Tämän taas opin jo 90-luvun pankkilakon aikaan: olin opiskelija, tuli "oasista" maksumuistutus maksamattomasta vuokrasta. Soitin sinne - ettekö te nyt tajua, että mulla on rahaa tilillä, mutta pankki ei vaan maksa sitä vuokraa. "Ei ole meidän ongelma". Soitin sitten sossuun ja kerroin tuon: Seuraava vapaa aika on 2kk:n päästä, voit tulla jonottamaan tänne vuoronumerolla. Kiitos ja näkemiin (minäkö jonottamaan sinne, kun luennoillakin pitäisi istua???).

Vanhemmat sitten lainasivat - heillä oli se hätävara; maksoin kyllä kaikki takaisin.

Tuo muuten on ainoa kokemus sossusta - en tulle toista kertaa olemaan yhteydessä; siitä olen koittanut pitää huolta.

Vierailija
56/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla tosiaan niin vaikeaa pitää käteistä mukana? Eikö sitä sitten vaan ole...

Huvittaa kun matkailuryhmissäkin kysellään että pitääkö sinne, tänne, tuonne ottaa käteistä mukaan - aina käypä valuutta jossain toreilla ja vaikkapa tippaamiseen sopiva. 

"Käteisellä olisit jo kännissä" sanoo vanha kansakin. 

Käyn kerran viikossa kaupassa ja sitten ostan kerralla enemmän. Ei, minulla ei ole 250-300€ lompakossa vaan kuvittelen, että voin maksaa kortilla. Ei ole vielä ikinä käynyt noin ettei kortti toimisi, mutta jos ei toimisi niin kyllä minunkin ostokseni kassalle jäisivät ja joutuisin hakemaan rahat kotoa (olettaen ettei pankkiautomaatitkaan toimisi).

Vierailija
57/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miten kaupassa maksetaan verkkopankilla ja maksuvarmenteella, siitähän nordealla on ollut kyse.

Pankki/luottokortit on kyllä toimineet normisti, joten kyllä kaupasta on ruokaa saanut.

Kerro vielä miten teknisesti menee ruokakaupassa maksu verkkopankilla?

Vierailija
58/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ennen kauppaa katson et paljon tilillä on rahaa. Siirrän jo valmiiksi jos tuntuu et ei riitä. Tai sitten lasken jo ostoksia kerätessä.

Tästähän ei nyt ollut kyse. Luepa aloitus ymmärryksen kanssa🙄

Vierailija
59/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ennen kauppaa katson et paljon tilillä on rahaa. Siirrän jo valmiiksi jos tuntuu et ei riitä. Tai sitten lasken jo ostoksia kerätessä.

Tästähän ei nyt ollut kyse. Luepa aloitus ymmärryksen kanssa🙄

Älä lue aloitusta, lue linkin kautta artikkeli niin hoksaat, jos siis ymmärryksesi riittää, että Eevan tilillä ei olut tarpeeksi katetta.

Vierailija
60/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Eeva tyhmä? On.   Jokaisella normaali-ihmisellä on jonkun verran käteistä rahaa, aina, jos ei kortti toimi, niin sitten rahalla. Taisi Eeva olla pers'aukinen. Kortilla eletään, velaksi.

kuinka paljon käteistä. oletetaan että mm kampaamohinta tuleekin olemaan 200e ,tai mistä tietää mikä summa olisi aina olla mukana, ehkä itsellä se 500e,sillä pärjää perusostoksissa, .jos olet tehnyt iisot viikonruuat tai kalliita kosmetiikkaa jne ja kortti ei toimi,pitää olla pelivaraa. pääosin maksetaan aina käteisellä kuitenkin.