Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä systeemin ulkopuolella

Vierailija
24.09.2024 |

Miten sinä työtön, lomautettu, eläkeläinen, ilman opiskelupaikkaa jäänyt, pitkällä sairauslomalla oleva tai muu, joilla ei ole systeemin vaatimaa päivärytmiä, vietätte arkea ja viikonloppuja? Mistä tekemisistä päivät täyttyvät? Miten elämä sujuu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä systeemin?

Vierailija
2/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä systeemin?

Isoveli-systeemin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuu oikein kivasti.

Olen eläkkeellä, asun maalla vaatimattomasti, mahdollisimman isoon omavaraisuuteen pyrkien. Eläke riittää hyvin perusmenoihin ja eläinten kuluihin, osan tarvikkeista saan ihan vaihdannan kautta naapurista, esimerkiksi menen avuksi heinäpellolle, saan hevosille olkia talveksi. 

Olen ikäni tehnyt töitä ja noussut aikaisin, joten sama peruspäivärytmi on säilynyt muuttumattomana. Ei ole eroa onko tiistai vai lauantai, kun eläinten perustarpeet ja esim. talvella lämmitys pitää hoitaa yhtälailla.

Vierailija
4/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät on täytetty päihteillä, runkkaamisella ja trollailulla. Tämän kaiken Suomen veronmaksajat auliisti kustantavat.

Vierailija
5/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä systeemin?

Isoveli-systeemin.

Olen haaveillut että hommaisi lapsia mutta ei ilmoittaisi niitä mihinkään. Ei tarvitsisi käydä kouluja eikä armeijaa, mutta toisaalta jäisi terveydenhuollosta pihalle, siinä määrin kun sitä nykyään järjestetään. Rokotukset sun muut voisi varmaan yksityisellä hoitaa tiskin alta. 

Vierailija
6/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla koskaan mitään vapautta ole ollut. Itse se rytmi pitää tehdä. Kaikki ei kuitenkaan ole pakkoa. Joskus on myös kivaa kun on intohimoja. En kerro mitä ne mulla on.

Vierailija
7/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä runkkaan.

Vierailija
8/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä systeemin?

Että pitäisi olla jossain johonkin aikaan. Että kukaan vaatisi osallistumaan mihinkään. 

Vierailija
9/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä systeemin?

Isoveli-systeemin.

+hyvävelisysteemin.

Vierailija
10/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä systeemin?

Isoveli-systeemin.

Olen haaveillut että hommaisi lapsia mutta ei ilmoittaisi niitä mihinkään. Ei tarvitsisi käydä kouluja eikä armeijaa, mutta toisaalta jäisi terveydenhuollosta pihalle, siinä määrin kun sitä nykyään järjestetään. Rokotukset sun muut voisi varmaan yksityisellä hoitaa tiskin alta. 

Hei toi on hyvä. Kun nykyään  terveydenhuolto ei edes paranna mitään.

Vierailija
11/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä runkkaan.

Sun aivot rappeutuu ja muna puutuu. Yritä keksiä jotain vähän kehittävämpää tekemistä.

Vierailija
12/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä mun koirat haluaa aina aikaisin ylös ja aamupalaa, he ei ole välittäneet mun pitkästä sairaslomasta mitään. Uloskin on mentävä. Kun tulin kotiin leikkauksesta ja mua piti aluksi taluttaa vessaan niin ne ekat viikot koirat tajusi, ettei pyydä mua aamuviideltä mihinkään. Noin Muutoin kaikki voimat on mennyt hoitoihin ja nyttemmin niistä toipumiseen. 

Vierailija
13/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä mun koirat haluaa aina aikaisin ylös ja aamupalaa, he ei ole välittäneet mun pitkästä sairaslomasta mitään. Uloskin on mentävä. Kun tulin kotiin leikkauksesta ja mua piti aluksi taluttaa vessaan niin ne ekat viikot koirat tajusi, ettei pyydä mua aamuviideltä mihinkään. Noin Muutoin kaikki voimat on mennyt hoitoihin ja nyttemmin niistä toipumiseen. 

Entä ei olisi koiraa eikä leikkausta? Olisit vaan terveenä kotona? Eläkeläisenä vaikkapa useita vuosikymmeniä. 

Vierailija
14/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästän, kalastan, hoidan kasvimaata, jne. Tapaan ystäviä, harrastan, jne

Vierailija
15/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämmeniin on alkanut kasvaa karvaa. Mistä tämä johtuu?!

Vierailija
16/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muistuttaa sitä kun uskovaiset väittävät että ilman uskovaisuutta ei voi olla moraalia.

Että ilman pakotteita ihminen ei voi mitenkään viettää ihmismäistä elämää?

Ja onhan silläkin joillekin merkitystä että omistaa itse oman elämänsä muutenkin niin rajalisen ajan.

Vierailija
17/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä outoa, että kun työllisillä on lomat, niin eivät silti voi käsittää, miten työtön viettää aikaansa.

Vierailija
18/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista ajattelua, että työ on ihmisen elämän täydelliseksi jalostava ilmiö, kutsun "työuskovaisuudeksi"

Vierailija
19/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä outoa, että kun työllisillä on lomat, niin eivät silti voi käsittää, miten työtön viettää aikaansa.

Joka aamu astun ulos ovesta ja päätän mihin suuntaan kävelen.  Sitten kävelen takaisin. Siinä se kaikki tekeminen. Ei yhtään mitään muuta elämässä. Ikuista lomaa eläkeläisellä, mutta ei mitään resursseja hyödyntää aikaa. Kiinnostusta voi toki olla, mutta etelän- ja ruskamatkat olisi pystyttävä tekemään käytännössä. Mindfullnessit ja joogat on kokeiltu. Ei auta. Sisustus- ja ruokavinkkejä ei auta, kun ei ole mihinkään varaa. Pyöreitä kiviä alkaa jo olla niin paljon sisutuksessa ettei lisää mahdu mihinkään. Elämä on pelkkää tyhjyyttä ja näköalattomuutta. Elinikää jäljellä kai vuosikymmeniä, ellei itse puutu peliin. 

Vierailija
20/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi